Σύμφωνα με έρευνα του Forbes, η Apple φαίνεται να αγοράζει διαφημίσεις της Google για δημοφιλείς εφαρμογές τρίτων που βασίζονται σε συνδρομές, για να ενισχύσει τις προμήθειες της για αγορές εντός της εφαρμογής.
Μέσα σε αυτές τις διαφημίσεις συμπεριλαμβάνονται το HBO, το Masterclass, το Babbel, το Tinder, το Bumble και το Plenty of Fish. Μιλώντας στο Forbes, ενας έμπορος ανέφερε, πως πολλές από τις μάρκες για τις οποίες διαφημίζεται η Apple είναι κατηγορηματικά αρνητικές στις πολιτικές του App Store. Λέγεται μάλιστα, πώς οι διαφημίσεις τοποθετούνται χωρίς την έγκριση του δημιουργού των εφαρμογών και η Google για κάποιο λόγο αρνείται να τις διαγράψει.
Οι διαφημίσεις δεν γράφουν κάπου ότι προέρχονται από την Apple, αλλά να κατευθύνονται στο App Store και όχι στις σελίδες εγγραφής συνδρομής στον ιστότοπο της κάθε εταιρείας. Μία πηγή, μιλώντας στο Forbes, εξήγησε:
Η Apple προσπαθεί να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της οδηγώντας τις αγορές εντός της εφαρμογής της. Η Apple έχει καταλάβει ότι μπορεί να κερδίσει πολλά χρήματα από αυτούς τους προγραμματιστές. Για να το κάνει αυτό θα πρέπει να ωθήσει με κάποιο τρόπο τους χρήστες στο App Store.
Οι διαφημίσεις που ενθαρρύνουν τους χρήστες να εγγραφούν σε μία υπηρεσία, συνήθως οδηγούν στο διαδίκτυο. Έτσι, παρακάμπτεται το 15 ή 30% της προμήθειας της Apple στο App Store και ο δημιουργός λαμβάνει όλα τα κέρδη της εφαρμογής του.
Η Google ισχυρίζεται πως δεν είναι υπεύθυνη για το ποιος αγοράζει διαφημίσεις στην πλατφόρμα της. Η πολιτική των διαφημίσεων της Google επιτρέπει στους χρήστες να χρησιμοποιούν το εμπορικό σήμα μιας άλλης εάν “στοχεύουν κυρίως στην πώληση (ή σαφώς στην διευκόλυνση της πώλησης) προϊόντων και υπηρεσιών, εξαρτημάτων και ανταλλακτικών ή συμβατών προϊόντων ή υπηρεσιών που αντιστοιχούν στο εμπορικό σήμα.”
Προφανώς υπάρχουν ενδείξεις πως η Apple προσλαμβάνει ένα μόνο πρακτορείο για να τοποθετήσει τις διαφημίσεις, καθώς η κάθε μία έχει “παρόμοιους συνδέσμους παρακολούθησης με σχεδόν πανομοιότυπες παραμέτρους.”
Το Forbes εικάζει ότι οι αυτοκόλλητες διαφημίσεις της Apple χάνουν δυνητικά έσοδα εκατομμυρίων δολαρίων από τις εφαρμογές τρίτων. Έχουν επομένως υψηλό κόστος απόκτησης πελατών και διαφήμισης για τις δικές τους καμπάνιες. Αυτό συμβαίνει γιατί οι τιμές αυξάνονται όταν πολλά μέρη υποβάλλουν προσφορές για τις ίδιες θέσεις υποδοχής διαφημίσεων. Η πρακτική ισοδυναμεί με μία μορφή “ad arbitrage”, σύμφωνα με το Forbes.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