Τρίτη
08/07/2008

Συνέντευξη | Σταύρος Κωνσταντινίδης, Πρόεδρος Alpha Copy/ Nokia

Stavros KonstantinidisΑυτή την εβδομάδα το techblog.gr έχει την τιμή να φιλοξενεί συνέντευξη του Πρόεδρου της Alpha Copy/ Nokia, κ. Σταύρου Κωνσταντινίδη η οποία δόθηκε για το eWorking της εφημερίδας «Η Ναυτεμπορική» και δημοσιεύτηκε στα μέσα Ιουνίου. Ο κ. Κωνσταντινίδης μας μιλάει για την ανοδική πορείας της Alpha Copy/ Nokia, τις νέες υπηρεσίες και τα μοντέλα της Nokia για το 2008 αλλά και για το πως βλέπει την άφιξη του iPhone στη χώρα μας.

Συνέντευξη στον Κώστα Βλαχάκη

Παρατηρώ πολλά βραβεία, διακρίσεις και αναμνηστικά για την Alpha Copy Nokia, θα πρέπει να είναι πολύ ενδιαφέρουσα η πορεία σας στην εταιρεία γεμάτη συγκινήσεις.
Είναι μια ενδιαφέρουσα πορεία αυτά τα 15 χρόνια και όλα τα έχω πετύχει με τους συνεργάτες μου γιατί εδώ έχουμε αναδείξει το ελληνικό management. Πιστεύω ότι η Alpha Copy Nokia δεν είναι μια εταιρεία, είναι οικογενειακή υπόθεση δηλαδή έχουμε καταφέρει στα στελέχη μας να τους περάσουμε το family philoshophy. Δουλεύουμε ομαδικά, δουλεύουμε ατομικά ανεξάρτητα και αλληλένδετα. Έχουμε δημιουργήσει building teams τα οποία δραστηριοποιούνται πολύ εποικοδομητικά και είναι focus σε συγκεκριμένους στόχους, στρατηγικές και πολιτικές τις οποίες προσπαθούν να αναδείξουν και να βελτιώσουν βασιζόμενες στο μότο μας «Ποιότητα στην επικοινωνία». Πιστεύω ότι τα στελέχη μας είναι αυτά που παραμένουν και συνεχίζουμε την Alpha Copy. Όταν συνδέεις την επαγγελματική και προσωπική ζωή με το χώρο εργασίας πιστεύω ότι έχεις καλύτερα αποτελέσματα από ότι να πηγαίνεις σε μια επιχείρηση και να λες ότι είσαι ξένος. Δεν υπάρχουν κλειστά πράγματα σε αυτή την εταιρεία, οι υπολογιστές είναι ανοιχτοί και προσβάσιμοι σε όλους, οι συζητήσεις και οι συναντήσεις ελεύθερες, δηλαδή υπάρχει ελευθερία έκφρασης μέσα στα όρια και τα περιθώρια που επιτρέπουν οι στρατηγικές, οι πολιτικές και τα authorization της εταιρείας. Στην Alpha Copy τα στελέχη μας δεν νοιώθουν «στενάχωρα», έχουν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν και πετυχαίνουμε όλοι μαζί τους στόχους και τα αποτελέσματα.

Μιας και αναφερθήκατε στη λέξη αποτελέσματα, μπορείτε να μας πείτε για το μερίδιο αγορά της Nokia σε Ευρώπη και Ελλάδα;
Πιστεύω ότι στην Ευρώπη η Nokia πρέπει να έχει ξεπεράσει το 40% και στην Ελλάδα να βρίσκεται μεταξύ 46 και 48%. Εμείς δεν δουλεύουμε για τους αριθμούς αλλά για να βελτιώνουμε τους αριθμούς, δηλαδή δεν μπορούμε να πούμε ότι το 46% που έχουμε πετύχει είναι ο αριθμός που θέλουμε. Πάντα προσπαθούμε για κάτι καλύτερο και εφόσον προσπαθείς για να αναπτύξεις καλύτερη δράση έρχονται και τα καλύτερα αποτελέσματα.

Ποιο θα μπορούσε να είναι το όριο για αυτούς τους αριθμούς;
Προσωπικά πιστεύω ότι στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετά περιθώρια βελτίωσης διότι βλέπω ότι ο συναγωνισμός ακολουθεί τιμολογιακές πολιτικές που εμείς δεν αναπτύσσουμε και δεν έχουμε αναπτύξει ποτέ. Οι πολιτικές που έχουμε αναπτύξει είναι περισσότερο ποιοτικές, βασίζονται στη μεταφορά τεχνογνωσίας και την κατηγοριοποίηση, απευθυνόμαστε σε όλες τις κατηγορίες των τελικών καταναλωτών και εκεί πιστεύω ότι οφείλετε η μεγάλη επιτυχία που έχει η Nokia.

