Τετάρτη
23/05/2012

Ελλάδα, Η αγορά των consumer electronics συνεχίζει να μειώνεται

Η Ελληνική Αγορά των τεχνολογικά καταναλωτικών προϊόντων συνεχίζει να μειώνεται το 1ο τρίμηνο του 2012 φθάνοντας τα 460.6 εκατ. ευρώ, που είναι μια μείωση της τάξεως του 16.2% συγκριτικά με το 1ο τρίμηνο του 2011. Αυτή η απόδοση κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με το 4ο τρίμηνο του 2011 και ως εκ τούτου η αγορά συνέχισε να μειώνεται. Το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα το 1ο.

Ο τομέας των Τηλεπικοινωνιών ήταν ο μοναδικός που παρουσίασε θετικό αποτέλεσμα, με μια αύξηση της τάξεως του 5.8%. τρίμηνο του 2012 (κούρεμα του ελλείμματος, PSI, μείωση μισθών στον ιδιωτικό τομέα) επηρέασε σημαντικά και την καταναλωτική εμπιστοσύνη και το διαθέσιμο εισόδημα, με αποτέλεσμα την μείωση κατανάλωσης.

Τηλεπικοινωνίες: Ο μόνος θετικός τομέας
Ακόμα μια φορά, οι Έλληνες καταναλωτές διατράνωσαν την βασική τους ανάγκη για επικοινωνία. Ο τομέας των Τηλεπικοινωνιών παρουσίασε αύξηση κατά 5.8% το 1ο τρίμηνο του 2012 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011 και έφθασε σε αξία τα 133.4 εκατ ευρώ. Επομένως οι Τηλεπικοινωνίες είναι ο ισχυρότερος τομέας στη Ελληνική αγορά, συμβάλλοντας με το 29.6% της συνολικής αγοράς των Τεχνολογικών Καταναλωτικών προϊόντων. Αυτή η καλή επίδοση οφείλεται στα smartphones, που συνέχισαν να αυξάνονται με διψήφια ποσοστά. Επιπλέον ανάλυση αυτής της κατηγορίας αποκαλύπτει μια ενδιαφέρουσα μάχη μεταξύ των κατασκευαστών. Οι τηλεφωνικές συσκευές αυξήθηκαν με μονοψήφιο ποσοστό, ενώ η κατηγορία των ακουστικών έμεινε σταθερή.

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά προϊόντα: Η έντονη προωθητική δραστηριότητα επηρεάζει σημαντικά την επίδοση του τομέα
Ο τομέας έφθασε σε αξία τα 86.8 εκατ ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2012, που είναι μια μείωση της τάξεως του 30.5% συγκριτικά με το 1ο τρίμηνο του 2011. Ο τομέας αυτός χαρακτηρίστηκε από την προτίμηση του καταναλωτή σε μοντέλα με πιο προηγμένη τεχνολογία όπως 3D (σε τηλεοράσεις και Blue Ray συσκευές), LED TV, Smart TV and Blue Ray. Επιπλέον, οι συσκευές αποθήκευσης παρουσιάζουν οριακά θετική πορεία μεταξύ των κατηγοριών του τομέα, εξαιτίας της αύξησης του «κατεβάσματος» ταινιών και μουσικής από το διαδίκτυο, που απαιτούν μεγάλη χωρητικότητα μνήμης. Συνήθως, αυτή η στροφή σε νέα μοντέλα θα οδηγούσε σε αύξηση της αξίας της αγοράς. Ωστόσο, οι έμποροι λιανικής εφαρμόζουν σημαντικές προωθητικές ενέργειες προκειμένου να αυξηθεί η κίνηση στα καταστήματά τους και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Αυτό επηρεάζει τις μέσες τιμές σημαντικά και ως εκ τούτου το σύνολο του τομέα έχει αρνητική απόδοση. Οι κατασκευαστές αναμένουν την διεξαγωγή του Ευρωπαϊκού Κυπέλου Ποδοσφαίρου και των Ολυμπιακών Αγώνων, ελπίζοντας για αύξηση των πωλήσεων πριν από αυτές τις δύο διοργανώσεις.

Προϊόντα Τεχνολογίας: Ένας τομέας που προσπαθεί να αντισταθεί στην κρίση
Ο τομέας των προϊόντων τεχνολογίας έφθασε αξία τα 84.8 εκατ ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2012 με μια μείωση της τάξεως του 14.8% συγκριτικά με το 1ο τρίμηνο του 2011. Ο τομέας αυτός συγκριτικά με τους τομείς (Μικρές Οικιακές Συσκευές, Μεγάλες Οικιακές Συσκευές, Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα και Φωτογραφικά) σημείωσε την καλύτερη απόδοση. Αυτό οφείλεται σε ένα αριθμό παραγόντων όπως: μια σχετικά μικρή μείωση στους φορητούς υπολογιστές, μια τριψήφια αύξηση στα webbooks κυρίως λόγω των νέων λανσαρισμάτων και των μοντέλων με σύνδεση 3G, μια σταθερότητα στις visual cameras και την αύξηση της κατηγορίας «all-in-one». Από την άλλη πλευρά, η μείωση έγινε εξαιτίας του: της συνεχόμενης μείωσης των desktop υπολογιστών, την σημαντική αύξηση των ιδιωτικών ετικετών στους φορητούς υπολογιστές που επηρέασαν την μέση τιμή της κατηγορίας και την διψήφια μείωση των pointing devices.

www.gfk.gr

Μάθε για: ,

Συντάκτης: .

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.