Η Apple αναγκάζεται να επιτρέψει πληρωμές εκτός του App Store για αγορές εντός εφαρμογής

, Η Apple αναγκάζεται να επιτρέψει πληρωμές εκτός του App Store για αγορές εντός εφαρμογής

Η Apple πρέπει να επιτρέψει στους προγραμματιστές εφαρμογών γνωριμιών να προσφέρουν συστήματα πληρωμών εκτός της Apple για αγορές εντός εφαρμογής. Διαφορετικά, θα αντιμετωπίσει ένα βαρύ πρόστιμο, σύμφωνα με μια λεπτομερή απόφαση που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από την Ολλανδική Αρχή Καταναλωτών και Αγορών (ACM). Η ρυθμιστική αρχή ερευνά τις πρακτικές της εταιρείας στο App Store από το 2019, αλλά το Reuters αναφέρει ότι αποφάσισε να επικεντρωθεί σε εφαρμογές γνωριμιών μετά από καταγγελία από το Match Group, ιδιοκτήτες υπηρεσιών γνωριμιών όπως το Tinder, το Match.com και το OkCupid.

Αυτή η απόφαση δεν ισχύει για άλλες κατηγορίες εφαρμογών, όπως παιχνίδια ή εφαρμογές παραγωγικότητας, στη χώρα.

«Ορισμένοι πάροχοι εφαρμογών εξαρτώνται από το App Store της Apple και η Apple εκμεταλλεύεται αυτή την εξάρτηση», γράφει ο Martijn Snoep, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ACM. «Η Apple έχει ειδικές ευθύνες λόγω της δεσπόζουσας θέσης της. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Apple πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη και τα συμφέροντα των παρόχων εφαρμογών και να θέσει λογικούς όρους».

Εκτός από το ότι επιτρέπει στους προγραμματιστές εφαρμογών γνωριμιών να προσφέρουν εναλλακτικά συστήματα πληρωμής, η ολλανδική ρυθμιστική αρχή λέει ότι θα πρέπει επίσης να τους επιτρέπεται να κατευθύνουν τους χρήστες σε επιλογές πληρωμής εκτός της εφαρμογής. Εάν η εταιρεία δεν το κάνει μέχρι τις 15 Ιανουαρίου, αντιμετωπίζει πρόστιμο 5 εκατομμυρίων ευρώ την εβδομάδα, έως 50 εκατομμύρια ευρώ κατ’ ανώτατο όριο.

Επί του παρόντος, οι προγραμματιστές εφαρμογών πρέπει να χρησιμοποιούν το σύστημα αγορών εντός εφαρμογής της Apple, το οποίο επιτρέπει στην εταιρεία να περικόψει από 15 έως και 30 τοις εκατό από τυχόν αγορές που πραγματοποιούν οι πελάτες εντός μιας εφαρμογής.

Σε μια δήλωση στο The Verge, η εκπρόσωπος της Apple, Μάρνι Γκόλντμπεργκ, είπε ότι η εταιρεία «διαφωνεί με την εντολή που εκδόθηκε από την ACM και έχει ασκήσει έφεση». Συνέχισε λέγοντας ότι η Apple «δεν κατέχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά διανομής λογισμικού στην Ολλανδία, έχει επενδύσει τεράστιους πόρους βοηθώντας τους προγραμματιστές εφαρμογών γνωριμιών να προσεγγίσουν πελάτες και να ευδοκιμήσουν στο App Store και έχει το δικαίωμα σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ και της Ολλανδίας να χρεώσει στους προγραμματιστές αυτών των εφαρμογών μια αμοιβή για όλες τις υπηρεσίες και τις τεχνολογίες που τους παρέχει η Apple.”

Ωστόσο, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο εξετάζουν εξονυχιστικά τους κανόνες του App Store της Apple. Τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία ανακοίνωσε μια συμφωνία με μια ιαπωνική ρυθμιστική αρχή για να επιτρέψει σε «εφαρμογές ανάγνωσης», όπως το Netflix και το Kindle, να κατευθύνουν τους χρήστες προς εξωτερικές σελίδες εγγραφής όπου οι πελάτες μπορούν να παρέχουν πληροφορίες πιστωτικών καρτών, παρακάμπτοντας το σύστημα της Apple. Η Νότια Κορέα ψήφισε έναν νόμο τον Αύγουστο που επιτρέπει στους προγραμματιστές να χρησιμοποιούν συστήματα πληρωμών διαφορετικά από αυτά που παρέχουν οι ιδιοκτήτες πλατφορμών και φέρεται να αποφασίζει τι θα πρέπει να κάνουν η Apple και η Google για να συμμορφωθούν.

Οι ΗΠΑ σχεδίαζαν επίσης να κάνουν την Apple να ανοίξει σε συστήματα πληρωμών τρίτων ως αποτέλεσμα της νομικής μάχης με την Epic Games, αλλά ένα εφετείο ανέστειλε την απόφαση λίγο πριν τεθεί σε ισχύ, κάτι που θα μπορούσε να πάρει μήνες για να επιλυθεί.

Η Μένια Ράπτη σπουδάζει δημοσιογραφία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ασχολείται με τα social media και τη φωτογραφία.

Ακολουθήστε το Techblog.gr στο Google News για να μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις τεχνολογίας. Αν χρησιμοποιείτε RSS προσθέστε το Techblog στη λίστα σας https://techblog.gr/feed.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet Apple Apple TV

Apple TV+: Νέα χιουμοριστική διαφήμιση με όλα τα αστέρια… εκτός από τον Jon Hamm

Το Apple TV+ κυκλοφόρησε μια νέα χιουμοριστική διαφήμιση με τίτλο “Everyone but Jon Hamm” που πρόκειται να προβληθεί κατά τη διάρκεια των αγώνων play off του NFL

Smartphones iPhone 13 Apple

iPhone: To πιο δημοφιλές smartphone για το τέταρτο τρίμηνο του 2021

Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2021, το 1/5 των αποστολών smartphones σε παγκόσμια κλίμακα ήταν iPhone.

Smartphones Apple iPhone iPhone 13 Pro

Η Caviar προσφέρεται να τοποθετήσει ένα χρυσό QR code στο πίσω μέρος του iPhone 13 Pro σας

Λόγω της πανδημίας, άνθρωποι σε πολλά μέρη του κόσμου χρειάζεται να επιδείξουν το πιστοποιητικό υγείας τους προκειμένου να μπουν σε διάφορα καταστήματα

Smartphones Apple iPad Air iPhone SE

Apple iPhone SE+ 5G/ Νέο iPad Air: Περιλαμβάνονται στη ρωσική EEC

Τρεις συσκευές Apple που δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμα έχουν πιστοποιηθεί από τη ρυθμιστική αρχή ΕΟΚ (Ευρασιατική Οικονομική Επιτροπή) με έδρα τη Ρωσία.