Στην εποχή της ψηφιακής οικονομίας και γνώσης, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) με έκπληξη πληροφορήθηκε για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων να καταργήσει τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής από το νέο Λύκειο.
Ο ΣΕΠΕ ζητά από το Υπουργείο να επανεξετάσει τη θέση του και είναι έτοιμος να συμβάλει εποικοδομητικά στην κατεύθυνση όχι μόνο να μην καταργηθεί, αλλά να αναβαθμιστεί η διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής.
Ο ΣΕΠΕ επισημαίνει πως η εκμάθηση των σύγχρονων τεχνολογιών αντικατοπτρίζει ένα νέο τρόπο σκέψης, παραγωγικό, ορθολογιστικό και δημιουργικό. Θέτει τις προϋποθέσεις για τον περιορισμό της τεχνοφοβίας, του ψηφιακού αναλφαβητισμού, του σκοταδισμού, της αναχρονιστικής αντίληψης περί μάθησης και διδασκαλίας. Κυρίως όμως, ενισχύει την αναζήτηση, την ανάδυση του καινούργιου, της καινοτομίας που τόσο πολύ έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία και κοινωνία.
Ο ΣΕΠΕ με αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά θα εντείνει τη δράση του προκειμένου να παρουσιάσει πως οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών δεν είναι απλά ένα τεχνολογικό εργαλείο που περιορίζεται στην όψη και την αφή του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Είναι ένας ολόκληρος κόσμος γνώσης και εμπειρίας, πολλαπλών δυνατοτήτων και εκφάνσεων, στον οποίο μπορούν να εντρυφήσουν οι μαθητές των ελληνικών σχολείων χωρίς περιορισμούς και προσκόμματα, με σωστή καθοδήγηση και επίβλεψη. Εξάλλου το δικαιούνται και τους αξίζει.
απο αυτο το κρατος ολα να τα περιμενουμε.
θελουν να εχουν το κοσμο στο ληθαργο.
η πληροφορικη ειναι το μελλον και βγαζουν
το μαθημα απο το λυκειο απλα ελεος
Δεν το βγάζει το βάζει!!!!
Oxi to vgazei!!! “katarghsei” leei…
Το υπουργειο εβγαλε το μα8ημα….και ο ΣΕΠΕ προσπαθει να το ξαναβαλουν….
Αντε βρε ,να ξαναβάλουνε την ”Οικιακή Οικονομία” πάλι ή τα ”οικοκυρικά” όπως συνήθως τα λέγαμε
κακα τα ψεματα, δεν ηταν μαθημα πληροφορικης, εξαλλου τα παιδια πλεον μεγαλώνοντας με τους υπολογιστες δε χρειαζονται μαθημα για τη χρηση τους, οσο για τη σωστη χρηση τους. Στην τελικη οποιος θελει να ασχοληθει θα το σπουδασει το θεμα, δε θα μεινει με γνωσεις λυκειου
Το ότι κάποιος ασχολείται με τον υπολογιστή δεν σημαίνει ότι ξέρει να τον χρησιμοποιεί. Δεν ξέρω τι ακριβώς θέλει να κάνει το υπουργείο αλλά είτε σε ξεχωριστό μάθημα είτε μέσα στα ευρύτερα πλαίσια μαθημάτων θα πρέπει να διδάσκονται μερικά πράγματα.
Π.χ. λένε για εργασίες. Δεν πρέπει να μάθουν στα παιδιά πως δουλεύει το ρημάδι το Word που ακόμα και στα πανεπιστήμια δεν ξέρουν να το δουλέψουν σωστά.
Για να μην πω πως πρέπει να διδάσκεται και τυφλό σύστημα πληκτρολόγησης που δεν είναι και τόσο δύσκολο.
