Μελέτη ICAP Group, Μηχανήματα Ήχου και Εικόνας

Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της κλαδικής μελέτης Μηχανήματα Ήχου και Εικόνας της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, η υψηλή ευκρίνεια (high definition) αποτελεί για το σύνολο σχεδόν των κατασκευαστών του κλάδου παγκοσμίως, την κινητήρια δύναμη που αναμένεται να δώσει ώθηση στην αγορά τα επόμενα χρόνια. Η εμφάνιση νέων τεχνολογιών είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες επηρεασμού της ζήτησης για οπτικοακουστικές συσκευές.

Τα συγκεκριμένα είδη δεν αποτελούν μέρος του αναγκαίου οικιακού εξοπλισμού (όπως είναι για παράδειγμα οι «λευκές» συσκευές), με αποτέλεσμα η ζήτησή τους να παρουσιάζει σχετικά υψηλή ελαστικότητα ως προς την τιμή πώλησης. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό που ισχύει τόσο μεταξύ των εισαγωγέων όσο και μεταξύ των καταστημάτων πώλησης οδηγεί αρκετές από τις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στην προσφορά ελκυστικών τιμών και όρων πληρωμής για μεμονωμένες συσκευές ή/ και πακέτα (πχ. σετ home cinema). Η εγχώρια αγορά των μηχανημάτων ήχου και εικόνας περιλαμβάνει μεγάλο εύρος εμπορικών σημάτων και τύπων συσκευών, ικανοποιώντας τις ανάγκες των καταναλωτών ως προς την τιμή, την ποιότητα και τις διαθέσιμες τεχνολογίες.

Η είσοδος μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ και cash & curry στην εξεταζόμενη αγορά, έχει εντείνει ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό, με δυσμενείς συνέπειες καταρχήν για τις μικρότερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου οι οποίες δεν εντάσσονται σε κάποια αλυσίδα. Ο ανταγωνισμός οξύνεται περισσότερο από την παρουσία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (own brand), αλλά και από συσκευές οι οποίες χαρακτηρίζονται από παράγοντες της αγοράς σαν «ανώνυμες» (unbranded), τάσεις που εδραιώνονται στην παγκόσμια εμπορική πραγματικότητα.

Το μέγεθος της εγχώριας αγοράς έγχρωμων τηλεοράσεων παρουσίασε ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της περιόδου 1994-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 5,7%. Η ζήτηση των έγχρωμων τηλεοράσεων τα τελευταία χρόνια επηρεάσθηκε κυρίως από τις επίπεδες οθόνες, Plasma (PDP) και υγρών κρυστάλλων (LCD), ενώ μειώθηκε σημαντικά η ζήτηση για τηλεοράσεις παλαιότερης τεχνολογίας όπως αυτές με οθόνες καθοδικού σωλήνα (CRT) και οπίσθιας προβολής (Rear Projection).

, Μελέτη ICAP Group, Μηχανήματα Ήχου και Εικόνας

Πτωτικές τάσεις παρουσιάζει η εγχώρια αγορά σε συσκευές αναπαραγωγής και εγγραφής DVD (players και recorders) κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών ετών, μετά από μία σημαντική αύξηση την περίοδο 2000-2005. Το Blue Ray είναι η νέα γενιά οπτικού δίσκου υψηλής χωρητικότητας, οι πωλήσεις των οποίων παρουσίασαν σημαντική αύξηση το 2008.
Την τελευταία διετία η αγορά στους βιντεοπροβολείς καθώς και στις βιντεοκάμερες είναι πτωτική. Ανοδική τάση παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις σε ολοκληρωμένα συστήματα Home Cinema, καθώς και οι φορητές συσκευές ήχου. Οι πωλήσεις ηχητικών συστημάτων αυτοκινήτου παρουσιάζουν πτωτική πορεία από το 2001.

Αναφορικά με τις προοπτικές εξέλιξης, η αγορά των μηχανημάτων ήχου και εικόνας κατά τα επόμενα χρόνια θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τη διάδοση των νέων τεχνολογιών κυρίως στον τομέα της υψηλής ευκρίνειας και των οπτικών μέσων (High Definition και Blu-Ray), αλλά και από τις τιμές διάθεσης των προϊόντων και την πιστωτική πολιτική των καταστημάτων, σε συνδυασμό με την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών (διαθέσιμο εισόδημα, τυχόν υπερχρέωση από καταναλωτικά και άλλα δάνεια κλπ).

