To Mantle και το DX12 μπορούν να συνδυάσουν τη vRΑΜ τους

H Αdvanced Micro Devices (ΑΜD), τον Σεπτέμβριο του 2013, σε συνεργασία με την Dice, δημιούργησαν μία low level ΑPI (Application Programming Interface) με σκοπό τις υψηλότερες επιδόσεις στις τωρινές και μελλοντικές GPU. Θεωρήθηκε αντικαταστάτης του Direct3D – που είχε μείνει πίσω – και του OpenGL. Χρησιμοποιείται, πέραν από τα PC και στα PS4 και Xbox One.

Ουσιαστικά αυτή η εφαρμογή προσφέρει multi-tasking scaling δυνατότητες στα παιχνίδια που την υποστηρίζουν (βλ. Game Evolved).

Μέχρι πρότινος, γνωρίζαμε πως μια GPU των 8GB, ουσιαστικά ήταν δύο ξεχωριστές, με 4GB η κάθε μία. Σήμερα όμως, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Robert Hallock (Διευθυντής Διεθνούς Τεχνικού Μάρκετινγκ της AMD) αυτό αλλάζει. Με την έλευση του DX12 και ήδη με το Mantle, δύο GPU θα ενεργούν σαν μία μεγάλη GPU, συνδυάζοντας τη vRAM τους.

Τα ακριβή του λόγια (έχετε κατά νου τις παγίδες του μάρκετινγκ):
«To Mantle είναι η πρώτη API για γραφικά που ξεπερνά αυτή τη συμπεριφορά και επιτρέπει τον πολυπόθητο ακριβή έλεγχο (της GPU). Για παράδειγμα μπορείς να κάνεις rendering ξεχωριστού-πλαισίου (split-frame) με κάθε GPU ξεχωριστά και το αντίστοιχο framebuffer στα δύο μισά της οθόνης αντίστοιχα. Με αυτόν τον τρόπο, οι GPU φορτώνονται εξαιρετικά ελάχιστες πληροφορίες, επιτρέποντας και στις δύο GPU να συμπεριφέρονται αποδοτικά σαν μια μεγάλη/γρηγορότερη GPU με ένα ενιαίο αντίστοιχο μεγάλο εύρος μνήμης.

Συλλήβδην, το θέμα είναι ότι οι gamers πιστεύουν ότι 2x4GB GPU δεν μπορούν να σου δώσουν 8GB ωφέλιμης vRAM. Αυτό μπορεί να είναι αλήθεια εδώ και 25 χρόνια στο χώρο του gaming, αλλά δεν είναι αλήθεια με το Mantle και δεν είναι αλήθεια με τις low level ΑPI που ακολουθούν τα χνάρια του Mantle. @Thracks (Robert Hallock, AMD)»

Για να είμαι ειλικρινής, αυτό που πρέπει να προσέξετε, προτού βιαστείτε να φτιάξετε κάποιο pc κτήνος με CrossFireX, είναι ότι δεν υπάρχει παιχνίδι σήμερα που να απαιτεί περισσότερο από 4GB vRAM. Επομένως πρέπει να δοκιμαστεί κατά πόσο ισχύει κάτι τέτοιο κι αφού σχεδιαστούν παιχνίδια που να βελτιστοποιούνται με ανάγκη για παραπάνω vRam, τότε θα ήταν έξυπνο να προχωρήσετε σε κάτι τέτοιο.

mantle και dx12 vram, To Mantle και το DX12 μπορούν να συνδυάσουν τη vRΑΜ τους

Πηγή

Δημήτριος Μηλόπουλος

Ο Αλέξανδρος Παππάς είναι ο πιο παλιός συνεργάτης του Techblog και επωμίζεται την επικοινωνία του site με τις εταιρείες καταγράφοντας όλα τα νέα τεχνολογίας από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
2 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
inblx

Μέχρι τώρα τουλάχιστον δεν χρειαζόμαστε. Αλλά σε κανένα χρόνο αμα βγει κανενα αλλο Shadow Of Mordor και μας ζηταειτ παλι 6-8 γιγα…… Την κατσαμε.
Πολύ καλη τεχνολογία ομως…….

mimis13

Σίγουρα τα next gen θα είναι απαιτητικά και θα θέλουν μπόλικη vRAM.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Computers Apple MacBook

Apple: Θα κυκλοφορήσει MacBook OLED 13,3″ το 2024;

«Oλοένα και πιο πιθανό» φαίνεται η Apple να κυκλοφορήσει ένα νέο MacBook 13″ με οθόνη OLED το 2024, σύμφωνα με τον Ross Young.

Computers Apple MacBook Pro

To M2 Chip έως και 20% ταχύτερο από το M1

Το νέο chip M2 της Apple είναι έως και 20% ταχύτερο από το chip M1 σε multi-core απόδοση, σύμφωνα με τα benchmarks που διέρρευσαν από το επερχόμενο MacBook Pro 13″.

Computers Apple MacBook Air

Apple MacBook Air: Ανανεωμένο και εξοπλισμένο με το τσιπ Μ2

Στο WWDC, η Apple παρουσίασε το ανανεωμένο MacBook Air που τροφοδοτείται από το ολοκαίνουργιο τσιπ Μ2 και έρχεται με εντελώς νέο σχεδιασμό.

Computers Apple featured MacBook

Apple chipset M2: Με 18% ταχύτερη CPU, 35% ταχύτερη GPU από το M1

Στο WWDC η Apple ανακοίνωσε το chipset M2, προκειμένου να διαδεχθεί το Μ1 του 2020. Θα τροφοδοτεί το νέο Macbook Air και το νέο MacBook Pro 13″.