Έλληνες πολιτικοί και κόμματα στο ίντερνετ

Τα ελληνικά κόμματα και οι πολιτικοί της χώρας μας έχουν αρχίσει να αναπτύσσουν δραστηριότητα επικοινωνίας μέσω Internet. Ορισμένοι διατηρούν blogs, κοινότητες φίλων στο Facebook, ανεβάζουν βίντεο στο YouTube, ενώ οι πιο τολμηροί έχουν δραστηριότητα στο Twitter. Σύμφωνα με έρευνα που τμήμα της παρουσιάστηκε στην πρόσφατη εκδήλωση Social Media και Επικοινωνία, η πρόοδος στην ελληνική πολιτική σκηνή δεν είναι τόσο ταχεία, όσο σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Παρόλα αυτά, στο επόμενο διάστημα οι πολιτικοί και τα κόμματα θα ενισχύσουν την παρουσία τους, για τους ακόλουθους λόγους:  
– Η τεράστια επιτυχία της καμπάνιας του Obama, έχει αναγάγει την αξιοποίηση του Internet σε ανάγκη, αλλά και μόδα.
– Η οικονομική κρίση πιέζει ώστε να βρεθούν πιο οικονομικές τεχνικές στις (κομματικές και προσωπικές) καμπάνιες, κάτι που μόνο το Internet μπορεί να υποστηρίξει.
– Η συνεχής διείσδυση του Internet στη χώρα μας, έχει οδηγήσει σε εκτιμήσεις ότι η πληροφόρηση στο Διαδίκτυο επηρεάζει την πολιτική κρίση άνω του 10% των ψηφοφόρων και μάλιστα αυτών που είναι πολλαπλασιαστές κοινής γνώμης.
– Οι αναλυτές εξηγούν στα κόμματα και τους πολιτικούς ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος των ψηφοφόρων στις ηλικίες 18-34, ενημερώνεται κυρίως από το Διαδίκτυο, το οποίο θεωρούν (οι ψηφοφόροι αυτοί)  ολοένα και περισσότερο, πιο έγκυρο από άλλα Μέσα.
 
Η  έρευνα διαπιστώνει ότι η χρησιμοποίηση των Νέων Μέσων στην πολιτική, θα ενισχυθεί κατά τις επόμενες τρεις εκλογικές αναμετρήσεις, όπως:
– Στις Ευρωεκλογές του Ιουνίου
– Στις δημοτικές εκλογές του 2010
– Στις επόμενες εθνικές εκλογές, που κατά πάσα πιθανότητα θα γίνουν μέχρι το 2010
 
Το κόμμα του ΠΑΣΟΚ, η Ντ. Μπακογιάννη, η Άννα Διαμαντοπούλου, ο Μιχ. Χρυσοχοϊδης, ο Κ. Χατζηδάκης, ο ΣΥΝ  είναι μέχρι στιγμής από τους πιο δραστήριους, αν και εισέρχονται με δυναμική νεώτεροι πολιτικοί.

Οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η μέχρι τώρα υστέρηση των εγχωρίων κομμάτων και των ελλήνων πολιτικών, σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης, είναι οι εξής:
– Η πολύ ισχυρή θέση της τηλεόρασης στην Ελλάδα, που κρατάει μεγάλο μέρος του ενδιαφέροντος των πολιτικών, παρόλο που οι έρευνες δείχνουν την σημαντική αύξηση της διείσδυσης και του κύρους του Internet.
– Η μεγάλη ρευστότητα στην πολιτική σκηνή και η ανασφάλεια που επικρατεί κατά τον τελευταίο 1,5 χρόνο.
– Η τεχνοφοβία που επικρατεί στην Ελλάδα, η οποία κατά το Ευρωβαρόμετρο είναι η πιο τεχνοφοβική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
– Η μεγάλη υστέρηση της Ελλάδας σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, που θα μπορούσε να ενθαρρύνει τους Έλληνες πολίτες να βελτιώσουν την ψηφιακή τους κουλτούρα και να παρασύρουν τους πολιτικούς να αξιοποιήσουν τα Νέα Μέσα.

ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: μέχρι στιγμής δεν έχει υιοθετήσει κάποιο πλάνο αξιοποίησης των social media. Υπάρχουν σκέψεις και προτάσεις, να υλοποιηθεί ένα σχέδιο στην πορεία προς τις επόμενες εθνικές εκλογές. Έχει μπει στην agenda του κόμματος, μετά την διαπίστωση ότι αξιοσημείωτος αριθμός ψηφοφόρων επηρεάζεται πλέον από τα social media. Η δραστηριοποίηση της ΝΔ αναμένεται να ενισχυθεί μέσα από την πρόσφατη αναβάθμιση της Γραμματείας Νέων Τεχνολογιών του κόμματος.
Πριν 1,5 χρόνο  επιχειρήθηκε να κινητοποιηθούν στελέχη της νεολαίας, όπου δραστηριοποιούνται έντονα ορισμένες ομάδες νεαρών φίλων του κόμματος και μέλη ΔΑΠ, ΟΝΝΕΔ.

