EcoFlow

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και το Ινστιτούτο Επιστημών Weizmann στο Ισραήλ, δημοσίευσαν ένα έγγραφο που περιγράφει μια τεχνική για δύο κβαντικά bits ή qubits, για να λειτουργούν με ένα προβλέψιμο και συντονισμένο τρόπο, ένα μικρό βήμα προς την κατεύθυνση ενός κβαντικού υπολογιστή που θα είναι λειτουργικός.

Σε μια ξεχωριστή προσπάθεια, ερευνητές στο Ινστιτούτο Κβαντικής Οπτικής Max Planck ισχυρίστηκαν ότι έχουν κάνει μια σημαντική ανακάλυψη κάνοντας ένα πρωτότυπο δίκτυο κβαντικών επικοινωνιών. Και οι δύο ομάδες αναφέρουν ότι τα πειράματά τους έχουν σχεδιαστεί στη βάση της χρήσης εμπορικών συστημάτων. Προσπάθειες σαν και αυτές είναι ακόμη στο στάδιο της βασικής έρευνας, έτσι είναι αδύνατο να προβλεφθεί πότε ακριβώς ένα κβαντικός υπολογιστής για ισχυρή κρυπτογραφία, για παράδειγμα, θα είναι διαθέσιμος και λειτουργικός.

Ωστόσο, η εργασία σε κβαντικούς υπολογιστές, η οποία βασίζεται σε ανακαλύψεις στης Φυσικής από τη δεκαετία του 1920, προσφέρει μια πιθανή οδό για τη διασφάλιση δημιουργίας πιο ισχυρών υπολογιστών στο μέλλον. Η αξιοποίηση των νόμων της κβαντομηχανικής, η οποία ασχολείται με τη συμπεριφορά των ατόμων, τα φωτόνια, τα ηλεκτρόνια και άλλα σωματίδια, θα σήμαινε απίστευτα ισχυρούς υπολογιστές πιο γρήγορους και από τους σημερινούς υπερυπολογιστές. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την κρυπτογράφηση και τις ασφαλείς επικοινωνίες, αλλά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να επιτρέψει νέες μορφές προσομείωσης ή, βραχυπρόθεσμα, εξελιγμένες συσκευές μέτρησης, όπως η μαγνητική τομογραφία.

Σε μία έρευνα που δημοσιεύεται στο Science, οι ερευνητές του Χάρβαρντ και του Weizmann επέδειξαν δύο κβαντικά bits “μπλεγμένα” με ένα προβλέψιμο τρόπο. Η βάση για τους σημερινούς επεξεργαστές είναι το τρανζίστορ, όπου μικροσκοπικές πύλες «στρέφουν» θετικά ή αρνητικά (ανοίγουν ή κλείνουν) το ηλεκτρικό ρεύμα αντιπροσωπεύοντας τη βασική αρχή της πληροφορικής: το 1 και το 0. Στην κβαντική συσκευή που δημιουργήθηκε στο Χάρβαρντ, οι διαφορετικές καταστάσεις αντιπροσωπεύονται με το σπιν των ηλεκτρονίων, είτε δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα. Αυτό ακριβώς είναι το σημείο όπου έρχεται η λειτουργία της κβαντικής φυσικής.

, Ερευνητές από το Χάρβαρντ μας φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στον κβαντικό υπολογιστή

Πηγή

O Νίκος Καϊμακάμης είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας. Συνεργάζεται με διάφορα online μέσα κυρίως στο τεχνολογικό ρεπορτάζ, ενώ εργάζεται και ως data manager στο πρόγραμμα παροχής στέγασης προσφύγων ESTIA. Τις συγγραφικές του δημιουργίες μπορείτε να τις διαβάσετε στο www.nikosk.gr.

1 Σχόλιο
ΑΡΗΣ

ωραια πραγματα

Computers Lenovο

Lenovo: Αποκαλύπτει νέα laptop της σειράς Slim/Yoga

Η σειρά premium ultrabook της Lenovo Slim ή Yoga Slim για τις εκτός ΗΠΑ περιοχές αποκτά τέσσερα νέα μέλη, τα Lenovo Slim 9i, Slim 7i/7 Pro X, Slim 7i Carbon και Slim 7/7i.

Computers ASUS

ZenBook 14X OLED Space Edition: Το laptop της Asus με εξωτερική οθόνη

Το ZenBook 14X OLED Space Edition από την Asus, το οποίο παρουσιάστηκε στην CES 2022, είναι επιτέλους διαθέσιμο στην αγορά.

Computers Apple featured Mac

Η Apple ετοιμάζει νέους Mac με Μ2 chip επόμενης γενιάς;

Όπως αναφέρει το Bloomberg, “τουλάχιστον” εννέα νέοι Mac είναι υπό ανάπτυξη και χρησιμοποιούν τέσσερα διαφορετικά τσιπ M2.

Computers Apple Mac mini

Ακυκλοφόρητο Mac Mini εντοπίστηκε στο πρόσφατο Studio Display firmware

Σε ανάρτησή του στο Twitter, ο προγραμματιστής Steve Troughton-Smith αποκάλυψε ότι στο iOS 15.4 για το Studio Display εντοπίστηκε μια αναφορά στο “Macmini10,1”.