Η ΕΕΤΤ προειδοποιεί, Προσοχή στα SMS με αριθμό 54ΧΧΧ

Η ΕΕΤΤ έχει λάβει τους τελευταίους δύο μήνες καταγγελίες σχετικά με Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) που παρέχονται μέσω αποστολής και λήψης SMS στους σύντομους κωδικούς της σειράς 54ΧΧΧ. Παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών είναι, μεταξύ άλλων ψηφοφορίες, διαγωνισμοί, αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS και συνομιλία SMS (chat). Για την προστασία των καταναλωτών η ΕΕΤΤ συστήνει τα εξής…

– Μην καταχωρείτε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου σε ιστοσελίδα, αν δεν έχετε πρώτα διαβάσει προσεκτικά στην ιστοσελίδα, όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις με τους οποίους παρέχεται η υπηρεσία που σας ενδιαφέρει. Διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις, ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.
– Ένα συχνό μοντέλο Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης είναι οι συνδρομητικές υπηρεσίες, για τις οποίες ενδέχεται να πληρώνετε ένα ποσό εφάπαξ ή ανά εβδομάδα, για να λαμβάνετε υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα είναι η τακτική λήψη wallpaper, ή η συχνή αγορά ringtones. Τα συνδρομητικά μοντέλα των Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης διαφέρουν ανά πάροχο.
– Διαβάζετε προσεκτικά όλους τους όρους της διαφημιστικής καταχώρησης, προκειμένου να πληροφορηθείτε αν αφορά συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από 1 SMS κλπ.
– Η χρέωση του SMS μιας Υπηρεσίας Πολυμεσικής Πληροφόρησης μπορεί να αφορά είτε την αποστολή ή τη λήψη του SMS. Η χρέωση με τη λήψη του SMS αφορά συνήθως τις συνδρομητικές υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση, το κόστος το οποίο παρουσιάζεται στη διαφημιστική καταχώρηση, είναι αυτό με το οποίο θα πρέπει να χρεωθείτε για την υπηρεσία, ανεξάρτητα αν ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας σας χρεώνει με το εισερχόμενο ή το εξερχόμενο SMS.
– Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών, οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης υποχρεούνται να διαθέτουν γραμμή βοήθειας/παραπόνων (HELP LINE), όχι πρόσθετης χρέωσης, η οποία πρέπει να αναφέρεται στις ανακοινώσεις-διαφημίσεις της υπηρεσίας. Συγκρατείστε τον αριθμό αυτό για την εξυπηρέτησή σας.

Υπενθυμίζεται ότι οι Πάροχοι που επιθυμούν να κάνουν χρήση των σύντομων κωδικών της σειράς 54ΧΧΧ για παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, πρέπει να αιτηθούν την εκχώρησή τους από την ΕΕΤΤ (πρωτογενής εκχώρηση), ή να ζητήσουν από τους Παρόχους, στους οποίους ήδη η ΕΕΤΤ έχει εκχωρήσει πρωτογενώς τους αριθμούς αυτούς, να τους εκχωρήσουν δευτερογενώς τους αριθμούς που τους ενδιαφέρουν.

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, η ΕΕΤΤ επεξεργάζεται επί του παρόντος το περιεχόμενο των συγκεκριμένων καταγγελιών και ελέγχει εάν υφίσταται παράβαση της τηλεπικοινωνιακής νομοθεσίας από τους παρόχους στους οποίους έχουν εκχωρηθεί οι σύντομοι κωδικοί της σειράς 54ΧΧΧ. Ειδικότερα, διερευνά, μεταξύ άλλων, εάν οι πάροχοι ενημερώνουν επαρκώς τους καταναλωτές για το ύψος της χρέωσής των συγκεκριμένων Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης.

Η ΕΕΤΤ δεν έχει αρμοδιότητα για το περιεχόμενο των υπηρεσιών που παρέχονται στους αριθμούς αυτούς, ούτε και για τον τρόπο παροχής τους. Τα θέματα που αφορούν το περιεχόμενο των Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (π.χ. τη διεξαγωγή ενός διαγωνισμού, την αγορά ringtone, την παροχή υπηρεσιών ενηλίκων) εξετάζονται από τους κατά περίπτωση αρμόδιους φορείς.

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική, Καθημερινή και Παραπολιτικά, πάντα για θέματα τεχνολογίας. Μάθετε περισσότερα για τον Κώστα στο Magikokopidi.gr.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

8 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
harry

Παρόμοιες “υποπτες” υπηρεσίες προσφέρει η εταιρία Celldorado, με πάμπολλες διαφημίσεις στο internet μέσω Google ads. Συνήθως προσέφερε 2 μηνύματα δωρεάν για δοκιμή, και αν δεν απεγγραφτείς λαμβάνεις sms υψηλής χρέωσης εβδομαδιαία. π.χ. “Θα λαμβάνετε 2 θέματα κάθε εβδομάδα για 2 ευρώ ανά μήνυμα (έως 4 sms/εβδομάδα).”

