Κυριακή
01/03/2009

e-bibliothiki.blogspot.com, Η μόνη λύση ήταν το κλείσιμο(;)

Στο διαδίκτυο υπάρχουν αρκετές πηγές απόκτησης ηλεκτρονικών βιβλίων. Όλες όμως υστερούν στη διάθεση ελληνικών βιβλίων. Ένας δικτυακός τόπος που επέτρεπε δωρεάν download σε εκατοντάδες ψηφιοποιημένα ελληνικά βιβλία και όχι μόνο ήταν το blog e-bibliothiki.blogspot.com. Η ταξινόμηση ανά κατηγορία και η περίληψη για κάθε τίτλο καθιστούσαν το e-bibliothiki ως την καλύτερη ελληνική προσπάθεια συλλογής ηλεκτρονικών βιβλίων.

Η ανταπόκριση από το ελληνικό διαδικτυακό και βιβλιόφιλο κοινό ήταν θερμή μιας και το blog αυτό το έφερνε σε επαφή άμεσα και γρήγορα με τον κόσμο του βιβλίου.

Προς μεγάλη έκπληξη και λύπηση αυτού το e-bibliothiki blogspot.com πριν περίπου μία εβδομάδα καταργήθηκε από το δημιουργό του. Ο λόγος είναι απ’ ό,τι ακούγεται και λέγεται οι πιέσεις που δέχτηκε από εκδοτικούς οίκους, λόγω του ότι με την ψηφιοποίηση αυτή δε διασφαλίζονταν τα συγγραφικά δικαιώματα των συγγραφέων των βιβλίων και υπήρχε προφανώς καταπάτηση πνευματικών δικαιωμάτων.

Το ερώτημα που θέτω είναι σαφές: Μήπως θα έπρεπε από την στιγμή που ο δημιουργός του φαινόταν πως είχε μεράκι αυτό το εγχείρημα και δεν αποσκοπούσε σε κάποιο οικονομικό όφελος να υπήρχε κάποια διαφορετική προσέγγιση στο συγκεκριμένο θέμα από το κλείσιμό του;

Μάθε για: ,

Συντάκτης: .


21 Σχόλια

  1. Ο/Η SOME1 λέει:

    vrika afto pou tou miazi afadasta …

    http://e-vivlia.blogspot.com/

  2. Ο/Η gstam λέει:

    Το έχω υπόψη μου και αυτό το blog. Πολύ καλή προσπάθεια και αυτή, όμως έχει πολύ λιγότερο υλικό σε σύγκριση με το e-bibliothiki.blogspot.com.

  3. Ο/Η Μάρω λέει:

    Λυπάμαι που έχασα ένα τόσο πολυτιμο φίλο γιατί σαν φίλο και σύμμαχο στη δίψα μου για μάθηση θεωρούσα αυτό το σιτε. Οφείλω να ευχαριστήσω τον δημιουργό του ιστοτόπου για την τόση δουλειά που έκανε αφιλοκερδώς για όλους εμας. Πρέπει να ήταν απίστευτη η στεναχώρια που ενιωσε τη στιγμή που πάτησε το κουμπί της διαγραφής του ιστοτόπου του και τον νιώθω!!!!
    Φυσικά πιστεύω οτι πρεπει να χτυπηθεί η παράνομη εκμεταλλευση την πνευματικής ιδιοκτησίας όταν η δημοσιευση γίνεται προς ίδιον όφελος. Στην περίπτωση του e-bibliothiki ομως οφελείται η ελευθερη διακίνηση του πνεύματος προς ανθρώπους που το έχουν πραγματική ανάγκη και που δεν θα ειχαν διαφορετικά τη δυνατότητα να αποκτήσουν πρόσβαση σε τοσο ευρεία θεματολογία. Το τυπωμένο βιβλίο έχει τη δική του ξεχωριστή αξία που παραμένει αναλλοίωτη στο χρόνο και τους δικούς του οπαδούς που συνεχίζουν να προμηθευονται βιβλία απο τα ράφια των βιβλιοπωλειων νιωθωντας την χαρά του αγγίγματος και τη μυρωδιά του πριν το διαβάσουν.

