Γιατί οι μεγάλες εταιρείες δυσκολεύονται να καινοτομήσουν

4

Έχω βρεθεί σε αρκετές παρουσιάσεις τεχνολογικών προϊόντων και υπηρεσιών τα τελευταία χρόνια. Αυτές τις ημέρες βρέθηκα σε ένα διήμερο σεμινάριο νεανικής επιχειρηματικότητας και ακούγοντας τρεις ομιλητές αποφάσισα να γράψω το σημερινό άρθρο.

Σε όλες τις εκδηλώσεις που αφορούν παρουσιάσεις νέων και καινοτόμων ιδεών και δυστυχώς αυτό συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα θα βρεις κάποιους πάντα που στο τέλος ρωτoύν γιατί δεν το υλοποιεί κάποια μεγάλη εταιρεία που έχει ήδη τους πόρους και το εργατικό δυναμικό;

business innovation

Τι είναι αυτό που έχει μία μικρή ομάδα νέων ανθρώπων που δεν έχει μία μεγάλη εταιρεία;
Ο λόγος είναι απλός οι μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν να είναι καινοτόμες. Η καινοτομία εξατμίζεται όσο πιο μεγάλη γίνεται μία εταιρεία. Δές για παράδειγμα την Google η οποία πέρα από τα τεράστια κέρδη της μέσω διαφημίσεων έχει μία ατελείωτη λίστα με αποτυχημένα projects τα οποία είναι αντιγραφές άλλων επιτυχημένων υπηρεσιών τα οποία αποφασίζει να σκοτώσει σε ένα βράδυ.

H Apple η οποία τα τελευταία χρόνια αρνείται πεισματικά να παρουσιάσει κάτι καινούργιο και καινοτόμο και αναλώνεται στο να αλλάζει,να αφαιρεί θύρες από τα προϊόντα της και να τα κάνει πιο μικρά και ελαφριά.

Στην αντίθετη όχθη θα δεις πολλές μικρές εταιρείες σε όλο τον κόσμο οι οποίες μέσω των εφαρμογών και των προϊόντων τους κατακτούν ένα μεγάλο κομμάτι των καταναλωτών με την καινοτομία και διαφορετικότητα τους και λίγο μετά εξαγοράζονται από μεγάλες εταιρείες. Το αποτέλεσμα ; Συνήθως λίγο μετά έρχεται και το τέλος μιας και ή καινοτομία και ενέργεια που υπήρχε στην αρχική ομάδα πνίγεται.

Η καινοτομία αποτελείται από 4 στοιχεία

Δημιουργικότητα: H δυνατότητα να βλέπεις κάτι εναλλακτικό.

Αποφασιστικότητα: Η δυνατότητα να φτάσεις μέχρι τέλους.

Διαφορετικότητα: H δυνατότητα να σκέφτεσαι και να βλέπεις διαφορετικά να βρίσκεις εναλλακτικούς τρόπους και λύσεις.

Και τέλος μία αίσθηση βιασύνης που πρέπει να υπάρχει ώστε να προσπαθείς να τελειώσεις το εγχείρημα σου σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρόνο.

Το θέμα είναι ότι δυστυχώς τα άτομα τα οποία είναι οραματιστές και σκέφτονται διαφορετικά συνήθως δεν μπορούν να επιζήσουν για πολύ σε έναν μεγάλο οργανισμό. Και αυτό γιατί αναγκάζονται να χωρέσουν στα οράματα ενός άλλου και αυτός είναι ο λόγος που μεγάλες εταιρείες χάνουν το όραμα και την καινοτομία. Ξεχνούν τον κύριο σκοπό τους ψάχνουν και αντιγράφουν και μετά εξαγοράζουν.

Μία μεγάλη εταιρεία για να συνεχίσει να καινοτομεί και να συνεχίσει να προσφέρει καινούργια προϊόντα θα πρέπει πρώτα να εντοπίσει αυτούς που βρίσκονται στο δυναμικό της και σκέφτονται διαφορετικά. Θα πρέπει να τους προστατέψει. Να τους αφήσει να κάνουν αυτό που ξέρουν καλά.

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
4 Σχόλια
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
KnightRider

Η Apple δεν καινοτομεί ποτέ + που έχει περιορισμούς και σε λίγο δεν θα μπορείς να συνδέσεις τίποτα σε Universal.

Και επιτέλους ας διαφημίσουν εφαρμογές πχ για καλύτερο Music Player ή Video Player ή το ShareIt να στέλνεις με WiFi αρχεία πιο γρήγορα ,,,δηλ τόσο δύσκολο τους είναι ποια !!!????

Pavlos

Μιλωντας για smartphones -tablets, και χωρις να θελω να κρινω το πολυ ωραιο αρθρο, θα λεγα οτι το μεγαλυτερο προβλημα προς το παρον ειναι η ελλειψη ποιοτητας, software και hardware. Αναφερομαι κυριως στο android..
Οταν εχουμε γεμισει με φθηνες-κινεζικες συσκευες με θεματα ασφαλειας (adups, ragentek, google it) και ενα σωρο bugs, με τις κλασσικες μεγαλες να εχουν προβληματα (βλ. Samsung) δυσκολευομαι να σκεφτω τα περι καινοτομιας..
Επαναλαμβανω, πολυ ωραιο αρθρο, απλα το θεωρησα αφορμη να γραψω την οπτικη μου.

Πάνος

Όλες οι εταιρίες λειτουργούν με λογική καρτέλ, ζητώντας 800σαρια τουλάχιστον για μια κορυφαία συσκευή. Από τη στιγμή που ο κόσμος τα σκάει για ποιό λόγο να φέρουν κάτι καινούριο;

Νίκος Μπλάντζας

Είναι ωραίο να ακούγονται πολλές και διαφορετικές απόψεις.Βλέπω όμως πως και στα τρία σχόλια αναφέρεστε για συσκευές και ειδικά για smartphones και tablet.Αυτό απο την μία είναι λογικό γιατί βρισκόμαστε στο techblog 🙂 από την άλλη καινοτομία είναι οτιδήποτε διαφορετικό απο το προηγούμενο το οποίο γίνεται με έναν τρόπο ο οποίος προσφέρει περισσότερα οφέλη στον πελάτη.Μπορεί να είναι οποιοδήποτε προϊόν,υπηρεσία ή εφαρμογή που αλλάζει λίγο ή πολύ τον τρόπο που έκανες κάτι μέχρι τώρα.Κλείνοντας και με αφορμή το σχόλιο του Pavlos πρέπει να πώ πως απο τις μικρές κινέζικες εταιρείες τον τελευταίο καιρό βλέπουμε χαρακτηριστικά στις συσκευές τους τα οποία δέν υπάρχουν στους μεγάλους ανταγωνιστές.Αυτό είναι καινοτομία.Πρόσφατο παράδειγμα το Xiaomi Mi MIX το οποίο τράβηξε την προσοχή του περιοδικού TIME.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα