World Press Photo 2012, Ο νικητής κατηγορείται για “βαριά” επεξεργασία με Photoshop

O Σουηδός φωτορεπόρτερ Paul Hansen, κατηγορείται ότι η φωτογραφία με την οποία κέρδισε τον διαγωνισμό World Press Photo 2012 έχει δεχτεί “βαριά” επεξεργασία που αντιτίθεται στην ηθική του φωτορεπορτάζ. Συγκεκριμένα ο Dr. Neal Krawetz, ειδικός επιστήμονας με PhD στη πληροφορική και χρόνια έρευνας, υποστηρίζει ότι η εικόνα του Hansen είναι αποτέλεσμα σύνθεσης με βαριά ψηφιακή επεξεργασία.

Βάση για τον ισχυρισμό του αποτελεί ότι ο φωτισμός της εικόνας δεν φαίνεται σωστός, ιδίως με τα πρόσωπα των ανθρώπων στο κέντρο να είναι πιο φωτεινά από τα πρόσωπα των άλλων που βρίσκονται πιο μπροστά.

Από την μεριά του ο Hansen υπερασπίζεται την εικόνα του λέγοντας ότι ήδη έχει εξεταστεί από 4 ειδικούς. Τονίζει επίσης ότι στην επεξεργασία δεν έκανε τίποτα που να ξεπερνάει τα όρια απλά χρησιμοποίησε διαφορετική τεχνική από την συνήθη των dodging και burning. Ο οργανισμός World Press Photo Organization τάσσεται στο πλευρό του νικητή και μάλιστα δήλωσε ότι θα αναθέσει σε δύο ανεξάρτητους ειδικούς να ξανά ελέγξουν την φωτογραφία ώστε να λυθεί το θέμα μία και καλή.

Η πρώτη εικόνα που βλέπετε στο άρθρο είναι η εικόνα που κέρδισε τον διαγωνισμό και από κάτω η εικόνα όπως δημοσιεύτηκε την πρώτη φορά.

World Press Photo 2012, World Press Photo 2012, Ο νικητής κατηγορείται για “βαριά” επεξεργασία με Photoshop

Πηγή: PTTL.gr

Ο Βάιος Βήτος είναι επαγγελματίας φωτογράφος, δημιουργός και συντάκτης του PTTL.gr, όπου αρθρογραφεί για όλα τα θέματα που αφορούν την φωτογραφία, το βίντεο και το Imaging από το 2012. Παράλληλα είναι λάτρης όλων των νέων τεχνολογιών και ειδικά των smartphone και της ΑΙ.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

8 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
mad

Ο κος Neal Krawetz κατηγορεί τον φωτογράφο στο Blog του για σύνθεση. Σύνθεση πάει να πει (στον κόσμο της φωτογραφίας) κόψε-ράψε. Εγώ δεν είδα κάτι τέτοιο.

Είδα μια φωτογραφία με διαφορετικούς τονισμούς και κοντράστ. Κάτι δηλαδή που θα μπορούσε ο φωτογράφος αν τραβούσε αναλογικά να το είχε κάνει με την ανάλογη επιλογή στο φιλμ του. Άλλα χρώματα έχει το Ektar, άλλα το Superia κτλ.

Στην αναλογική εποχή ο φωτογράφος επέλεγε πριν τον τονισμό, τον κορεσμό και το κοντράστ. Τώρα απλώς τον επιλέγει μετά.

Η σκηνή και η δραματικότητά της είναι ακτιβώς η ίδια. Δεν έχει γίνει κανένα μοντάζ.

Δυστυχώς κάποιοι για να αυτοπροβληθούν δεν ξέρουν τι λένε…

Συγγνώμη για το ήφος αλλά επειδή την είδηση τη διάβασα χθες και την είδα πάλι σήμερα ήθελα να τα πω να ξαλαφρώσω.

Konstantinos

Συμφωνώ με το φίλο από και παρόλο που δεν έχω σχέση με τη φωτογραφία… Ο Οργανισμός πρέπει να ξεκαθαρίσει λίγο τί θέλει, να δίνουν άλλο βραβείο για την μη επεξεργασμένη φοτοφραφία και το ταλέντο του κάθε ενός να πάει μαζί με το εργαλείο που έχει και να αξιολογηθεί αλλιώς να πάμε όλοι μαζί με μια ψηφιακή και με να αρχίσουμε να παίζουμε με τα χρώματα.

άλλο καλλιτεχνική, άλλο αποθανάτιση, άλλο ένα μίγμα.

Αύγουστος Καπογιάννης

Είτε ειναι αυθεντική η φωτογραφία είτε εχει υποστεί βελτιώσεις και επεξεργασία… Μια ειναι η ουσία… Ο πόλεμος ειναι ειναι μια άθλια ανθρώπινη μάστιγα που ισοπεδώνει τις αξίες και εκμηδενιζει κάθε έννοια αγάπης και σεβασμού… Προφανώς γιαυτο το λόγο και κέρδισε τον οποίο διαγωνισμό… η περιπτωση ομως εδω ξεπερνάει την τεχνολογια,που είτε ως αληθινή φωτογραφία, είτε φανταστική, χρησιμοποιείται ώστε κάποιος να κερδίσει κάποιο βραβείο με υποκρισία! Η σημερινή κοινωνία ειναι ένας αχταρμάς απο ευσυγκίνητη παθητικότητα και ένα σύνδρομο λοτοφαγιας… με το περιτύλιγμα του υπερσουριαλισμου! Τα ημισκουμπρια κάποτε σε ένα στίχο τους έλεγαν ειρωνικά , Τον πόνο και το δραμα των άλλων να χαρείτε ! Εδω κοιτάμε αν το δάκρυ που κυλάει απο έναν χαροκαμενο πατέρα ειναι πολυ γυαλιστερο η οχι! Κυριολεκτικα ταιριάζει γάντι η λαϊκή ρήση Εδω ο κόσμος χάνεται και….

yannis

Βλέποντας τη φωτογραφία, θεωρώ εντελώς επουσιώδες ζήτημα το πως και αν υπέστη επεξεργασία. Είναι τόσο μεγάλο το θέμα και το περιεχόμενο που οι όποιες διαφοροποιήσεις φόρμας μου είναι εντελώς αδιάφορες.

MEDS

Είναι τραγικό που η συγκεκριμένη φωτογραφία έπαιξε σε όλα τα sites εχθές και σήμερα, μόνο για το λόγο ενδεχόμενης photoshoποίησης, παρά για το “ζουμί” της.

LEFTKOYL

Άνθρωποι πεθαίνουν και αυτοί γελοιοποιούν την κατάσταση στέλνοντας βραβεία.

Νιο

Ρε παιδια δεν εχω διαβασει την ειδηση δειχνει κατι επικαιρο?

Αλέξανδρος

Εδώ βλέπουμε πατέρα και παππού με νεκρές ψυχούλες και αυτό που μας νοιαζει είναι αν βγήκε η κοκκινίλα από τα πρόσωπα μέσω photoshop ;
Πόσο απάλευτος και κυνικός να γίνει πια ο Δυτικός πολιτισμός….αλλά ξέχασα αυτά τα παιδάκια δεν πέθαναν στη Βοστώνη οπότε έλα μωρέ και ποιός ασχολείται…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Gear Gadgets

Με 200 δολάρια και μία συσκευή μπορείς να χακάρεις ένα Smart Home

Το Flipper Zero είναι ένα μικρό gadget που μπορεί να εκμεταλλευτεί όλες τις αδυναμίες που εμφανίζει ένα smart home.

Gear CES 2019 Gadgets

Netatmo smart video doorbell: το "έξυπνο" κουδούνι [CES 2019]

Η Netatmo, προμηθευτής καμερών ασφαλείας και gadget για “smart home”, ανακοίνωσε στην έκθεση CES 2019, τη νέα τους “έξυπνη” συσκευή για το σπίτι, το κουδούνι “smart video doorbell”, με ενσωματωμένη κάμερα υψηλής ανάλυσης Full HD 1080p και φακό ευρείας γωνίας 160 μοιρών.

Gear Gadgets

Ενσωματωμένη συσκευή εντοπισμού στα gadgets που έρχονται

Τα tracking tiles (πλακίδια εντοπισμού) ξεκίνησαν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά το 2013, επιτρέποντας να εντοπίζουμε αντικείμενα όπως πορτοφόλι, κλειδιά ή τσάντα που πιθανόν έχουμε χάσει. Το μέλλον φέρνει αυτή την τεχνολογία ενσωματωμένη στις συσκευές.

Gear Gadgets

Mini-drone θήκη για smartphone κάνει τις selfie παιχνιδάκι

Κρατώντας το smartphone με το χέρι για μια selfie φωτογραφία ακούγεται φυσιολογικό. Η χρήση του selfie-stick (σελφοκόνταρο στα Ελληνικά) είναι κάτι που τραβάει τα βλέμματα για πολλούς λόγους. Τι θα γινόταν όμως αν είχαμε ένα mini-drone σαν θήκη smartphone για να βγάλουμε κάθε είδους selfie πιο εύκολα από ποτέ;