Παρασκευή
13/04/2018

Τι πληροφορίες μπορεί να λάβει το Facebook από μία και μόνο φωτογραφία που μόλις ανεβάσατε!

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Mark Zuckerberg, κατέθεσε αυτήν την εβδομάδα ενώπιον του Κογκρέσου στο Capitol Hill σχετικά με τη διακίνηση και παράνομη χρήση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών μέσα από το δίκτυο του Facebook.

Και μπορεί ο Zuckerberg κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας να αρνήθηκε ότι ακούει κρυφά τις συνομιλίες μέσω μικροφώνων για τη στόχευση διαφημίσεων (δείτε το σχετικό απόσπασμα στο παραπάνω βίντεο), αλλά σίγουρα η εταιρεία του είναι σε θέση να συλλέξει αρκετά δεδομένα για εμάς από μία και μόνο φωτογραφία που μόλις ανεβάσαμε στο Facebook!

Η Wall Street Journal δημοσίευσε πρόσφατα ένα άρθρο με θέμα «Πώς μία βραδιά πίτσας μπορεί να κοστίσει περισσότερο σε δεδομένα παρά σε χρήματα», εξετάζοντας τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διαρρεύσουμε προσωπικά μας δεδομένα στο Facebook και σε άλλες συναφείς εταιρείες ακόμη και όταν περνάμε ένα ήσυχο βράδυ στο σπίτι.

Ένας από αυτούς τους τρόπους λοιπόν είναι και το ανέβασμα μία φωτογραφίας μας σε ένα κοινωνικό δίκτυο, από το κινητό μας.

Σύμφωνα λοιπόν με τις πολιτικές απορρήτου και συλλογής δεδομένων του Facebook η διαδικασία έχει ως εξής: Το Facebook λαμβάνει πρώτα τη φωτογραφία, τη λεζάντα και φυσικά τα πρόσωπα που έχουν επισημανθεί στην εικόνα.

Στη συνέχεια οι μηχανές αναζήτησης και ελέγχου του Facebook είναι σε θέση να αναλύσουν το περιεχόμενο της φωτογραφίας. Και λαμβάνοντας υπόψη μας τον τεράστιο όγκο αρχείων που ανεβάζουν μαζικά οι χρήστες καθημερινά στο προφίλ τους, γίνεται πολύ εύκολο να εντοπιστούν άτομα ακόμη και άγνωστα προς το χρήστη που δεν έχουν επισημανθεί. Αυτό γίνεται στις περιπτώσεις που το στιγμιότυπο έχει συλληφθεί σε δημόσιο χώρο, π.χ. ένα πάρκο, μία παραλία, ένα εστιατόριο ή σε ένα αθλητικό γεγονός, όπου βρίσκονται και άλλοι άνθρωποι τριγύρω.

το Facebook

Και η συλλογή αυτών των δεδομένων είναι μόνο η αρχή. Στην περίπτωση που δεν έχετε ενεργοποιήσει κάποιες ρυθμίσεις απορρήτου στη συσκευή σας, όσο βέβαια είναι εφικτό αυτό μέσα από το μενού των ρυθμίσεων, το Facebook μπορεί επίσης από το υλικό που ανεβάσατε να συλλέξει τα εξής στοιχεία: τοποθεσία από γεωγραφικά δεδομένα, ημερομηνία, το μοντέλο τηλεφώνου που έχετε, το ακριβές αναγνωριστικό (ID) της συσκευής σας, το φορέα παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας / Internet, κοντινούς διαύλους Wi-Fi / πύργοι κυψελών (που μπορούν να προδώσουν το ακριβές στίγμα σας), ακόμα και ενδείξεις όπως η στάθμη της μπαταρίας του κινητού σας.

Το Facebook μπορεί στη συνέχεια να διασταυρώσει όλα αυτά τα δεδομένα που έχει συγκεντρώσει και θεωρητικά να προσδιορίσει την ακριβή θέση οποιουδήποτε προσώπου βρίσκεται στη φωτογραφία, ανεξάρτητα εάν είναι επισημασμένος ή όχι. Επίσης μπορεί να κάνει διασταύρωση όλων αυτών των νέων στοιχείων που ανέλυσε από μία και μόνο φωτογραφία που ανεβάσατε με όσα ήδη γνωρίζει για εσάς.

