Ερευνητές από το Χάρβαρντ μας φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στον κβαντικό υπολογιστή

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και το Ινστιτούτο Επιστημών Weizmann στο Ισραήλ, δημοσίευσαν ένα έγγραφο που περιγράφει μια τεχνική για δύο κβαντικά bits ή qubits, για να λειτουργούν με ένα προβλέψιμο και συντονισμένο τρόπο, ένα μικρό βήμα προς την κατεύθυνση ενός κβαντικού υπολογιστή που θα είναι λειτουργικός.

Σε μια ξεχωριστή προσπάθεια, ερευνητές στο Ινστιτούτο Κβαντικής Οπτικής Max Planck ισχυρίστηκαν ότι έχουν κάνει μια σημαντική ανακάλυψη κάνοντας ένα πρωτότυπο δίκτυο κβαντικών επικοινωνιών. Και οι δύο ομάδες αναφέρουν ότι τα πειράματά τους έχουν σχεδιαστεί στη βάση της χρήσης εμπορικών συστημάτων. Προσπάθειες σαν και αυτές είναι ακόμη στο στάδιο της βασικής έρευνας, έτσι είναι αδύνατο να προβλεφθεί πότε ακριβώς ένα κβαντικός υπολογιστής για ισχυρή κρυπτογραφία, για παράδειγμα, θα είναι διαθέσιμος και λειτουργικός.

Ωστόσο, η εργασία σε κβαντικούς υπολογιστές, η οποία βασίζεται σε ανακαλύψεις στης Φυσικής από τη δεκαετία του 1920, προσφέρει μια πιθανή οδό για τη διασφάλιση δημιουργίας πιο ισχυρών υπολογιστών στο μέλλον. Η αξιοποίηση των νόμων της κβαντομηχανικής, η οποία ασχολείται με τη συμπεριφορά των ατόμων, τα φωτόνια, τα ηλεκτρόνια και άλλα σωματίδια, θα σήμαινε απίστευτα ισχυρούς υπολογιστές πιο γρήγορους και από τους σημερινούς υπερυπολογιστές. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την κρυπτογράφηση και τις ασφαλείς επικοινωνίες, αλλά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να επιτρέψει νέες μορφές προσομείωσης ή, βραχυπρόθεσμα, εξελιγμένες συσκευές μέτρησης, όπως η μαγνητική τομογραφία.

Σε μία έρευνα που δημοσιεύεται στο Science, οι ερευνητές του Χάρβαρντ και του Weizmann επέδειξαν δύο κβαντικά bits “μπλεγμένα” με ένα προβλέψιμο τρόπο. Η βάση για τους σημερινούς επεξεργαστές είναι το τρανζίστορ, όπου μικροσκοπικές πύλες «στρέφουν» θετικά ή αρνητικά (ανοίγουν ή κλείνουν) το ηλεκτρικό ρεύμα αντιπροσωπεύοντας τη βασική αρχή της πληροφορικής: το 1 και το 0. Στην κβαντική συσκευή που δημιουργήθηκε στο Χάρβαρντ, οι διαφορετικές καταστάσεις αντιπροσωπεύονται με το σπιν των ηλεκτρονίων, είτε δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα. Αυτό ακριβώς είναι το σημείο όπου έρχεται η λειτουργία της κβαντικής φυσικής.

Πηγή

1 Σχόλιο
ΑΡΗΣ

ωραια πραγματα

Computers Bitcoin nVidia

Nvidia: Νέος επεξεργαστής σχεδιασμένος για εξόρυξη Ethereum

H Nvidia παρουσίασε ένα νέο επεξεργαστή, ο οποίος δεν στοχεύει στην αγορά των καρτών γραφικών αλλά στους χρήστες που κάνουν εξόρυξη Ethereum.

Αποκάλυψη τώρα για τον Intel Alder Lake-P

Ο επεξεργαστής της Intel, με την ονομασία Alder Lake-P, αποκαλύπτεται με αναλυτικές πληροφορίες για το εσωτερικό του.

Computers

Η ΙΒΜ βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στην κβαντική υπεροχή

Η ΙΒΜ μέσω του λογισμικού Qiskit φέρνει την κβαντική τεχνολογία ένα βήμα πιο κοντά στις λειτουργίες ενός συμβατικού υπολογιστή.

GeForce Now: Επιτέλους κυκλοφόρησε επίσημα στο Chrome για Windows και Mac

Με το GeForce Now μπορείτε να κάνετε stream τη δική σας βιβλιοθήκη παιχνιδιών όπου και όποτε θέλετε παίζοντας τα αγαπημένα σας παιχνίδια.