Τετάρτη
14/11/2018

Το Facebook ζήτησε τα οικονομικά δεδομένα πελατών από τράπεζες για την παροχή νέων υπηρεσιών στους χρήστες

facebook

Το Facebook ζήτησε από μεγάλες τράπεζες των Η.Π.Α να τους δώσουν τα οικονομικά δεδομένα των πελατών τους σε ανταλλαγή με τους χρήστες της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό την παροχή νέων υπηρεσιών και την αύξηση της δραστηριότητάς τους μέσα στο Facebook.

Η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ζήτησε από τις τράπεζες των Η.Π.Α να μοιράσουν αναλυτικά οικονομικά στοιχεία των πελατών τους, μέσα στα οποία περιλαμβάνονται οι συναλλαγές των πιστωτικών καρτών και οι λογαριασμοί τους, σε μια προσπάθεια να προσφέρουν νέες υπηρεσίες στους χρήστες του Facebook. Αυτό που προσπαθεί να κάνει το Facebook είναι να γίνει μια πλατφόρμα όπου οι χρήστες όχι μόνο θα επικοινωνούν μεταξύ τους αλλά θα πραγματοποιούν αγορές και πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών.

Κατά τη διάρκεια του 2017, το Facebook προσέγγισε, σύμφωνα με πληροφορίες, τις JPMorgan, Wells Fargo, Citigroup και U.S Bancorp και συζήτησαν σχετικά με την παροχή υπηρεσιών για τους πελάτες τους μέσω του Facebook Messenger, όπως την παροχή πληροφοριών σχετικά με το υπόλοιπο του λογαριασμού τους. Με αυτό το θέμα επανέρχεται το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων, με τις συζητήσεις αυτές να γίνονται τη στιγμή που γίνονται ακόμα έρευνες σχετικά με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica όπου υπήρξε πρόσβαση στα δεδομένα 87 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook χωρίς τη συγκατάθεσή τους.

Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων μεταξύ Facebook και τραπεζών, υπήρξε η αποχώρηση της μιας από αυτές λόγω θεμάτων σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πελατών, με το Facebook να διαβεβαιώνει πως τα δεδομένα που θα συλλέξει από τις τράπεζες δε θα χρησιμοποιηθούν για τη στοχοποίηση των χρηστών με διαφημίσεις και πως δε θα καταλήξουν σε άλλες εταιρείες.

Ο σκοπός της χρήσης των δεδομένων από τις τράπεζες έχει να κάνει με την προσφορά υπηρεσιών που θα παρακινήσει τους χρήστες να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Messenger. Επιπλέον, αναφέρθηκε πως το Facebook δεν έχει σχέσεις και συναλλαγές με τράπεζες ή εταιρείες πιστωτικών καρτών έτσι ώστε να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα από τις τράπεζες για την προώθηση πώλησης τέτοιων προϊόντων.

Θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι τράπεζες αντιμετωπίζουν πιέσεις για τη συνεργασία με μεγάλες online πλατφόρμες οι οποίες έχουν πρόσβαση σε δισεκατομμύρια χρήστες και θα μπορούσαν να φέρουν οικονομικά οφέλη, τη στιγμή που γίνονται προσπάθειες για την προσέγγιση των χρηστών μέσω internet έτσι ώστε να πραγματοποιούν όλο και περισσότερες πληρωμές μέσω smartphone.

Οι τράπεζες όμως δείχνουν να διστάζουν να δώσουν τον έλεγχο σε έναν τέτοιο όγκο δεδομένων σε πλατφόρμες όπως το Facebook μιας και προτιμούν να έχουν τους πελάτες τους συγκεντρωμένους στις δικιές τους ιστοσελίδες και εφαρμογές, με τον κίνδυνο σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα να είναι πάντα υπαρκτός μιας και οι πελάτες των τραπεζών πρόκειται να έχουν πάλι τα προσωπικά τους δεδομένα εκτεθειμένα.

