Πέμπτη
21/04/2011

Αύξηση δαπανών για ψυχαγωγία στο σπίτι

Το περιοδικό ScreenDigest υλοποίησε στο τέλος του 2010 μια έρευνα αντίστοιχη της οποίας είχε διεξάγει το ίδιο μια δεκαετία πριν, το 2000. Στόχος της έρευνας ήταν η παρουσίαση των τάσεων στις δαπάνες των νοικοκυριών για ψυχαγωγία. Με τον όρο ψυχαγωγία το ScreenDigest ορίζει τις δαπάνες για καλωδιακή και δορυφορική τηλεόραση, για οικιακό βίντεο (DVD, Blu-Ray), για βιντεοπαιχνίδια, για μουσική και για αγορά εισιτηρίων κινηματογράφου.

ome cinema lifestyle

Η συνολική δαπάνη για όλα αυτά τα αγαθά και τις υπηρεσίες το 2000 ήταν 145 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ το 2010 ήταν 235 δισεκατομμύρια δολάρια (στο σύνολο των νοικοκυριών της Βορείου Αμερικής και της Ευρώπης). Ο τομέας που απορροφούσε τη μεγαλύτερη δαπάνη (και το 2000 όπως και το 2010) ήταν αυτός της συνδρομητικής τηλεόρασης (κυρίως καλωδιακής & δορυφορικής).

Μάλιστα, τα ποσοστά του αυξήθηκαν σημαντικά από το 39% το 2000 στο 59% το 2010. Αντίθετη πορεία ακολούθησαν οι δαπάνες για μουσική (κυρίως λόγω της πειρατείας) οι οποίες από το 21% το 2000 «κατακρημνίσθηκαν» στο μόλις 6% το 2010. Ο δεύτερος, μετά τη συνδρομητική τηλεόραση, τομέας ως προς τις δαπάνες είναι αυτός του οικιακού βίντεο με 14% ενώ ο κινηματόγραφος παρέμεινε σταθερός στο 9% και τα βιντεοπαιχνίδια ανέβηκαν στην τρίτη θέση με 12% το 2010.

Μια άλλη κατηγοριοποίηση που ακολουθεί η έρευνα του ScreenDigest είναι αυτή της διανομής και λήψης των προϊόντων & υπηρεσιών ψυχαγωγίας και συγκεκριμένα εάν αυτή γίνεται σε φυσική μορφή (συσκευασμένα προϊόντα), σε ψηφιακή μορφή (π.χ. αγορά μιας ταινίας μέσω ιστοσελίδας) ή μέσω ασύρματης συσκευής (π.χ. ένα βίντεο «κατεβαίνει» στο κινητό μου τηλέφωνο).

Από τις τρεις κατηγορίες η «φυσική» ακόμα κατέχει τη μερίδα του λέοντος (81%) με την ψηφιακή να ακολουθεί (15%) και την ασύρματη να είναι ακόμα σε εμβρυακό στάδιο (μόλις 3-4%). Τέλος συγκρίνοντας τις δύο μεγάλες γεωγραφικές περιοχές, τη Βόρειο Αμερική και την Ευρώπη, το ScreenDigest παρατηρεί ότι οι Αμερικανοί δαπανούν περισσότερα για την αγορά και ενοικίαση βίντεο 56% έναντι 43% των Ευρωπαίων.

Πηγή

Συντάκτης: .


2 Σχόλια

  1. Ο/Η Γιώργος λέει:

    O τομέας των videogames θα ανέβει πιο ψηλά στα επόμενα έτη.

  2. Ο/Η NikosVolos λέει:

    Φυσιολογικο ακουγεται αφου πλεον ο κοσμος προτιμαει το σπιτι του απο το να ξοδευει λεφτα συνεχεια στο εξω ασκοπα και που δεν πιανουν και τοπο.Οποτε κοιταει πως θα κανει ακομα καλυτερη την ποιοτητα ζωης του μεσα στο σπιτι και επενδυει σε αυτο.

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.