Λιανικές πωλήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών την τελευταία διετία

11

Το λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών στη χώρα μας, έπειτα από μια μακρά περίοδο ανοδικής πορείας, επηρεασμένο από το γενικότερο κλίμα ύφεσης, εμφανίζει πτωτικές τάσεις τα τελευταία χρόνια, όπως διαπιστώνεται από την αντίστοιχη κλαδική μελέτη που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.

• Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας λιανικής αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών (μέσω αλυσίδων καταστημάτων) μειώθηκε κατά 12,8% το 2010 σε σχέση με το 2009, ενώ η πτώση για την περίοδο 2009/08 ήταν 9,6%.
• Η σύνθεση των πωλήσεων αφορά κυρίως ηλεκτρονικές συσκευές ήχου και εικόνας (σε ποσοστό 33% το 2010) και λευκές οικιακές συσκευές (σε ποσοστό 32%).

Τα σημαντικότερα στοιχεία που διαμορφώνουν, τα τελευταία χρόνια, την εικόνα του λιανικού εμπορίου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών στη χώρα μας, αφορούν τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου (σε επίπεδο τιμών, προσφορών, πιστωτικών διευκολύνσεων). Το στοιχείο αυτό ενισχύεται και από τα υψηλά επίπεδα κορεσμού που χαρακτηρίζουν αρκετές κατηγορίες συσκευών, τα οποία επιδρούν αρνητικά στην εξέλιξη της ζήτησης. Σύμφωνα με στοιχεία της Έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών (2008), καταγράφεται πολύ υψηλό ποσοστό διείσδυσης (98,7%) για την κατηγορία των έγχρωμων τηλεοράσεων. Αντίθετα, χαμηλά ποσοστά διείσδυσης στα ελληνικά νοικοκυριά έχουν οι κατηγορίες των πλυντηρίων πιάτων (37%) και των φούρνων μικροκυμάτων (45%).

Σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις του κλάδου, η Διευθύντρια Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, κ. Σταματίνα Παντελαίου, τόνισε τα εξής: «Η αναπτυξιακή δυναμική των μεγάλων αλυσίδων ώθησε τόσο μεμονωμένες επιχειρήσεις όσο και μικρότερες αλυσίδες στην προσχώρηση σε αγοραστικούς ομίλους, ούτως ώστε να διασφαλίσουν την οικονομική τους βιωσιμότητα και να αντεπεξέλθουν στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Εντούτοις, αρκετές από τις ανεξάρτητες επιχειρήσεις σταδιακά είτε οδηγήθηκαν εκτός αγοράς, είτε απορροφήθηκαν από μεγαλύτερες εταιρείες. Η επιθετική πολιτική των επιχειρήσεων του κλάδου, η οποία εκδηλώθηκε και με τη μορφή συγχωνεύσεων και εξαγορών από πλευράς των «στρατηγικών παικτών», συντέλεσε στην περαιτέρω συρρίκνωση του αριθμού των υφισταμένων αλυσίδων και στην αύξηση του βαθμού συγκέντρωσης των μεριδίων αγοράς».

Η εγχώρια λιανική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών ακολούθησε ανοδική πορεία κατά το χρονικό διάστημα 2000–2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 5,8%, ενώ την τελευταία διετία (2009-2010), επηρεασμένη από το γενικότερο κλίμα ύφεσης, κατέγραψε φθίνουσα πορεία. Το συνολικό μέγεθος της εξεταζόμενης αγοράς μειώθηκε κατά 12,8% το 2010 σε σχέση με το 2009, ενώ η πτώση για την περίοδο 2009/08 ήταν 9,6%. Παράγοντες του κλάδου αναφέρουν ότι, σύμφωνα με τις διαμορφούμενες τάσεις, η αξία της αγοράς το 2011 θα συνεχίσει την πτωτική της πορεία.

Παράλληλα, στο σύνολο της αγοράς (πωλήσεις μέσω αλυσίδων καταστημάτων ηλεκτρικών συσκευών) το 2010 η κατανομή αφορούσε κυρίως ηλεκτρονικές συσκευές (σε ποσοστό 33%) και μεγάλες οικιακές συσκευές (σε ποσοστό 32%), ενώ μικρότερη ήταν η συμμετοχή των μικρών οικιακών συσκευών (18%), προϊόντων πληροφορικής (12%) και φωτογραφικών ειδών (5%).