Εννοείται πως ήταν αξιόλογο το μάθημα της πληροφορικής! Έχεις προσέξει έστω και μία φορά και μιλάς?! Είμαι ακόμα μαθητής και δίνω πανελλήνιες σε ένα μήνα! Το μάθημα της πληροφορικής που θα καταργήσουν (και όχι μόνο!) σε βοηθάει να έρθεις αντιμέτωπος με τον εαυτό σου και τις σκέψεις σου καθώς εσύ αποκτάς τον έλεγχο και μόνο(!) με έναν υπολογιστή αλλά και από άποψη προγραμματισμού σε βοηθάει στο να αναπτύσσεις μια μέθοδο για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος(οποιουδήποτε)! Αλλά όπως και εσύ, έτσι και αυτοί μάλλον δεν το έχουν καν μελετήσει το άθλημα και πράττουν στην τύχη! Και κάτι άλλο.. Απαραίτητη προϋπόθεση για να σπουδάσεις είναι να έχεις κάποιες βασικές γνώσεις λυκείου! Δεν είναι δυνατόν να πας κατευθείαν σε ένα πανεπιστήμιο και να μπορείς να παρακολουθήσεις! Θα πελαγώσεις!
Αν και θα ήταν κάλο να υπάρχει το μάθημα πλέον δεν το θεωρώ απαραίτητο , όλοι οι πιτσιρικάδες είναι ίντερνετ καφέ από 12 χρονών και ξέρουν πολύ περισσότερα κάτι σαν και μας ( είμαι 83αρις ) τότε που στο σχολείο κάναμε αγγλικά επιπέδου A Junior και ετοιμαζόμασταν να δώσουμε για lower στο φροντιστήριο 😛
Επίσης επειδή εγώ όταν πέρασα στο ΤΕΙ Ηλεκτρολογιας δεν ήξερα ούτε τα βασικά με την βοήθεια όμως του ίντερνετ έχω μάθει πολύ περισσότερα από ότι στην σχολή που υποτίθεται ότι δίνει και πιστοποιητικό γνώσεων σε Η/Υ .
Νομίζω ότι είναι καλή εξέλιξη για την πληροφορική να μην είναι στα μαθήματα του Λυκείου γιατί έτσι όπως γίνετε δεν υπάρχει νόημα να υπάρχει…..Δεν μπορούμε να έχουμε την απαίτηση νέα παιδιά να αντέχουν τους άσχετους να τους διδάσκουν πληροφορική, δεν μπορούμε να παίζουμε με τα νεύρα τους.
Ο ΣΕΠΕ καμιά δημιουργική ιδέα δεν έχει για την πληροφορική , αυτά το οποία ξέρει είναι ξεπερασμένα λογισμικά να τυπώνουν στους άθλιους φορολογικούς μηχανισμούς…
@REDODIN7 και @George
Η πληροφορική δεν είναι ούτε το facebook ούτε το office ούτε το chat και το κατέβασμα ταινιών από torrents ούτε το ECDL.
H Πληροφορική είναι Επιστήμη όπως τα Μαθηματικά και η Φυσική. Είναι μια επιστήμη που συνεχώς εξελίσσεται και επιρεάζει ολοένα και περισσότερο την καθημερινότητά μας. Θα μπορούσε και με κατάλληλο σχεδιασμό να γίνει μοχλός ανάπτυξης της καταστραμένης οικονομίας μας. Αυτο απαιτει την εξοικίωση των μαθητών από νωρίς, να τους κεντρίσεις το ενδιαφέρον ωστε να καινοτομήσουν και να παράγουν νέες ιδέες στο μέλλον.
Υποθέτω οτι με τα Θρησκευτικά μπορέις να βρείς νεους τρόπους προσευχής προς τις απανταχού θεότητες για να βοηθηθείς σε μια ώρα ανάγκης…
Ο orestis μίλησε σωστα…
Είναι κρίμα να βλέπω ανθρώπους που χρησιμοποιούν το internet και τις νέες τεχνολογίες που είναι άμεσα αποτέλεσμα έρευνας στην Πληροφορική να θεωρούν πως ενα μάθημα πάνω στην επιστήμη αυτή έιναι ανώφελο και ανούσιο
@Δήμος Φ. Έχεις ιδέα πως γίνεται το μάθημα της Πληροφορικής στο λύκειο; Έχεις δει τα εργαστήρια που έχουν τα σχολεία; Το επίπεδο των καθηγητών, που ούτε ένας απο αυτούς δεν έχει ιδέα από Πληροφορική; Όπως τα λέει ο George είναι, δεν έχει κανένα νόημα το μάθημα με τη μορφή που έχει. Νωρίς το θυμηθήκαν οι του ΣΕΠΕ να προτείνουν αναβάθμιση του μαθήματος
Φίλε μου δεν είπα ότι είναι ανούσιο αλλά έτσι όπως γίνετε είναι περιττό , δεν είμαι τέλειος έχω πολλά προβλήματα ειδικά στον φιλολογικό κλάδο αλλά προτιμώ να μάθουν πρώτα βασικά μαθηματικά και φυσική ( υπαρχουν αμέτρητα παιδια που δεν ξέρουν να κάνουν πρόσθεση κλασμάτων ) από το να ξέρουν πληροφορική .