  4. Ο/Η gstam λέει:

    Πλέον η πρόσβαση στο ιστολόγιο http://e-vivlia.blogspot.com/ επιτρέπεται μόνο σε προσκεκλημένους αναγνώστες. Μάλλον και αυτό αποτελεί παρελθόν…

  5. Ο/Η amarantos λέει:

    alpa paidia gia na enimerwthite kai eseis kai ta 2 blog exoun parlavei epistoles opws aftes!

    Αρ. πρωτ. 59 Αθήνα 20 Φεβρουαρίου 2009

    Αξιότιμοι κύριοι,
    Ο οργανισμός μας είναι οργανισμός συλλογικής διαχείρισης που έχει ως σκοπό του τη συλλογική διαχείριση και προστασία των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας στα έργα του λόγου των εκπροσωπούμενων από τον οργανισμό μας συγγραφέων και εκδοτών.
    Πρόσφατα διαπιστώσαμε ότι στην ιστοσελίδα υπό τη διεύθυνση http://e-vivlia.blogspot.com/ παρέχεται η δυνατότητα πρόσβασης και ψηφιακής αναπαραγωγής σε έργα των εκπροσωπούμενων από εμάς εκδοτών και συγκεκριμένα των εκδοτών : Φιλίστωρ, Καστανιώτης, Πατάκης, Κέδρος, Αλεξάνδρεια, Μελάνι, Αιώρα, Ψυχογιός, Λιβάνης.
    Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε η παραπάνω διάθεση έργων του λόγου πραγματοποιείται χωρίς την άδεια των δικαιούχων εκδοτών ή τυχόν αντιπροσώπων τους ούτε βεβαίως με την άδεια του οργανισμού μας, ο οποίος έχει αναλάβει τη συλλογική διαχείριση ορισμένων δικαιωμάτων και την προστασία των έργων αυτών. Συνεπώς η εν λόγω διάθεση των έργων είναι παράνομη.
    Σύμφωνα με το Ν.2121/1993 η παράνομη προσβολή των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας συμπεριλαμβανομένων των συγγενικών δικαιωμάτων επισύρει αστικές και ποινικές κυρώσεις μεταξύ των οποίων και φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους.
    Για τους λόγους αυτούς ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να αποσύρετε ή να διακόψετε την πρόσβαση στα παραπάνω έργα όπως εμφανίζονται στην παραπάνω ιστοσελίδα/υπηρεσία το συντομότερο δυνατό και με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο.
    Ευχαριστούμε για τη συνεργασία.
    Για τον ΟΣΔΕΛ

    Άρης Πετρόπουλος

    Antilamvaneste oti kaneis den thelei na blexei me dikigorous … antilamvaneste oti allo i agapi gia ta vivlia, kai allo i «agapi» twn ekdotikwn oikwn gia ta vivlia. An kai tous exw enimerwsi gia tous skopous iparxis tou blog, aftoi to violi tous.

    Diavaste:

    «Agapitoi kyrioi,

    euxaristw gia tis ypodeikseis sas oso afora tin ilektroniki prosvasi sto periexomeno tou site e-vivlia.

    Tha prepei na gnwrizete oti ta keimena kai oi dimosieuseis ginontai apo toys episkeptes tis selidas, kai ws ek toutou den einai dinato panta na yparxei o pliris elegxos twn keimenwn pou anabazontai. Oi episkeptes tis selidas einai kyriws foitites kai atoma apo tin elliniki paroikia stin agglia pou dyskola exoun prosvasi se elliniki logotexnia i logotexnia stin elliniki glwssa.

    Parola ayta kai katanoontas sas plirws, tha ithela na sas parakalesw na mou steilete mia lista me ta vivlia pou yparxoun stin selida kai ta opoia erxontai se syggkrousi me tous ekdotikous ikous pou ekproswpite, etsi wste na apokleisw tin prosvash tous stous episkeptes tis selidas (kapoia apo ta keimena vriskontai stin selida katopin tis symfwnis gnwmis tou metafrasti i syggrafea).