Πείτε μας για την εμπορική πολιτική της Nokia;
Οι ανταγωνιστές μας επιλέγουν ένα τεχνολογικό κομμάτι και το διαφημίζουν, ή κάνουν τιμολογιακή πολιτική και προωθητικές ενέργειες για συγκεκριμένο target group. Εμείς στη Nokia διαφημίζουμε και προωθούμε συνολικά την εμπειρία χρήσης του κινητού γι αυτό εν αντιθέσει με του ανταγωνιστές μας που με αυτές τους τις τακτικές κάνουν ένα μπαμ και μετά ξαναπέφτουν, εμείς έχουμε μια ανοδική πορεία με σταθερό ρυθμό. Και αυτό είναι που κάνει τη Nokia πιο σταθερή με καλύτερη υποδομή και διείσδυση στις παγκόσμιες αγορές.

Πείτε μας για την διαδικτυακή πύλη υπηρεσιών OVI; Τι υπηρεσίες προσφέρει και πόσο ευχαριστημένοι είστε με τα αποτελέσματα αυτής;
Το portal υπηρεσιών της Nokia ονομάζεται OVI που στα Φινλανδικά σημαίνει πόρτα, είναι η πλατφόρμα που μέσω αυτής περνάνε όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες και εμπειρίες για τον τελικό καταναλωτή. Αργά και σταθερά προστίθενται και νέες υπηρεσίες και πιστεύω ότι σιγά σιγά το OVI ανοίγει την αγορά των υπηρεσιών μέσω διαδικτύου. Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα της πύλης OVI, τώρα έχει ξεκινήσει και δεν νομίζω ότι είμαι ο καταλληλότερος για να σας πω.

Ποιες είναι οι υπηρεσίες που προσφέρονται μέσα από το ιστοχώρο της Alpha Copy;
Το ελληνικό κοινό μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις υπηρεσίες που προσφέρει η πύλη του OVI αλλά και μέσω της ίδιας της Alpha Copy σε συνεργασία με την Nokia. Μέσα από τη δική μας πύλη ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει τραγούδια δωρεάν. Όπως καταλαβαίνεται έχουμε κάνει πρωτοποριακές κινήσεις για να ανοίξουμε την αγορά των υπηρεσιών.

Μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Alpha Copy, ο καταναλωτής μπορεί να προμηθευτεί και συσκευές κινητών Nokia. Ποια είναι η ανταπόκρισή;
Έχουμε παρατηρήσει ότι ο Έλληνας καταναλωτής δεν δίνει εύκολα τα στοιχεία του όπως τον αριθμό της πιστωτικής του κάρτας μέσα από το ίντερνετ. Προτιμάει να μπαίνει στο ίντερνετ και να βλέπει τα νέα μοντέλα και ύστερα να πηγαίνει σε ένα φυσικό κατάστημα για να αγοράσει. Μόλις κερδηθεί η εμπιστοσύνη του καταναλωτή ότι οι συναλλαγές μέσο ίντερνετ είναι ασφαλής, θα ξεκινήσουνε και οι αγορές. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα προσφέρει τη δυνατότητα ο καταναλωτής να βρει μοντέλα που δεν έχουν επιλέξει τα φυσικά καταστήματα να προωθήσουν, γιατί λοιπόν να τα στερηθεί. Ή να προμηθευτεί ένα original enhancement, που κάποιο κατάστημα δεν έχει διαθέσιμο.

Πως αντιμετωπίζετε το πρόβλημα με τα μη γνήσια αξεσουάρ που κυκλοφορούν στην αγορά;
Όταν ο καταναλωτής αγοράζει ένα μη γνήσιο αξεσουάρ δεν αποφέρει πλήγμα στην εταιρεία αλλά στον ίδιο του τον εαυτό. Ο τελικός καταναλωτής εξαπατάται και θα πρέπει να αποφεύγει αυτές τις αγορές προτιμώντας μόνο γνήσια αξεσουάρ. Όλα αυτά τα αξεσουάρ είναι επικίνδυνα και νομίζω είχαμε αρκετές περιπτώσεις που έγιναν γνωστές και από την τηλεόραση όπως κινητό που εξεράγει ή φορτιστή που πήρε φωτιά. Επίσης θα ήθελα να επισημάνω και την αναγκαιότητα της άρτιας τεχνικής υποστήριξης μετά την αγορά. Τα κινητά και τα αξεσουάρ ο καταναλωτής θα πρέπει να επιλέγει να επισκευαστούν τα εξουσιοδοτημένα Nokia Stores. Εκεί υπάρχουν τα σωστά εργαλεία και μηχανήματα μέτρησης ώστε να επιστρέψει το κινητό με τις σωστές ρυθμίσεις όπως όταν αγοράστηκε.

Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα των κινητών της Nokia;
Το συγκριτικό πλεονέκτημα των συσκευών της Nokia είναι η εμπειρία στη χρήση, το πολύ καλό μενού, οι νέες τεχνολογίες και οι νέες υπηρεσίες που αναδεικνύουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των κινητών όπως η πλοήγηση, η μουσική, το weather forecast. Σε ότι αφορά την πλοήγηση έχουμε ήδη εγκαταστήσει το σύστημα που εκδίδει τις άδειες, μπορεί ο οποιοσδήποτε κάτοχος κινητού Nokia με GPS να πάει σε οποιοδήποτε Nokia Store και να αγοράσει μια άδεια και αμέσως έχει διαθέσιμους τους ηλεκτρονικούς χάρτες. Πρόκειται για μια πολύ καλή υπηρεσία η οποία κινείται πολύ καλά και έχουμε πουλήσει αρκετές άδειες.

Ποια είναι τα νέα μοντέλα κινητών Nokia που αναμένουμε το επόμενο διάστημα;
Η Nokia έχει σχεδιάσει το δικό της χρονοδιάγραμμα και μέσω αυτού παρουσιάζει νέες συσκευές, υπηρεσίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μοντέλων που θα υποστηρίξουν αυτές τις ψηφιακές υπηρεσίες. Κάθε περίοδο έχει μια πλήρη σειρά κινητών τηλεφώνων, πιστεύω ότι και το δεύτερο εξάμηνο του 2008 θα εντυπωσιάσει με τα νέα μοντέλα κινητών και θα βρεθεί ένα βήμα μπροστά από τον συναγωνισμό.

Πως βλέπετε την ελληνική αγορά της κινητής τηλεφωνίας;
Η ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας είναι η αγορά των επιδοτήσεων, τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας προωθούν τα οικονομικά μοντέλα και τα μοντέλα που δεν πωλούνται εύκολα λόγο των χαμηλής ποιότητας τεχνικών τους χαρακτηριστικών. Εάν ο καταναλωτής επωφεληθεί από μια υψηλή επιδότηση θα αγοράσει ένα premium μοντέλο Nokia, διαφορετικά θα επιλέξει ένα μεσαίας κατηγορίας. Αν θέλει ένα πιο οικονομικό κινητό και εκεί η Nokia μπορεί να τον καλύψει. Εάν η αγορά μας ήταν μια «άδεια» αγορά, δηλαδή χωρίς επιδότηση, πιστεύω ότι τα ποσοστά μας θα ήταν διπλάσια.

Ποια είναι η γνώμη σας για την επερχόμενη διάθεση του iPhone στη χώρα μας;
«Η πείρα μάς έχει δείξει ότι η αγορά της κινητής τηλεφωνίας είναι δυναμική και ανοιχτή σε όλους όσους θέλουν να παρέχουν νέα προϊόντα και νέες ιδέες μέσα από αυτή.
Πρόκειται, επίσης, και για μία πλέον ανταγωνιστική αγορά, στην οποία τον κύριο λόγο τον έχει ο τελικός καταναλωτής. Αυτός είναι που θα κρίνει και θα επιβραβεύσει ή θα απορρίψει κάθε τέτοια προσπάθεια. Η αγορά μπορεί βραχυπρόθεσμα να εντυπωσιαστεί από κάποια νέα προϊόντα, που υπόσχονται πολλά με την κυκλοφορία τους. Μεσοπρόθεσμα, όμως, τα αξιολογεί πιο ορθολογιστικά και τα κατατάσσει στην θέση που τους ανήκει, με βάση την συνολική «προσφορά» και όχι κάποια επιμέρους χαρακτηριστικά τους. Με τον τρόπο αυτό κρίνεται και η γενικότερη εμφάνιση του συγκεκριμένου κινητού τηλεφώνου στην αγορά, η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπόρεσε να πλησιάσει τους αρχικούς στόχους που είχε θέσει κατά την κυκλοφορία του. Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι πάγια αρχή της Alpha Copy/ Nokia είναι να μην σχολιάζει άλλους κατασκευαστές ή προϊόντα τους από τον χώρο της κινητής τηλεφωνίας. Αντίθετα, αυτό που δηλώνει και πάντα τηρεί είναι ότι όλα τα προϊόντα Nokia βάζουν σε πρώτη προτεραιότητα τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή και σε καμία περίπτωση δε συμβιβάζονται σε θέματα υψηλής ποιότητας χαρακτηριστικών, τεχνολογιών και κατασκευής.»