Οκ έμαθα στο ΤΕΙ βασικά πράγματα όπως ψηφιακά , μικροϋπολογιστές , σαε και c++ αλλά σε πολύ βασικό επίπεδο και μου πήρε 4+ χρόνια από την άλλη μέσα σε ένα εξάμηνο από το ίντερνετ έχω μάθει να χειρίζομαι τα windows πολύ καλύτερα , έκανα την πρώτη μου επαφή με linux και έμαθα τα βασικά για html .
Συμπέρασμα η πληροφορική είναι πολύ χρήσιμη αλλά με το υλικό που υπάρχει δεν γίνετε σωστά καλύτερα λοιπόν να δοθούν περισσότερα λεφτά σε ΑΕΙ – ΤΕΙ για να έχουν καλύτερη υποδομή στην πληροφορική και ας αφήσουν τα παιδια του γυμνασίου που του μοιράζουν τσάμπα netbooks χωρίς λόγο .
Όταν στην Ελλάδα του 2011 η δήθεν προοδευτική κα Διαμαντοπούλου θεωρεί το μάθημα της Πληροφορικής μη υποχρεωτικό, ενώ παράλληλα βάζει ως υποχρεωτικό το μάθημα των Θρησκευτικών, τότε κάτι δεν πάει καλά σε αυτό τον τόπο!
Παραθέτω αποσπάσματα από άρθρο της Καθημερινής…
“Α΄ Λυκείου
– Παραμένουν υποχρεωτικά τα Μαθηματικά, τα Θρησκευτικά, η Ιστορία, η Ξένη Γλώσσα και η Φυσική Αγωγή.”
…
…
“Τις προηγούμενες ημέρες είχε δοθεί σε συνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα, εξαιτίας των αντιδράσεων των συνδικαλιστών δεν είχαν οριστικοποιηθεί σημεία, όπως π. χ. οι ώρες κάθε μαθήματος, με αποτέλεσμα η δημοσιοποίηση χθες σε ιστοσελίδα (www. esos. gr) μιας εκδοχής του σχεδίου να προκαλέσει αμηχανία στο υπουργείο, που έκανε λόγο για λάθη στο ωρολόγιο πρόγραμμα.”
https://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_30/03/2011_437439
Υ.Γ. Οι συνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ θα αποφασίσουν ποια μαθήματα θα μπουν και ποια όχι; Τι να πω ρε παιδιά, αυτοί που μας κυβερνούν είναι χειρότεροι από την απειλή μιας ολικής καταστροφής, γιατί άλλο να φοβάσαι να καταστραφείς και άλλο να ξέρεις με μαθηματική ακρίβεια πως οι αποφάσεις αυτών που μας κυβερνούν μας οδηγούν στην καταστροφή.
Η κα Διαμαντοπούλου δεν έχει γνώση καλά καλά τι σημαίνει πραγματικά Πληροφορική. Παρακάτω έχω ένα απόσπασμα από μια συνέντευξη της που λέει…
“Η Πληροφορική δεν είναι πια ένα μάθημα, δηλαδή πάω σε ένα εργαστήριο και μαθαίνω κομπιούτερ που λέγαμε πριν από λίγα χρόνια, γιατί αυτό το ξέρουν όλα τα παιδιά!!!” (τα θαυμαστικά δικά μου)
https://www.youtube.com/watch?v=qHdAWtGrVNg
Τι ξέρουν τα παιδιά από μόνα τους; Πως να παίζουν παιχνίδια, πως να μπαίνουν στο facebook και σε chat rooms! Αυτό δεν είναι η Πληροφορική και αυτό δε σου δίνει τα εφόδια για να προχωρήσεις παραπέρα. Η Πληροφορική είναι μια ολόκληρη επιστήμη και όχι το πάτημα των πλήκτρων που θεωρεί η κα υπουργός. Όλα τα παιδιά μπορούν εύκολα και γρήγορα να μάθουν πρόσθεση/αφαίρεση/διαίρεση/πολλαπλασιασμό, άλλα αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθεί το μάθημα των Μαθηματικών… ας μη τα ισοπεδώνουμε όλα!