    Anamenontas tin apantisi sas

    Filika
    Amar Antos

    ……. kai enw perimena tin apantisi na mou pou pia vivlia erxontai se syggrousi me ta symferwnta tou, mou stelloun mia lista me perissotero apo 200 ekdotikous oikous, kai mou lene ousiastka psaxe kai vres ta monos sou!!!!

    Giafto exi klisei to blog, mexri na vrw ton xrono na dw pia vivlia (…pou den einai polla) tha afairethoun. Parola afta an kapoios epithimei na synexisei afto pou arxisame, as proteinei kati.

  6. Ο/Η gstam λέει:

    Αφού πρώτα ευχαριστήσω τον Αμάραντο για την αναλυτική ενημέρωση που μας παρείχε θα’ θελα καταρχάς να αναφερθώ εκτενέστερα όσον αφορά στο τι είναι ο ΟΣΔΕΛ και ποιος είναι ο σκοπός λειτουργίας του;

    Ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου είναι ένας αστικός μη κερδοσκοπικός συνεταιρισμός συγγραφέων, δημοσιογράφων, μεταφραστών και εκδοτών, εγκεκριμένος από το Υπουργείο Πολιτισμού και τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Είναι τακτικό μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα Αναπαραγωγής (IFRRO) και είναι συμβεβλημένος με τους δημιουργούς από 19 χώρες από όλο τον κόσμο. Για τη λειτουργία του αδειοδοτήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και αυτό γιατί δεν μπορεί να συσταθεί απλά με τη συνάθροιση μελών όπως π.χ. τα συνδικαλιστικά σωματεία.

    Σκοπός του ΟΣΔΕΛ είναι η προστασία και η διαχείριση των δικαιωμάτων αναπαραγωγής ενός έργου καθ’ οιονδήποτε τρόπο, μετά την πρωτογενή παραγωγή του (έκδοση).
    Συνεπώς, ο ΟΣΔΕΛ:
    1. Εισπράττει για λογαριασμό όλων των δικαιούχων ποσά που αφορούν συλλογικά δικαιώματα των δημιουργών, τα οποία βάσει του νόμου δεν είναι δυνατόν να εισπραχθούν ατομικά.
    2. Αποδίδει τα ποσά αυτά σε όλους τους δικαιούχους Για την απόδοση του ποσού είναι απαραίτητη η υπογραφή Σύμβασης Ανάθεσης με τον Οργανισμό.
    3. Παραχωρεί την άδεια και εισπράττει την αντίστοιχη αμοιβή απ’ όσους αναπαράγουν μικρό μόνο μέρος έργων του λόγου όχι για ιδιωτική χρήση, π.χ. εκπαιδευτικά ιδρύματα, βιβλιοθήκες κλπ.

    Από τo κείμενο που μας διέθεσε ο Αμάραντος φαίνεται έμμεσα ότι κ πρόθεση του οργανισμού είναι περισσότερο καταλυτική παρά διαπραγματευτική.

    Η μόνη λύση που διαφαίνεται είναι η λειτουργία ενός τέτοιου blog μετά αδείας, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι θα πρέπει να καταβληθούν κάποια χρήματα για τη νομιμοποίησή του.

  7. Ο/Η Protetios λέει:

    Το γελοίο του όλου θέματος είναι η στάση των λεγόμενων «ανθρώπων των γραμμάτων , συγγραφέων » οι οποίοι ΠΩΛΟΥΝ το όποιο ταλέντο διαθέτουν ,ή απέκτησαν από την ενασχολησή τους με την γνώση.
    Το επίπεδο παιδείας και ο διαμορφωμένος χαρακτήρας τους είναι παράδειγμα προς μίμηση των νέων μας. Όταν απειλήται η τσέπη τους αριστεροί κεντρώοι δειξιοί όλοι μια γροθιά ,απέναντι στον όποιον κακομοίρη θελήσει να έχει δωρεάν πρόσβαση στην όποια γνώση.
    Στο εξωτερικό όπου υπάρχουν χιλιάδες σιτε με δωρεάν εκατομύρια e-books ,είναι φασίστες και ηλίθιοι, ενώ οι ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ αυτής της χώρας προστατεύουν και ακολουθούν τους νόμους και το δίκαιο.