Ένα μέρος της συνεργασίας που πρότεινε το Facebook είχε να κάνει με την παροχή πληροφοριών σχετικά με το αν οι πελάτες των τραπεζών πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω πιστώτικών και χρεωστικών καρτών εκτός των αγορών που κάνουν μέσω του Messenger. Επίσης, εταιρείες όπως οι Alphabet και Amazon έχουν ζητήσει από τράπεζες να τους μοιράσουν δεδομένα σε περίπτωση που συνεργαστούν μαζί τους για την παροχή τραπεζικών υπηρεσιών μέσω του ψηφιακών βοηθών Google Assistant και Alexa.

Ανώτερα στελέχη του Facebook αναφέρουν πως συζητούν με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για τη βελτίωση των εμπορικών συναλλαγών των χρηστών και πως είναι κάτι που κάνουν πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο, και πως το μεγαλύτερο μέρος αυτών των συζητήσεων αφορά την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Μετά το σκάνδαλο με την Cambridge Analytica, το Facebook έχει συγκροτήσει μια ομάδα για τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για τη δημιουργεία της λειτουργίας “clear history” που θα επιτρέπει στους χρήστες να αποτρέψουν τη συλλογή πληροφοριών από τρίτες εταιρείες ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξει και ενημέρωση των χρηστών για τις ρυθμίσεις σχετικά με την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων.

Η JPMorgan, μέσω της Trish Wexler, δήλωσε πως “δε μοιράζουμε τις συναλλαγές των πελατών μας με καμία από αυτές τις πλατφόρμες”, δείχνοντας πως η προστασία αυτών των πληροφοριών αποτελεί προτεραιότητα. Οι τράπεζες βέβαια, αντιμετωπίζουν το mobile commerce σαν μια από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες αλλά υπολείπονται τεχνολογικά από εταιρείες όπως η PayPal Holdings Inc και Square Inc., με την πλειοψηφία των πελατών να προτιμούν τις συναλλαγές μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, αλλά και μέσω επιταγών και μετρητών.

Σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστούν το PayPal Venmo, υπάρχει μια ομάδα μεγάλων τραπεζών που πραγματοποίησαν σύνδεση των apps τους με το δίκτυο μεταφοράς χρημάτων Zelle και τα αποτελέσματα να μην είναι τα αναμενόμενα.

Επιπλέον, υπάρχει η συνεργασία μεταξύ Facebook και American Express όπου οι χρήστες του Facebook μπορούν να επικοινωνήσουν με τους εκπροσώπους για τις πιστωτικές κάρτες της εταιρείας. Το 2017 ήταν η χρονιά που το Facebook ξεκίνησε να συνεργάζεται με το PayPal έτσι ώστε να μπορούν οι χρήστες να μεταφέρουν χρήματα σε άλλους μέσω του Messenger.

Τέλος, οι κάτοχοι πιστωτικών καρτών Mastercard μπορούν να κάνουν παραγγελίες με συγκεκριμένους εμπόρους μέσω Messenger χρησιμοποιώντας το Masterpass digital wallet, χωρίς να μπορεί το Facebook να δει τα στοιχεία των καρτών που χρησιμοποιούνται.

Πηγή

Μάθε για:

Συντάκτης: .

3 Σχόλια

  1. Ο/Η Νίκος λέει:

    Όντως πολύ χοντρό θέμα, αλλά είναι γνωστό εδώ και 4 μήνες, όπως προκύπτει και από το πρωτότυπο άρθρο.

  2. Ο/Η Γιώργος Μι λέει:

    Και γιατί δεν ζητάει απο κάθε χρήστη κάποια συναίνεση;
    Α ρε Ζούκενμπεργκ ο καρκίνος άλλους κ άλλους παίρνει

  3. Ο/Η Μakis λέει:

    xaxaaxaxaxxaaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxa Απο το δεος του αρθρου Γιωργο μου χαρισες λιγο γελακι….

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.