Οι 30 όροι ηλεκτρονικής πώλησης που θα πρέπει να γνωρίζεις αν έχεις ηλεκτρονικό κατάστημα

2

Όπως όλοι οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων έτσι και οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων θέλουν να αυξήσουν την εμπειρία των πελατών τους με μόνο σκοπό την επίτευξη περισσότερων πωλήσεων. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με ωραίο περιεχόμενο, λεπτομερείς περιγραφές φωτογραφίες και βίντεο τις περισσότερες φορές δεν αρκεί.

Μπορεί να θέλεις να αυξήσεις τους πελάτες σου αλλά δεν ξέρεις καν τι θα πει SEO. Σε έναν κόσμο όπου όλοι οι επισκέπτες σου έρχονται από ένα πληκτρολόγιο μία λάθος στρατηγική μπορεί να καταστρέψει τις πωλήσεις σου ακόμα και αν έχεις ένα πολύ καλό προϊόν.

Άν έχεις ηλεκτρονικό κατάστημα δες παρακάτω για κάποιες πρακτικές που ίσως δεν γνωρίζεις ή δεν δίνεις την απαραίτητη βαρύτητα που θα έπρεπε. Θυμήσου ότι στο άρθρο θα αναφερθώ στις σημαντικότερες κατά την γνώμη μου. Άν έχεις κάποια ερώτηση θα χαρώ να την ακούσω μέσω σχολίου.

eshop 30 rules

Average Order Value
Η μέση αξία της παραγγελίας σε χρήματα που ξοδεύει κάθε πελάτης σου σε μία αγορά,
Average Order Value = Συνολικές Πωλήσεις (σε χρήματα) / Συνολικός Αριθμός Παραγγελιών

Average Time on Site
Ο μέσος χρόνος που μένει ο επισκέπτης στο site σου. Όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο !

B2B (Business to Business)
Μία πώληση σε εταιρικό και όχι πελάτη λιανικής. Συνήθως σε χαμηλότερη τιμή σε σχέση με την λιανική.

B2C (Business to Consumer)
Το αντίθετο από το B2B εδώ το κατάστημα διαθέτει τα προιόντα του προς πώληση σε τελικούς πελάτες λιανικής.

Bounce rate
Το ποσοστό επισκεπτών που πήγαν σε μία σελίδα σας και την εγκατέλειψαν χωρίς κάποια ενέργεια( κλίκ,αγορά κτλ). Αν το συκεκριμένο ποσοστό είναι μεγάλο πρέπει να το διορθώσεις άμεσα.

Bundling (or Product Bundling)
Μία στρατηγική marketing όπου το ηλεκτρονικό κατάστημα πουλάει συναφή προϊόντα σαν σύνολο σε πολύ καλύτερη τιμή αν πωλούνταν μεμονωμένα. Π.χ ένα κατάστημα που πουλάει αναλώσιμα εκτυπωτή πουλάει το σύνολο των μελανιών ενός εκτυπωτή σε χαμηλότερη τιμή από ότι αν ο καταναλωτής τα αγόραζε μεμονωμένα.

Call-to-action
Μία στρατηγική marketing στην οποία καλείται ο πελάτης να αναλάβει δράση όπως αγόρασε τώρα, τηλεφώνησε τώρα ή εγγράψου στην λίστα μας δίνοντας του ένα κίνητρο όπως πχ ένα εκπτωτικό κουπόνι.

Cart abandonment rate
Μέτρηση η οποία μας δείχνει τον αριθμό των πελατών που ενώ έβαλαν προϊόντα στο καλάθι τους δεν ολοκλήρωσαν ποτέ την αγορά. Άν έχεις αυτό το πρόβλημα θα πρέπει να δεις πιο προσεκτικά την διαδικασία πληρωμής και να προβείς σε απαραίτητες διορθώσεις.

Chargeback
Μία κίνηση τράπεζας η οποία αναιρεί την πληρωμή προς το κατάστημα σου ύστερα από απαίτηση του πελάτη.