μην μιλάτε γενικευμένα όταν δεν ξέρετε. είμαι μαθητής 3ης λυκείου, πάω σε δημόσιο σχολείο και έχουμε άψογο εργαστήρι πληροφορικής τελευταίας τεχνολογίας. η καθηγήτρια είναι άψογα εκπαιδευμένη, στα τελευταία μαθήματα μαθαίνουμε να γράφουμε σε html. για μένα που θέλω να σπουδάσω πληροφορική αυτό είναι ότι καλύτερο, παίρνω μια γεύση, να πάω στο πανεπιστήμιο ξέροντας τα βασικά κάτι το οποίο δεν θα γίνεται αν καταργηθεί το μάθημα. και το πιο γελοίο είναι ότι τα θρησκευτικά είναι υποχρεωτικά. αλλά ποιος ασχολήθηκε με την παιδεία τόσα χρόνια για να ασχοληθεί σήμερα?
για να ξερεις, orestis, 3ο ετος ειμαι στο πολυτεχνειο (CEID, ετσι για να μην βγαζουμε ευκολα συμπερασματα για το ποιος εχει και ποιος οχι, μελετησει το “αθλημα”) και εχω να σου πω οτι δεν ειπα να καταργηθει το μαθημα, αλλα να αλλαξει σε σχεση με το πως ειναι τωρα. Ολοι πλεον οι νεοι εχουν επαφη με τουσ υπολογιστες, αυτο που δεν κανουν ομως ειναι να μαθαινουν το λογω που τους χρησιμοποιουν. Οι εποχες αλλαξαν, το ιδιο πρεπει να γινει και με το συγκεκριμενο μαθημα. ολοι ξερουν να ανοιγουν εναν υπολογιστη και να κανουν βασικες εργασιες σε αυτον, και επισης η χρηση του ιντερνετ μπορει να βοηθησει στο να γινει το μαθημα αυτο ακομα καλυτερο. Το μαθημα δεν ειναι για να σε κανει expert σε office εφαρμογες, αλλα για να σου δειξει τι μπορεις να κανεις με τον υπολογιστη. Δε μπορεις μονο απο το λυκειο να μαθεις πληροφορικη, απαιτουνται γνωσεις πολυ περισσοτερες απο αυτες που διδασκονται στο λυκειο
Δηλαδή ρε George θες να μου πεις ότι με αυτόν τον τρόπο ένα παιδί μόνο του θα καθόταν να ψάξει πληροφορίες εκπαιδευτικού περιεχομένου και δε θα προτιμούσε το χάζεμα στο facebook, youtube και οτιδήποτε άλλο δελεαστικό που σου προσφέρει το διαδίκτυο!? Αν ένα παιδί δεν έχει κίνητρο, δεν έχει κάποιον να το καθοδηγήσει πώς θα ψαχτεί!? Με αυτή τη λογική να καταργήσουμε τελείως την εκπαίδευση αφού στο ιντερνετ μπορείς να βρεις τα πάντα περί μαθηματικών,φυσικής και όλων των μαθημάτων που υπάρχουν τώρα που μιλάμε(που είναι όλα πολύ σημαντικά)! Το ότι δε γίνεται σωστά δε διαφωνώ σε καμία περίπτωση! Αυτό όμως είναι άλλο πρόβλημα που πρέπει να το λύσουμε και όχι λόγος για να το καταργήσουμε τελείως! Έλεος! Και ,αν θες, σε καμία περίπτωση δεν το σκέφτηκαν όπως και εσύ για να το καταργήσουν γιατί δε βγάζει νόημα! Εδώ είχαν ανακοινώσει το πρωί την επαναφορά ενός παλαιότερου συστήματος που είχε γίνει χαμός για να το καταργήσουν παλιά (και καλά τότε που έδινες εξετάσεις στη σχολή για να μπεις) και το βράδυ μόλις συνειδητοποίησαν τι “ακριβώς” είπαν και τι χαμός μπορεί να γινόταν το πήραν πίσω!