  8. Ο/Η Ian λέει:

    Αμάραντε δεν μπορώ να σκεφτώ και να προτείνω κάτι. Απλά, τα blog σου αυτά ήταν ανάσα ειδικά για τους Έλληνες του εξωτερικού που δεν έχουν πρόσβαση σε βιβλία…

  9. Ο/Η Stazybο Hοrn λέει:

    @amarantos

    Μια πρόσκληση για ένα φανατικό οπαδό του μπλογκ σου;

  10. Ο/Η Ντς λέει:

    Ευχάριστα νέα.! Τό e-bibliothiki.blogspot.com είναι πάλι κοντά μας.!!!

  11. Ο/Η Δημητριος λέει:

    ξαναεκλεισε προ ολιγου
    αλλα εγω εσωσα τα περισσοτερα εως και τον Οκτωβρη (βλ σαιτ μου)

    ΕΝΑ ΜΠΛΟΓΚ ΣΤΟ ΧΩΜΑ!!

    ΧΛΙΑΔΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

  12. Ο/Η drethernet λέει:

    Ο κατασκευαστής του υπολογιστή μας έχει πάρει τα χρήματά του, ο πάροχος της σύνδεσής μας πληρώνεται με το μήνα, ο δημιουργός ενός βιβλίου ή ενός τραγουδιού γιατί πρέπει να μένει στην απ’ έξω; Δεν το καταλαβαίνω.

  13. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Σχετικά με την ιστοσελίδα που έκλεισε, μικρό το κακό. Ουσιαστικά ήτο ένας κατάλογος αρχείων από το rapidshare ο οποίος μπορεί να υπάρχει σε ένα φλασάκι και να ανανεώνεται και να τον ανεβάζουμε σε κάποιο blog από κάποιο internet cafe. Θα γίνεται ανεξέλεγκτο. Δεν θα μπορεί να κατηγορηθεί κανείς και πριν προλάβουν να κλείνουν την μια ιστοσελίδα θα ανοίγουν 10 που θα έχουν τον κατάλογο αυτό. Μέχρι βέβαια να σβήσουν τα αρχεία του rapidshare αλλά και αυτό αντιμετωπίζεται.

    Σχετικά με τα δικαιώματα.

    Κατ’αρχήν ο συγγραφευς παίρνει ψύχουλα και ο εκδοτικός οίκος γενικά καρπώνεται τα φράγκα.

    Όταν πληρώνεις την πρόσβαση στο διαδίκτυο πληρώνεις γιατί έχεις συνεχώς την υπηρεσία.
    Όταν πληρώνεις έναν υπολογιστή τον πληρώνεις μια φορά για κάθε μηχάνημα που κατασκευάζει ο δημιουργός.

    Όταν ο συγγραφεύς δημιουργεί θα βγάλει κάποια λεφτά.
    Δηλαδή θα πουλάει την ιδέα για 1000 χρόνια;
    Και γιατί οι χώρες του Διαφωτισμού τότε να μην μας πληρώνουν πνευματικά δικαιώματα για την αρχαία παιδεία που χρησιμοποιούν;
    Αν εγώ αποφασίσω να γράψω σε μία ιστοσελίδα μια ιδέα που διάβασα σε ένα βιβλίο είμαι παράνομος;
    Πρέπει κάθε φορά που αναφέρω μια ιδέα από ένα βιβλίο να πληρώνω δικαιώματα;
    Γιατί ένας τεχνίτης πρέπει να πληρώνεται για κάθε αντικείμενο που κατασκευάζει ενώ ο συγγραφεύς πρέπει να πληρώνεται καθήμενος σε έναν καναπέ για κάθε έναν που αποφάσισε να πληροφορηθεί για την ιδέα που δημοσίευσε ο συγγραφεύς αλλά την πουλάει μόνο αυτός;

    Αν τελικά έχουμε δημοκρατία και ελέυθερη διάδοση ιδεών γιατί οι ιδέες πρέπει να συνδέονται με οικονομικά συστήματα;

    Αν κάποιος δεν έχει λεφτά δεν έχει δικαίωμα στην γνώση;

    Αυτό ακριβώς γινότανε στην αρχαία Αίγυπτο με τα ιερατεία και στο Βυζάντιο.