ΠΑΣΟΚ: κινείται σε τρία επίπεδα:
2α) Ως κομματικό σύστημα: σε κεντρικό επίπεδο, με τη τεχνογνωσία του Τμήματος Πληροφορικής και Διαδικτύου ΠΑΣΟΚ (is.pasok.gr), παρέχει υποστήριξη σε βουλευτές, οργανώσεις, στελέχη του για την ανάπτυξη ψηφιακής δραστηριότητας. Δικτυακοί τόποι blogs, social media, και γενική αξιοποίηση νέων τεχνολογιών (υποδομές εσωτερικού δικτύου τηλεφωνίας, συνεργατικές υπηρεσίες).
2β) Ως κομματικό σύστημα, ενθαρρύνει οργανωμένες και οριζόντιες bottom-up πρωτοβουλίες στελεχών και έχει επενδύσει σε συγκεκριμένες μορφές social media για την ανάπτυξη της πολιτικής του αποτελεσματικότητας και διείσδυσης (wikipolitics, Re-Public).
2γ) Έχει αναπτύξει ένα κλίμα που έχει ευνοήσει την ανάπτυξη δραστηριότητας στα social media πολλών φίλων και στελεχών του, με πολλές αναρτήσεις, δυναμικό διάλογο, κλπ. Οι Εθελοντές Διαδικτύου μεταφέρουν αυτή τη φιλοσοφία.

ΣΥΝ/ ΣΥΡΙΖΑ: Η ηγεσία του ΣΥΝ είναι θετική στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών από στελέχη, για διεκδίκηση πολιτικών αιτημάτων. Έχουν αναπτυχθεί αρκετές πρωτοβουλίες (π.χ. blogs) πυρήνων του κόμματος με βάση ειδικά ή τοπικά θέματα (κεραίες κινητής τηλεφωνίας, ζητήματα περιβάλλοντος, κλπ). Σε κεντρικό επίπεδο το κόμμα δεν έχει προχωρήσει σε εκτεταμένη social media παρουσία, αλλά ευνοεί τοπικές πρωτοβουλίες και αξιοποιεί τη δραστηριότητα φίλων του. Κατά τη διεξαγωγή του πρόσφατου συνεδρίου του κόμματος, λειτούργησε το blog ΣΥΝ/ΘΕΣΕΙΣ/09, που αποδείχθηκε ιδιαίτερα ζωντανό και είχε μεγάλο πλούτο ιδεών και συμμετοχών.

ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΠΡΩΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ & ΝΕΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΧΩΡΟΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Ντόρα Μπακογιάννη: έχει αναπτύξει το πιο φιλόδοξο εγχείρημα με blog, YouTube, Twitter με τακτική ενημέρωση. Έχει σχηματίσει επιτελείο υποστήριξης. Έχει ανοίξει διάλογο με bloggers.
Κωστής Χατζηδάκης: είχε ξεκινήσει νωρίς, το διατηρεί και ως υπουργός.
Κυριάκος Μητσοτάκης: το προσωπικό του site θεωρείται πρότυπο από πολλούς πολιτικούς.
Μ. Βολουδάκης: από τους νέους βουλευτές, που εμβαθύνουν στα social media, παρότι εκλέγεται στην περιφέρεια (Χανιά).
Χρήστος Σταϊκούρας: από τους νέους βουλευτές, που επενδύει στα Νέα Μέσα.
Πολλοί βουλευτές: έντονη παρουσία στο Facebook.
Π. Τατούλης (ανεξάρτητος, πλέον): η έναρξη του blog του έδωσε τεράστια δυναμική στην ιδέα «το blog ενός πολιτικού». Στη συνέχεια, ο ανεξάρτητος βουλευτής Αρκαδίας «κατέβασε τους τόνους» στο blog, όπου αναρτά πλέον άρθρα, ενώ προτιμά να έχει μεγαλύτερη παρουσία στα κλασσικά media.

