Πόσο κοστίζει η ιδιωτικότητα μας;

Πόσο κοστίζει η ιδιωτικότητα μας; Εκπτωτικές κάρτες στα supermarket που χτίζουν το καταναλωτικό μας προφίλ και free drinks αν γίνεις “δήμαρχος” στο foursquare. Οι υπηρεσίες αυτές ζητάνε προσωπικά στοιχεία και καταγράφουν συμπεριφορές για μερικά cents έκπτωσης. Κάποιοι το κάνουν και δωρεάν για προσωπική “προβολή”.

Θα μου πει κάποιος μόνο αυτά είναι; Ότι θέλουν καταγράφουν και ότι θέλουν μπορούν να μάθουν για εμάς. Εντάξει, εγώ όμως κάνω τη δική μου προσωπική μικρή και περιορισμένης έκτασης επανάσταση και δεν χρησιμοποιώ foursquare, Facebook places και άλλες παρόμοιες υπηρεσίες. Μάταια κίνηση, ίσως. Ελεύθερη επιλογή, σίγουρα.

, Πόσο κοστίζει η ιδιωτικότητα μας;
, Πόσο κοστίζει η ιδιωτικότητα μας;

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική, Καθημερινή και Παραπολιτικά, πάντα για θέματα τεχνολογίας. Μάθετε περισσότερα για τον Κώστα στο Magikokopidi.gr.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

12 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
vpap

“ο αναμάρτητος πρώτος τω λίθο βαλέτω”

Η λύση ειναι του “φύλα τα ρούχα σου για να έχεις τα μισά” είναι η καλύτερη. Όταν μπεί κάποιος χάκερ στα αρχεία του κράτους, πλέον όλα τα πραπάνω θα είναι μικρότητες και αστεία.

Ζούμε σε μια εποχή που τα πράγματα τρέχουν ποιο γρήγορα και απο τον Κεντέρη. Καλό είναι να μας υπενθυμίζουν οτι όλα αυτά τα αθώα “παιχνίδια” – site δεν είναι αθώα τελικα. Και εάν είναι τώρα αθώα αργότερα όταν εξαγοραστούν δεν θα είναι πια.

Αυτό που θα πώ είναι το εξής: καλό είναι να τα λέμε αλλά καλύτερο θα ήταν να βρίσκαμε και λύσεις-ιδέες. Γιατι όλοι έχουμε γίνει κριτές και θέλουμε να μας βρίσκουν άλλοι τις λύσεις.

Ed

Πολλές οι απόψεις, πολλές και οι αποφάσεις…Το Places στο Facebook δεν δουλεύει 100% στη χώρα μας ακόμα. To Foursquare όμως μια χαρά δουλεύει και όντως είναι του καθενός η απόφαση να πεί που βρίσκεται, με ότι συνεπάγεται αυτό, πχ: υπάρχει σελίδα στο Facebook, όπου ο τίτλος τα λέει όλα (δεν τον βάζω όμως, δεν χρειάζεται διαφήμιση). Από την άλλη, είναι ένας εύκολος, δωρεάν τρόπος προσέλκυσης πελατών, δίνοντας τους προσφορές, από cents μέχρι ενδιαφέρουσες οικονομικά προτάσεις. Προσωπικά, το χρησιμοποιώ όπου κρίνω εγώ, το τι προφίλ θέλω να παρουσιάσω (ok, δεν θα διαλαλήσω ότι πήγα στο τάδε Super-Market κλπ), αλλά αν το μέρος βρίσκομαι, αξίζει να το μάθουν όλοι οι φίλοι μου, ναι το διαλαλώ. Επαγγελματικά, έκανα αίτηση να συμπεριληφθεί στη λίστα των επιχειρήσεων του χώρου, όπου εργάζομαι. Κατέβασα και τύπωσα (https://goo.gl/hdbUN) το αυτοκόλλητο και κάποια άλλα καλούδια..γιατί όχι, after all?

customer

Θα σας βρώ εγώ μια λύση:

Δε σε υποχρεώνει κανένας να βάλεις τα πραγματικά δεδομένα σου πάνω στο Facebook. Ούτε το πραγματικό σου e-mail. Απλά ένα προφίλ διαμορφώνεις εκεί πάνω. Οπότε φτιάξε ένα ψεύτικο. Ή ένα ψιλο-άδειο (να μην έχει πληροφορίες).

