Volkswagen: Σκάνδαλο με εξελιγμένο software για ψεύτικες μετρήσεις ρύπων

Στο μάτι του κυκλώνα βρίσκεται η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε για το εξελιγμένο software που είχε εγκαταστήσει σε αυτοκίνητα VW και Audi, τα οποία πωλούσε στις ΗΠΑ. Οι αμερικανικές αρχές διέταξαν την εταιρεία να ανακαλέσει 500.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και απειλείται με πρόστιμο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Μετά από ελέγχους που πραγματοποίησε ο Οργανισμός Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) βρήκε παράνομα εγκατεστημένο λογισμικό το οποίο μειώνει δραματικά τις εκπομπές διοξειδίου του αζώτου (NOx), αλλά μόνο όταν τα αυτοκίνητα περνούν από έλεγχο. Πρόκειται για ένα σύστημα αναστολής το οποίο ήταν τοποθετημένο στην μηχανή των οχημάτων της Volkswagen.

Για την ακρίβεια οι αρχές διαπίστωσαν ότι χάρη στο συγκεκριμένο λογισμικό, τα αυτοκίνητα που πήγαν στις ΗΠΑ παράγουν 10 έως 40 φορές περισσότερους ρύπους από το επιτρεπόμενο όριο, χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό.

Υπό διερεύνηση βρίσκονται diesel αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στην αμερικάνικη αγορά από το 2009 μέχρι το 2015. Μεταξύ αυτών είναι τα μοντέλα Beetle, Jetta, Golf, Passat και το Audi A3.

Τι λέει η ίδια
Η ίδια η Volkswagen μέσω του διευθύνοντος συμβούλου της Martin Winterkorn, απαντά ότι θα διερευνήσει το θέμα και ότι λυπάται που έχασε την εμπιστοσύνη των πελατών της και της κοινής γνώμης. Ο ίδιος συμπληρώνει ότι η εταιρεία θα συνεργαστεί πλήρως με τις αρχές για να διαλευκανθεί η υπόθεση και να επανορθώσει για την ζημιά που προκάλεσε.

Τα πρόστιμα
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να της επιβληθούν πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια ή ακόμη και να της ασκηθεί ποινική δίωξη. Για κάθε αυτοκίνητο το maximum πρόστιμο που μπορεί να της επιβληθεί από την EPA είναι 37.500 δολάρια (εξού και τα 18 δισ.)

Volkswagen: Σκάνδαλο με εξελιγμένο software για ψεύτικες μετρήσεις ρύπων, Volkswagen: Σκάνδαλο με εξελιγμένο software για ψεύτικες μετρήσεις ρύπων

Volkswagen: Σκάνδαλο με εξελιγμένο software για ψεύτικες μετρήσεις ρύπων, Volkswagen: Σκάνδαλο με εξελιγμένο software για ψεύτικες μετρήσεις ρύπων

Πηγή: 1,2,3

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

23 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
Manolis

σε πιάσαμε Samsung!!! εμ εννοώ Volkswagen!!!! :p

gericho

Λίγο με ξενίζει η φιλοξενία του θέματος στο techblog, για να κάνω το δικό μου σχόλιο ανάμεσα στα σχόλια των άλλων φίλων.

Λόγω Apple car έγινε το techblog περιοδικό αυτοκινήτου;
😀

Ή μήπως λόγω της ύπαρξης sw, που επηρεάζει τον κινητήρα;
Μα sw υπήρχε δεκαετίες τώρα κάπου μέσα στα αυτοκίνητα.

Και sw πάλι υπάρχει παντού,
από τα ΑΤΜ μέχρι τους αξονικούς τομογράφους.
Απλώνει τότε πολύ το θέμα της τεχνολογίας,
και το techblog από τα gadgets θα το γυρίσει στην… ποικίλη ύλη.
😀

Κατά τα λοιπά ειναι γνωστό πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες κλέβουν σε όποιες πιστοποιημένες μετρήσεις μπορούν (καυσίμων, ρύπων κλπ)
και έχουν επανειλλημένα πιαστεί να κλέβουν.
Θυμάμαι πρόσφατη ανάλογη περίπτωση με τη Hyumdai που έκλεβε στις πιστοποιημένες μετρήσεις καυσίμων.

