Πτώση στην παγκόσμια αγορά των ηλεκτρονικών αγαθών

Μετά από αρκετά χρόνια σταθερής ανάπτυξης, η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών αγαθών («μαύρες» συσκευές) θα σημειώσει κάμψη το 2009 σε σύγκριση με το 2008 που θα ξεπεράσει το 2%, αγγίζοντας σε αξίες τα US$681 δισεκατομμύρια. Η κρίση θα επηρεάσει περισσότερο δύο περιοχές, την Β.Αμερική (-12%) και την Ανατολική Ευρώπη(-36%).

Η όποια ανάπτυξη σε αξίες επικεντρώνεται γύρω από τρεις προϊοντικές κατηγορίες το 2009: LCD τηλεοράσεις, Laptops και HD DVD (Blu Ray). Αυτή η εικόνα είναι δραματικά διαφορετική σε σχέση με το 2008, όταν περισσότερες από 10 προϊοντικές κατηγορίες παρουσιάζουν θετική ανάπτυξη.

Δεν είναι λοιπόν μόνο η οικονομική κρίση και η συνεπακόλουθη μείωση της καταναλωτικής ζήτησης που έχουν συντελέσει σε αυτή τη μείωση. Η πτώση των τιμών και η πληθώρα νέων προσφορών έχουν επίσης επιδράσει σημαντικά.

Διαφαίνεται μάλλον το τέλος μια εποχής γεμάτης από καινοτόμες και πολυδιάστατες τεχνολογίες; Συσκευές Πλοήγησης -15% σε αξίες το 2009 έναντι του 2008), Αναπαραγωγείς Πολυμέσων (Multimedia Players) -11% και Ψηφιακές Φωτογραφικές μηχανές -11%.

Απομένει στις «νέες» προσφορές – προτάσεις των κατασκευαστών να αποδείξουν την δυναμική τους έναντι των καταναλωτών.

Μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου έχει υπάρξει σταθερή ζήτηση για τηλεοράσεις LCD; Σχεδόν 100 εκατομμύρια συσκευές έχουν πωληθεί παγκοσμίως. Εν τούτοις παρ’ όλη την αύξηση κατά 33% σε τεμάχια, η αξία της αγοράς έχει μειωθεί κατά 3% λόγω της πτώσης της τιμής κατά 27%.

Η ζήτηση παραμένει ισχυρή το τρίτο τρίμηνο του 2009 με πουλημένες 34 εκατομμύρια LCD συσκευές. Εν τούτοις, η μελέτη της GfK-Ψηφιακός Κόσμος καταδεικνύει πτώση τιμών κατά 21% έναντι του 3ου τριμήνου του 2008 και μέση τιμή στα US$764.

Από την αρχή της χρονιάς η αναλογία των πωλήσεων σε μεγέθη οθόνης δεν έχει αλλάξει δραστικά, αλλά το τρίτο τρίμηνο διαφαίνεται μια τάση προς τα μεσαία και μικρά μεγέθη. Οι πωλήσεις των συσκευών LCD’s 20-23″ διπλασιάστηκαν σε μια χρονιά. Οι συσκευές LCD 30-34″ ξεπερνούν σε ρυθμό ανάπτυξης την αγορά και παραμένουν το μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς με 36% μερίδιο.

Η ζήτηση το 4ο τρίμηνο αναμένεται να ακολουθήσει θετική τάση +32%, με την LCD τηλεόραση να φθάνει σε πωλήσεις τα 47 εκατομμύρια συσκευές. Το σύνολο των πωλήσεων παγκοσμίως για όλο το 2009 θα πρέπει να αγγίξει τα 145 εκατομμύρια συσκευές LCD.

Τα ευρήματα βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία πωλήσεων από περισσότερους από 400.000 λιανέμπορους παγκοσμίως μέσω της GfK Retail & Technology που πρόσφατα παρουσίασε την υπηρεσία πρόβλεψης «Ψηφιακός Κόσμος». Η βάση δεδομένων αποτελείται από δεδομένα πωλήσεων κατασκευαστών στις ΗΠΑ και στοιχεία λιανικής πώλησης από τον υπόλοιπο κόσμο.

Συνεργαζόμενη με την CEA (Ένωση ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης), η αρχή βιομηχανιών Βόρειας Αμερικής, αυτή η ολοκαίνουργια συνολική παγκόσμια βάση δεδομένων επιτρέπει σε όλους αυτούς που ενδιαφέρονται για τις αγορές Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Τεχνολογίας να συγκρίνουν, την αντίθεση και την πρόβλεψη των χαρτοφυλακίων τους λεπτομερώς για πρώτη φορά.

Περισσότερες πληροφορίες www.gfk.gr

Ο Αλέξανδρος Παππάς είναι ο πιο παλιός συνεργάτης του Techblog και επωμίζεται την επικοινωνία του site με τις εταιρείες καταγράφοντας όλα τα νέα τεχνολογίας από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Smartphones Android Smartphones featured GfK

Αύξηση 10% της μέσης τιμής πώλησης των smartphone το 2017

10% αυξήθηκε η μέση τιμή πώλησης των smartphone παγκοσμίως το 2017 σύμφωνα με έκθεση της GfK. Βάση στοιχείων από 75 αγορές ο μέσος όρος της τιμής πώλησης των smartphone παγκοσμίως παρουσίασε αύξηση 10% και άγγιξε τα 363 δολάρια (295 ευρώ).

News GfK

Έκθεση GfK: Πως χρησιμοποιούμε τα κινητά μας στα καταστήματα λιανικής

Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα κινητά μας τα χρησιμοποιούμε πολύ συχνά όταν πρόκειται να ψωνίσουμε online. Η εισβολή τους όμως σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει το πως φέρονται οι καταναλωτές όταν ψωνίζουν σε κανονικά καταστήματα. Η GfK πραγματοποίησε μια έρευνα σε χρήστες κινητών από 23 χώρες για […]

Business GfK

Q4 2014: Η ελληνική αγορά τεχνολογίας συνεχίζει την θετική της πορεία

Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα 567 εκ. ευρώ για το 4ο τρίμηνο (Q4) του 2014, αυξημένη κατά 10,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο Q4 του 2013. Η ελληνική αγορά για το Q4 του 2014 συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική άνοδο, με τέσσερις από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, δύο από τους […]

Business GfK

Αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, Ελλάδα 2ο τρίμηνο 2013

Η αγορά των τεχνολογικά καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 371,6 εκατομμύρια ευρώ το 2ο τρίμηνο του 2013, παρουσιάζοντας μια πτώση της τάξεως του 7,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 2ο τρίμηνο του 2012. Η πολιτική αβεβαιότητα φαίνεται να επηρέασε σε μικρό βαθμό τις επιχειρηματικές προσδοκίες και περισσότερο την καταναλωτική εμπιστοσύνη.