Εξακολουθείτε να αναριωτιέστε πόσα προσωπικά δεδομένα μοιράζεστε ακούσια(;) με τον «Μεγάλο Αδερφό»; Πολύ περισσότερα από όσα νομίζετε…

Πηγή

Μάθε για: ,

Συντάκτης: .

10 Σχόλια

  1. Ο/Η keysmith λέει:

    ωραίο άρθρο για το profiling. Έτσι δουλεύει το “δωρεάν” με στοχευμένες διαφημίσεις που χρειάζονται αυτή τη διαδικασία. Κάθε επιχείρηση ζει πουλώντας ένα προϊόν. Τίποτα δωρεάν δεν υπάρχει. Οταν δεν καταλαβαίνεις ποιο προϊόν πουλάει η σελίδα τότε αυτό είσαι εσύ.

    Το FB έχει και πολλά, πάρα πολλά, θετικά που όμως εσχάτως δε βλέπω να ασχολείται κανένα άρθρο..

  2. Ο/Η Νικος λέει:

    Πραγματικά μου προκαλεί εντύπωση για τον χαμό πού γίνεται από τις αποκαλύψεις,μιας και το αναφέρουν σχεδόν όλες οι εφαρμογές που κάνουμε λήψη,προς τί όλος αυτός ο συρφετός?Εκτός αν δεν διαβάζετε που έχουν πρόσβαση οι εφαρμογές…Το 90% έχουν πρόσβαση στις φωτογραφίες,στις επαφές,στην κάμερα,στο wi fi κ.ο.κ.Μην αντιδράτε σαν να έπεσε ούφο…

  3. Ο/Η NtinosMD λέει:

    Μενω μονιμως στο χωριο μου κοντα στα αλβανικα συνορα. Τωρα οτι ξερει ο Μαρκος ο Ζαχαροβουνης την ακριβη μου τοποθεσια και αναγνωριζει στις φωτο τη κατσικα του ιαχωβα γειτονα μου μεσα απο ενα λογισμικο , ποσο πολυ με ενοιαξε δεν φανταζεστε… Στη τελικη, κανεις δε σ αναγκαζει να δημοσιευεις τοποθεσιες, φωτο κλπ. Αλλα εδω βγαζουν μεχρι και μ….ι τους μερικες και μετα πεταγονται κ κανουν τις σοκαρισμενες οταν ακουν για τετοια “σκανδαλα”. Η πληροφορια σαφεστατα ειναι δυναμη. Το θεμα ειναι ποσο ευκολα εσυ αποφασιζεις να την μοιραστεις με καποιον αλλον…

  4. Ο/Η james λέει:

    Ωραια, το facebook ξερει πολλα για μενα. Σε τι επηρεαζει αυτο τη ζωη μου εκτος απο το να μου δειχνει οσο πιο στοχευμενες διαφημισεις μπορει; (Το προϊον ειναι οι στοχευμενες διαφημισεις, για οποιον το ψαχνει ακομα).

    Πριν κανα μηνα εσκασε ειδηση οτι τα ονοματα, διευθυνσεις, τηλεφωνα οσων ειχαν καρφωσει φοροφυγαδες, υποτιθεται ανωνυμα, υπηρχαν χυμα στο ιντερνετ. Πολυ σοβαρο και δεν ασχοληθηκε κανενας. Το προβλημα ειναι οτι το facebook ξερει με ποιον εφαγες πιτσα χτες.

  5. Ο/Η Konstantinos λέει:

    Οι διαφημίσεις έχουν ρόλο να ενημερώσουν και να κάνουν ελκυστικό ένα προϊόν για να σε πάρουν και όχι να σε εγκλωβίσουν στο να αγοράσεις αυτό που φτιάχτηκε για σένα. Η αγορά και η κοινωνία βασίζεται σε τιμές που διαμορφώνονται σε ασυμφωνία πληροφοριών.
    Μην υποτιμάτε τα δεδομένα σας και αν στην τελική δε σας νοιάζει μπείτε σε μητρώα πανεπιστημίων που κάνουν έρευνες να φτουρίσουν αντί να τα δίνετε τσάμπα