Άμα δεί κανείς το Facebook σαν ένα MMORPG, αλλάζει πολύ το πράγμα. Πόσο μάλλον όταν μπορείς να φτιάξεις 2 και 3 accounts, σιγά το πράμα ….

vpap

@customer

χαχαχαχα σωστός
και μετά θα μπερδέψουμε τον πραγματικό μας εαυτό με αυτόν τον ψεύτικο…. η κοπέλα σου θα σου πεί οτι το κάνεις για πιάσεις γκόμενες κ.τ.λ. (εγώ πάντως με το wow έβλεπα οτι πετούσα στον ύπνο μου) χαχαχα

Nikos

Θα συμφωνήσω με τον φίλο customer. Δεν σε υποχρεώνει κανείς να βάλεις τα πλήρη στοιχεία σου στο Facebook. Προσωπικά έχω βάλει μόνο το μικρό μου όνομα, και τρία συμβολικά γράμματα για επώνυμο. Δεν βάζω φωτογραφίες μου, δεν γράφω προσωπικές πληροφορίες, δεν βάζω πραγματική ημ.γέννησης, κλπ. Δεν χρειάζεται κάποια λύση, γιατί δεν υπάρχει πραγματικό πρόβλημα. Μόνοι τους οι χρήστες έχουν δημιουργήσει την εικονική ανάγκη του facebook, μόνοι τους φακελώνονται, μόνοι τους δίνουν αναφορά στο foursquare που βρίσκονται ανά πάσα στιγμή, και μετά γκρινιάζουν για την προστασία προσωπικών δεδομένων. Αν δεν προστατέψεις από μόνος σου τα προσωπικά σου δεδομένα, δεν θα το κάνει κανένας άλλος.

giannis

Φυσικά δεν αξίζει να χαραμίζεις την ιδιοτηκότητα σου για γελοίες προσφορές
Και μπράβο σου Κώστα που βάζεις και τέτοιο θέμα γιατί σε άλλες σελίδες αν τολμήσεις να πείς τίποτα τέτοιο σου τη λένε κιόλας ότι είσαι και η Ελένη Λουκά
Φυσικά και πρέπει να προστατεύουμε την ιδιωτικότητα γιατί είναι ένας τρόπος να μας προετοιμάσουν για πολύ χειρότερα πράγματα.Ωστε όταν έρθει η ώρα να μας φανούν απολύτως φυσιολογικά
Και για όσους λένε ότι δεν πειράζουν ή ότι έχουμε μυαλό να προστατευτούμε γιατί δεν σκέφτονται ότι σιγά-σιγά δεν θα μας φαίνονται επικίνδυνα όλα αυτά και ότι μερικά παιδάκια που μεγαλώνουν τώρα μεγαλώνουν με αυτά άρα μαθαίνουν να ζούνε έτσι?
Και τώρα καλά είναι όλα αυτά για την πλάκα μας αλλά όταν κάποια στιγμή δεν θα μπορούμε να αντιδράσουμε τότε ακόμα και αυτοί που έχουν αντίθετη άποψη απο μένα απλά δεν θα μπορούν να αντιδράσουν.

Φυσικά να πώ πάλι μπράβο Κώστα που δεν είσαι ένα Αμερικανάκι όπως άλλοι και σκέφτεσαι και με αυτόν τον πιό ήρεμο τρόπο γιατί άλλοι «προοδευτικοί» τα βλέπουν όλα απο τέτοια σκοπιά που αν μιλήσεις και διαφωνήσεις σου τη λενε

Ed

Να τι έγραψε μόλις τώρα φίλος μου στο Foursquare για ένα καινούργιο εστιατόριο:
Δύο πιάτα και σαλάτα, χωρίς κρασί, 60 ευρώ και με αργό σέρβις δε δικαιολογείται ακόμη ακόμη και για καλό φαγητό και περιβάλλον.

