Δευτέρα
26/03/2012

Έρευνα GfK, Αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων [4ο τρίμηνο του 2011]

H αγορά των τεχνολογικών προϊόντων ανήλθε το 4ο τρίμηνο του 2011 σε 598,8 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση της τάξεως του 16,1% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2010. Η επίδοση αυτή είναι ελάχιστα η χειρότερη από το 3ο τρίμηνο του 2011, αλλά αποτελεί βελτίωση από το 2ο και 1ο τρίμηνο αντίστοιχα. Ολόκληρο το 2011, η αξία της αγοράς έφθασε τα 2.3 δις. Ευρώ μειωμένη κατά 19,3%σε σχέση με το 2010.

Η κατηγορία των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών είχε τη χειρότερη επίδοση, το 4ο τρίμηνο παρουσιάζοντας μία μείωση της τάξεως του 28,5% και ακολουθεί η κατηγορία των Φωτογραφικών Ειδών στο 27,1%. Η κατηγορία των τεχνολογικών προϊόντων παρουσίασε επίσης σημαντική μείωση που έφτασε στο 24,1%, ενώ οι κατηγορίες της Tεχνολογίας καθώς και των Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου ήταν σε ελαφρώς καλύτερη θέση με μείωση 15,8% και 11,1% αντίστοιχα. Στις Τηλεπικοινωνίες και τις Μικρές Οικιακές Συσκευές καταγράφεται μικρή πτώση κατά 3% και 0,3% αντίστοιχα.

Έρευνα GfK, Αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων [4ο τρίμηνο του 2011]

Τηλεπικοινωνίες: Τα Smartphones συνεχίζουν να δίνουν αξία
Τα Smartphones συνέχισαν να αυξάνονται με διψήφια αριθμητικά ποσοστά, παρά το γεγονός ότι η μέση τιμή μειώθηκε σημαντικά. Τα ασύρματα τηλέφωνα σταθερής γραμμής (DECT) και τα ακουστικά παρουσίασαν επίσης θετικά αποτελέσματα. Αυτά τα τρία τμήματα σχεδόν αντιστάθμισαν την πτώση των κινητών τηλεφώνων – ο συνολικός τομέας σημείωσε μια μικρή πτώση της τάξεως του – 3%, φθάνοντας σε αξία 164,5 εκατ. Ευρώ.

Τεχνολογικά καταναλωτικά προϊόντα: Ο τομέας συνεχίζει να παρουσιάζει μείωση
Οι έμποροι λιανικής πώλησης συνεχίζουν να μειώνουν τον μέσο όρο των τιμών στον τομέα με προσφορές και αυξάνοντας τον κύκλο ζωής των μοντέλων. Ωστόσο, η αξία συνολικά του τομέα έφθασε μόλις 131,5 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας μια πτώση της τάξεως του 24,1% συγκριτικά με το 4ο τρίμηνο του 2010.
Η επίπεδη τηλεόραση ήταν η κατηγορία που επηρέασε περισσότερο τον τομέα μιας και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 75% της συνολικής αξίας. Ως εκ τούτου, είναι υπεύθυνη για τη συνολική μείωση, παρά το γεγονός ότι υπήρξε σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα (άρα και ακριβότερα) όπως σύνδεσης στο internet (smart TV) καθώς και αυτά με 3D τεχνολογία.
Η κατηγορία των πλοηγών οδήγησης αποδίδει αρκετά καλά την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Παλαιότερα, οι Έλληνες καταναλωτές είχαν την τάση να κάνουν αρκετές εκδρομές μέσα στο χρόνο με αποτέλεσμα ο ρυθμός ανάπτυξης αυτών των προϊόντων να είναι πολύ περισσότερο από 150%. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του 2011 και ιδιαίτερα στο 4ο τρίμηνο παρατηρείται μία ύφεση στην τάση αυτή και έτσι ο αριθμός των συσκευών πλοήγησης που πωλήθηκαν ήταν λιγότεροι από τους μισούς από αυτούς που πωλήθηκαν στο 4ο τρίμηνο του 2010.

Προϊόντα Πληροφορικής: Τα tablets εξελίσσονται στη κινητήρια δύναμη του τομέα
Ο τομέας των προϊόντων πληροφορικής έφθασε σε αξία τα 101,1 εκατ. Ευρώ το 4ο τρίμηνο του 2011, μειωμένος κατά 15,8% συγκριτικά με το 4ο τρίμηνο του 2010. Η κατηγορία φορητών Η/Υ παρουσίασε μείωση σε σχέση με το 2010 20,8% ως απόρροια των συνεχόμενων προσφορών από το λιανεμπόριο. Η κατηγορία των tablet εμφάνισε μια τριπλή αριθμητική αύξηση και είναι η μόνη κατηγορία που έχει εξέλιξη μέσα στον τομέα. Η νέα αυτή μανία δείχνει να ακολουθεί και στην Ελλάδα την ανάπτυξη που έχει και στην υπόλοιπη Ευρώπη και σίγουρα θα συνεχιστεί με τη νέα χρονιά. Οι Web κάμερες επίσης σημείωσαν μια ελαφρά αύξηση.

Φωτογραφικά Είδη: Ο τομέας παρουσίασε μεγάλη πτώση
Το σύνολο του τομέα μειώθηκε κατά 27.1% έναντι του 4ου τριμήνου του 2010, φθάνοντας την αξία των 16.1 εκατ. ευρώ. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στην χαμηλή επίδοση του ακριβού τμήματος των DSLR μηχανών.

Ταυτότητα της έρευνας
Το GfK TEMAX είναι ένας δείκτης που αναπτύχθηκε από την GfK Retail and Technology για να ακολουθήσει τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών. Τα ευρήματα βασίζονται σε έρευνες που διενεργούνται σε τακτική βάση από την ομάδα της GfK Retail & Technology. Τα συμπεράσματα είναι βασισμένα στις έρευνες που πραγματοποιούνται από το δείγμα της GfK Retail & Technology.

www.gfk.gr

Μάθε για: , ,

Συντάκτης: .

Ένα Σχόλιο

  1. Ο/Η KonstantinosSal λέει:

    Με λίγα λόγια tablets και smartphones βγάζουν το φίδι από την τρύπα για την αγορά. Οι τηλεοράσεις επίσης λογικά θα αποδώσουν καλύτερα τους επόμενους μήνες, λόγω και των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.