ΕΕΤΤ | Πτωτική τάση στις τιμές των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών

, ΕΕΤΤ | Πτωτική τάση στις τιμές των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιώνΣχετικά με όσα ακούγονται το τελευταίο χρονικό διάστημα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για την εξέλιξη των τιμών των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) επισημαίνει τα παρακάτω.

• Η λειτουργία του υγιούς του ανταγωνισμού επιδρά θετικά στη διαμόρφωση τιμών και έχει ως αποτέλεσμα μία πτωτική τάση προς όφελος των καταναλωτών, όπως αναλύεται στη συνέχεια.
• Ο ρόλος της ΕΕΤΤ είναι να διασφαλίζει τη λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού μέσα από ρυθμιστικές και εποπτικές παρεμβάσεις, με βάση την ισχύουσα Ελληνική και Κοινοτική Νομοθεσία.

Α. Λιανική τιμή αστικών και υπεραστικών κλήσεων σε ώρες αιχμής για οικιακούς συνδρομητές του ΟΤΕ
Από το 2002, το κόστος των αστικών κλήσεων σε ώρες αιχμής παραμένει σταθερό, ενώ το κόστος των υπεραστικών κλήσεων σε ώρες αιχμής παρουσιάζει πτώση μέχρι το 2003 και στη συνέχεια παραμένει σταθερό.

Β. Κόστος Κλήσεων προς Κινητά
Το κόστος κλήσεων προς κινητά εξαρτάται κυρίως από τα τέλη τερματισμού στα δίκτυα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Από τις αρχές του 2001 μέχρι σήμερα τα τέλη αυτά παρουσιάζουν συνεχή πτώση, συμπαρασύροντας το κόστος κλήσεων από σταθερά προς κινητά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το μέσο κόστος κλήσης από συνδρομητή του ΟΤΕ προς κινητό ήταν στο τέλος του 2005 0,22 ευρώ/λεπτό, στο τέλος του 2006 0,19 ευρώ/λεπτό και στο τέλος του 2007 0,16 ευρώ/ λεπτό.

Γ. Λιανικό κόστος υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας
Το κόστος των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας παρουσιάζει πτωτική τάση, όπως προκύπτει και από την εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή – Υποδείκτη Κινητής Τηλεφωνίας, ο οποίος κυμαινόταν στις 144 μονάδες το Δεκέμβριο 2000, στις 133 μονάδες το Δεκέμβριο 2001, στις 117 μονάδες το Δεκέμβριο 2002, στις 101 μονάδες το Δεκέμβριο 2003 και έκτοτε παρουσιάζει σχετική σταθερότητα.

Δ. Μέσο κόστος πακέτων ευρυζωνικών υπηρεσιών
Παρουσιάζουν ταχεία μείωση από το 2004 μέχρι σήμερα.
Ενδεικτικά, το μέσο κόστος των πακέτων χαμηλής ταχύτητας ήταν 75 ευρώ/ μήνα στις αρχές του 2004, 43,2 ευρώ/μήνα στις αρχές του 2006 (μείωση 42% κατά τη διετία) και 19,7 ευρώ/ μήνα στις αρχές του 2008 (μείωση 54% κατά τη διετία).
Το μέσο κόστος των πακέτων μεσαίας ταχύτητας ήταν 118 ευρώ/ μήνα στις αρχές του 2004, 61 ευρώ/ μήνα στις αρχές του 2006 (μείωση 48% κατά τη διετία) και 21,2 ευρώ/μήνα στις αρχές του 2008 (μείωση 65% κατά τη διετία).
Το μέσο κόστος των πακέτων υψηλής ταχύτητας ήταν 217 ευρώ/μήνα στις αρχές του 2004, 106 ευρώ/μήνα στις αρχές του 2006 (μείωση 51% κατά τη διετία) και 25,3 ευρώ/μήνα στις αρχές του 2008 (μείωση 76% κατά τη διετία).

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική, Καθημερινή και Παραπολιτικά, πάντα για θέματα τεχνολογίας. Μάθετε περισσότερα για τον Κώστα στο Magikokopidi.gr.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet EETT featured

Τηλεπικοινωνίες Ελλάδα: Στα σκαριά επιπλέον χρεώσεις των καταναλωτών

Η ΕΕΚΕ (Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας) εξέδωσε Δελτίο Τύπου μέσα από το οποίο κατηγορεί την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (EETT).

Gear EETT

Απαγόρευση κυκλοφορίας του αφυγραντήρα Juro-Pro Ruby 30L WiFi και λάμπας WiFi

Απαγόρευση διάθεσης στην ελληνική αγορά των ραδιοεξοπλισμών COOLSEER RGB WIFI GU10 SMART SPOTLIGHT και “Αφυγραντήρας, Καθαριστής αέρα Ιονιστής Juro-Pro Ruby 30L WiFi.

Gear Black Friday 2022

Black Friday 2022: Τι προσέχω στα courrier όταν παραλαμβάνω αγορές μέσω Internet

Λόγω της αυξημένης ζήτησης για υπηρεσίες courrier που παρατηρείται τη Black Friday 2022, δείτε αυτό το βίντεο για την αποφυγή τυχόν προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών σας.

Internet EETT featured

Δικαιώματα καταναλωτή για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών

Η ΕΕΤΤ εξέδωσε, σε συνέχεια σχετικής δημόσιας διαβούλευσης, τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών στους καταναλωτές.