Δεν θα πω ούτε εδώ ποιο είναι, αλλά έχω 50% πιθανότητες να περάσω καλά ή άσχημα, αντί να πάω με 100% σε άγνωστο προορισμό.

Όσο για τα φακελώματα, ήδη είμαστε μέσα, από τη στιγμή που βγάζουμε ταυτότητα, διαβατήρια κλπ.

Νίκος

Όπως, γράφουν οι περισσότεροι, δεν είναι κανείς υποχρεωμένος να γράψει το βιογραφικό του σε αυτούς τους ιστότοπους. Επιλέγει τι θέλει να δηλώσει.

alekos

Εγώ κατλαβαίνω ότι ο συντάκτης του άρθρου αναφέρεται στη δήλωση της γεωγραφικής σου θέσης. Ούτε εγώ χρησιμοποιώ αυτές τις υπηρεσίες.

customer

Η δήλωση μιας ό,τι να ναι γεωγραφικής θέσης από μόνη της δε λέει και πολλά. Μερικές φορές μπορείς να πολεμήσεις το spam με … spam :> Αν η γεωγραφική θέση αυτή συνδεθεί προσωπικά με εσένα, τότε όντως η πληροφορία του σε ποιά μέρη συχνάζεις εσύ έχει μια διαφημιστική αξία, διότι θα φαίνεται στους φίλους σου σε ποιά καφετέρια πήγες. Αν όμως φτιάξεις ένα δεύτερο προφίλ χωρίς συνδεδεμένους φίλους, τότε κερδίζεις την προσφορά χωρίς να αποτελέσεις μέσο διαφήμισης ….. Καλό ?

giorgio

Σε καμμία περίπτωση δεν χρησιμοποιώ τέτοιες υπηρεσίες, δεν τις βρίσκω ενδιαφέρουσες (αντιθέτως επικίνδυνες, έχει συμβεί εξ άλλου να δηλώσει κάποιος μέσω facebook ότι θα λείπει από το σπίτι του και να τον κλέψουν!). Μακάρι να ήταν όλα αυτά αθώα αλλά νομίζω ότι δεν είναι. Δεν λέω ότι το κάνουν επίτηδες, όμως τέτοιες πληροφορίες πιστεύω πως θα πρέπει να ανήκουν μόνο σε εμάς και στους φίλους μας. Όχι σε κοινωνικά σάιτ και λοιπές υπηρεσίες.

Τ.Τ.

It is yours choose to live with the system or to fight the system 🙂

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet Facebook Meta

Facebook: Φέρνει πίσω το “Poke” – Κερδίζει έδαφος στους νέους

Το Facebook αποφάσισε να επαναφέρει ένα από τα πιο παλιά χαρακτηριστικά του, το Poke, ελπίζοντας να κερδίσει τις νεότερες γενιές.

Internet AI Facebook Meta

Facebook: Χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να προτείνει Reels

Η τεχνητή νοημοσύνη κατακτά ολοένα και περισσότερους τομείς και πολλοί τεχνολογικοί κολοσσοί επενδύουν δισεκατομμύρια στην ανάπτυξή της.

Internet Facebook Instagram Meta

H Meta θα επισημαίνει περιεχόμενο που είναι προϊόν τεχνητής νοημοσύνης

Νέα μέτρα σε Facebook, Instagram και Threads θα εφαρμόσει η Meta, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τη διαφάνεια.

Internet Facebook Mark Zuckerberg

Το Facebook γίνεται 20 χρονών και λέει “σ’ αγαπώ μπαμπά” στον Zuckerberg

Τον Φεβρουάριο του 2024 το Facebook έκλεισε τα 20 χρόνια του, αριθμό που αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για τον κόσμο των social media.