ΧΩΡΟΣ ΠΑΣΟΚ
Γιώργος Παπανδρέου: το προσωπικό του ενδιαφέρον για την τεχνολογία και την δικτύωση έχει οδηγήσει το ΠΑΣΟΚ σε σημαντική επένδυση (υποδομές, κατευθύνσεις προς βουλευτές/στελέχη, αξιοποίηση ειδικών/αναγνωρισμένων προσώπων, κλπ).
Άννα Διαμαντοπούλου: έμφαση στα social media στην εκστρατεία της για το Κέντρο της Αθήνας, ενημερωμένο site. Υλοποιεί σχέδια για τα επόμενα βήματα.
Μιχάλης Χρυσοχοϊδης: από τους πρώτους που ανέπτυξε site με χαρακτηριστικά social media και στοιχεία ισχυρών πολιτικών με διεθνή εμβέλεια.
Μίμης Ανδρουλάκης: μια κατηγορία μόνος του. Υπερδραστήριος, περισσότερο ως τεχνίτης του λόγου, λιγότερο με την στενή έννοια «βουλευτής ΠΑΣΟΚ».
Χρίστος Βερελής: ανέπτυξε προσωπικό site συμβατό με social media, παρόλο που είναι βουλευτής μιας περιφέρειας (Αιτωλοακαρνανίας) με περιορισμένη διείσδυση στο Internet.
Ευάγγελος Βενιζέλος: το blog του είχε προκαλέσει πολλές συζητήσεις, αλλά σταμάτησε να το ενημερώνει το καλοκαίρι του 2008. Οι ειδικοί έλεγαν ότι δημοσιεύει μεγάλα άρθρα, συγκέντρωνε, πάντως, πολλούς σχολιαστές.
Mαρία Δαμανάκη και πολλοί άλλοι: έντονη παρουσία στο Facebook.

ΧΩΡΟΣ ΣΥΡΙΖΑ
Δεν υπάρχει επίσημη κεντρική παρουσία. Ο ΣΥΡΙΖΑ και ο ΣΥΝ έχουν, πάντως, ισχυρή παρουσία μέσω τοπικών οργανώσεων, φίλων και μέσω πυρήνων που ασχολούνται με περιβαλλοντικά και άλλα τοπικά θέματα (κεραίες κινητής τηλεφωνίας, περιβάλλον, κλπ). Η παρουσία του Ματθαίου Τσιμιτάκη (δημοσιογράφου και ζωηρού blogger) στον συντονισμό των διαδικασιών του Διαδικτύου και των social media του ΣΥΝ, έχει ήδη δώσει μια καλύτερη προοπτική για πιο οργανωμένη παρουσία του κόμματος στα Νέα Μέσα στο κοντινό μέλλον.
 
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Οι πολιτικοί της Θεσσαλονίκης έχουν ξεκινήσει να αξιοποιούν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.   Σελίδες Facebook: από τη ΝΔ ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Σταύρος Καλαφάτης, ο Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Γιώργος Σαλαγκούδης.
από το ΠΑΣΟΚ, ο Β. Βενιζέλος, η Εύα Καϊλή και ο επικεφαλής της Νομαρχιακής Ν. Κριθαρίδης.

Group στο Facebook: που αριθμεί 800 μέλη, έχει δημιουργήσει και η ΝΟΔΕ ΝΔ Θεσσαλονίκης. Ο πρόεδρος της ΝΔ Θεσσαλονίκης Βάκης Φραντζής συντηρεί και κανάλι στο YouTube με Διαχειριστή των Κείμη Κρυωνά.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Communication Effect, με τη συνεργασία της TUthink PR για τη Θεσσαλονίκη και την ευθύνη είχε ο κ. Στάθης Χαϊκάλης, μέλος του Δ.Σ. της ΕΔΕΕ. Το ερευνητικό team παρακολουθεί τις επενδύσεις των πολιτικών στα Social Media από τις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2007, με το εργαλείο Alexandrian Online Reputation Monitoring, που παρακολουθεί τη Διαδικτυακή φήμη κομμάτων και πολιτικών. Στοιχεία επίσης αντλήθηκαν μέσω συνεντεύξεων από πολιτικούς και τα επιτελεία κομμάτων.

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική, Καθημερινή και Παραπολιτικά, πάντα για θέματα τεχνολογίας. Μάθετε περισσότερα για τον Κώστα στο Magikokopidi.gr.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

8 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
George Skibas

“- Στις επόμενες εθνικές εκλογές, που κατά πάσα πιθανότητα θα γίνουν μέχρι το 2010”

Loool

Ayto ti sxesi exei me to techblog?!!! Mipws allakse to blog se politikous sxoliasmous??!!! Re Vlaxaki mesa apo to blog gia tis nees texnologies kaneis politiki?!!!

krima!!!

George Skibas

a ok Costas….! Den itan fanero k fainotan sa na itan dika s!! 😉

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Η συγκεκριμένη έρευνα γέρνει μονόπατα. Αγνοεί σοβαρές προσπάθειες του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, της νεολαίας και βουλευτών του στο διαδίκτυο.

