Τα χειρότερα password του 2017

τα χειρότερα passwords, Τα χειρότερα password του 2017

Πολλοί χρήστες εξακολουθούν ακόμη και σήμερα να χρησιμοποιούν ακατάλληλα password για την πρόσβαση στους λογαριασμούς τους στο διαδίκτυο. Λίστα που δόθηκε πρόσφατα περιλαμβάνει τους χειρότερους, από πλευράς ασφάλειας, κωδικούς πρόσβασης που χρησιμοποιήθηκαν το 2017.

Στις πρώτες 30 θέσεις της λίστας συγκαταλέγονται κωδικοί όπως 123456, password, 12345678, qwerty, football, iloveyou, admin, welcome, login, abc123, starwars, master, hello, 654321, harley κ.ά. Οι συγκεκριμένοι κωδικοί πρόσβασης είναι πολύ απλοί και εύκολα μπορεί να τους μαντέψει ένας επίδοξος χάκερ. Για το λόγο αυτό περιλαμβάνονται μαζί με άλλα δημοφιλή password στις βάσεις δεδομένων που διατηρούν οι κυβερνοεγκληματίες για password-cracking.

Τα στοιχεία βασίστηκαν σε έρευνα περισσότερων από πέντε εκατομμυρίων κωδικών πρόσβασης από λογαριασμούς χρηστών, που έπεσαν θύματα κυβερνοεγκληματιών.

Τα καλά νέα είναι ότι οι κωδικοί πρόσβασης μπορούν να είναι ασφαλείς και με τα σωστά βήματα μπορούν εύκολα να δημιουργηθούν ισχυρά password. Καταρχήν, με μία αξιόπιστη εφαρμογή password manager, κάθε χρήστης μπορεί να έχει στη διάθεσή του ένα πρόγραμμα που όχι μόνο αποθηκεύει τους κωδικούς πρόσβασης, αλλά μπορεί ταυτόχρονα να δημιουργεί πολύπλοκα password. Για τους χρήστες που θέλουν οι ίδιοι να δημιουργούν τους κωδικούς τους, η ESET αναφέρει σε αυτό το βίντεο μερικές χρήσιμες συμβουλές.

Από την πλευρά τους, οι ιστότοποι επίσης θα πρέπει να θωρακιστούν καλύτερα ώστε να εξασφαλίζουν την προστασία των ευαίσθητων πληροφοριών. Παράλληλα, θα πρέπει να είναι πιο αυστηροί στην επιλογή των κωδικών που εισάγουν οι χρήστες, απορρίπτοντας password που χρησιμοποιούνται συχνά ή έχουν εκτεθεί σε παραβιάσεις δεδομένων, ή τουλάχιστον να προειδοποιούν τους χρήστες όταν πρόκειται για ένα πιθανώς μη ασφαλές κωδικό πρόσβασης.

Τέλος, η πιστοποίηση διπλού παράγοντα (2FA) μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια, καθώς είναι πολύ ασφαλέστερη από τους κωδικούς πρόσβασης.

Κατά την πιστοποίηση διπλού παράγοντα απαιτείται ένας επιπλέον τυχαίος κωδικός ή ένα μήνυμα SMS παράλληλα με τον κωδικό πρόσβασης, οπότε ακόμη και αν ένα password πέσει σε λάθος χέρια, δεν μπορεί εύκολα να παραβιαστεί ένας λογαριασμός. Twitter, Google, LinkedIn και Dropbox, καθώς και πολλές άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες προσφέρουν πλέον την πιστοποίηση διπλού παράγοντα, ως προαιρετικό, πρόσθετο μέτρο ασφάλειας.

Ο Αλέξανδρος Παππάς είναι ο πιο παλιός συνεργάτης του Techblog και επωμίζεται την επικοινωνία του site με τις εταιρείες καταγράφοντας όλα τα νέα τεχνολογίας από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

1 Σχόλιο
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
Jim

Γνωμη μου ειναι οτι ακομη και τα απλα passwords αν βαλεις ειδικους χαρακτηρες οπως @ # € * % κλπ ειναι πιο δυσκολο να χακαριστει (πχ #iloveyou@$) αυτο ειναι δυσκολο να σπασει…βεβαια αν καποιος θελει να σπασει κωδικους πιστευω μεκαποιο τροπ θα τον βρει τον τροπο και θα τον σπασει…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet Nova

Νέα προγράμματα κινητής Nova Family: Μεγαλύτερη οικονομία για όλη την οικογένεια

Η Nova, με τα προγράμματα Nova Family, δίνει σε κάθε μέλος της οικογένειας , τη δυνατότητα να απολαμβάνει τεχνολογία αιχμής στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Internet Twitter

Χ: Θα εφαρμόσει μικρή χρέωση στους νέους χρήστες για να αλληλεπιδρούν

Η πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης X θα αρχίσει σύντομα να εφαρμόζει σε νέους χρήστες «μικρή χρέωση» για τη δημοσίευση περιεχομένου κ.α.

Internet Elon Musk Twitter

X: Ο χρήστες δεν θα μπορούν να κρύψουν πλέον το μπλε τικ τους

Το X δεν θα επιτρέπει πλέον στους χρήστες να κρύβουν τα μπλε τικ τους, ανεξάρτητα από το αν έχουν πληρώσει premium συνδρομή ή όχι.

Internet YouTube

Youtube: Αμφιλεγόμενος ο νέος σχεδιασμός για αναπαραγωγή βίντεο σε desktop

Το YouTube είναι από τις καλύτερες εφαρμογές ψυχαγωγίας αλλά έχει πάρει αμφισβητήσιμες αποφάσεις στο κομμάτι της παρουσίασης περιεχομένου.