Τρίτη
13/11/2018

Η Apple επιβεβαιώνει πως το T2 chip μπλοκάρει την επισκευή των Mac από μη εξουσιοδοτημένο service

apple t2

Η Apple επιβεβαίωσε πως οι Mac υπολογιστές που διαθέτουν το T2 chip ασφαλείας θα μπορούν να επισκευαστούν μόνο από εξουσιοδοτημένο service λόγω συγκεκριμένων διαδικασιών και εξειδικευμένου διαγνωστικού προγράμματος που διαθέτει η εταιρεία.

Πρέπει να αναφέρουμε πως το T2 chip αφορά τον έλεγχο του system management, του SSD αλλά και στοιχεία που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των υπολογιστών όπως την κρυπτογράφηση των δεδομένων και τα προσωπικά δεδομένα του Touch ID, με την Apple να δείχνει πως δε θέλει να επιτρέψει σε τρίτους την πρόσβαση σε αυτά, για λόγους ασφαλείας.

Πιο συγκεκριμένα, το Apple T2 chip το οποίο βρίσκεται στα Mac mini, MacBook Air, MacBook Pro και iMac Pro, διαθέτει ένα διαγνωστικό λογισμικό το οποίο πρέπει να χρησιμοποιείται για να μπορεί το service να “ξεκλειδώσει” για να μπορεί να γίνει η επισκευή τους. Η Apple βέβαια δε μπόρεσε να επιβεβαιώσει σε ποιούς υπολογιστές θα υπάρχει αυτός ο περιορισμός και δεν είναι γνωστό το αν θα κάνει κάτι τέτοιο, με τους κατόχους των υπολογιστών αυτών να βρεθούν προ εκπλήξεως στην περίπτωση που δεν πάνε το Mac τους σε εξουσιοδοτημένο service.

Σύμφωνα με την Apple, η διαδικασία επισκευής των Mac που διαθέτουν το T2 chip δεν ολοκληρώνεται για ορισμένα μέρη του υπολογιστή, αν οι τεχνικοί δεν “τρέξουν” τη σουίτα AST 2 System Configuration. Σε περίπτωση που αυτό το βήμα δε γίνει, η επισκευή δεν ολοκληρώνεται και ο υπολογιστής δε θα λειτουργεί. Επιπλέον, το software αυτό δίνεται μόνο σε εξειδικευμένο προσωπικό που ανήκει στο δίκτυο Global Servive Exchange και ονομάζεται Apple Service Toolkit 2, λειτουργεί σε συνδυασμό με το T2 chip ασφαλείας και ελέγχει ορισμένα μέρη του υπολογιστή όπως μνήμη, οθόνη, τροφοδοσία ρεύματος και το σύστημα ψύξης.

Τέλος, το iFixit ήθελε να δει κατά πόσο ισχύει όλο αυτό το θέμα με τις επισκευές και πήρε δύο MacBook Pro των 13 ιντσών που διαθέτουν το T2 security chip και άλλαξε την οθόνη και τη μητρική μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα ήταν πως και οι δύο υπολογιστές λειτούργησαν κανονικά. Το παράδοξο είναι πως ενώ οι οθόνες δεν αποτελούν μέρος του ελέγχου μέσω του software, δεν ισχύει το ίδιο για τη μητρική των δύο MacBook Pro και δεν είναι ξεκάθαρο το πως κατάφερε το iFixit να τους κάνει να λειτουργήσουν χωρίς τη χρήση του εξειδικευμένου software.

Πηγή

Μάθε για: , , , ,

Συντάκτης: .

4 Σχόλια

  1. Ο/Η John λέει:

    Στο τελος θα βαλουν και τσιπ σε οσους εχουν iphone και mac και αν τολμησουν να σκεφουν την αγορα αλλων προιοντων που δεν ειναι Apple θατους κανουν ηλεκτροσοκ.

  2. Ο/Η NikosAr λέει:

    @John+
    Χαχαχα

  3. Ο/Η Ευάγγελος λέει:

    Για να μην ξεχνιόμαστε, λοιπόν. Όταν αγοράζεις ένα προϊόν της apple δεν αγοράζεις το προϊόν αλλά το δικαίωμα να το χρησιμοποιείς…

  4. Ο/Η Giannisanag λέει:

    Κατι που ισχύει εδώ και χρόνια στα αυτοκινητα. Για κάποιες επισκευες/συντηρησεις εινακ απαραίτητο το λογισμικό του εξουσιοδοτημενου συνεργειου. Σε καποιες μαρκες μαλιστα υπαρχει online διασυνδεση με τους servers της εταιρειας. Με αυτον τον τροπο αποδεικνυεται η σωστη συντήρηση και το προιον κρατα η υψηλότερη μεταπωλητικη αξια.
    Αυτο ειναι ιδιαίτερα σημαντικό οταν μεγαλος ογκος υπολογιστών αγοράζονται με Leasing και οι εταιρεία που τους χρήματοδοτει σύμφωνει στο τελος της μίσθωσης να τους παρει πίσω και να εγκαταστήσει καινουριους. Αυτούς που θα παρει πίσω μπορει πολυ πιο ευκολα να τους πουλησει η να τους ξανανοικιασει σε καλύτερες τιμές οταν θα μπορεί να αποδείξει οτι τους έχει συντηρησει/επιακευασει μονο αε εξουσιοδοτημενο service center.
    Αν εδινα ως επάγγελματιας 2000 ευρω για ενα laptop η 5000 γι ενα imac pro δεν θα περνουσε στιγμη απο το μυαλο μου η σκεψη να τον επισκευάσω σε αλλο μερος περαν ενος εξουσιοδότημενου επισκευαστή

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.