Στ. Χαϊκάλης

περισσότερα για ΛΑΟΣ και ΚΚΕ, σχετικά με social media , στο https://stathishaikalis.blogspot.com/2009/04/social-media.html

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

site Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού https://www.neolaialaos.gr/ https://www.neos-forum.com/index.php https://www.laos.gr/ ΤΟΠΙΚΕΣ https://www.neospeiraia.com/ https://laosnsmyrnis.blogspot.com/ ΠΡΟΕΔΡΟΣ https://www.karatzaferis.gr/ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ https://apostolatos.blogspot.com/ https://www.velopoulos.gr/ https://www.thanos-plevris.gr/ https://www.voridis.gr https://www.adonisgeorgiadis.gr ΜΜΕ https://www.alpha1.gr/ FACEBOOK ΛΑ.Ο.Σ. https://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=17717879062&ref=mf ΝΕ.Ο.Σ. https://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=32534672292 Υπάρχουν ακόμη η εφημερίδα, βουλευτές και τοπικές οργανώσεις στο facebook. Καταρχάς, ευχαριστώ για τη φιλοξενία των links. :)) Πιστεύω ότι το ιντερνέτ είναι ο απόλυτος κυρίαρχος της επικοινωνίας. Η ελεύθερη πρόσβαση και ο καταιγισμός πληροφοριών είναι συνέπεια του νεαρού της ηλικίας του. Η ικανοποιητική ταχύτητα, άρα και η βελτίωση της χρηστικότητας έχει σαν συνέπεια την σχετικά πρόσφατη ευρεία διάδοση του. Συζήτηση θα γίνεται διαρκώς παγκόσμια, μεγάλη και σε όλους τους τομείς σχετικά με την οργάνωση του διαδικτύου. Θα γίνεται δηλαδή με τους όρους και στο γήπεδο του ίδιου του ιντερνέτ. Προσωπική μου άποψη όσον αφορά την πολιτική και το διαδίκτυο είναι ότι ο λόγος πρέπει να ανήκει στον κόσμο. Η παρουσία των κομμάτων πρέπει να αρκείται στην καλύτερη προβολή των θέσεων τους, εκεί που οφείλουν όμως να δώσουν ιδιαίτερη σημασία είναι στην μελέτη των τοποθετήσεων των πολιτών. Η απολιτίκ άποψη που μας πέρασαν εύστοχα την δεκαετία του ’80 πρέπει να πεθάνει μαζί με τη μεγάλη διεισδυτικότητα του διαδικτύου. Η πληθώρα ερασιτεχνικών προσπαθειών δείχνει την ανάγκη ανθρώπων να στηρίξουν τα πιστεύω τους, να τα προωθήσουν στον… Συνέχεια »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Gear Internet

Πτώση ταχυτήτων του Internet στην Ρωσία λόγω έλλειψης εξοπλισμού

Η εταιρεία ειδήσεων και αναλύσεων Telecom Daily παρουσίασε έκθεση που έδειξε ότι οι ταχύτητες του ίντερνετ στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας έπεσαν σε περιοχές εκτός Μόσχας λόγω αποχώρησης ξένων εταιρειών κατασκευής εξοπλισμού.

Business Elon Musk Internet

Η Starlink δοκιμάζει την υπηρεσία “Global Roaming” για 200 $ το μήνα

Η Starlink δοκιμάζει μια νέα δορυφορική υπηρεσία Διαδικτύου, που θα σας επιτρέψει να “συνδέεστε σχεδόν από οπουδήποτε στην ξηρά στον κόσμο”, σύμφωνα με ένα μήνυμα που έχουν λάβει ορισμένοι χρήστες της εταιρείας.

Business Internet wifi

Delta Airlines: Θα παρέχει δωρεάν Wi-Fi στους επιβάτες των πτήσεων

Από τον Φεβρουάριο του 2023 η Delta Airlines αναμένεται να προσφέρει δωρεάν Wi-Fi στους επιβάτες των πτήσεων της, ως αποτέλεσμα έρευνας και δοκιμών που έχουν ξεκινήσει πριν χρόνια.

Business Internet Microsoft

Microsoft: Θέλει να προσφέρει πρόσβαση στο διαδίκτυο για 100 εκατ. ανθρώπους στην Αφρική μέχρι το 2025

Η Microsoft στοχεύει να εξασφαλίσει την πρόσβαση στο διαδίκτυο για 100 εκατ. ανθρώπους στην Αφρική μέχρι το 2025, συνεργαζόμενη με έναν πάροχο δορυφορικών υπηρεσιών.