Ένα απλό και εύχρηστο εργαλείο αναζήτησης των εταιρειών στις οποίες έχουν εκχωρηθεί αριθμοί αυξημένης χρέωσης για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης- ΥΠΠ (ψηφοφορίες, διαγωνισμοί, αγορά ringtones, logos, videos και παιχνιδιών, τεχνική υποστήριξη, αστρολογία, υπηρεσίες ενηλίκων κλπ), ενεργοποίησε από το δικτυακό της τόπο η ΕΕΤΤ.
Πρόκειται για μία εφαρμογή, η οποία σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει τους καταναλωτές/ χρήστες ΥΠΠ, αλλά και γενικότερα όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, προκειμένου να βρίσκουν εύκολα, γρήγορα και έγκυρα τα στοιχεία της εταιρείας, στην οποία έχει εκχωρηθεί ένας σύντομος κωδικός ή ένας δεκαψήφιος αριθμός αυξημένης χρέωσης.
Για παράδειγμα, όταν ο καταναλωτής λαμβάνει μήνυμα στο κινητό του από κάποιον κωδικό της σειράς 54ΧΧΧ ή αν εντοπίσει στο λογαριασμό του χρεώσεις από 10ψήφιο αριθμό της σειράς 90Χ ΧΧΧ ΧΧΧΧ, μπορεί να εισαγάγει τον εν λόγω αριθμό στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΤ, ώστε να εντοπίσει τα στοιχεία της εταιρείας στην οποία ανήκει ο αριθμός και να απευθυνθεί σε αυτήν ή στον πάροχο δικτύου για τυχόν διευκρινίσεις ή ακόμα να προβεί σε καταγγελία.
Το νέο αυτό εργαλείο είναι διαθέσιμο στην κεντρική σελίδα του δικτυακού τόπου www.eett.gr
Nα σημειωθεί ότι τέτοιες χρεώσεις συνήθως προκύπτουν από “περίεργα” νούμερα τηλεπωλήσεων, ροζ γραμμών, αστρολογίας κλπ και όχι από σοβαρές υπηρεσίες που διαθέτουν τέτοια νούμερα. Επίσης ο χρήστης δίνει τη συγκατάθεσή του κατά την εγγραφή του για την αποστολή χρεώσιμών sms, οπότε προσοχή σε ότι κάνετε, πριν το κάνετε.
Πάλι καλά..Την τελευταία φορά που έπρεπε να βρω γιατί η θεία μου λάμβανε περίεργα μήνυματα σοτ κινητό της,έπρεπε να καλέσω την εξυπηρέτηση πελατών και να περιμένω στην αναμονή πόση ώρα.
Νίκο,δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα,διοτί περιμένεις όταν στέλνεις SMS για διαγωνισμό που δοιργανώνει κάποιος “αξιοπρεπής” θεσμός (τηλεοπτικό κανάλι,μεγάλη εφημερίδα,techblog κτλ.) να μην έχεις κάποια χρέωση πέρα απο αυτή που αποδέχεσαι με την αποστολή του εν λόγο μηνύματος.
Αν η εταιρεία που διεξάγει τον διαγωνισμό αποφασίσει να εκμεταλεύτει τον χρήστη που έστειλε μήνυμα τότε φαινόταν να είναι υπαίτιος ο θεσμός που ανέθεσε την διοργάνωση του διαγωνισμού στην εταιρεία.
Για φαντάσου να λαμβάνεις ανεπιθύμητα μήνυματα στο κινητό,γιατί αποφάσισες π.χ. να ψηφίσεις στην Eurovision.
Και μέχρι τώρα οι εταιρίες αύτες εκμεταλευόντουσαν το γεγονός αυτό,διότι ήταν δύσκολο να ανακαλύψεις ποιά εταιρεία σου έστελνε μηνύματα,αφου η κάθε μία εχεί μια πληθώρα 5ψήφιων αριθμών και δεν χρησιμοποίουν ποτέ τον ίδιο αριθμό.
Τουλάχιστον τώρα θα μπορέσουμε να ξέρουμε ποιά εταιρεία μας spamάρει τα κινητά και να απευθυνόμαστε κατευθείαν σε αυτές.
Aν αρχίσεις να λαμβάνεις sms παρά τη θέλησή σου, ψάχνεις και βρίσκεις που έστειλες sms. Σε πόσους διαγωνισμούς θα έχεις λάβει μέρος με αυτό το τρόπο; Σίγουρα κάτι θα θυμάσαι. Ωστόσο εγώ εστιάζω στο γεγονός ότι συνήθως σε όλα αυτά τα 5ψήφια, πριν την αποστολή υπάρχουν οδηγίες που λένε το κόστος, τον αριθμό των μηνυμάτων που χρειάζεται και το μηνιάιο κόστος για τη χρήση της υπηρεσίας (ringtones κλπ).