Conversion
Το σενάριο της επιτυχίας. Ο αριθμός των επισκεπτών που τελικά μετατράπηκαν σε αγοραστές.

Conversion Funnel
Μονάδα μέτρησης της Google Analytics η οποία δείχνει όλη την διαδρομή των πελατών μέχρι να ολοκληρώσουν την αγορά τους.

Conversion Rate
Ένας αριθμός μέσω του οποίου μπορείς να δέις το ποσοστό των επισκεπτών που μετατράπηκαν σε πελάτες προς τους αντίστοιχους που τελικά δεν αγόρασαν κάτι.

Cookies
Μικρά αρχεία κειμένου που στέλνει το κατάστημα στον browser του χρήστη με σκοπό να αποθηκεύσει πληροφορία σε σχέση με την περιήγηση του χρήστη. Συνήθως χρησιμοποιούνται για στοχευμένη διαφήμιση και για να αποθηκεύονται οι πληροφορίες του καλαθιού. π.χ ο χρήστης έτσι μπορεί να ολοκληρώσει την αγορά του την επόμενη μέρα χωρίς να χρειαστεί ξανά να βρει τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν.

Cross-selling
Μία τακτική marketing μέσω της οποίας προτείνονται στον πελάτη προϊόντα τα οποία θα αυξήσουν την αξία της αγοράς του και θα τις δώσουν επιπλέον πλεονεκτήματα (για παράδειγμα σε κάποιον που αγόρασε κινητό τηλέφωνο του προτείνουμε την αγορά θήκης για την προστασία του)

Drop-shipping
Μία μορφή συνεργασίας του καταστήματος και μία αποθήκης χονδρικής. Το ηλεκτρονικό κατάστημα στο οποίο έγινε η αγορά μεταβιβάζει τις πληροφορίες στην αποθήκη η οποία αναλαμβάνει την αποστολή των εμπορευμάτων .Είναι μία διαδεδομένη μέθοδος στην οποία το κατάστημα δεν έχει στην διάθεση του τα προϊόντα.Συνήθως είναι μία τακτική μείωσης εξόδων.

Event-triggered email
Ένα email συνήθως προσφορά ή δώρο το οποίο στέλνεις σε κάποια ειδική περίπτωση. Γενέθλια γιορτή κτλ. του πελάτη.

Fulfillment
Περιγράφει όλη την διαδικασία που χρησιμοποιείς για την αποστολή της παραγγελίας. Εκτύπωση ετικέτας, πακετάρισμα, έλεγχος πληρωμής, αποστολή.

Gateway (ή Payment Gateway)
Ο μηχανισμός εξουσιοδότησης του καταστήματος κα της τράπεζας μέσω του οποίου γίνονται οι πληρωμές με πιστωτική κάρτα.

Keyword stuffing
Μία τακτική SEO επικίνδυνη στις μέρες μας κατά την οποία εισάγεις στις σελίδες και στα προϊόντα σου λέξεις κλειδιά για να επιτύχεις καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

Landing page
Μία μοναδική σελίδα κατά την οποία ο χρήστης κάνει μόνο μία ενέργεια συνήθως αποτέλεσμα call to action όπως αναφέραμε νωρίτερα. Μπορεί να είναι μία αγορά, εγγραφή σε mail list κτλ

Mobile Commerce (mCommerce)
Η χρήση κινητού τηλεφώνου ή tablet μέσω της οποίας γίνονται πωλήσεις. Λόγω του μεγάλου αριθμού τέτοιων συσκευών στις μέρες μας τα καταστήματα επενδύουν χρόνο και χρήμα στην όλο και καλύτερη εμπειρία των χρηστών. Δημιουργούν εφαρμογές ή μετατρέπουν το κατάστημα τους ώστε να είναι responsive σε κινητά τηλέφωνα.