μαλλον δεν εχεις καταλαβει τι εννοω, λεω οτι το μαθημα πρεπει να αλλαξει, να εκσυγχρονιστει. να δειξει στα παιδια τι μπορουν να κανουν με τους υπολογιστες και φυσικα οτι το ιντερνετ ειναι εργαλειο, περα απο μεσω ψυχαγωγιας. οπως γινοταν, τουλαχιστον οταν ημουν εγω στο σχολειο, δε μπορω να πω οτι μου εμαθε κατι για τους υπολογιστες, περα απο κατι trivia και ιστορικα στοιχεια. επισης πληροφορικη δεν ειναι μονο προγραμματισμος, ειναι μια τεραστια επιστημη, ακομα και κατι εισαγωγικο να κανεις ειναι δυσκολο να επιλεξεις τι θα βαλεις, πως θα συμπυκνωσεις τοσα πολλα σε 1 η 2 χρονακια στο λυκειο
Δε διαφωνούμε τότε! Απλά τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν κάποια βασικά πράγματα στο λύκειο! Δε γίνεται όλοι να βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο! Από κει και πέρα αν δουν ότι το επίπεδό τους κάθε χρόνο αλλάζει ανάλογα με τις γενιές(που είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό) να αναπροσαρμόζουν την ύλη όπως πρέπει! Γιατί υπάρχουν άλλωστε και οι αναθεωρήσεις στα βιβλία κάθε 2-3 χρόνια? Για να λένε ότι άλλαξαν 5-6 τυπογραφικά λάθη ή να προσθαφαιρούν κανα 2 κείμενα?
Η πληροφορική στις μέρες μας είναι απαραίτητο εργαλείο,αν δεν γνωρίζεις θεωρείσαι αναλφαβητος. Θέλουμε η νέα γενιά να είναι έτσι; και δεν εννοώ το Facebook η το chat, αλλά τον τρόπο σκέψης που σου καλλιεργεί! Εμένα σαν μαθητή με βοηθησε απίστευτα “αυτή η ψευδογλωσσα” που διδαχθηκα στο λύκειο όταν μπήκα στο πανεπιστήμιο. Αποτελεί τρόπο επίλυσης προβλημάτων (σαν τα μαθηματικά)!
Αλλά στην Ελλάδα κάνουμε ότι μας κατέβει στο κεφάλι!
Γεια σας παιδια…ειμαι μαθητης Β λυκειου και νομιζω οτι μπορω να σας δωσω αρκετες πληροφορριες.Το μαθημα της πληροφορικης εχειι καταντησει η χαρα του παιδιου….οταν εχουμε πληροφορικη στο σχολειο…ο <> ,γιατι απο την στιγμη που δεν μας μαθαινει τπτ δεν μπορω να τον θεωρησω καθηγητη, καθεται στον υπολογιστη του ενωεμεισ οι υπολοιποι μπλοκαρουμε το αργο δυκτιο του σχολειου μασ(2mps) αφου συνδεωμαστε ταυτοχρονα 15 υπολογιστες στο facebook,youtube και σε διαφορα site με games!αυτο γινεται απο το γυμνασιο!δηλαδη εδ και 5 χρονια,και ειμαι βεβαιος οτι θα συνεχιστει και του χροου στην Γ λυκειου! Στο μαθημα της πληροφορικης θα επρεπε ο καθηγητης να μας διδασκει τα μυστικα του υπολογιστη αλλα και να μας μαθει τις λειτουργιες του!Απο την στιγμη λοιπον που οι καθηγητες(γιατι οι μαθητες,τουλαχιστον στο δικο μου σχολειο,θελουν να μαθουν χειριζονται καλα τον υπολογιστη τους) αδιαφορουν για τοη δουλεια τους και απλα καθονται και πληρωνονται αδικα…νομιζω πως το να καταργηθει το μαθημα της πληροφορικης ειναι καλη ιδεα! Δεν εχω προθεση να κακολογισω ολους τους καθηγητες,και εγω πληροφορικη θελω να περασω, αυτα που ανεφερα τα βασιζω πανω σε αυτα που εχω δει και ακουσει στο σχολειο μου και σε αλλα γειτονικα!φυσικα δεν ειναι ολοι οι καθηγητες πληροφορικης ετσι….απλα αυτα τα χρονια που ειμαι στο… Συνέχεια »