Σάββατο
12/04/2008

4o Athens Music Forum | Τα πρακτικά

4th Athens Music ForumΓια τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το 4ο Athens Music Forum στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Δαΐς συγκεντρώνοντας τα μεγαλύτερα ονόματα δισκογραφικών εταιρειών καθώς και εκπροσώπους από τον καλλιτεχνικό, επιχειρηματικό και πολιτικό χώρο. Το φετινό συνέδριο για τη Μουσική Βιομηχανία εγκαινίασε την Τετάρτη 9 Απριλίου ο Υπουργός Πολιτισμού, κύριος Μιχάλης Λιάπης.

Το πρώτο πάνελ της ημέρας είχε θέμα: «Πάροχοι – δικαιούχοι – χρήστες: Ένας κύκλος αναζητά προστασία» και συντονιστής των ομιλιών ήταν ο Στέφανος Μαραγκός- Εκδότης του Περιοδικού Τ3. Στο πάνελ συμμετείχαν οι: Αντώνης Τζωρτζακάκης-Marketing Director, Hellas on Line, Αλέξανδρος Χόμπσον-Senior Content Director, Otenet, Stanislava Armoutlieva- Διευθύνουσα Σύμβουλος της Βουλγαρικής Ενωσης Μουσικών Παραγωγών (BAMP), Διευθύνουσα Σύμβουλος της Virginia Records, Δημήτρης Αλευράς, Διευθυντής Νέων Μέσων, ΑΕΠΙ, Νίκος Στεφανάκης-Τεχνικός Προϊστάμενος, IFPI Greece, Τζένη Γαβριήλ-Νομικός Σύμβουλός, Grammo, Έλλη Ρούσου-Νομικός Σύμβουλος, Απόλλωνας. Στη συζήτηση τονίστηκε η ανάγκη να βρεθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα των διαφυγόντων εσόδων της πνευματικής ιδιοκτησίας μέσω διαδικτύου καθώς απειλείται πλέον έντονα, η δημιουργία της μουσικής στον πυρήνα της.

Εισαγωγή στο τελευταίο θέμα της 1ης μέρας “Κινητή τηλεφωνία & μουσική 2008” έκανε o Tim Hadley, PR Director, Omnifone UK ο οποίος επεσήμανε ότι το μέλλον για τη μουσική μέσω των κινητών τηλεφώνων προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες. Η εταιρεία του σχεδιάζει εδώ και 2 χρόνια ένα μοντέλο το οποίο τους επιτρέπει να παρέχουν μουσική σε οποιοδήποτε κινητό παρέχει αυτή τη δυνατότητα. Επίσης τόνισε ότι πλέον υπάρχουν περισσότερα κινητά τηλέφωνα έτοιμα να δεχτούν μουσική παρά υπολογιστές συμπληρώνοντας οτι “σε αρκετές χώρες η μόνη ψηφιακή συσκευή που μπορεί να έχει κάποιος είναι ένα κινητό τηλέφωνο και αν καταφέρεις να τους προσφέρεις μια υπηρεσία σε αυτό τότε θα βγεις κερδισμένος.”

Με το συγκεκριμένο θέμα ασχολήθηκε και το δεύτερο πάνελ της ημέρας του οποίου συντονιστής ήταν ο κύριος Γιώργος Γεωργατζής, Αρχισυντάκτης του περιοδικού Info-com. Στο πάνελ συμμετείχαν: Αλεξάνδρα Βάρδα- Senior Brand Manager, Cosmote, Σωτήρης Σκλαβούνος- Mobile Internet & Music Group Brand Manager, Vodafone, Τινίτα Γεωργατζή- Διευθύντρια Marketing Υπηρεσιών Προστιθέμενης Αξίας και Συσκευών, Wind, Αποστόλης Αϊβαλής- Digital Business & Marketing Operations, SONY BMG και Δημήτρης Γκοτζαρίδης- Head of Digital Operations, Universal Greece. Διαπιστώθηκε ότι η πρόβλεψη για διπλασιασμό των εσόδων των ενδιαφερομένων κλάδων από την παροχή μουσικών υπηρεσιών, είναι απόλυτα εφικτή στο άμεσο μέλλον.

Η δεύτερη ημέρα του συνεδρίου -Music & Marketing Day- ξεκίνησε με την πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα που παρουσίασαν η κυρία Ελένη Ζακυνθινού και ο κύριος Νίκος Καλασκάνης της εταιρίας Research International με θέμα: “Can you teach a new dog old tricks?”

Μία από τις σημαντικές συμβουλές που έδωσαν οι παραπάνω ομιλητές είναι «don’t sell, relate». Προτείνουν οι δισκογραφικές εταιρείες, να επαναπροσδιορίσουν το τελικό προϊόν το οποίο δεν είναι πλέον το cd αλλά η εμπειρία της μουσικής.

Η Ελένη Ζακυνθινού μεταξύ άλλων επεσήμανε πως οι νέοι χρήστες πρέπει να είναι συμμέτοχοι σε όλα τα στάδια, «πρέπει να τους καθοδηγήσουμε, να τους δώσουμε τη βοήθειά μας. Θα είναι σαν μια συνεργασία», ενώ ο Νίκος Καλασκάνης τόνισε ότι πρέπει να μυήσουμε τους νέους σε κλασικούς τρόπους απόλαυσης της μουσικής.

Iδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας της Focus Bari την οποία παρουσίασε η κυρία Ξένια Κούρτογλου: “Ένα μουσικό ταξίδι από την εφηβεία στο Πανεπιστήμιο” που επικεντρώνεται στους νέους της Πρώτης και Δευτέρας Γυμνασίου («Οι Μικροί»), στους νέους της Πρώτης και Δευτέρας Λυκείου («Οι Wannabe Μεγάλοι») και σε νέους φοιτητές ηλικίας από 20 έως 22 («Οι Ωραίοι»). Μια γενική διαπίστωση που βγήκε από την έρευνα της Ξένιας Κούρτογλου είναι πως κανένα από τα παραπάνω ηλικιακά groups δεν αγοράζει cd παρά μόνο αν είναι κάτι συλλεκτικό. Η κυρίαρχη άποψη σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα είναι πως «σήμερα δεν υπάρχει ποιότητα και ότι όλα είναι σκουπίδια» . Θεωρούν ότι στο παρελθόν η μουσική είχε ποιότητα και διαχρονικότητα. Σήμερα είναι αδιάφορος ο στίχος, γελοίος και η επικέντρωση γίνεται στο show.

Η πρώτη ενότητα της δεύτερης μέρας του συνεδρίου ολοκληρώθηκε με την έρευνα “Μουσική & Media: Φλέρτ ή Σχέση;” Ο Αντώνης Ζουγανέλης, Γενικός Διευθυντής της Archangel Music, παρουσίασε στατιστικά στοιχεία με βάση το airplay των ελληνικών ραδιοφωνικών σταθμών σε συσχετισμό με τις πωλήσεις, σύμφωνα με την IFPI, συμπεραίνοντας πως όσο περισσότερο παίζεται ένα τραγούδι στο ραδιόφωνο, τόσο περισσότερο πουλάει.

Στo πρώτο πάνελ της ημέρας με θέμα: “Not Young In My Youth” ήταν συντονιστής ο Φώτης Βαλλάτος, Features Editor του περιοδικού FREE με ομιλητές τους: Δημήτρη Γιαρμενίτη-Διευθύνοντα Σύμβουλο SONY BMG & Πρόεδρο IFPI Ελλάδος, Γιώργο Σακελλόπουλο-Γενικό Διευθυντή Διαφήμισης, Περιοδικός Τύπος Α.Ε., Μάρκο Μιχαηλίδη-Booking Manager, Hot Beez, Νίκο Νικολακόπουλο- Διευθυντή Προγράμματος Sfera 102,2 και Κωνσταντίνο Μπουρούνη-Διευθυντή Προγράμματος Mad. Στη συζήτηση που ακολούθησε διαπιστώθηκε ότι τα media που απευθύνονται στο συγκεκριμένο ηλικιακό κοινό, προσεγγίζουν την αγορά τους με έναν ανιχνευτικό τρόπο που βασίζεται στην άμεση επικοινωνία με τους νέους και την προσπάθεια για κάλυψη των άμεσων αναγκών τους.

Eπόμενος ομιλητής ο Denzyl Feigelson, Ιδρυτής & Πρόεδρος της εταιρείας Artists Without A Label (AWAL). Μιλώντας για το μέλλον της μουσικής, υποστήριξε πως «εφόσον οι μπάντες και οι καλλιτέχνες στο μέλλον δεν θα χρειάζονται τις δισκογραφικές, θα πρέπει να δουλέψουν πολύ σκληρά για να δουν πώς μπορούν να δημιουργήσουν πηγές εσόδων. Σε παγκόσμια κλίμακα υπάρχει αύξηση 40% των digital πωλήσεων στη μουσική και πλέον υπάρχουν 500 νόμιμες download υπηρεσίες. Στο μέλλον θα διακινείται, θα δημιουργείται και θα διανέμεται περισσότερη μουσική από ποτέ στην ιστορία. Η μουσική θα βρίσκεται παντού, θα υπάρχουν ακόμη και σημεία πρόσβασης στη μουσική (multipoints) σε οποιοδήποτε μέρος ενώ η πληρωμή θα γίνεται αυτόματα».

Ακολούθησε ο Marc Graffeuille, Αντιπρόεδρος της GMR Entertainment, ο οποίος παρουσίασε το πρόγραμμα Nokia Trends Lab Event το οποίο δημιουργήθηκε ειδικά για την Ευρώπη και εγκαινιάζει μια νέα εποχή στον χώρο των events αφού έχει ως βασική προϋπόθεση την αλληλεπίδραση της νέας τεχνολογίας, της κινητής τηλεφωνίας με τη μουσική.

Οι εργασίες του συνεδρίου ολοκληρώθηκαν με το δεύτερο πάνελ με τίτλο “Music Marketing Events 13-25: Διαφημίζουμε διασκεδάζοντας ή διασκεδάζουμε διαφημίζοντας;» που συντόνισε ο κύριος Θανάσης Αντωνίου- Συντάκτης περιοδικού Ad Business. Συμμετείχαν οι: Marc Graffeuille- Vice President, Europe, GMR Entertainment, Βαγγέλης Καραμανώλης-Head of Marketing, SONY Ericsson Hellas, Έφη Κοντοπούλου- Marketing Services Manager, Coca Cola Hellas, Γιάννης Αθανασιάδης- Marketing Manager Ambient Juices. Η συζήτηση αυτή οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η επιλογή και η πραγματοποίησή των χορηγούμενων μουσικών events, εμπεριέχει μεγάλη πιθανότητα ρίσκου, όσο οργανωμένος και μεθοδικός και αν είναι ο σχεδιασμός τους.

To συνέδριο Athens Music Forum αποτελεί μία πρωτοβουλία του MAD και της Archangel Music. Χορηγοί του συνεδρίου είναι οι εταιρείες: COSMOTE, VODAFONE, WIND.

Συντάκτης: .


Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.