Πέμπτη
10/12/2009

Πτώση στην παγκόσμια αγορά των ηλεκτρονικών αγαθών

Μετά από αρκετά χρόνια σταθερής ανάπτυξης, η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών αγαθών («μαύρες» συσκευές) θα σημειώσει κάμψη το 2009 σε σύγκριση με το 2008 που θα ξεπεράσει το 2%, αγγίζοντας σε αξίες τα US$681 δισεκατομμύρια. Η κρίση θα επηρεάσει περισσότερο δύο περιοχές, την Β.Αμερική (-12%) και την Ανατολική Ευρώπη(-36%).

Η όποια ανάπτυξη σε αξίες επικεντρώνεται γύρω από τρεις προϊοντικές κατηγορίες το 2009: LCD τηλεοράσεις, Laptops και HD DVD (Blu Ray). Αυτή η εικόνα είναι δραματικά διαφορετική σε σχέση με το 2008, όταν περισσότερες από 10 προϊοντικές κατηγορίες παρουσιάζουν θετική ανάπτυξη.

Δεν είναι λοιπόν μόνο η οικονομική κρίση και η συνεπακόλουθη μείωση της καταναλωτικής ζήτησης που έχουν συντελέσει σε αυτή τη μείωση. Η πτώση των τιμών και η πληθώρα νέων προσφορών έχουν επίσης επιδράσει σημαντικά.

Διαφαίνεται μάλλον το τέλος μια εποχής γεμάτης από καινοτόμες και πολυδιάστατες τεχνολογίες; Συσκευές Πλοήγησης -15% σε αξίες το 2009 έναντι του 2008), Αναπαραγωγείς Πολυμέσων (Multimedia Players) -11% και Ψηφιακές Φωτογραφικές μηχανές -11%.

Απομένει στις «νέες» προσφορές – προτάσεις των κατασκευαστών να αποδείξουν την δυναμική τους έναντι των καταναλωτών.

Μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου έχει υπάρξει σταθερή ζήτηση για τηλεοράσεις LCD; Σχεδόν 100 εκατομμύρια συσκευές έχουν πωληθεί παγκοσμίως. Εν τούτοις παρ’ όλη την αύξηση κατά 33% σε τεμάχια, η αξία της αγοράς έχει μειωθεί κατά 3% λόγω της πτώσης της τιμής κατά 27%.

Η ζήτηση παραμένει ισχυρή το τρίτο τρίμηνο του 2009 με πουλημένες 34 εκατομμύρια LCD συσκευές. Εν τούτοις, η μελέτη της GfK-Ψηφιακός Κόσμος καταδεικνύει πτώση τιμών κατά 21% έναντι του 3ου τριμήνου του 2008 και μέση τιμή στα US$764.

Από την αρχή της χρονιάς η αναλογία των πωλήσεων σε μεγέθη οθόνης δεν έχει αλλάξει δραστικά, αλλά το τρίτο τρίμηνο διαφαίνεται μια τάση προς τα μεσαία και μικρά μεγέθη. Οι πωλήσεις των συσκευών LCD’s 20-23″ διπλασιάστηκαν σε μια χρονιά. Οι συσκευές LCD 30-34″ ξεπερνούν σε ρυθμό ανάπτυξης την αγορά και παραμένουν το μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς με 36% μερίδιο.

Η ζήτηση το 4ο τρίμηνο αναμένεται να ακολουθήσει θετική τάση +32%, με την LCD τηλεόραση να φθάνει σε πωλήσεις τα 47 εκατομμύρια συσκευές. Το σύνολο των πωλήσεων παγκοσμίως για όλο το 2009 θα πρέπει να αγγίξει τα 145 εκατομμύρια συσκευές LCD.

Τα ευρήματα βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία πωλήσεων από περισσότερους από 400.000 λιανέμπορους παγκοσμίως μέσω της GfK Retail & Technology που πρόσφατα παρουσίασε την υπηρεσία πρόβλεψης «Ψηφιακός Κόσμος». Η βάση δεδομένων αποτελείται από δεδομένα πωλήσεων κατασκευαστών στις ΗΠΑ και στοιχεία λιανικής πώλησης από τον υπόλοιπο κόσμο.

Συνεργαζόμενη με την CEA (Ένωση ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης), η αρχή βιομηχανιών Βόρειας Αμερικής, αυτή η ολοκαίνουργια συνολική παγκόσμια βάση δεδομένων επιτρέπει σε όλους αυτούς που ενδιαφέρονται για τις αγορές Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Τεχνολογίας να συγκρίνουν, την αντίθεση και την πρόβλεψη των χαρτοφυλακίων τους λεπτομερώς για πρώτη φορά.

Περισσότερες πληροφορίες www.gfk.gr

Μάθε για:

Συντάκτης: .


Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.