Τρίτη
18/05/2010

Ελληνική αγορά, Τρελές πωλήσεις smartphones και φορητών υπολογιστών

Παρά το αρνητικό οικονομικό κλίμα, η αγορά τεχνολογικών προϊόντων κινήθηκε ανοδικά με την αγοραστική αξία του 1ου τριμήνου του 2010 να είναι 1,3% υψηλότερη από το αντίστοιχο 1ο τρίμηνο του 2009 φθάνοντας τα 795.500.000 ευρώ. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στον τομέα της πληροφορικής (+9,4%), στις τηλεπικοινωνίες (+3,9%), των Φωτογραφικών ειδών (+2,6%) και στον τομέα των Μεγάλων Οικιακών συσκευών (+2,1%), που συνέβαλαν επίσης στην αύξηση αυτή.

Τηλεπικοινωνίες: Οι πωλήσεις των smart phones είναι στα ύψη
Τα smart phones συνεχίζουν να παρουσιάζουν αύξηση με τριψήφιους αριθμούς ανάπτυξης (119,5%). Η αξία των smart phones υπολογίζεται στο 40% της αξίας των κινητών τηλεφώνων και φυσικά η θετική τάση αυτής της κατηγορίας επηρεάζει όλον τον τομέα ανάλογα.

Προϊόντα Πληροφορικής (IT): Κυβερνητικές επιδοτήσεις ενίσχυσαν την κατηγορία των φορητών υπολογιστών
Η αγορά των φορητών υπολογιστών συνεχίζει να αυξάνεται (+18,8%) κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010. Η ευελιξία στη μετακίνηση είναι ο κύριος μοχλός και ως εκ τούτου οι πωλήσεις των φορητών υπολογιστών σημειώνουν σημαντική αύξηση. Μέρος αυτής της προτίμησης στους φορητούς υπολογιστές οφείλεται στις κυβερνητικές επιδοτήσεις που παρέχονται στους πρωτοετείς των πανεπιστημίων στις αρχές Ιανουαρίου. Τα ποντίκια είναι επίσης ανοδική κατηγορία. Από την άλλη πλευρά οι επιτραπέζιοι υπολογιστές παρ’ όλη την μικρή πτώση τους (-1,1%), μπορούν μάλλον να θεωρηθούν πλέον ως «σταθερή» κατηγορία συγκρινόμενη με την έντονη πτωτική τάση που παρουσίαζαν τα δύο τελευταία χρόνια.

Φωτογραφικά Είδη: Οι ψηφιακές κορνίζες το νέο gadget
H αγορά των ψηφιακών κορνιζών συνεχίζει να παρουσιάζει αύξηση (+47,3% σε αξία) ενισχύοντας τον συνολικό τομέα των φωτογραφικών ειδών. Οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές παρουσιάζουν μια μικρή πτώση (-2,5%) που οφείλεται και στις δύο κατηγορίες των compact και των DLSR. Η σημαντική αύξηση των multimedia cameras βελτιώνει την απόδοση της κατηγορίας (σημείωση : είναι το πρώτο τρίμηνο που συμπεριλαμβάνονται στο τομέα των φωτογραφικών ειδών οι multimedia cameras).

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα : Ο πόλεμος τιμών της επίπεδης τηλεόρασης ο κύριος λόγος για την μείωση
Η επίπεδη τηλεόραση συμβάλει στο 70% της αξίας της αγοράς των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων. Δεδομένου ότι η αξία της προϊοντικής κατηγορίας μειώνεται κατά 15% εξαιτίας της μεγάλης προωθητικής δραστηριότητας, η αξία της τιμής του συνολικού τομέα βρίσκεται σε μείωση. Είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι σε όγκο, η τηλεόραση συνεχίζει να αυξάνεται το 1ο τρίμηνο του 2010 σε σύγκριση με το αντίστοιχο 1ο τρίμηνο του 2009. Επιπλέον, κατά την διάρκεια του 1ου τριμήνου μια ενδιαφέρουσα μάχη για την 1η θέση πραγματοποιήθηκε καθιστώντας την αγορά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ενόψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Οι παιχνιδομηχανές συνεχίζουν να αυξάνονται με διψήφιο αριθμό ανάπτυξης, όπως και τα headphones.

Ταυτότητα της έρευνας
Το GfK TEMAX είναι ένας δείκτης μέτρησης που αναπτύχθηκε από την GfK Retail & Technology για να ακολουθήσει τις αγορές τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών. Η έκθεση αποτελεσμάτων της GfK TEMAX δημοσιεύεται διεθνώς. Τα συμπεράσματα είναι βασισμένα στις έρευνες που πραγματοποιούνται από το δείγμα της GfK Retail & Technology. Το δείγμα περιλαμβάνει τα στοιχεία από περισσότερα από 190.000 καταστήματα λιανεμπορίου παγκοσμίως.

Μάθε για: ,

Συντάκτης: .


2 Σχόλια

  1. Ο/Η Stelios P. H. λέει:

    Ο Ελληνάρας μπορεί να μην έχει να φάει και να είναι άνεργος, αλλά smartphone έχει… Άλλο το αν δεν ξέρει γιατί το έχει και τι κάνει αυτό το μπιχλιμπίδι. Αν είχαμε δραχμή ακόμα, να δω πόσοι θα αγόραζαν κινητό με 300.000 δρχ και 400.000 δρχ…

  2. Ο/Η chris λέει:

    πάντως και παγκοσμίως, τα smartphones οδηγούν την αγορά της κινητής τηλεφωνίας

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.