Να μην υπάρχει σύγχυση και πανικός πάντως… Και στο ωραια.gr χρησιμοποιούμε τον αριθμό 54540 για φόρτωση μονάδων (SOL) στο site, αλλά είναι 1-time service και δεν αποθηκεύεται πουθενά ο αριθμός του κινητού. Tις έλαβες; Δεν σε ξαναενοχλούμε!
https://www.wraia.gr/deposit.php?type=sms

ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Το ζητημα Κύριοι είναι ότι ακόμα και σήμερα 16 Ιουλίου 2012 που γράφω εγώ, αυτοί οι απατεώνες με αρθμ 54ΧΧΧ συνεχίζουν να χρεώνουν ανενόχλητα τον κοσμάκη.
Αυτά που αναφέρει η ΕΕΤΤ περί τρόπου προστασίας και αποτροπής αυτών των Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης είναι τρίχες κατσαρές. Είμαι σίγουρος ότι όποιον και αν ρωτήσετε από εκείνους που χρεώθηκαν με τέτοια ανόητα και άχρηστα SMS από αυτές τις εταιρείες, δεν εχει δώσει έγγριση να λαμβάνει τέτοια SMS και να χρεώνεται για αυτά. Αυτό μπορεί να το κάνουν κάποια ανόητα κοριτσόπουλα και αγοράκια που παίζουν όλη μέρα με τα κινητά τους. Σίγουρα όμως όχι κάποιος σοβαρός άνθρωπος, που και το τελευταίο ευρώ διαθέσιμο στο καρτοκινητό του είναι πολύτιμο. Άραγε όλες αυτές οι “υπηρεσίες” και τα “σωματεία προστασίας του κατανωλωτή” δεν έχουν πάρει ακόμα είδηση τι γίνεται με αυτό το θέμα από το 2008, ώστε να ζητήσουν εισαγγελική παρέμβαση????? Κύριοι που ενδιαφέρεστε και μας προστατεύετε “ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ”

Orestis

Παιδια σημερα ελαβα ενα μυνιμα απο τον αριθμο 54354 και ηταν ενα κειμενο με διαφορους χαρακτηες και γραμματα οτι νανε πως μπορω να σταματησω αυτην την ενεργεια και η Blink gold μου στελνει !! help!!

Manosvas

Για να σταματήσετε τη συνδρομή σας συγκεκριμένα στην υπηρεσία <> θα πρέπει να στείλετε με γραπτό μύνημα την λέξη STOP ( λατινικοι ΚΕΦΑΛΑΙΟΙ χαρακτήρες ) στον πενταψήφιο αριθμό 54354.

vagelio

Μόλις επικοινώνησα με την εταιρεία Buonjorno κλπ., που είναι μια από αυτές που προωθούν συγκεκριμένα μηνύματα μέσω του 54354 (www.blinko.gr).
Μου είπαν ότι η ενεργοποίηση δεν γίνεται χωρίς τη συναίνεσή μας και πως θέλουν μια μέρα για να κάνουν απενεργοποίηση. Εν τω μεταξύ, από το ποσό που προστέθηκε χτες στο καρτοσυμβόλαιό μου, έχει μείνει ελάχιστο, χωρίς καμία χρήση από εμένα, μόνο μέσω 2 τέτοιων μηνυμάτων που μου ήρθαν. Τους δήλωσα ότι αν μετά από την επόμενη μέρα ξαναλάβω μήνυμα, θα κινηθώ νομικά. Μπορεί να γίνει μια μαζική καταγγελία;
Με στόχο να επιστραφούν σε όσους έχουμε πέσει σε αυτήν την κοροϊδία, όλα τα ποσά που στην ουσία μας έχουν κλέψει, προκειμένου να μας ενημερώνουν για τον Eminem και τι δίσκο κυκλοφόρησε, χρεώνοντάς μας 2,5 ευρώ.
Παρεπιπτόντως, είχα κάνει το λάθος να κάνω ένα τεστ στο ίντερνετ πριν 3 μήνες, ενεργοποιώντας το λογαριασμό αυτό, αλλά αμέσως μετά ζήτησα και τηλεφωνικώς και με μηνύματα, απενεργοποίηση. Προφανώς, δεν με έβγαλαν ποτέ από το δίκτυό τους…

xara

Επεσα και γω θύμα αυτών των αριθμών. Πήγα να κατεβάσω κάποια emoticons (free έλεγε) στο κινητό μου και αυτό με έχει ήδη χρεώσει 18-20€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet EETT featured

Τηλεπικοινωνίες Ελλάδα: Στα σκαριά επιπλέον χρεώσεις των καταναλωτών

Η ΕΕΚΕ (Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας) εξέδωσε Δελτίο Τύπου μέσα από το οποίο κατηγορεί την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (EETT).

Gear EETT

Απαγόρευση κυκλοφορίας του αφυγραντήρα Juro-Pro Ruby 30L WiFi και λάμπας WiFi

Απαγόρευση διάθεσης στην ελληνική αγορά των ραδιοεξοπλισμών COOLSEER RGB WIFI GU10 SMART SPOTLIGHT και “Αφυγραντήρας, Καθαριστής αέρα Ιονιστής Juro-Pro Ruby 30L WiFi.

Gear Black Friday 2022

Black Friday 2022: Τι προσέχω στα courrier όταν παραλαμβάνω αγορές μέσω Internet

Λόγω της αυξημένης ζήτησης για υπηρεσίες courrier που παρατηρείται τη Black Friday 2022, δείτε αυτό το βίντεο για την αποφυγή τυχόν προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών σας.

Internet EETT featured

Δικαιώματα καταναλωτή για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών

Η ΕΕΤΤ εξέδωσε, σε συνέχεια σχετικής δημόσιας διαβούλευσης, τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών στους καταναλωτές.