Κυριακή
07/10/2018

Λογισμικό στους νέους Mac μπλοκάρει την επισκευή τους από μη εξουσιοδοτημένο service;

macbookprossdtest0

Σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο της Apple, η επισκευή των πρόσφατων MacBook Pro και iMac Pro από μη εξουσιοδοτημένο service είναι αδύνατη εξ αιτίας ενός διαγνωστικού λογισμικού που πρέπει να ελέγχει την κατάσταση των υπολογιστών, το οποίο διαθέτει μόνο το εξουσιοδοτημένο service της εταιρείας.

Είναι γνωστό πως η Apple θέλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο στις συσκευές της, σε σημείο που πολλοί καταναλωτές την κατηγορούν για αυτήν την τακτική της, η οποία φαίνεται να εφαρμόζεται και στα πρόσφατα MacBook Pro και iMac Pro. Πιο συγκεκριμένα, το Apple T2 chip το οποίο βρίσκεται στα MacBook Pro του 2018 αλλά και στον iMac Pro, διαθέτει ένα διαγνωστικό λογισμικό το οποίο πρέπει να χρησιμοποιείται για να μπορεί το service να “ξεκλειδώσει” για να μπορεί να γίνει η επισκευή τους.

Το T2 chip αφορά τον έλεγχο του system management, του SSD αλλά και στοιχεία που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των υπολογιστών όπως την κρυπτογράφηση των δεδομένων και τα προσωπικά δεδομένα του Touch ID, με την Apple να δείχνει πως δε θέλει να επιτρέψει σε άλλες εταιρείες την πρόσβαση σε αυτά, για λόγους ασφαλείας.

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο έγγραφο, μη εξουσιοδοτημένες εταιρείες service δε μπορούν να επισκευάσουν την οθόνη, τη μητρική, το trackpad, το πληκτρολόγιο αλλά και το Touch ID των MacBook Pro, αλλά και το flash αποθηκευτικό χώρο και τη μητρική των iMac Pro. Οι περιορισμοί αυτοί μπορεί να είναι για την ασφάλεια των καταναλωτών, σύμφωνα με την Apple, αλλά την ίδια στιγμή αποτρέπουν σε third party εταιρείες να επισκευάσουν τους υπολογιστές αυτούς.

Με αυτόν τον τρόπο, οι καταναλωτές θα πρέπει να απευθυνθούν στο επίσημο service της Apple σε περίπτωση που χρειαστούν κάποια επισκευή, με το κόστος να είναι μεγαλύτερο από το αν πήγαιναν σε μη εξουσιοδοτημένο service στην περίπτωση που οι υπολογιστές είναι εκτός εγγύησης.

Πηγή

Μάθε για: , ,

Συντάκτης: .

21 Σχόλια

  1. Ο/Η Kristen λέει:

    “Για την ασφάλεια των καταναλωτών” κλασική απάντηση Apple που σου επισκευάζει το πίσω τζαμακι με 599$ 🤣

    ΥΓ τα περισσότερα άρθρα έχουν τίτλο-ερώτηση, πολλές φήμες.. 😕

  2. Ο/Η LamNes λέει:

    Άραγε αυτά που αγοράζουμε με τα δικα ΜΑΣ λεφτα, τελικά σε ποιόν ανήκουν;;;;;;; Στις εταιρείες ή στους ιδιοκτήτες;;;;; Με πιοιο δικαίωμα η εκάστοτε εταρεία αποφασίζει με το έτσι θέλω πως θα χρησιμοποιήσω αυτό που αγόρασα;;;

  3. Ο/Η Gagarin λέει:

    Δεν έχει να κάνει με τον τρόπο λειτουργίας χρήσης της συσκευής σου φίλε μου!!!
    Άλλο επισκευή από εξουσιοδοτημένο σερβισ άλλο από τον φιλαράκο μου τον Βαγγέλη της γειτονιάς που είναι φούρναρης και ξέρει να ανοίγει κινητά και λαπτοπ επειδή «πιάνουν» τα χέρια του!!!
    Φυσικά και τη χρησιμοποιείς όπως θες την συσκευή σου…αλλά αν τυχόν μακριά από σένα και από όλους χαλάσει τότε θα αφήσεις το ακριβό σου mac στα χέρια του κάθε τυχαίου;
    Φιλικά!!!!

    Δεν είμαι τεχνικός να ξεκαθαρίσω την θέση μου!!!

  4. Ο/Η Ευάγγελος λέει:

    Apple, δεν αγοράζετε τα προϊόντα μας, αγοράζετε το δικαίωμα να τα χρησιμοποιείτε.

  5. Ο/Η Nikopoup λέει:

    @Gagarin για αυτό υπάρχει η ελευθερία και η επιλογή. Αν θες να αλλάξεις οθόνη και δεν μπορείς να διαθέσεις το ποσό που ζητάει η κάθε εταιρεία παίρνεις ένα ρίσκο και το πας σε κάποιο άλλο service.

  6. Ο/Η dinosmidis λέει:

    Βρε Gagarin εαν μετα την ληξη της εγγύησης εγω θελω να το φτιαξω μονος μου το Mac που ακριβοπλήρωσα με τα λεφτά ,μου ,εσένσ τί σε κόφτει.Μαζί το έχουμε?
    Ας αφήσουμε τα αστεία επιχειρήματα και ας σκεφτούμε πως ο μόνος θλιβερός λόγος είναι η αύξηση -πόσο πια – των απιστευτων κερδων της εν λόγω εταιρειας.

  7. Ο/Η Gregorio λέει:

    @Gagarin ελπίζω να σε βοηθήσω σε αυτό που θα σου πω, το να μην δίνεις επιλογή στον πελάτη είναι ένα είδους ελεγχόμενης αγοράς ή απλά τακτική καρτέλ, το να δίνεις επιλογή στον πελάτη λέγεται ελευθερία αγοράς, και για αυτούς που έχουν ενστάσεις για τα σέρβις θα πω το εξείς, για αλλαγή σκληρού στο LapTop μου στα Public μου ζήτησαν 85€ και αναμονή για να παραλάβω το LapTop μου μια εβδομάδα, σε συνοικιακό κατάστημα που έχει φίλος μου και τον εμπιστεύομαι ποιο πολύ παίρνει 35€ και το LapTop σου το παίρνεις την ίδια μέρα, εσύ λοιπόν ποιον εμπιστεύεσαι? έναν άγνωστο που δεν θα δεις ποτέ και εργάζεται σε ένα πολυεθνικό κατάστημα και δεν τον ξέρει κανείς και απλά εργάζεται για να μπαίνει ο μισθός των 450€ κάθε μήνα ή έναν ο οποίος έχει δικό του κατάστημα, έχεις άμεση επαφή μαζί του και προσπαθεί να κάνει το καλύτερο για να σε κρατήσει ως πελάτη ??? (υγ. όπως το ξανά είπα μεγάλη εταιρία η Apple αλλά οι τακτικές τις και η συμπεριφορά της προς τους πελάτες τις είναι μακράν ότι χειρότερο υπάρχει, ΔΕΝ θα αγόραζα ποτέ προιόν Apple απλά μόνο και μόνο επειδή είναι από τις χειρότερες εταιρίες σε όλους τους άλλους τομείς εκτός τις τεχνολογίας, και τώρα που έθεσα την λέξη τεχνολογία σιγά και την τεχνολογία που έχει, κάμερες από την Sony, οθόνες από την Samsung, πλακέτες από τους Κινέζους, το λογισμικό φτιάχνει μόνη της)

  8. Ο/Η Gagarin λέει:

    Αυτό που λέει το άρθρο είναι απλό…
    Λέει δεν αφήνει περιθώρια να το φτιάξει ο οποιοσδήποτε.-
    Μόνο όσοι είναι πιστοποιημένοι!!!
    πιστοποιημένοι τεχνικοί πιθανόν είναι κ οι τεχνικοί του public ,του πλαισίου κλπ αλλά και του τεχνικού της γειτονιάς μας…αρα έχει και τον κατάλληλο εξοπλισμό/γνώσεις…
    Το ίδιο συναντάμε και με τα αυτοκίνητα…ειδικά κάποιας άλφα αξίας και όχι τα 25ετιας που τα βάζαμε και εμείς χέρι….
    Δεν βλέπω καρτέλ επομένως αλλά το ότι σου παρέχει μια ασφάλεια στο service…και φυσικά διασφαλίζει και στους πιστοποιημένους τεχνικούς εργασία μιας και πληρώνουν κάτι για να λέγονται πιστοποιημένοι…
    Και φυσικά οποίος θέλει πάει όπου κρίνει καλύτερα…
    Αυτό που δεν καταλαβαίνουν οι πιο πολλοί είναι ότι η apple δεν θέλει να πουλάει φτηνά…φυσικά και ξέρει να πουλάει φτηνά αλλά πολύ απλά ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ!!!
    Ειναι σαν να κλαίγομαι γιατί η μερσεντές δεν βγάζει αυτοκίνητο με 12.000€ και γιατί τα σέρβις της είναι πιο ακριβά από της ΚΙΑ…
    Δεν λέω ότι είναι καλύτερη η μερσεντές από την ΚΙΑ ούτε η apple από κάποια άλλη απλά λέω την πολιτική της εταιρείας….

  9. Ο/Η Nickolas λέει:

    Αν υπάρχει η δυνατότητα να πάρει ένα service εξουσιοδότηση, ακόμη και αν πληρώνει την apple δε νομίζω οτι υπάρχει ζήτημα. Αν όμως με τον όρο εξουσιοδοτημένο service εννοεί μόνο το δικό της τότε θα είναι άσχημα τα πράγματα για κατόχους Apple υπολογιστών από εδώ και πέρα.
    Έτσι κι αλλιώς η αγορά Apple προϊόντων είναι ακριβό “σπορ”, απλά μόλις έγινε ακριβότερο…

  10. Ο/Η Giako λέει:

    Ξαφνικά όλοι ανακαλυψατε την Αμερική. Στο αυτοκινητο μου που είναι 10ετίας, επίσημο διαγνωστικό υπάρχει μόνον στα εξουσιοδοτημένα. Ακόμη και ένα πλυντήριο η ψυγείο έχει ανταλλακτικά που είναι διαθέσιμα μόνον μέσω επίσημων επισκευαστών και ο κυρ Τάκης ο μάστορας δεν έχει πρόσβαση σε αυτά. Τα μελανάκια των εκτυπωτών σας πρέπει να είναι γνήσια και τρέμετε μην γίνει κανένα update και δεν μπορείτε να βάλετε μελάνια άλλης μάρκας που είναι φθηνότερα. Μπορώ να συνεχίσω με άπειρα παραδείγματα με είτε software είτε hardware. Έτσι και εδώ η επισκευή μπορεί να γίνει μόνον σε επίσημο επισκευαστή και στην Ελλάδα έχει περισσότερους από όσους νομίζετε. Τουλάχιστον 3 επίσημα σέρβις έχει η πόλη μου.

  11. Ο/Η dinosmidis λέει:

    Ο ευρωπαϊκός κανονισμός 461 επιτρέπει σ’ έναν ιδιοκτήτη αυτοκινήτου να επισκευάσει το αυτοκίνητό του κατά τη διάρκεια της εγγύησης και σε ένα μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο, χωρίς να χάνει τα πλεονεκτήματα της εγγύησής του, με την προϋπόθεση ότι αυτό το συνεργείο θα κάνει χρήση γνήσιων ανταλλακτικών πρώτης τοποθέτησης ή ανταλλακτικά “after market” εφάμιλλα των γνησίων και όπως προβλέπεται από τις πιστοποιήσεις αυτών
    Όχι μόνο μπορείς να το φτιάξεις το αυτοκινητάκι της δεκαετίας άλλου, αλλά εάν είναι και νεότερο δεν χάνεις την εγγύηση.Ολα αυτά για να διατηρήσει έστω και μια υποτυπώδη αξιοπρέπεια ο αγοραστής αλλά φαντάζομαι αυτά είναι ψιλά γράμματα για κάποιους.

  12. Ο/Η Gagarin λέει:

    @dinosmidis έχεις απόλυτο δίκιο!!!
    Αυτό που λες ισχύει για το σέρβις γενικότερα γιατί σε άλλες καταστάσεις δυστυχώς δεν…
    Όταν πάθεις ζημιά και θες εγκέφαλο;
    Ας πούμε για μένα που έχω ένα cla amg 200 έχει διαγνωστικό ο κυρ Τάκης της γειτονιάς να μου πει τι ακριβώς έχει…ή θα λύνει και θα ψάχνει μέχρι να βρούμε τι και πως…;
    Για λάδια ξύδια το πάω στον κυρ Τάκη αλλά για ζημιά ή άλλες «βαριές» εργασίες δεν το γλιτώνεις το ξύρισμα από την αντιπροσωπεία…
    Και εδώ καταλήγουμε στο θέμα μας…
    Μακακα θες μερσεντα θα την πληρω και θα πλερω και με τα idevices μια από τα ίδια…
    Δεν είμαι υπέρ αυτής της πολιτικής προς θεού ξέρω να τρώω άλλου τα λεφτά μου!!!

  13. Ο/Η G λέει:

    Αν φιλε μου Gagarin η CLA σου κάψει εγκέφαλο στη 5ετια δώσε το και πάρε κάτι άλλο δεν αξίζει ! Το θέμα παιδιά είναι ότι όντως ούτε εγώ γουστάρω τη κάθε εταιρία να με εγκλωβίζει στο τριπακι μονο εμείς! κ όπως έγραψα κ σε άλλο φόρουμ αυτοί που δεν μπορούν να δουν ότι όλο αυτό κάνει κακό μονο στους ίδιους κ στη τσέπη τους δυστυχώς σκέφτονται παρορμητικά και καθολου το μέλλον. Ποτε δεν ημουν τέτοιος αγοραστής..

  14. Ο/Η Darth λέει:

    @Gagarin απο περιέργεια μετά απο 5 χρόνια(γιατί μετά από τόσο καιρό τα βγάζει obsolete η εταιρεία) αφου πάρεις mac με 8,000 (imac pro) σου χαλάει ας πούμε η pcie mass emory τι κάνεις ακριβός? το πετάς? γιατί κάτι άλλο δεν παιζει αφου η apple δεν θα δεχτεί να κάνει κάτι με αυτό

  15. Ο/Η Gagarin λέει:

    @Darth
    Αρχικά πρέπει να απαντήσω στην ερώτηση σου…
    Αν δεν μπορεί κάποιο εξουσιοδοτημένο σέρβις τότε θα κινηθώ σε άλλη λύση προφανώς…
    Η αν ξέρω ότι μπορώ να κινηθώ σε κάποια άλλη λύση πιο οικονομικά και να έχω εξίσου σωστή λειτουργία του μηχανήματος μου τότε θα την επιλέξω πρώτη.

    Πάμε στην ουσία που μάλλον και εσυ βλέπεις κάποιον που υποστηρίζει την apple και όχι ότι απλά λέει ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ απλά εξηγεί οτι από την στιγμή που το κάνει και το ξέρεις έχεις τρεις επιλογές:
    1) Δέχεσαι την πολιτική της εταιρείας αρα αγοράζεις από αυτή και ζεις με ότι συνεπάγεται
    2)Την δέχεσαι μερικώς δλδ αγοράζεις και το πας για σέρβις όπου θες η το κανεις και μόνος με ότι συνέπεια έχει αυτό ή όχι
    3) Την γράφεις στα παλιά σου τα παπούτσια και αγοράζεις από άλλον…

  16. Ο/Η Gagarin λέει:

    Και για να τελειώνω εδω…
    Το αν επιλέξω εγώ να το πάω σε εξουσιοδοτημένο ή όχι είναι ΔΙΚΗ ΜΟΥ καθαρά επιλογή.- δεν είναι κατακριτέο γιατί όπως εσένα σου αρέσει να τρως σουβλάκια εμένα μου αρέσει να τρώω γύρο δεν έχει γιατί έχει γιατί έτσι θέλω και αυτό μου αρέσει…επιλογή καθαρά…έτσι λοιπόν θέλω να τα σκάω στην apple ή να μην της δώσω ούτε 50 λεπτά του ευρώ!!!
    Το αν επιλέξει μια εταιρία όμως πως θα επισκευάζεται ένα δικό της μηχάνημα είναι μια επιλογή που την ξέρεις και ή την ασπάζεσαι ή την απορρίπτεις…δεν έχει γιατί… έχει έτσι θέλει και γουστάρει.- μέχρι τώρα το ελεγα πολιτική της εταιρειας αλλά μάλλον ακουγόταν σαν να μιλάει κάποιο φαν μποι…
    Επιλογες έχεις φυσικά και τις γράφω πιο πάνω…
    Η ζωή συνεχίζεται και χωρίς MacBook iMac etc….οποίος θέλει τα αγοράζει…δεν είναι η μακ ή τίποτα…

  17. Ο/Η Giako λέει:

    @dinosmidis η ευρωπαική οδηγία μιλάει για εγγύηση και αυτό που λες εσύ δεν έχει καμία σχέση με αυτό που λέω εγώ. Απλά είπες κάτι για να δείξεις έξυπνος. Σου ξαναλέω λοιπόν ότι το διαγνωστικό εγκεφάλου που έχει η εταιρεία δεν μπορεί να το έχει ουδείς άλλος πλην των εξουσιοδοτημένων (οι οποιοι το πληρώνουν αδρά!!). Και φυσικά δεν μπορεί κανείς να κάνει επισκευές μέσω εγκεφάλου χωρίς αυτό. Το να αλλάξω λάδια σε αυτοκίνητο ή αντιστοιχα μία μπαταρία σε ένα υπολογιστή, ναι μπορείς να το κάνεις οπουδήποτε.
    Πριν ένα έτος άλλαξα μπαταρία στο iphone σε γνωστό μαγαζί που διαφήμιζε ότι έχει γνήσια ανταλλακτικά apple. Τελικά ήταν μαιμού η μπαταρία και στα παραπονά μου δεν έλαβα απάντηση. Για μένα μόνο επισημο σέρβις και ας κοστίζει τα διπλά. Έχω την ησυχία μου και καποιον να κράξω αν κάνουν λάθος.

  18. Ο/Η Gagarin λέει:

    Για οθόνη iPhone όμως ελάχιστοι γνωρίζουν ότι στην επίσημη αντιπροσωπεία το κόστος είναι το ίδιο ή ελάχιστα ακριβότερο με ΓΝΗΣΙΑ ανταλλακτικά και στεγανοποίηση…
    Τρέχουν όλοι στους i-μαστορες που όχι μόνο οι μισοί κοιτάνε το βιντεάκι στο YouTube πως να ανοίξουν το κινητό αλλά σου βάζουν μια οθόνη λίγο καλύτερη από εκείνα που είχαν τα nokia του 2002

  19. Ο/Η Vaskor λέει:

    Φασιστική απόφαση. Θα το φτιάχνετε, όπου σας πω εγώ, λέει η εταιρεία….Τι νταβατζηλίκι είναι αυτό ρε? Φανταστείτε αυτό να γίνει και στα κινητά τους?

  20. Ο/Η George λέει:

    Η Apple έκανε, κάνει και θα κάνει πάντοτε ΤΑ ΠΑΝΤΑ προκειμένου να σου αδειάσει την τσέπη. Και εάν δεν πιστεύετε εμένα, δείτε και την γνώμη ενός ειδικού: YouTube: ” Γιατί τα προϊόντα της Apple είναι για..ηλίθιους.” Τα συμπέρασματα δικά σας, μετά όμως από την παρακολούθηση του βίντεο.

  21. Ο/Η LamNes λέει:

    @Gagarin Οπότε φίλε μου καταλήγουμε ότι αυτά που αγοράζουμε στην ουσία δεν μας ανήκουν. Από τη στιγμή που με ‘φασιστικό’ τρόπο με υποχρεώνει να κάνω την επισκευή όπου γουστάρει, το δικαίωμα της επιλογής, όπως λες και εσύ, καταπατάτε. Δεν έχω επιλογή. Και για να το αναγάγω στο παράδειγμα με το σουβλάκι που ανέφερες, θα τρως σουβλάκι μόνο από τις αλυσίδες και από πουθενά αλλού. Και πάλι επιλογές έχεις, αλλά από αυτές που θα σου υποδείξω εγώ.

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.