  14. Ο/Η drethernet λέει:

    Γιώργο,

    Τα ποσοστά των συγγραφέων στην Ελλάδα είναι από 10% εως και 15% επί της λιανικής τιμής. Αντίστοιχα στο εξωτερικό ούτε ο Dan Brown δεν παίρνει πάνω από 10%.

    Ένα βιβλίο δεν είναι μια «ιδέα» αλλά μια ιστορία, ένα ταξίδι, μια εμπειρία, πες το ότι θες. Αλλά ακόμα κι αν το ονομάσουμε ιδέα, αν το καλοσκεφτείς, οι ιδέες είναι αυτές που χρυσοπληρώνονται σε όλους τους κλάδους.

    Πολλοί από τους συγγραφείς έχουν ως εισόδημα μόνο τα συγγραφικά τους δικαιώματα. Ζούμε σε μια καπιταλιστική κοινωνία, αυτά έχουν κι αυτά εμπορεύονται.

    Προφανώς όλοι θα έπρεπε να έχουμε πρόσβαση στη γνώση, όπως γίνεται στο εξωτερικό όπου κάθε γειτονιά έχει κι από μια δανειστική βιβλιοθήκη. Το ότι δεν έχουμε εδώ αυτή τη δυνατότητα δεν είναι δικαιολογία για να στερούμε από τους δημιουργούς την αμοιβή για κάτι που το αξιακό σύστημα με το οποίο όλοι ζούμε ορίζει πως τους οφείλουμε.

    Τώρα θα μου πεις αν κάποιος πεθαίνει της πείνας, νομιμοποίητε να κλέψει για να ζήσει;

  15. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Ναι, αυτό που μου λες είναι ότι το σύστημα είναι τη πλάκας. Δεν διαφωνώ. Ξέρεις ποιό είναι το ύψιστο αγαθό τηςδυτικής κοινωνίας σήμερα; Η πατέντα. Μπορεί μέχρι και όλος ο πλανήτης να πεθαίνει από μία αρρώστια αλλά αν έχει την πατέντα μια εταιρία δεν είναι υποχρεωμένη να στην παραχωρήση για να ζήσεις. Άρα μπρος στο θάνατο το δικαίωμα στην πατέντα υπερέχει.

    Εγώ είπα ότι παίρνουν ψύχουλα οι συγγραφείς. Σχετικά με το συναισθηματικό που ανέπτυξες δεν μεταβάλλει την συζήτηση.

    Ρώτησες αν κάποιος νομιμοποιείται να κλέψει αν πεινάει. Ο νόμος λέει ότι όλοι έχουμε δικαίωμα στη στέγη και παρ’όλα αυτά μπορεί κάποιος να έχει 10 στέγες και να τις νοικιάζει. Αν κάποιος δεν έχει λεφτά νομιμοποιείται να πάει να κάνει κατάληψη κάπου; Μπαίνεις μετά στην ερμηνεία τού νόμου. Άμα κάποιος πεινάει πρέπει να πεθάνει;

    Οι απαντήσεις της δύσης είναι σαφείς. Πρέπει να έχεις «αξιοπρέπεια», πήγαινέ να βρεις μια δουλειά.Και άμα η μια δουλειά δεν φτάνει βρες κι’άλλη και αν πεινάς πάλι ψόφα. Άλλά αξιοπρέπεια δεν βλέπω να έχουν όλοι αυτοί που τα καθορίζουν αυτά τα πράγματα.

    Τέλοσπάντων δεν βγαίνει τίποτα από όλο αυτό. Εφόσον αποκλείουμε το ενδεχόμενο κάποια επαναστάσεως ο καθείς επιλέγει το βαθμό που τον συμφέρει να δρα παράνομα. Αυτό γίνεται στην πράξη. Αν με ρωτήσεις πάλι αν είναι σωστό η απάντηση είναι από την μία ότι ο άνθρωπος δημιουργεί την ηθική και από την άλλη ό,τι η ερώτηση «ό,τι είναι παράνομο είναι και ανήθικο;»

    Ο συγγραφέας τελικά αποφάσισε να παίξει έναν ρόλο μέσα στο σύστημα.Θα πουλάει τις ιδέες του. Όλες οι επιχειρήσεις έχουν απώλειες από επιτήδειους και ανταγωνιστές. Αυτό το ξέρει όταν επιλέγει να ξεκινήσει την επιχείρηση. Και δεν φαντάζομαι ότι ένας σοβαρός συγγραφέας είναι ιδεολογικά κατά της πειρατείας τουλάχιστον όσο είναι στην αφάνεια. Όταν μετά πιάσει τα φράγκα του μπορεί να λέει άλλα όπως οι διάφοροι βολεμένοι που τα κονομάνε από διάφορες απάτες και μετά λένε «τα απέκτησα με την δουλειά μου και την αξία μου».

    Πρωινό παραλήρημα.

  16. Ο/Η psychedelic reflection λέει:

    γεια χαρά παιδιά !

    λοιπόν ιδέες-ισως σαχλες αλλά ιδέες!

    αφού ο οργανισμός θέλει φράγκα ε ας δώσει μια τιμή και αν τη θεωρούμε λογική βάζει ο καθένας το κατιτίς του και τους πληρώνουμε και υσηχάζουμε – και τους προτείνουμε να δώσουνε τα κέρδη εξολοκλήρου στους συγγραφείς!

    μήπως είναι καλή ιδέα να κάνουμε καμιά ιστοσελίδα my book (i.e. my space) και να μπορεί ο κάθε συγγραφέας να προβάλει και να πουλάει την τέχνη του και όλα τα χρήματα να μένουν σε αυτόν? και επειδή έτσι και αλλιώς παίρνει το 10-15% θα βάζει και χαμηλές τιμές !!!

    μήπως να φτοιάξουμε και μεις ένα ΜΚΟ και να έχουμε ως αρχή να μοιράζονται ελεύθερα τα έργα και να υπάρχει «δωρεα’ για όποιους θέλουνε να πληρώσουν κάτι επιδεί εκτιμούν ένα συγγραφικό έργο ή ένα συγγραφέα?

  17. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Αυτά όλα είναι πολύ σωστά που λες και πολεμος στο κατεστημένο.

    Βέβαια από την μία η άμεση διάθεση σε ηλεκτρονική μορφή θα αυξήσει την πειρατεία οπότε πρέπει να υπολογισθεί στο σύνολο προς τα πού γέρνει η πλάστιγξ και φυσικά πολλοί θα μιλήσουν για τις χαμένες θέσεις εργασίας.

  18. Ο/Η Νίκος λέει:

    ορισμενα ειδη βιβλιων κατα τη γνωμη μου συντελουν στην εκπληρωση αναγκων της ψυχης και δεν μπορουν να τα διαθετουν οι εμποροι, οι εκδοτες ή ακομη και οι συγγραφεις τους για εκεινους μονο που θα τους πληρωσουν. ξερω πως αυτο ακουγεται εκτος κλιματος της εποχης μας, της συγχρονης κοινωνιας και αγορας, αλλα υπαρχουν επιτελους καποια πραγματα πανω απο το οικονομικο και κοινωνικο συστημα της καθε εποχης. δωρεαν παιδεια δυστυχως δεν προσφερεται δια των σημερινων νομων, οποτε ας παρανομουμε! υπαρχουν φορες που η παρανομια ειναι η μονη ηθικη λυση. σας προτρεπω να δημιουργειτε/δημοσιοποιειτε blogs με βιβλια…

  19. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Τώρα φίλε μου πιάνεις ἕνα ἄλλο μεγάλο ζήτημα. Θὰ τὸ πῶ χωρὶς ἐπιχειρήματα.

