To Mantle και το DX12 μπορούν να συνδυάσουν τη vRΑΜ τους

H Αdvanced Micro Devices (ΑΜD), τον Σεπτέμβριο του 2013, σε συνεργασία με την Dice, δημιούργησαν μία low level ΑPI (Application Programming Interface) με σκοπό τις υψηλότερες επιδόσεις στις τωρινές και μελλοντικές GPU. Θεωρήθηκε αντικαταστάτης του Direct3D – που είχε μείνει πίσω – και του OpenGL. Χρησιμοποιείται, πέραν από τα PC και στα PS4 και Xbox One.

Ουσιαστικά αυτή η εφαρμογή προσφέρει multi-tasking scaling δυνατότητες στα παιχνίδια που την υποστηρίζουν (βλ. Game Evolved).

Μέχρι πρότινος, γνωρίζαμε πως μια GPU των 8GB, ουσιαστικά ήταν δύο ξεχωριστές, με 4GB η κάθε μία. Σήμερα όμως, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Robert Hallock (Διευθυντής Διεθνούς Τεχνικού Μάρκετινγκ της AMD) αυτό αλλάζει. Με την έλευση του DX12 και ήδη με το Mantle, δύο GPU θα ενεργούν σαν μία μεγάλη GPU, συνδυάζοντας τη vRAM τους.

Τα ακριβή του λόγια (έχετε κατά νου τις παγίδες του μάρκετινγκ):
«To Mantle είναι η πρώτη API για γραφικά που ξεπερνά αυτή τη συμπεριφορά και επιτρέπει τον πολυπόθητο ακριβή έλεγχο (της GPU). Για παράδειγμα μπορείς να κάνεις rendering ξεχωριστού-πλαισίου (split-frame) με κάθε GPU ξεχωριστά και το αντίστοιχο framebuffer στα δύο μισά της οθόνης αντίστοιχα. Με αυτόν τον τρόπο, οι GPU φορτώνονται εξαιρετικά ελάχιστες πληροφορίες, επιτρέποντας και στις δύο GPU να συμπεριφέρονται αποδοτικά σαν μια μεγάλη/γρηγορότερη GPU με ένα ενιαίο αντίστοιχο μεγάλο εύρος μνήμης.

Συλλήβδην, το θέμα είναι ότι οι gamers πιστεύουν ότι 2x4GB GPU δεν μπορούν να σου δώσουν 8GB ωφέλιμης vRAM. Αυτό μπορεί να είναι αλήθεια εδώ και 25 χρόνια στο χώρο του gaming, αλλά δεν είναι αλήθεια με το Mantle και δεν είναι αλήθεια με τις low level ΑPI που ακολουθούν τα χνάρια του Mantle. @Thracks (Robert Hallock, AMD)»

Για να είμαι ειλικρινής, αυτό που πρέπει να προσέξετε, προτού βιαστείτε να φτιάξετε κάποιο pc κτήνος με CrossFireX, είναι ότι δεν υπάρχει παιχνίδι σήμερα που να απαιτεί περισσότερο από 4GB vRAM. Επομένως πρέπει να δοκιμαστεί κατά πόσο ισχύει κάτι τέτοιο κι αφού σχεδιαστούν παιχνίδια που να βελτιστοποιούνται με ανάγκη για παραπάνω vRam, τότε θα ήταν έξυπνο να προχωρήσετε σε κάτι τέτοιο.

AMD Mantle logo

Πηγή

Δημήτριος Μηλόπουλος

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
2 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
inblx

Μέχρι τώρα τουλάχιστον δεν χρειαζόμαστε. Αλλά σε κανένα χρόνο αμα βγει κανενα αλλο Shadow Of Mordor και μας ζηταειτ παλι 6-8 γιγα…… Την κατσαμε.
Πολύ καλη τεχνολογία ομως…….

mimis13

Σίγουρα τα next gen θα είναι απαιτητικά και θα θέλουν μπόλικη vRAM.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Computers featured

O SSD που αγοράζεις μπορεί να μην είναι αυτός που πλήρωσες

Οι κατασκευαστές αλλάζουν τα εσωτερικά μέρη ενός SSD, χωρίς να ενημερώνουν για τις αλλαγές στα μοντέλα τους.

Computers ΙΒΜ

Η IBM δίνει πιστοποιήσεις σε developers κβαντικών υπολογιστών

H IBM μας φέρνει λίγο πιο κοντά στην εποχή του quantum computing, ανακοινώνοντας την πρώτη πιστοποίηση για προγραμματιστές.

Computers Microsoft Windows

Windows 95: Ανακαλύφθηκε κρυμμένο Πασχαλινό Αυγό μετά από 25 χρόνια

Ενα καλά κρυμμένο μυστικό στα Windows 95 περίμενε 25 ολόκληρα χρόνια για να αποκαλυφθεί!

Computers Windows 10 Microsoft

Windows 10: Διαθέσιμο το update που λύνει τα προβλήματα με τους εκτυπωτές

Δεν ήταν λίγες οι αναφορές χρηστών Windows 10 για προβλήματα του λειτουργικού με εκτυπωτές, μετά από το πρόσφατο συγκεντρωτικό update.