    μοιράζεσαι αυτά που χρειάζονται για να χρησιμοποιείς μια υπηρεσία και τίποτα παραπάνω

  6. Ο/Η Konstantinos λέει:

    Έβαλα μια φορά λέει το κινητό στο fb για να παίρνω pdates και βλέπω friend request από γκομενάκια από διακοπές πριν 3 χρόνια. Με ρώτησε κανείς αν θέλω να με βρει μετά από χρόνια η άλλη που έδωσα τηλέφωνο;

  7. Ο/Η Μάνος λέει:

    Ξυπνήστε! Αν ξέρει ποιος είσαι, τι κάνεις, που πας, τι σκέφτεσαι, μπορεί να σου πλασάρει τα πάντα. Από ποια πατατάκια θα πάρεις από το περίπτερο μέχρι ποιο κόμμα θα ψηφίσεις στις εκλογές. Στοχευμένη καμπάνια … σας λέει κάτι αυτό. Σου κατευθύνει τη σκέψη για οποιονδήποτε σκοπό το εξυπηρετεί.

  8. Ο/Η Giannisanag λέει:

    Όταν έχεις αποδεχθεί την αδυναμία σου να αντισταθείς πως νοημων άνθρωπος σε μια οποιαδήποτε “στοχευμένη” καμπάνια τότε καλύτερα να ζεις σε μια σπηλια. Κάθε μας αγοραστική απόφαση πέραν της καλυψης των απολύτως αναγκαίων βιολογικών αναγκών (και ούτε αυτών) είναι λίγο ή πολύ αποτελεσμα μάρκετιγκ . Έτσι λειτουργεί η οικονομία. Το μάρκετιγκ είναι εκεί. Λιγότερο ή περισσότερο επιθετικό. Το να θα τσιμπήσεις είναι στο δικό σου χέρι.η θα έπρεπε να είναι. Αν δεν είναι, δεν φταίει το μάρκετιγκ.
    Κατά τα άλλα συμφωνώ με τους προπαλησαντες: απορώ γιατί πέφτουμε από τα σύννεφα.

  9. Ο/Η Beowolf Ahates λέει:

    Όποιος φοβάται τον εαυτό του, φοβάται και το Facebook, φοβάται και πολλά άλλα.

  10. Ο/Η bama λέει:

    Διαβάζοντας τα σχόλια παρατηρώ ότι στους περισσότερους το πρόβλημα τους είναι ότι γράφονται άρθρα για την χρήση των προσωπικών δεδομένων από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι στην κατάχρηση των δεδομένων αυτή καθαυτή. Επίσης διαπιστώνω ότι οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το χειρότερο που μπορεί να πάθουν είναι να τους στείλουν στοχευμένη διαφήμιση.
    Βέβαια ο καθένας είναι ελεύθερος να εκτίθεται σε κινδύνους, όπως για παράδειγμα κάποιος πριν μερικά χρόνια που είχε επιλεγεί γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών και δεν έγινε ποτέ γιατί βγήκε στη φόρα μια ανάρτησή του στο Facebook. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι αν μπορούσε να γυρίσει πίσω θα προτιμούσε να κόψει το δαχτυλό του και να το κάνει πρες παπιέ αλλά δυστυχώς ο χρόνος πάει μόνο προς την μία κατεύθυνση, undo δεν υφίσταται και οι μ@λ@κίες πληρώνονται. Επίσης μπορεί να πει κάποιος ότι δεν με ενδιαφέρει που μερικά χρόνια μετά το παιδί του δεν θα μπορεί να ασφαλιστεί γιατί με βάση τα δεδομένα που η ασφαλιστική έχει συλλέξει για τους γονείς του έχει προδιάθεση για την εκδήλωση κάποιας αρρώστιας και δεν συμφέρει την εταιρεία. Παιδί μου είναι άλλωστε και το πνίγω στο νεροχύτη.
    Όμως, να επισημαίνομαι εγώ, που τουλάχιστον Facebook δεν έχω, στις χαρωπές φωτογραφίες που άλλοι ανεβάζουν, επειδή έτυχε να περνάω εκείνη τη στιγμή δηλώνω απερίφραστα ότι ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΩ.

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.