EcoFlow

Μείωση παρουσιάζει το μέγεθος της εγχώριας αγοράς βιβλίων την τελευταία τριετία

Ο κλάδος των εκδόσεων βιβλίων στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από μεγάλο σχετικά αριθμό επιχειρήσεων που ασχολούνται με την έκδοση ή/ και την εισαγωγή βιβλίων. Αρκετές από τις εταιρείες αυτές ασχολούνται και με άλλες δραστηριότητες όπως έκδοση περιοδικών και εφημερίδων, εκτυπώσεις εντύπων, γραφικές τέχνες κλπ.

Οι περισσότεροι εκδοτικοί οίκοι (η πλειοψηφία των οποίων είναι μικρού μεγέθους) διατηρούν ακόμη τον οικογενειακό τους χαρακτήρα. Ως προς της διάρθρωση της εγχώριας αγοράς βιβλίων, αυτή είναι κατακερματισμένη και οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν περιορισμένα μερίδια αγοράς. Οι τελευταίες εξελίξεις του κλάδου επισημαίνονται στην τελευταία έκδοση της σχετικής κλαδικής μελέτης που εκπόνησε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group Α.Ε.

Αναφορικά με την παραγωγική διαδικασία των βιβλίων, λίγες επιχειρήσεις συμμετέχουν σε όλα τα στάδια της παραγωγής (προεκτυπωτικό, εκτυπωτικό, μετεκτυπωτικό). Οι καθετοποιημένες επιχειρήσεις, πέρα από τα έντυπα που παράγουν για δικό τους λογαριασμό, σε πολλές περιπτώσεις παρέχουν υπηρεσίες και σε τρίτους. Σε ορισμένες μάλιστα εξ’ αυτών, το ποσοστό των εργασιών που πραγματοποιούν για τρίτους (π.χ. εκτυπώσεις, γραφικές τέχνες) ξεπερνά το ποσοστό των εργασιών που πραγματοποιούν για ίδιο λογαριασμό.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της κλαδικής μελέτης, η συνολική εγχώρια αγορά βιβλίων (σε αξία), παρουσίασε διακυμάνσεις κατά την περίοδο 1999-2010 με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής -1,38%. Τo 2010 η αξία της αγοράς βιβλίων μειώθηκε περαιτέρω κατά 6,7% σε σχέση με το 2009. Είναι προφανές ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών επηρεάσθηκε από την οικονομική ύφεση στη χώρα μας.

Δείκτης εξέλιξης της αξίας της εγχώριας αγοράς βιβλίων (1999-2010)
, Μείωση παρουσιάζει το μέγεθος της εγχώριας αγοράς βιβλίων την τελευταία τριετία

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία σχετικής έρευνας της ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ Α.Ε., η έκδοση νέων τίτλων βιβλίων κατά την περίοδο 2004-2008 παρουσίασε ανοδική πορεία με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 6,13%. Ωστόσο, το 2009 ο αριθμός των νέων τίτλων βιβλίων που εκδόθηκαν παρουσίασε σημαντική μείωση, δεδομένο το οποίο αποτυπώνει τις άμεσες συνέπειες της οικονομικής ύφεσης στον κλάδο ήδη από το έτος 2009, πριν διαφανεί το Βάθος της κρίσης.
Η κατηγορία βιβλίων «Θεωρητικές επιστήμες» καλύπτει το 24,7% της συνολικής παραγωγής νέων τίτλων βιβλίων και ακολουθούν οι κατηγορίες «λογοτεχνία» και «παιδικά βιβλία», με ποσοστά 23,8% και 20,1 αντίστοιχα.

www.icap.gr

Ο Αλέξανδρος Παππάς είναι ο πιο παλιός συνεργάτης του Techblog και επωμίζεται την επικοινωνία του site με τις εταιρείες καταγράφοντας όλα τα νέα τεχνολογίας από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Business ICAP

Οι πιο κερδοφόρες Εταιρείες το 2009, Τηλεπικοινωνίες, Πληροφορική, Εμπόριο Ηλεκτρονικών

Τα επιχειρηματικά αποτελέσματα μίας χρονιάς στην οποία η Ελληνική οικονομία γνώρισε μία περίοδο μεγάλης κρίσης με κύρια χαρακτηριστικά το υψηλό δημόσιο χρέος και το μεγάλο δημοσιονομικό έλλειμμα, αποτυπώνονται στην 3η Έκδοση BUSINESS LEADERS IN GREECE της ICAP Group. Στη Έκδοση παρουσιάζονται οι 500 πιο κερδοφόρες Εταιρείες και οι 200 πιο κερδοφόροι Όμιλοι με βάση τα […]

Computers ICAP

Μελέτη, Συνεχίζει την ανοδική της πορεία η αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών

Την τελευταία πενταετία, η συνολική εγχώρια αγορά προσωπικών υπολογιστών & servers ακολούθησε ανοδική πορεία, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 15,6%. Ο βαθμός συγκέντρωσης είναι υψηλός καθώς πέντε εταιρείες ελέγχουν περίπου το 72% της αγοράς των φορητών Η/Υ, ενώ εννέα εταιρείες καλύπτουν το 63% της αγοράς των desktop.

Business ICAP

Ανοδική πορεία αναμένεται να παρουσιάσει η διαφήμιση μέσω internet τα επόμενα έτη

Σύμφωνα με νεότερη έκδοση της Κλαδικής Μελέτης η οποία κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, η ελληνική διαφημιστική αγορά είναι μια απαιτητική και ανταγωνιστική αγορά, η οποία χαρακτηρίζεται από χαμηλό δείκτη συγκέντρωσης. Στις επιχειρήσεις του κλάδου περιλαμβάνονται διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες αγοράς και προγραμματισμού χώρου–χρόνου (Media Specialists), εταιρείες εκμετάλλευσης υπαίθριων μέσων διαφήμισης (Outdoor), […]

Business ICAP

Επιβράδυνση της ανάπτυξης στην λιανική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών

Όπως προκύπτει από την έκτη έκδοση της κλαδικής μελέτης «Αλυσίδες Kαταστημάτων Λιανικής Πώλησης Ηλεκτρικών Ηλεκτρονικών Οικιακών Συσκευών», της ICAP Group…