Xiaomi: Κάτι παραπάνω από μια εταιρεία που κατασκευάζει smartphone

xiaomi κάτι παραπάνω από εταιρεία κατασκευάζει smartphone, Xiaomi: Κάτι παραπάνω από μια εταιρεία που κατασκευάζει smartphone

Λίγο πριν την είσοδό της στο χρηματιστήριο του Hong Kong, η Xiaomi έδωσε συνέντευξη τύπου με τον Κύριο Lei Jun, Διευθύνων Σύμβουλο και ιδρυτή της εταιρείας, να δηλώνει πως η Xiaomi είναι κάτι παραπάνω από μια εταιρεία που κατασκευάζει smartphone και πως δεν υπάρχει κάποια εταιρεία στον κόσμο που να της μοιάζει.

Το επιχειρηματικό μοντέλο

Στην παρουσίαση της εταιρείας, ο CEO της Xiaomi τόνισε πως η εταιρεία στην πραγματικότητα είναι τρεις εταιρείες που λειτουργούν σα μια, με το επιχειρηματικό μοντέλο της Xiaomi να το ονομάζουν “Τρίαθλο”. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε πως οι καταναλωτές δεν πρέπει να έχουν στο μυαλό τους τη Xiaomi σα μια εταιρεία hardware, ή σαν μια εταιρεία υπηρεσιών Internet αλλά ούτε σαν μια εταιρεία που πραγματοποιεί συναλλαγές e-commerce.

Οι καταναλωτές, σύμφωνα με τον Κύριο Chew Shou Zi, Επικεφαλή των Οικονομικών Υπηρεσιών (CFO) της Xiaomi, θα πρέπει να σκέφτονται πως η Xiaomi είναι μια εταιρεία που κατασκευάζει hardware, παρέχει υπηρεσίες Internet και πραγματοποιεί e-commerce συναλλαγές, αναφέροντας πως μια τέτοιου είδους εταιρεία δεν έχει υπάρξει ποτέ μέχρι σήμερα.

Το “Triathlon Business Model” όπως το ονομάζει η Xiaomi, στηρίζεται στις πωλήσεις smartphone, σε πωλήσεις hardware και άλλων προϊόντων offline αλλά και στις πωλήσεις υπηρεσιών internet όπως διαφημίσεις μέσα σε applications που η εταιρεία αναπτύσσει, με τους καταναλωτές να βρίσκονται στο κέντρο αυτού του επιχειρηματικού μοντέλου.

xiaomi κάτι παραπάνω από εταιρεία κατασκευάζει smartphone, Xiaomi: Κάτι παραπάνω από μια εταιρεία που κατασκευάζει smartphone

Σε τι διαφέρει η Xiaomi από την Apple;

Τα έσοδα της Apple έρχονται από τις πωλήσεις hardware και software, με τα iPhone να χρησιμοποιούν λειτουργικό σύστημα το οποίο είναι ιδιοκτησία της Apple, με τον κύριο όγκο των κερδών να προέρχεται από αυτά. Στον αντίποδα, η Xiaomi πουλάει συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android και τα περιθώρια κέρδους να μην είναι το ίδιο μεγάλα. Το αξιοθαύμαστο είναι πως δεν υπάρχει εταιρεία που να έχει φτιάξει ένα παγκόσμιο προφίλ στηριζόμενη σε πωλήσεις φτηνών smartphone τα οποία έχει σα μέσο για να αποκομίσει κέρδη από διαφημίσεις και άλλες υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Xiaomi, οι τρεις πυλώνες στους οποίους στηρίζεται το επιχειρηματικό της μοντέλο, έχει να κάνει με το ότι όσοι αποκτούν κάποιο xiaomi smartphone θα αποκτήσουν και κάποιο άλλο προϊόν της εταιρείας, η οποία έχει επενδύσει σε αυτά μιας και συνεργάζεται με πάνω από 200 εταιρείες που κατασκευάζουν προϊόντα όπως ηλεκτρικά scooter, φίλτρα αέρος, στυλό, powebanks και άλλα, τα οποία πωλούνται με την επωνυμία της Xiaomi. Επιπλέον, αναφέρθηκε πως οι κάτοχοι των Xiaomi smartphone δείχνουν μια τάση να ξοδεύουν αρκετό χρόνο σε εφαρμογές της Xiaomi, όπου προβάλλονται διαφημίσεις.