    Μετὰ τὸν διαφωτισμὸ καὶ μὲ τὴν τεχνολογικὴ ἐπανάσταση ἀλλάξαμε νταβατζή,
    Δηλαδὴ ἀντὶ νὰ μᾶς πηδάνε οἱ κάθε εἴδους ἱεράρχες, ἄρχισε νὰ μᾶς κυβερνάει ὁ δυτικὸς «ὀρθολογισμός». Ὁπότε μὲ τὸ προσωπεῖο τοῦ ἀρχαίου ἑλληνικοῦ πνεύματος, τοῦ ὀρθοῦ λόγου καὶ τῆς ἐπιστημονικῆς ἀποδείξεως δημιουργήθηκε μιὰ κλίκα ἡ ὁποία ἀποφασίζει τί εἶναι «ἐπιστημονικὰ» ὀρθὸ καὶ τί ὄχι. Μετὰ οἱ ὑπόλοιποι πρέπει νὰ κάνουν μόκο.

    Φυσικὰ αὐτὲς οἱ κλίκες παράγουν θεωρίες ποὺ ἐξυπηρετοῦν τὰ σχέδια τῶν παγκοσμίων κέντρων ἐξουσίας καὶ τὸ βασικὸ τους ἀποδεικτικὸ ὄργανο τοῦ ὅτι λένε τὴν ἀλήθεια εἶναι ἡ τεχνολογία. Σοῦ λένε ὅτι ἂν δὲν ἴσχυε ἡ θεωρία δὲν θὰ εἴχαμε πάει στὸ διάστημα. Ὡστόσο ἡ τεχνόλογία εἶναι σὲ μεγάλο βαθμὸ πειραματισμὸς καὶ εἰδικὰ σὲ τομεῖς ὅπως ἡ νανοτεχνολογίες καὶ λοιπά.

    Γιατί εἶπα ὅλο αὐτό;

    Εἶπε γιὰ ψυχή ὁ φίλος. Ὁτιδήποτε δὲν μπορεῖ ἢ δὲν θέλει νὰ ἀποδείξῃ ἢ νὰ ἐρευνήσῃ ἡ σημερινὴ «ἐπιστήμη» τὸ ὀνομάζει δεισιδαιμονία.

    Ναὶ ! Ἐγὼ προσωπικὰ ὅταν διαβάζω ἀρχαῖα καὶ εἰδικὰ κάποιους συγγραφεῖς ἀγαλιάζει ἡ ψυχή μου. Δὲν ξέρω γιὰ ποιό λόγο. Θὰ ἤθελα νὰ μάθω ἀλλὰ θέλω καὶ τὴν ἐλευθερία νὰ τὸ νιώθω.

    Βέβαια ἂν κάποια στιγμὴ ἐξυπηρετήσῃ αὐτὸ τὸ φαινόμενο τὴν ἄρχουσα τάξη θὰ βεῖ τάχιστα μία θεωρία καὶ τὸ φαινόμενο θὰ εἶναι ἐπιστημονικὰ ἀποδεδειγμὲνο καὶ πλέον θὰ θεωρῆσε βλάξ ἂν δὲν τὸ πιστεύεις. Παραδείγματα τέτοια ὑπάρχουν ἄπειρα.

  20. Ο/Η Νίκος λέει:

    οι συγχρονοι επιστημονες γιωργο μου φαινονται σαν τους τεχνιτες που αναφερει ο σωκρατης στην απολογια του (πλατων), οι οποιοι μπορει να γνωριζουν καποια τεχνη αλλα υπερεκτιμουν την σοφια τους και αυτο επισκιαζει τη σοφια που οντως διαθετουν. και επειδη σημερα τα θαυματα της τεχνολογιας ειναι γιγαντια, ευκολα πειθεται σχεδον ο καθενας πως αυτοι οι «θαυματοποιοι» κατεχουν και τους τροπους και τα μυστικα του κοσμου. βεβαια μιλαω πολυ απλοικα, απλα συμφωνω με οσα εγραψες, και οντως πιστευω πως οι συγχρονες επιστημες εχουν εισαχθει ως κυριο οπλο στη ρητορικη οσων εξουσιαζουν και θελουν να πειθουν πως αληθες και ορθο και λογικο ειναι αυτο που αυτοι θελουν να ειναι. το εργο βεβαια δεν θα ηταν ολοκληρωμενο αν δεν υπηρχαν και εξαιρετικα απαιδευτοι στο μυαλο και στη ψυχη ανθρωποι να πειθονται και να στηριζουν το παραξενο αυτο οικοδομημα.

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.