John

Σαν πρώην κάτοχος 2 VW (Polo και Golf) η συμβουλή μου είναι μακρυά απο VW , πανάκριβα σέρβις , μικρή εγγύηση , συνεχείς βλάβες και πολλά προβλήματα ποιότητας (ξεφτίζουν τα πλαστικά κτλ). Εδώ και 3 χρόνια έχω Hyundai i30 και δεν έχει καεί ούτε λάμπα , άσε που τα σέρβις είναι τζάμπα.

9gag

@gericho

καλα κανει και βαζει τετοια αρθρα. στην τελικη λεγεται tech-blog και οχι Mobile-blog.

αν ενα αρθρο εχει apple/samsung γινεται πανικος απο comments ενω στα αλλα τερμα σνομπαρια.

προσωπικα θα ηθελα ακομη περισσοτερα τεχνολογικα αρθρα. φτανει πια με τα κινητα..η μαλλον καλυτερα..ΜΟΝΟ με τα κινητα. προτιμω ενα τετοιο αρθρο παρα αν ο καθε κινεζος εκανε την δικια του startup εταιρεια και θελησε να βγαλει ενα generic smartphone.

Junkermann

«techblog.gr» λέγεται και όχι «kinitoblog.gr»…

_Junkermann

gericho

@9gag

ναι tech-blog λέγεται
αλλά στη λεζάντα λέει
smartphones, tablets, gadgets, internet, ganes, sw, notebook, home cinema, υπολογιστές, business

αυτοκίνητο δε λέει που-θε-νά

“Το Techblog αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και πιο αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης στην Ελλάδα με νέα και ειδήσεις τεχνολογίας έχοντας καθημερινά χιλιάδες επισκέπτες και εκατοντάδες σχόλια. Από το 2007 στο Techblog δημιουργούμε τη μεγαλύτερη παρέα τεχνολογίας στην Ελλάδα για όλους τους φίλους των smartphones, tablets και gadgets!”

Κώστας Βλαχάκης

Που το πρόβλημα βρε παιδιά. Δεν μπορώ να σας καταλάβω?
Έχουμε συνάψει κάποια σύμβαση με τον κάθε έναν σας ξεχωριστά για το τι ειδήσεις θα ανεβάζουμε?

Σχολιάστε αν θέλετε την είδηση, και αν σας απασχολεί κάτι άλλο ή έχετε προτάσεις για να βελτιωθούμε, επικοινωνήστε μαζί μας εδώ https://techblog.gr/contact

Δεν ειναι η πρώτη φορά που γράφουμε για αυτοκίνητο 😉
https://techblog.gr/tag/cars

gt-i9506

σιγα το θεμα και εγω passat εχω 2.0tdi (2010) εχω καταργησει το dpf μεσω επαναπρογραμματισμου και βγαζει ντουμανι πισω στο φουλ πατημα του γκαζιου απο τα 170 το ανεβασαν στα 220 αλογα και 46 κιλα ροπη το δικο μ και αν δεν μολύνει χαχα τουλαχιστον περνα κανονικοτατα και με το νομο κτεο και δεν εχω καποιο προβλημα με λαμπακια κλπ

takis1994

Κώστα, δεν θα βρεις ποτε άκρη με κάποιους.
Απλά δεν έχουν τι να κάνουν.
Συνέχιστε να γράφετε άρθρα, και ας ξεφέυγει κάποιες φορές απο αυτά που έχουμε συνηθίσει…
😉

Αλέξανδρος

Ρε παιδιά είναι tech blog και λογικό είναι να γράφει για τεχνολογία, ακόμη και για αυτοκίνητα. Δεν είπαμε να μιλάμε για τα πιστόνια και για τους κυλίνδρους ( εκεί ξεφεύγουμε ) αλλά όταν έχει θέμα με software ή τέτοια λαμογιά καλό είναι να αναφέρεται.

One

Τεχνολογία είναι και τα αυτοκίνητα. Και η WV χρησημοποιουσε software για να κανει τις απατεωνιές της. Και Hyundai-Kia επισης εκανε παρόμοια κολπα με τους ρύπους.

