ΗV olkswagen αναμένει να πουλήσει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη πιο γρήγορα από ό,τι είχε προβλεφθεί. Το 2030, “πιθανώς το 80% όλων των οχημάτων που θα παραδοθούν στην Ευρώπη” θα είναι πλήρως ηλεκτρικά, δήλωσε ο επικεφαλής της μάρκας VW Τόμας Σέφερ στην Handelsblatt. Πριν από δύο χρόνια, η VW είχε θέσει ως στόχο το 70%.
Η Volkswagen δεν θέλει πλέον να πουλά νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη από το 2033. Με 572.100 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ολόκληρος ο Όμιλος VW παρέδωσε περίπου κατά 1/4 περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το περασμένο έτος από ό,τι το 2021. Η κύρια μάρκα του ομίλου παρέδωσε 330.000 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως πέρυσι, τα οποία αντιστοιχούσαν στο επτά τοις εκατό των συνολικών πωλήσεων. Σύμφωνα με έκθεση της “Automobilwoche”, στην Ευρώπη ήταν λίγο πάνω από το 10%.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει στην πραγματικότητα να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων ντίζελ και βενζίνης από το 2035. Την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο, ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ(FDP) αμφισβήτησε την έγκριση της Γερμανίας για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ.
Ο Βίσινγκ επανέλαβε την απαίτηση ότι η Επιτροπή της ΕΕ πρέπει να υποβάλει πρόταση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο τα κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Εκτός από τη Γερμανία, χώρες όπως η Ιταλία, η Πολωνία και η Βουλγαρία δεν θέλησαν πρόσφατα να συμφωνήσουν με τα σχέδια.
Κάπου εκεί στο 7 με 10% ειναι η παραγωγή ηλεκτρικών λόγω δωρεάς αυτοκινήτων (βλέπε e-amorgos), λόγω αγορών από Δήμους και κρατικές υπηρεσίες που θέλουν να το παίξουν προχωρημένοι, από ευκατάστατους που θέλουν να δουν τι σόι νέο παιχνιδάκι είναι τα ηλεκτρικά και μετά να μπουν στη φεράρι τους ή την 500αρα μερσεντές και να γκαζώσουν…. Χώροι φόρτισης δεν υπάρχουν (μπαλαντέζες 300 μέτρων για μπαλκόνια δεν συνοδεύουν τα ηλεκτρικά αυτοκινητα….), η ταχυφόρτιση ειναι αστείο ακόμα, η αυτονομία με φορτιο/ανηφόρες/κρύο/καύσωνα είναι πολύ μικρή. Οι τιμές είναι φουλ απρόσιτες για το ευρύ κοινό (δεν είναι όλοι νορβηγοί). Μετά από 7 ή 8 χρόνια οι τιμές αντικατάστασης μπαταριών ειναι σαν να αγοράζεις νέο αμάξι.