Παλαιότερα είχατε ξεκινήσει μια πολύ ενδιαφέρουσα διαφημιστική καμπάνια με την κα. Ράνια Θρασκιά. Το τελευταίο διάστημα δεν σας βλέπουμε να διαφημίζεστε πολύ στην τηλεόραση. Έχετε αλλάξει τον τρόπο προώθησης των προϊόντων σας;
Έχουμε αλλάξει τον τρόπο επικοινωνίας, δεν μπορείς συνέχεια να διατηρείς το ίδιο σταθερό τρόπο. Η συνεργασία μας την κα. Θρασκιά ήταν πάρα πολύ επιτυχημένη και συνεχίζεται όπου χρειάζεται. Αλλά η επικοινωνίας μας πια έχει κατηγοριοποιηθεί. Αυτή την περίοδο είμαστε στον τομέα της μουσικής και τον προωθούμε με τα ετήσια event Nokia Trends και προωθούμε το μουσικό κομμάτι της Nokia στη νεολαία. Στον χώρο του αθλητισμού έχουμε την χορηγία της ομάδας μπάσκετ του Παναθηναϊκού, οπότε γίνονται κάποιες ενέργειες εκεί. Στον τομέα της μόδας και του ντιζάιν χορηγούμε τον σχεδιαστή μόδας Βλάση Χολέβα. Σήμερα αλλάζουμε τον τρόπο που θέλουμε να περάσουμε το μήνυμά μας στην αγορά επιλέγοντας σταθερές και μακροχρόνιες συνεργασίες.

Ένα κανάλι προβολής μιας επιχείρησης είναι και συμμετοχή της σε εκθέσεις. Πως βλέπετε την αγορά των κλαδικών εκθέσεων στη χώρα μας;
Οι εκθέσεις έχουν χάσει την αίγλη που είχανε παλιά. Σήμερα μέσω του διαδικτύου και μέσω των παρουσιάσεων και event που διοργανώνουν οι εταιρείες οι ίδιες δεν είναι απαραίτητο να συμμετάσχεις σε μια έκθεση. Για παράδειγμα στην μεγαλύτερη έκθεση CeBIT στο Αννόβερο βλέπουμε ότι οι μεγάλες εταιρείες έχουν αποσυρθεί και δεν συμμετέχουν. Στις εκθέσεις δεν μπορείς να διαχειριστείς σωστά το προϊόν σου ούτε να επικοινωνήσεις σωστά με τον τελικό καταναλωτή και δεν μπορείς να καλύψεις τα έξοδα που κάνεις βάση των αποτελεσμάτων που αναμένεις να έρθουν.

Και μια τελευταία ερώτηση κ. Κωνσταντινίδη, πως ισορροπείτε μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Έχετε ελεύθερο χρόνo;
Τις ώρες που βρίσκομαι στην εργασία μου αφιερώνω 100% το χρόνο μου για αυτή και αυτές είναι αρκετές ώρες, ξεκινάω από 6 το πρωί και μέχρι ότι ώρα τελειώσουν οι υποχρεώσεις μου. Αφιερώνω αρκετό από τον ελεύθερο χρόνο μου στην οικογένειά μου και προσπαθώ να συνδυάζω δουλειά, οικογένεια και φίλους part of the business. Και αυτό νομίζω ότι το έχω καταφέρει πάρα πολύ καλά. Με ένα κινητό τηλέφωνο μπορείς να βρίσκεσαι πάντα σε επαφή με οποιονδήποτε και από οποιοδήποτε χώρα, κάνοντας ένα τηλέφωνο ή στέλνοντας μια φωτογραφία ή ένα μήνυμα. Η Alpha Copy έχει σαν μότο «Ποιότητα στην επικοινωνία», η Nokia το «Connecting People», οπότε η ποιότητα στην επικοινωνία και η ένωση των ανθρώπων είναι το άλφα και το ωμέγα στη ζωή μας!

Αναμενόμενες συσκευές Nokia
3ο και 4ο τρίμηνο του 2008
Nokia 2680 slide
Nokia 3600 slide
Nokia 6210 Navigator
Nokia 6220 classic
Nokia 6600 fold
Nokia 6600 slide
Nokia 5220 XpressMusic
Nokia 5320 XpressMusic
Nokia 7070 Prism
Nokia N96

Μάθε για:

Συντάκτης: .


Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.