Το ότι κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες βαζουν κριτήρια που δεν τα τηρούν δεν σας ενοχλεί?
Η μόλυνση του περιβάλλοντος δεν σας ενοχλεί?? Το ότι φτιαχνουν τα αμαξια για να χαλανε και να πετάτε λεφτα σε συνεργεία σε μάντρες ανταλλακτικών δεν σας ενοχλεί?

Για να μη πω ότι καποιοι πληρώνουν το αυτοκίνητο με δόσεις και μολις το αποπληρώσουν το αυτοκινητο είναι άχρηστο και ξαναδανείζονται για να παρουν νέο αυτοκίνητο. Ετσι δανειζόταν ο Έλληνας από τους γερμανους για να αγοράζει τα προϊόντα τους και τωρα μας λενε ότι ειμαστε χρεωμένοι και τους χρωστάμε και χαρη.

Αμα σας λεω Ιάπωνας και παλι Ιάπωνας, από αμάξι μεχρι κινητό δε σημαινει ότι είμαι κολλημένος. Απλα ξερουμε ότι δε θα πεταμε τα λεφτα μας μετα την αγορα σε προϊόντα που σου δινουν ψεύτικες εγγυήσεις και ανύπαρκτο after sales service. Εχω σχεδόν 10 χρονια ενα Mitsubishi και μονο service του κανω, και ουτε 1 ανταλακτικο δε του εχω αλλαξει τοσα χρονια.

Geopan

Και εγώ passat 1.4tsi έχω. 8 χρόνια 150000χλμ δεν έχει ζητήσει τίποτα περισσότερο από τα προγραμματισμένα σέρβις του. Αυτο για τους πικροχολους με σχόλια του τύπου ” μακριά από vw” ..Το ότι έκατσε σαυτους κάποια στραβη ..η το ότι δεν ασχολούνταν με την τυπικη συντηρηση του αυτοκινητου τους ( και μετά τους έβγαλε προβλήματα) δεν σημαίνει ότι συμβαίνει σε όλους τους κατόχους vw.Με το σκεπτικό αυτό θαπρπε να είχε φαληρισει ή εταιρία εδώ και καιρό….Τώρα για το αν το θέμα ταιριάζει σένα σάιτ τεχνολογικού περιεχομένου προσωπικα πιστεύω όχι αλλά δεν με ενοχλεί.

DODOS

Δε πρέπει ποτέ να κάνουμε οικονομία πουθενά. Πρέπει πάντα να ελέγχουμε τα πάντα.
Άμα δεν έχουμε χρήμματα και έλεγχο του εαυτού μας τότε προσπαθούμε για το καλύτερο. Για μας. Τα πάντα με μέτρο. Ότι μπορείς. Αρκεί να μπορείς.

Στυλιανός Βασίλης

τι αναγκη εχουνε οι γερμανοι καλα να παθουνε αμα θελεις οικονομια καυσιμου με περισοτερη υποδυναμη ας βαλουνε εξοικονομητη καυσιμου

παπαροκας tiamat

Στυλιανε βασιλη το lg pro με τη διπλή οθονη που βγαινει τι λεει!??
Θελω την αποψη ενος εμπειρογνωμον !

Στυλιανός Βασίλης

παπαροκας tiamat εδω λεμε για αυτοκινητα για το LG δεν ειδα το συγκεκριμενο μοντελο να σε πω θα εχετε καταλαβει ειμαι fan της LG και ειδικα με QUALLCOOM SNAPDRAGON 820 ΤΕΛΕΙΑ γενικα η LG με τη σειρα G πηρε τα πανω της τελειο

vkrd

@gericho, δεν είσαι υποχρεωμένος να διαβάζεις αν δε σου αρέσει, αλλά αφού διάβασες μη μας ξενερώνεις με τα άσχετα σχόλιά σου. Σταμάτα να το παίζεις ξερόλας, νεοέλληνα.