Πέρα από την ανάλυση της αγοράς, στη συγκεκριμένη μελέτη πραγματοποιείται και χρηματοοικονομική ανάλυση επιχειρήσεων εισαγωγής μηχανημάτων ήχου και εικόνας, με τη χρήση αριθμοδεικτών. Όπως προέκυψε από τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 19 εταιρειών, το σύνολο του ενεργητικού τους παρουσίασε αύξηση 3,4% το 2007 σε σχέση με το 2006. Αύξηση παρουσίασε επίσης και το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων το 2007 (7,8%). Οι συνολικές πωλήσεις των 19 εταιρειών του δείγματος παρουσίασαν άνοδο κατά περίπου 9% το 2007/2006. Επίσης, αύξηση κατά 9,4% εμφανίζουν τα κέρδη (προ φόρου) των εταιρειών του κλάδου, λόγω κυρίως της αύξησης του μικτού κέρδους κατά 12,2% την ίδια περίοδο.

Ο Αλέξανδρος Παππάς είναι ο πιο παλιός συνεργάτης του Techblog και επωμίζεται την επικοινωνία του site με τις εταιρείες καταγράφοντας όλα τα νέα τεχνολογίας από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Business ICAP

Μείωση παρουσιάζει το μέγεθος της εγχώριας αγοράς βιβλίων την τελευταία τριετία

Ο κλάδος των εκδόσεων βιβλίων στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από μεγάλο σχετικά αριθμό επιχειρήσεων που ασχολούνται με την έκδοση ή/ και την εισαγωγή βιβλίων. Αρκετές από τις εταιρείες αυτές ασχολούνται και με άλλες δραστηριότητες όπως έκδοση περιοδικών και εφημερίδων, εκτυπώσεις εντύπων, γραφικές τέχνες κλπ.

Business ICAP

Οι πιο κερδοφόρες Εταιρείες το 2009, Τηλεπικοινωνίες, Πληροφορική, Εμπόριο Ηλεκτρονικών

Τα επιχειρηματικά αποτελέσματα μίας χρονιάς στην οποία η Ελληνική οικονομία γνώρισε μία περίοδο μεγάλης κρίσης με κύρια χαρακτηριστικά το υψηλό δημόσιο χρέος και το μεγάλο δημοσιονομικό έλλειμμα, αποτυπώνονται στην 3η Έκδοση BUSINESS LEADERS IN GREECE της ICAP Group. Στη Έκδοση παρουσιάζονται οι 500 πιο κερδοφόρες Εταιρείες και οι 200 πιο κερδοφόροι Όμιλοι με βάση τα […]

Computers ICAP

Μελέτη, Συνεχίζει την ανοδική της πορεία η αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών

Την τελευταία πενταετία, η συνολική εγχώρια αγορά προσωπικών υπολογιστών & servers ακολούθησε ανοδική πορεία, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 15,6%. Ο βαθμός συγκέντρωσης είναι υψηλός καθώς πέντε εταιρείες ελέγχουν περίπου το 72% της αγοράς των φορητών Η/Υ, ενώ εννέα εταιρείες καλύπτουν το 63% της αγοράς των desktop.

Business ICAP

Ανοδική πορεία αναμένεται να παρουσιάσει η διαφήμιση μέσω internet τα επόμενα έτη

Σύμφωνα με νεότερη έκδοση της Κλαδικής Μελέτης η οποία κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, η ελληνική διαφημιστική αγορά είναι μια απαιτητική και ανταγωνιστική αγορά, η οποία χαρακτηρίζεται από χαμηλό δείκτη συγκέντρωσης. Στις επιχειρήσεις του κλάδου περιλαμβάνονται διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες αγοράς και προγραμματισμού χώρου–χρόνου (Media Specialists), εταιρείες εκμετάλλευσης υπαίθριων μέσων διαφήμισης (Outdoor), […]