Ελληνική αγορά, Τρελές πωλήσεις smartphones και φορητών υπολογιστών

Παρά το αρνητικό οικονομικό κλίμα, η αγορά τεχνολογικών προϊόντων κινήθηκε ανοδικά με την αγοραστική αξία του 1ου τριμήνου του 2010 να είναι 1,3% υψηλότερη από το αντίστοιχο 1ο τρίμηνο του 2009 φθάνοντας τα 795.500.000 ευρώ. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στον τομέα της πληροφορικής (+9,4%), στις τηλεπικοινωνίες (+3,9%), των Φωτογραφικών ειδών (+2,6%) και στον τομέα των Μεγάλων Οικιακών συσκευών (+2,1%), που συνέβαλαν επίσης στην αύξηση αυτή.

Τηλεπικοινωνίες: Οι πωλήσεις των smart phones είναι στα ύψη
Τα smart phones συνεχίζουν να παρουσιάζουν αύξηση με τριψήφιους αριθμούς ανάπτυξης (119,5%). Η αξία των smart phones υπολογίζεται στο 40% της αξίας των κινητών τηλεφώνων και φυσικά η θετική τάση αυτής της κατηγορίας επηρεάζει όλον τον τομέα ανάλογα.

Προϊόντα Πληροφορικής (IT): Κυβερνητικές επιδοτήσεις ενίσχυσαν την κατηγορία των φορητών υπολογιστών
Η αγορά των φορητών υπολογιστών συνεχίζει να αυξάνεται (+18,8%) κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010. Η ευελιξία στη μετακίνηση είναι ο κύριος μοχλός και ως εκ τούτου οι πωλήσεις των φορητών υπολογιστών σημειώνουν σημαντική αύξηση. Μέρος αυτής της προτίμησης στους φορητούς υπολογιστές οφείλεται στις κυβερνητικές επιδοτήσεις που παρέχονται στους πρωτοετείς των πανεπιστημίων στις αρχές Ιανουαρίου. Τα ποντίκια είναι επίσης ανοδική κατηγορία. Από την άλλη πλευρά οι επιτραπέζιοι υπολογιστές παρ’ όλη την μικρή πτώση τους (-1,1%), μπορούν μάλλον να θεωρηθούν πλέον ως «σταθερή» κατηγορία συγκρινόμενη με την έντονη πτωτική τάση που παρουσίαζαν τα δύο τελευταία χρόνια.

Φωτογραφικά Είδη: Οι ψηφιακές κορνίζες το νέο gadget
H αγορά των ψηφιακών κορνιζών συνεχίζει να παρουσιάζει αύξηση (+47,3% σε αξία) ενισχύοντας τον συνολικό τομέα των φωτογραφικών ειδών. Οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές παρουσιάζουν μια μικρή πτώση (-2,5%) που οφείλεται και στις δύο κατηγορίες των compact και των DLSR. Η σημαντική αύξηση των multimedia cameras βελτιώνει την απόδοση της κατηγορίας (σημείωση : είναι το πρώτο τρίμηνο που συμπεριλαμβάνονται στο τομέα των φωτογραφικών ειδών οι multimedia cameras).

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα : Ο πόλεμος τιμών της επίπεδης τηλεόρασης ο κύριος λόγος για την μείωση
Η επίπεδη τηλεόραση συμβάλει στο 70% της αξίας της αγοράς των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων. Δεδομένου ότι η αξία της προϊοντικής κατηγορίας μειώνεται κατά 15% εξαιτίας της μεγάλης προωθητικής δραστηριότητας, η αξία της τιμής του συνολικού τομέα βρίσκεται σε μείωση. Είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι σε όγκο, η τηλεόραση συνεχίζει να αυξάνεται το 1ο τρίμηνο του 2010 σε σύγκριση με το αντίστοιχο 1ο τρίμηνο του 2009. Επιπλέον, κατά την διάρκεια του 1ου τριμήνου μια ενδιαφέρουσα μάχη για την 1η θέση πραγματοποιήθηκε καθιστώντας την αγορά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ενόψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Οι παιχνιδομηχανές συνεχίζουν να αυξάνονται με διψήφιο αριθμό ανάπτυξης, όπως και τα headphones.

Ταυτότητα της έρευνας
Το GfK TEMAX είναι ένας δείκτης μέτρησης που αναπτύχθηκε από την GfK Retail & Technology για να ακολουθήσει τις αγορές τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών. Η έκθεση αποτελεσμάτων της GfK TEMAX δημοσιεύεται διεθνώς. Τα συμπεράσματα είναι βασισμένα στις έρευνες που πραγματοποιούνται από το δείγμα της GfK Retail & Technology. Το δείγμα περιλαμβάνει τα στοιχεία από περισσότερα από 190.000 καταστήματα λιανεμπορίου παγκοσμίως.

Ο Αλέξανδρος Παππάς είναι ο πιο παλιός συνεργάτης του Techblog και επωμίζεται την επικοινωνία του site με τις εταιρείες καταγράφοντας όλα τα νέα τεχνολογίας από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

2 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
Stelios P. H.

Ο Ελληνάρας μπορεί να μην έχει να φάει και να είναι άνεργος, αλλά smartphone έχει… Άλλο το αν δεν ξέρει γιατί το έχει και τι κάνει αυτό το μπιχλιμπίδι. Αν είχαμε δραχμή ακόμα, να δω πόσοι θα αγόραζαν κινητό με 300.000 δρχ και 400.000 δρχ…

chris

πάντως και παγκοσμίως, τα smartphones οδηγούν την αγορά της κινητής τηλεφωνίας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Smartphones Android Smartphones featured GfK

Αύξηση 10% της μέσης τιμής πώλησης των smartphone το 2017

10% αυξήθηκε η μέση τιμή πώλησης των smartphone παγκοσμίως το 2017 σύμφωνα με έκθεση της GfK. Βάση στοιχείων από 75 αγορές ο μέσος όρος της τιμής πώλησης των smartphone παγκοσμίως παρουσίασε αύξηση 10% και άγγιξε τα 363 δολάρια (295 ευρώ).

News GfK

Έκθεση GfK: Πως χρησιμοποιούμε τα κινητά μας στα καταστήματα λιανικής

Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα κινητά μας τα χρησιμοποιούμε πολύ συχνά όταν πρόκειται να ψωνίσουμε online. Η εισβολή τους όμως σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει το πως φέρονται οι καταναλωτές όταν ψωνίζουν σε κανονικά καταστήματα. Η GfK πραγματοποίησε μια έρευνα σε χρήστες κινητών από 23 χώρες για […]

Business GfK

Q4 2014: Η ελληνική αγορά τεχνολογίας συνεχίζει την θετική της πορεία

Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα 567 εκ. ευρώ για το 4ο τρίμηνο (Q4) του 2014, αυξημένη κατά 10,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο Q4 του 2013. Η ελληνική αγορά για το Q4 του 2014 συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική άνοδο, με τέσσερις από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, δύο από τους […]

Business GfK

Αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, Ελλάδα 2ο τρίμηνο 2013

Η αγορά των τεχνολογικά καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 371,6 εκατομμύρια ευρώ το 2ο τρίμηνο του 2013, παρουσιάζοντας μια πτώση της τάξεως του 7,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 2ο τρίμηνο του 2012. Η πολιτική αβεβαιότητα φαίνεται να επηρέασε σε μικρό βαθμό τις επιχειρηματικές προσδοκίες και περισσότερο την καταναλωτική εμπιστοσύνη.