παπαροκας tiamat

Στυλιανε βασιλη η αποψη μου ειναι οτι σε καθε θεμα κολλαει η Lg! Ειναι κατι σαν cola που παει με καθε φαγητο. Δεν ειναι αλλωστε μονο η samsung με το κρυφο λογισμικο που εκλεβε στα benchmark αλλα και η htc με την Lg !

Petros

Εάν το techblog κλειδωνε τα σχόλια των αναγνωστών του και έλεγε: “συνδρομή 5€ για να δεις τα σχόλια”, εγώ θα πληρωνα ! Να είσαστε καλά βρε παιδιά, με διασκεδάσετε πάλι…

Βαγγέλης

@ gt-i9506: Εισαι υπερήφανος που περνάς ΚΤΕΟ και βέβαια που εισαι ενας ακόμα Έλληνας που καταχράζεται την απουσία κράτους;

Το οτι κερνάς καρκίνο οχι μονο τους άλλους αλλα πρωτίστως τα παιδιά σου σε νοιάζει;

Η VW ρυπαίνει 50 φορές (καλά διαβάσατε ΠΕΝΗΝΤΑ) πάνω απο τα επιτρεπτά όρια της Αμερικής, εκεί δεν το γλιτώνουν το πρόστιμο, για την ΕΕ δεν το συζητώ είναι Γερμανικό προτεκτοράτο.

Μακάρι να φουντάρουν και κρίμα για τους εργαζόμενους που ήδη ξεκίνησαν οι απολύσεις.

παπαροκάς tiamat

#petros ολοιιι θα πληρωναμε !!!!!!!!!!! 😃😃😃😅😅😅

gt-i9506

Να σαι σίγουρος ότι μόνο το δικό με μολύνει (και πάλι αυτό με επιφυλαξεις ) τόσα ταξί σε όλη την Ελλάδα δεν κάνουν τίποτα η κάτι diesel που ούτε καν euro 1 δεν είναι και κυκλοφορούν κάτι φορτηγά λεοφορεια με άνοιγμενα πετρέλαιο η τα εργοστασια τι να λέμε τώρα όλοι το παίζουν οικολόγοι και καλά και κυκλοφορούν με αυτοκίνητα που έχουν να δουν σέρβις πριν σκάσει η κρίση η πετάνε σκουπίδια στους δρόμους η δεν κάνουν ανακύκλωση κλπ έλα τωρα …

Βαγγέλης

Σωστά τα παραπάνω αλλά ή επανάσταση και ή αλλαγή έρχεται πρώτα από τον εαυτό μας.
Για να διεκδικήσεις θα πρέπει να είσαι πρώτα εσύ σωστός. Το ότι οι ταριφες μολύνουν δε σημαίνει ότι εγώ θα πάω να βγάλω τον καταλύτη μου να κερδίσω 2αλογα. Αρνούμαι να γίνω ένας από αυτούς που κραζω.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Cars Volkswagen

Η VW παρουσίασε το ID. 2all – Η προσιτή λύση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Volkswagen αποκάλυψε το προσιτό ηλεκτρικό της όχημα με τη μορφή ενός concept που ονομάζεται ID. 2all, με τιμή εκκίνησης 25.000 ευρώ.

Cars Volkswagen

Volkswagen: Πενταετές πλάνο επένδυσης 180 δισ. ευρώ για την ηλεκτροκίνηση

Η Volkswagen στρέφει την προσοχή της στο μέλλον και ανακοινώνει πενταετές πλάνο επενδύσεων 180 δισεκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την βελτίωση της ηλεκτροκίνησης και της ψηφιοποίησης.

Cars Volkswagen

Volkswagen: Στόχος να αυξήσει το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030

Η Volkswagen αναμένει να πουλήσει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη πιο γρήγορα από ό,τι είχε προβλεφθεί.

Cars China Volkswagen

Η Volkswagen επενδύει 2,3 δισ. δολάρια στην Κίνα

Η Volkswagen αναμένεται να επενδύσει 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας αυτόνομης οδήγησης με την κινεζική Horizon Robotics Inc., με στόχο την ενίσχυση της τεχνολογικής παρουσίας της αυτοκινητοβιομηχανίας στη μεγαλύτερη αγορά της.