Η κροατική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών ποδηλάτων Greyp Bikes έχει έναν νέο μέτοχο πλειοψηφίας: την Porsche. Ο βραχίονας επιχειρηματικών κεφαλαίων του κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, η Porsche Ventures, κατέχει περίπου 10 τοις εκατό στην εταιρεία ηλεκτρονικών ποδηλάτων από το 2018.
Η Greyp (προφέρεται σαν το φρούτο) ιδρύθηκε ο Mate Rimac – γνωστός και ως “Croatia’s Elon Musk” – το πνευματικό τέκνο πίσω από την startup ηλεκτρικών υπεραυτοκίνητων Rimac Automobili. Η εταιρεία κατασκευάζει εξαιρετικά συνδεδεμένα, εξαιρετικά ισχυρά ηλεκτρικά ποδήλατα βουνού, συμπεριλαμβανομένου του εμβληματικού G6 με πλήρη ανάρτηση αξίας 10.000 δολαρίων. Η εταιρεία πουλάει τα ποδήλατά της στην Ευρώπη και πρόσφατα ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ με έδρα το San Pedro της Καλιφόρνια.
Η επένδυση είναι άλλο ένα σημάδι της εμπιστοσύνης της Porsche στην επιχειρηματική ανδρεία της Rimac. Η Porsche κατέχει επίσης ένα μικρό μερίδιο στη Rimac Automobili, το οποίο αγόρασε την ίδια στιγμή που αγόρασε αρχικά μετοχές της Greyp. Η Rimac ανακοίνωσε πρόσφατα ότι εξαγοράζει την Bugatti από τη μητρική εταιρεία της Porsche, τη Volkswagen, για να σχηματίσει μια νέα εταιρεία που ονομάζεται Bugatti Rimac.
Η αυξημένη επένδυση έρχεται σε μια εποχή επιταχυνόμενης ανάπτυξης στον κόσμο των ηλεκτρονικών ποδηλάτων. Οι πωλήσεις ηλεκτρονικών ποδηλάτων αυξάνονται ταχύτερα από τα παραδοσιακά ποδήλατα στις περισσότερες μεγάλες αγορές. Η πανδημία ήταν ένας μεγάλος παράγοντας, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 145 τοις εκατό από το 2019 έως το 2020, υπερδιπλάσιο από το ποσοστό των μη μηχανοκίνητων ποδηλάτων, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς NPD Group.
Η Porsche χαρακτήρισε την απόφαση να αναλάβει τον έλεγχο στο Greyp ως μέρος του ευρύτερου σχεδίου της να επενδύσει σε οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών οχημάτων και της πλήρως ηλεκτρικής Porsche Taycan. Η εταιρεία είπε ότι θα έχει έναν «ισολογισμό» ουδέτερου άνθρακα έως το 2030.
Η Porsche δεν είναι ξένη στον κόσμο των ηλεκτρονικών ποδηλάτων. Νωρίτερα φέτος, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε ένα ζευγάρι ηλεκτρικών ποδηλάτων βουνού υψηλής τιμής, πλήρους ανάρτησης, το Sport και το Cross.
Το Sport είναι ένα ποδήλατο δρόμου που προορίζεται για καθημερινή χρήση, με πλαίσιο από ανθρακονήματα πλήρους ανάρτησης, ενσωματωμένα φώτα εμπρός και πίσω, κινητήρα μεσαίας κίνησης Shimano και τιμή 10.700 $. Το Cross, το οποίο είναι περισσότερο για περιπέτειες εκτός δρόμου, διαθέτει ένα Shimano mid-drive, πλαίσιο από ανθρακονήματα και πλαίσιο πλήρους ανάρτησης, εκτός από τα υδραυλικά δισκόφρενα Magura-MT Trail που είναι εξαιρετικά μεγάλα και «ανθεκτικά στη θερμότητα». Ζυγίζει 48,7 κιλά και πωλείται στα 8.549 δολάρια.
Η Porsche είναι η πιο πρόσφατη εταιρεία που ειδικεύεται στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που μπαίνει στον κόσμο των ηλεκτρικών δίτροχων. Συχνά, όταν ακούτε για εταιρείες αυτοκινήτων που κυκλοφορούν τα δικά τους ηλεκτρικά ποδήλατα, είναι απλώς μια συμφωνία αδειοδότησης επωνυμίας. (Σκεφτείτε το e-bike της Jeep ή τα ποδήλατα Hummer της περασμένης δεκαετίας.) Άλλες φορές, είναι ένα πολυδιαφημισμένο έργο που καταλήγει να πέφτει θύμα μεγαλύτερης εταιρικής περικοπής κόστους, όπως τα ηλεκτρονικά ποδήλατα Ariv της General Motors. Περιστασιακά, ωστόσο, εμφανίζεται κάτι ενδιαφέρον, όπως τα ηλεκτρονικά ποδήλατα Serial 1 της Harley-Davidson που κυκλοφόρησε πρόσφατα.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