Τέλος, o Διευθύνων Σύμβουλος της Xiaomi ανέφερε πως τα έσοδα της Xiaomi προέρχονται κυρίως από υπηρεσίες Διαδικτύου και ενώ τα smartphone της εταιρείας έχουν πάει πολύ καλά σε πωλήσεις στην Ινδία, με την αγορά της Ευρώπης να δείχνει σιγά σιγά να “αγκαλιάζει” τις συσκευές της Xiaomi, το να κατασκευαστούν εφαρμογές με διαφημίσεις για καταναλωτές εκτός Κίνας, είναι ένα δύσκολο εγχείρημα. Θα πρέπει να τονίσουμε πως οι εφαρμογές της Google αλλά και υπηρεσίες όπως το YouTube και το Facebook μπλοκάρονται από τα Firewall της Κίνας, με τις διαθέσιμες Κινεζικές υπηρεσίες να δραστηριοποιούνται χωρίς να ανταγωνίζονται τους κολοσσούς των Η.Π.Α.

xiaomi κάτι παραπάνω από εταιρεία κατασκευάζει smartphone, Xiaomi: Κάτι παραπάνω από μια εταιρεία που κατασκευάζει smartphone

Πηγή

Λάτρης της τεχνολογίας τα τελευταία 20 χρόνια και παιδί της πληροφορικής με σπουδές στην Αγγλία. Fan της Apple και δεν το κρύβει αλλά καταφέρνει και αντιμετωπίζει την τεχνολογία με αντικειμενικότητα, παρακολουθώντας τα τεχνολογικά δρώμενα σε καθημερινή βάση.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

1 Σχόλιο
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
Σταύρος Χρι

Αυτό το επιχειρηματικό πλάνο δεν είναι κάτι καινούριο.. Είναι ακριβώς η ίδια τακτική που ακολούθησε η Google από όταν ήταν ένα κουταβάκι που έδινε δωρεάν τις υπηρεσίες της, όταν google σήμαινε μόνο ((κάνω αναζήτηση στο ίντερνετ)) έτσι μπήκε σε κάθε ((σπίτι)) και έτσι έγινε μια αυτοκρατορία που τώρα σιγά σιγά αρχίζει να παρέχει όλο και περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες επί πληρωμή. Το ίδιο κάνει και η Xiaomi τώρα 2 χρόνια…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Smartphones featured Xiaomi

Xiaomi 14T & Xiaomi 14T Pro: Leak δίνει βασικές λεπτομέρειες – Ποιες θα είναι οι αναβαθμίσεις

Κάθε φθινόπωρο, η Xiaomi φέρνει στην αγορά μερικά νέα μοντέλα “Τ”, τα οποία είναι μεν premium αλλά όχι στην κορυφή.

Gear Black Shark Xiaomi

Black Shark: Έφτιαξε smart ring με διάρκεια μπαταρίας 180 ημερών

Η Black Shark, ο βραχίονας παιχνιδιών της Xiaomi, βρίσκεται στα προχωρημένα στάδια της ανάπτυξης ενός smart ring.

Smartphones Redmi Xiaomi

Redmi Turbo 3: Τeardown βίντεο αποκαλύπτει τα πάντα στο εσωτερικό του

Το Redmi Turbo 3 επισημοποιήθηκε ως η πιο high-end προσφορά που έχει δώσει η υπο-μάρκα Xiaomi, με επεξεργαστή Snapdragon 8s Gen 3 SoC.

Smartphones featured Redmi Xiaomi

Redmi Turbo 3: Επίσημη η ημερομηνία κυκλοφορίας και οι προδιαγραφές

Το πρώτο τηλέφωνο της νέας σειράς της Redmi που θα επικεντρώνεται στην απόδοση θα κυκλοφορήσει την επόμενη εβδομάδα με το όνομα Redmi Turbo 3.