Δευτέρα
12/04/2010

EETT, Βάζει τέλος στα Premium SMS με εντολή του συνδρομητή

Ως αποδέκτης μεγάλου αριθμού καταγγελιών για αυξημένες χρεώσεις των καταναλωτών από συνδρομητικές Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), η ΕΕΤΤ αντέδρασε άμεσα προτείνοντας, στο πλαίσιο σχετικής Δημόσιας Διαβούλευσης, νέα τροποποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας, μετά την αρχική τροποποίηση του Οκτωβρίου 2009. Ειδικότερα, οι καταγγελίες αφορούν ΥΠΠ με συνδρομή που παρέχονται μέσω σύντομων κωδικών της σειράς 54ΧΧΧ… με χρήση σύντομων μηνυμάτων αυξημένης χρέωσης (Premium SMS) χωρίς να υπάρχει επαρκής προσυμβατική ενημέρωση του κοινού και χωρίς συνειδητή εγγραφή των καταναλωτών σε συνδρομητική υπηρεσία αυξημένης χρέωσης.

Οι κυριότερες προστατευτικές ρυθμίσεις για τα συμφέροντα του καταναλωτή που περιλαμβάνονται στο σχέδιο τροποποίησης είναι οι ακόλουθες:
– Κατά τη σύναψη σύμβασης του καταναλωτή με τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας ή την ταυτοποίηση του συνδρομητή καρτοκινητής τηλεφωνίας, ο καταναλωτής υπογράφει υπεύθυνη δήλωση, με την οποία αποδέχεται ρητά τη χρέωσή του για τη λήψη τέτοιων υπηρεσιών. Στην αντίθετη περίπτωση, ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας δεν επιτρέπει τη λήψη χρεώσιμων μηνυμάτων από τη σύνδεση του συνδρομητή.
Ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας υποχρεούται να παρέχει στο χρήστη τη δυνατότητα επιλεκτικής φραγής από το τηλέφωνό του από και προς αριθμούς αυξημένης χρέωσης, όπως οι κωδικοί της σειράς 54ΧΧΧ.
– Η ιστοσελίδα μέσω της οποίας πραγματοποιείται η εγγραφή του χρήστη σε υπηρεσία με συνδρομή, πρέπει να περιέχει δυνατότητα επιλογής όπου θα αναγράφεται «Έχω λάβει γνώση των όρων χρήσης και αποδέχομαι να ενεργοποιήσω τη συνδρομητική υπηρεσία <όνομα υπηρεσίας> <χρέωση ανά μονάδα χρόνου>» και την οποία υποχρεωτικά ο χρήστης θα πρέπει να επιλέγει πριν του επιτραπεί να προχωρήσει στην εγγραφή του στην ΥΠΠ.
– Οι εγγεγραμμένοι συνδρομητές πρέπει να λαμβάνουν ανά τρίμηνο από τον πάροχο ατελές μήνυμα με το οποίο ζητείται η ρητή τους συγκατάθεση, για να συνεχιστεί η εγγραφή τους στη συγκεκριμένη ΥΠΠ. Ελλείψει ρητής συγκατάθεσης ο συνδρομητής διαγράφεται αυτόματα από τους πελάτες της υπηρεσίας.

Στόχος της νέας ρυθμιστικής παρέμβασης της ΕΕΤΤ είναι να ευαισθητοποιηθούν περαιτέρω οι χρήστες και να διασφαλιστεί ότι η παροχή των εν λόγω χρηστικών και ψυχαγωγικών υπηρεσιών από τους παρόχους δικτύου και περιεχομένου θα γίνεται με σεβασμό της νομοθεσίας περί προστασίας του καταναλωτή και των αρχών του υγιούς ανταγωνισμού. Στην αντίθετη περίπτωση, η ΕΕΤΤ θα επιβάλλει αυστηρές διοικητικές κυρώσεις κατά των παραβατών. Παράλληλα, θα συνεργαστεί με τις συναρμόδιες αρχές (Συνήγορος Καταναλωτή, Σώμα Δίωξης Ηλεκτρονικού εγκλήματος) για την αναζήτηση και τυχόν ποινικών ευθυνών σε βάρος όσων υπαίτια παραπλανούν τους καταναλωτές.

Μάθε για:

Συντάκτης: .


Ένα Σχόλιο

  1. Ο/Η constantine λέει:

    Ας σταματήσει επιτέλους αυτή η κοροϊδία με τα 5ψήφια. Είναι πάρα πολύ προκλητικό όλο αυτό το σκηνικό, με κυρίως υπεύθυνους τους ίδιους τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας. Έχουν γίνει χιλιάδες καταγγελίες από θύματα συνδρομητές, και φτάνουμε 4 χρόνια μετά από όλο αυτό το παραμύθι, να προτείνει η ΕΕΤΤ να ληφθούν μέτρα. Και τι μέτρα; Ποιος έκανε νέο συμβόλαιο και είδε προσεκτικά όλους τους όρους με τα μικρά γράμματα, πριν υπογράψει; Το δούλεμα συνεχίζεται, και υπεύθυνοι είναι όλοι. Το μπούμερανγκ όμως κάποια στιγμή επιστρέφει σε αυτόν που το πέταξε..

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.