Outsource
Μία μορφή συνεργασίας του καταστήματος με άλλες εταιρίες με σκοπό την μείωση κόστους ή την καλύτερη εξυπηρέτηση. Π.χ ένα μεγάλο ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο έχει πελάτες σε ευρωπαϊκές χώρες έχει την αποθήκη του σε διάφορες τοποθεσίες και όχι σε μία.Η αποστολή και διαχείριση του εμπορεύματος γίνεται από άλλη εταιρεία. Έτσι το κατάστημα αποφεύγει κόστη συντήρησης και λειτουργίας αποθήκης υπαλλήλων κτλ.

Pay-Per-Click (PPC) marketing
Μία μορφή online διαφήμισης κατά την οποία ο διαφημιζόμενος πληρώνει ανά click δηλαδή μόλις ο πελάτης πατήσει στην διαφήμιση και μεταφερθεί στο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Search Engine Optimization (SEO)
Μία διαδικασία marketing με σκοπό τον εμπλουτισμό του site με περιεχόμενο με σκοπό την καλή κατάταξη του site στις μηχανές αναζήτησης. Το Keyword stuffing στο οποίο αναφερθήκαμε είναι μόνο ένας από τους τρόπους που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Συνήθως για να έχουμε αποτελέσματα πρέπει να συνδυάσουμε πολλούς τρόπους για να μας δουν οι μηχανές αναζήτησης με καλό μάτι !

Stock-keeping Unit (SKU)
Ο μοναδικός αριθμός αναγνώρισης που χρησιμοποιεί το κάθε κατάστημα για κάθε προϊόν ή υπηρεσία που διατίθεται προς πώληση.

Shopping cart
Μία εικονική παρουσίαση των προϊόντων που επέλεξε ο χρήστης και πρόκειται να αγοράσει.

Time Lag
Μέτρησης της υπηρεσίας Google Analytics, που δείχνει πόσο χρειάστηκε σε μέρες ο χρήστης να μετατραπεί σε πελάτη.

Turnkey
Ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα το οποίο ήδη έχει δημιουργηθεί ήδη και μπορεί να πωληθεί και σε άλλους πελάτες καλύπτοντας και τις ανάγκες τους.

Upselling
Μία τεχνική πώλησης μέσω της οποίας ο αγοραστής πείθεται να αγοράσει μία καλύτερη έκδοση του προϊόντος. π.χ το κινητό που επέλεξε υπάρχει και σε άλλο μοντέλο με μεγαλύτερη μνήμη και προφανώς πιο ακριβό.

Web analytics
Ένα σύνολο στοιχείων κάποια τα έχουμε αναφέρει στο άρθρο μέσω των οποίων το κατάστημα συλλέγει στοιχεία με σκοπό να εξάγει την συμπεριφορά των χρηστών έτσι ώστε το κατάστημα μέσω στοχευμένων αλλαγών μετά να επιτύχει περισσότερες πωλήσεις.

Άν π.χ μέσω των στοιχείων εμφανίζεται μεγάλος αριθμός χρηστών οι οποίοι σε συγκεκριμένο προϊόν κλείνουν αμέσως την σελίδα θα πρέπει να προβούμε σε αλλαγές της συγκεκριμένης σελίδας μέχρι να δούμε κάποια βελτίωση.

Για να δείς και να αξιοποιήσεις τα στοιχεία που έχουμε αναφέρει αλλά και άλλα περισσότερα θα πρέπει να έχεις συνδέσει το κατάστημα σου με την υπηρεσία Google Analytics.

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
2 Σχόλια
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
SEO In Greece

Χρήσιμο άρθρο. Να προσθέσω και το duplicate content, δηλαδή την εμφάνιση του ίδιου περιεχομένου σε διαφορετικές σελίδες. Η ύπαρξη του υποβαθμίζει την ποιότητα της ιστοσελίδας και επηρεάζει αρνητικά το SERP της. Είναι πολύ συνηθισμένη η ύπαρξη του στα e-shops.

Μπλαντζας Νικος

Πολύ σωστή παρατήρηση.Στα ηλ. καταστήματα αυτό συμβαίνει γιατί χρησιμοποιουνται οι ίδιες περιγραφές και τίτλοι στα προϊόντα από πολλά καταστήματα.Οποτε και εδώ ισχύει το content is king.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα