To Mantle και το DX12 μπορούν να συνδυάσουν τη vRΑΜ τους

H Αdvanced Micro Devices (ΑΜD), τον Σεπτέμβριο του 2013, σε συνεργασία με την Dice, δημιούργησαν μία low level ΑPI (Application Programming Interface) με σκοπό τις υψηλότερες επιδόσεις στις τωρινές και μελλοντικές GPU. Θεωρήθηκε αντικαταστάτης του Direct3D – που είχε μείνει πίσω – και του OpenGL. Χρησιμοποιείται, πέραν από τα PC και στα PS4 και Xbox One.

Ουσιαστικά αυτή η εφαρμογή προσφέρει multi-tasking scaling δυνατότητες στα παιχνίδια που την υποστηρίζουν (βλ. Game Evolved).

Μέχρι πρότινος, γνωρίζαμε πως μια GPU των 8GB, ουσιαστικά ήταν δύο ξεχωριστές, με 4GB η κάθε μία. Σήμερα όμως, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Robert Hallock (Διευθυντής Διεθνούς Τεχνικού Μάρκετινγκ της AMD) αυτό αλλάζει. Με την έλευση του DX12 και ήδη με το Mantle, δύο GPU θα ενεργούν σαν μία μεγάλη GPU, συνδυάζοντας τη vRAM τους.

Τα ακριβή του λόγια (έχετε κατά νου τις παγίδες του μάρκετινγκ):
«To Mantle είναι η πρώτη API για γραφικά που ξεπερνά αυτή τη συμπεριφορά και επιτρέπει τον πολυπόθητο ακριβή έλεγχο (της GPU). Για παράδειγμα μπορείς να κάνεις rendering ξεχωριστού-πλαισίου (split-frame) με κάθε GPU ξεχωριστά και το αντίστοιχο framebuffer στα δύο μισά της οθόνης αντίστοιχα. Με αυτόν τον τρόπο, οι GPU φορτώνονται εξαιρετικά ελάχιστες πληροφορίες, επιτρέποντας και στις δύο GPU να συμπεριφέρονται αποδοτικά σαν μια μεγάλη/γρηγορότερη GPU με ένα ενιαίο αντίστοιχο μεγάλο εύρος μνήμης.

Συλλήβδην, το θέμα είναι ότι οι gamers πιστεύουν ότι 2x4GB GPU δεν μπορούν να σου δώσουν 8GB ωφέλιμης vRAM. Αυτό μπορεί να είναι αλήθεια εδώ και 25 χρόνια στο χώρο του gaming, αλλά δεν είναι αλήθεια με το Mantle και δεν είναι αλήθεια με τις low level ΑPI που ακολουθούν τα χνάρια του Mantle. @Thracks (Robert Hallock, AMD)»

Για να είμαι ειλικρινής, αυτό που πρέπει να προσέξετε, προτού βιαστείτε να φτιάξετε κάποιο pc κτήνος με CrossFireX, είναι ότι δεν υπάρχει παιχνίδι σήμερα που να απαιτεί περισσότερο από 4GB vRAM. Επομένως πρέπει να δοκιμαστεί κατά πόσο ισχύει κάτι τέτοιο κι αφού σχεδιαστούν παιχνίδια που να βελτιστοποιούνται με ανάγκη για παραπάνω vRam, τότε θα ήταν έξυπνο να προχωρήσετε σε κάτι τέτοιο.

AMD Mantle logo

Πηγή

Δημήτριος Μηλόπουλος

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
2 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
inblx

Μέχρι τώρα τουλάχιστον δεν χρειαζόμαστε. Αλλά σε κανένα χρόνο αμα βγει κανενα αλλο Shadow Of Mordor και μας ζηταειτ παλι 6-8 γιγα…… Την κατσαμε.
Πολύ καλη τεχνολογία ομως…….

mimis13

Σίγουρα τα next gen θα είναι απαιτητικά και θα θέλουν μπόλικη vRAM.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Computers Intel

Σπάει το φράγμα των 5 GHz ο νέος επεξεργαστής Intel 11ης Γενιάς

Το νέο U Series chip 11ης Γενιάς της Intel θα μπορεί να φτάνει σε συχνότητα λειτουργίας τα 5 GHz με τον ένα πυρήνα.

Computers Apple Apple iMac iPad Pro

Apple M1: Developer εντοπίζει κενό ασφαλείας που δεν διορθώνεται

Ο developer Hector Martin ανακάλυψε ένα κενό ασφαλείας που φαίνεται να επηρεάζει όλες τις συσκευές με το Apple M1 Chip.

Computers ebay Bitcoin

Φθηνά CPU, SSD και μητρικές αναμένεται να γεμίσει σύντομα το eBay

Η εξόρυξη κρυπτονομισμάτων, ως γνωστόν, βασίζεται στην παράλληλη λειτουργία GPUs, οπότε όλα τα υπόλοιπα οδεύουν προς πώληση.

Computers Apple iMac

Νέος iMac 2021: Αθόρυβο σερφάρισμα στο web με μόλις 7db

Σκεφτείτε ότι ένα φύλλο που πέφτει και ακουμπάει στο έδαφος παράγει 10 decibel και ένα ψίθυρος παράγει 30 decibel.