Λιανικές πωλήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών την τελευταία διετία

Στα πλαίσια της μελέτης συντάχθηκε ομαδοποιημένος ισολογισμός των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει δείγματος 11 συνολικά εταιρειών, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμοι ισολογισμοί των χρήσεων 2009 και 2010. Το σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων του δείγματος παρουσίασε μείωση κατά 11,9% το 2010 σε σχέση με το 2009, ενώ τα ίδια κεφάλαια κατέστησαν αρνητικά το 2009. Οι συνολικές πωλήσεις των 11 επιχειρήσεων του δείγματος μειώθηκαν κατά 16,2% το 2010/09, ενώ το μικτό κέρδος υποχώρησε κατά 8,2%. Το λειτουργικό αποτέλεσμα παρέμεινε αρνητικό και στις δύο χρήσεις (λόγω των υψηλών λειτουργικών εξόδων), ενώ διευρύνθηκαν οι λειτουργικές ζημίες το 2010. Όσον αφορά το τελικό καθαρό αποτέλεσμα, αυτό παρέμεινε ζημιογόνο και τα δύο έτη. Τέλος τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν δραστικά στην τελευταία χρήση.

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
11 Σχόλια
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
FR

Παιδιά είδε κανείς τη νέα προσφορά του κωτσόβολου?
Λέει πως πουλάει τηλεόραση προς 450 ευρώ με:
Full HD 1080p
3D (νέας γενίας λόγο των γυαλιών χωρίς μπαταρίες που δίνει δώρο, μπορεί να κάνω και λάθος γι’αυτό)
27″
κ.ά.

+ 2 ταινίες 3D/blu-ray (μία εκ των οποίων η μία είναι τo “Πειρατές της Καραϊβικής 4)

Είναι όντως τόσο καλή η προσφορά ή κρύβει παγίδα?

Κώστας Βλαχάκης

Δεν γνωρίζω τη συγκεκριμένη προσφορά. Πες μου ακριβώς το μοντέλο της τηλεόρασης και το πόσες ίντσες είναι.

geo25
Κώστας Βλαχάκης

Ευχαριστω geo, Για home cinema οι 27 ιντσες ειναι πολυ λιγες. Ισως για 3D monitor σε PC?

geo25

Τίποτα 🙂
Και μένα οι ίντσες μου φαίνονται λίγες…Πάντως η lg βγάζει από τις πιο φθηνές τηλεοράσεις χωρίς αυτό απαραίτητα να σημαίνει ότι είναι φθηνές και σε ποιότητα…

FR

Κοίταξε, βασικά έγραψα πόσες ιντσες είναι Κώστα…αλλά πέρα από αυτό οι 27″ είναι κάπως λίγες για το σαλόνι (ή Homecinema :D) αλλά υπέραρκετές για το δωμάτιο! Όσο για monitor στο pc, μου φαίνονται κάπως πολλές και λίγο κουραστικό για το μάτι…

okman

Ποιά εταιρία βγάζει τα καλύτερα οικιακά πλυντήρια στον κόσμο;
η Samsung ! (χωρίς πλάκα!)
έχουμε πάρει ένα τέτοιο σούπερ πλυντήριο και κάνει
πρόπλυση – πλήσιμο – στέγνωμα – σιδερωτήριο ! κ.α. προγράμματα!
χωράει 10 κιλά ρούχα!
Τα βάζεις λερωμένα στο πλυντήριο και τα βγάζεις όταν τελειώσει κατευθείαν στην ντουλάπα σου! είναι και εύκολο στην χρήση, έχει ηλεκτρονικές ενδείξεις πάνω του σαν κομπιουτεράκι! Το άτιμο εϊναι ακριβό(δεν το πλήρωσα εγώ!), αλλά κάνει την δουλειά του τέλεια και το έχεις γιά μιά ζωή.

Κώστας Βλαχάκης

Και τα κινητά Samsung που συνδιάζουν σύστημα σιδερώματος είναι πολύ καλα https://goo.gl/iZCVO 😀

okman

αχαχαχα καλόοο εεε!!!
να κάνουν επίσης στα κινητά samsung και ένα συνδιασμό συστήματος φριτέζας
να μας τηγανίζει πατάτες!!!

okman

Μπράβο! σωστά Κώστα! Και δώστα, και σώστα, και χώστα, σε όλα τα πόστα, Κώστα!!!

Geo

Αλλάζω κινητό κάθε 4 μήνες. Πού να μείνουν λεφτά για φορητές ηλεκτρονικές συσκευές επικοινωνίας;

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα