Η καρδιά της τεχνολογίας και της καινοτομίας χτυπά στο Λας Βέγκας και την έκθεση CES 2016, η οποία και φέτος εντυπωσιάζει με τα όσα παρουσιάζονται εκεί. Η κινέζικη Ehang παρουσίασε το όραμά της για τα drones του μέλλοντος, που κάνουν πολλά περισσότερα απ’ότι σήμερα.
Σήμερα τα drones είναι μικρά σε μέγεθος εξοπλισμένα με κάμερες, μπορείς να τα καθοδηγήσεις ενώ εσύ βρίσκεσαι στο έδαφος και μπορούν να φτάσουν εκεί που είναι δύσκολη η πρόσβαση από τον άνθρωπο. Τα drones μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης για να παρέχουν για παράδειγμα τρόφιμα και φάρμακα σε δυσπρόσιτες περιοχές. Διάφορες εταιρείες όπως η Amazon θέλουν να χρησιμοποιήσουν drones για την παράδοση παραγγελιών, ενώ τα ελβετικά ταχυδρομεία ετοιμάζουν την παράδοση γραμμάτων μέσω drones.
Όμως οι Κινέζοι με το Ehang 184 Autonomous Aerial Vehicle (AAV) οραματίζονται μια μέρα τα drones να σε μεταφέρουν κάθε πρωί στη δουλειά σου, αντί να οδηγείς και να είσαι κολλημένος στην κίνηση.
Το Ehang 184 είναι μονοθέσιο ηλεκτρικό drone το οποίο είναι αυτόνομο. Το μόνο που πρέπει να κάνει ο επιβάτης είναι να το βάλει μπρος και να επιλέξει μέσω της 12ιντσης οθόνης αφής, τον προορισμό του. Το drone θα μπορεί να επικοινωνεί με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας και με άλλα αεροσκάφη, έτσι ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο κάποιο ατυχήματος.
Είναι κατασκευασμένο από ελαφριά και ανθεκτικά υλικά, έχει 8 κινητήρες που δίνουν 142hp/106kW, η 14.4-kWh μπαταρία του δίνει διάρκεια πτήσης 23 λεπτά (με τον επιβάτη μέσα), φορτίζει σε 2 (fast charging) με 4 ώρες και μπορεί να μεταφέρει βάρος έως και 120 κιλά. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 100 χλμ. την ώρα και το μέγιστο ύψος 3.499 μέτρα. Υπάρχει πορτ-μπαγκάζ, εσωτερικός και εξωτερικός φωτισμός, air-conditioning, σύνδεση Ίντερνετ 4G και θύρες που ανοίγουν προς τα πάνω.
Οι Κινέζοι λένε ότι θα είναι έτοιμο για εμπορική διάθεση μέσα στο 2016 με τιμή μεταξύ 200.000 και 300.000 δολαρίων. Θα έχει ενδιαφέρον η άποψη της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για τα σχέδια των Κινέζων.
Διαβάστε όλα τα νέα από την έκθεση CES 2016
Δείτε το video:
χωρίς να θέλω να προσβάλω κανέναν αλλά είναι ελικόπετρο (φέρει έλικες) και το ελέγχει άνθρωπος !!
uav unmanned aerial vihicle Aka drone είναι το σωστό και δεν φταίει η Λορένα
Είναι κάτι σαν το μικρό σεγκγουεϊ που το λένε χοβερμπορντ !!!
Σαν το Δράπανο που το λένε Μπλακεντέκερ λολ
@ η ίδια η εταιρεία το αναφέρει ως drone, άρα κι εμείς. Το drone είναι αυτόνομο δεν το χειρίζεται ο επιβάτης “….μονοθέσιο ηλεκτρικό drone το οποίο είναι αυτόνομο. Το μόνο που πρέπει να κάνει ο επιβάτης είναι να το βάλει μπρος και να επιλέξει μέσω της 12ιντσης οθόνης αφής, τον προορισμό του”.
@lorena γκρίζα ζώνη τότε χαχαχααχ
και όπως είπα δεν φταις εσύ !
Όσα και να με πληρώσεις εγώ δεν ανεβαίνω σε κινέζικο ιπτάμενο drone!
εγώ θα ανέβαινα άνετα με όλα αυτά που είδα.δηλαδή άν είχε το logo του μήλου ή της vw ή της nissan ή της samsung κ.ο.κ θα είχε κάτι διαφορετικό;όλοι τα ίδια υλικά χρησιμοποιούνε και βλέποντας το βίντεο οι άνθρωποι εργαστήκανε πολύ σκληρά και με μεθοδευμένο τρόπο(κάνω λάθος,αναλύω,διορθώνω κ.ο.κ…)για να φτιάξουν αυτό που βλέπουμε(ποιοτικό).ας το καταλάβετε μερικοί άνθρωποι οτι η Κίνα είναι και θα είναι Υπερ-(ότι θέλετε βαλετε)στον κόσμο.σε 5-6 χρόνια θα αρχίσουν να μπαίνουν μέσα στην ζωή μας όπως το αμάξι που οδηγείτε.εάν μάλιστα έχουνε ή βάλουν αλεξίπτωτο πίσω σε περίπτωση βλάβης θα πέφτεις στα μαλακά και με ασφάλεια.στο αεροπλάνο πως μπαίνετε που στο κάτω κάτω δεν υπάρχει αλεξίπτωτο ασφαλείας και αν ξεκινήσει την κάθοδο την έβαψες;μακάρι να προλάβουμε τέτοια μέσα μεταφοράς.
Το “It doesn’t always go with what you expected” με σημαδεψε…
Παντως ειναι αξιοθαυμαστη η τεχνολογια που εχει εξελιξει και εμπορευεται η Κινα!
Λεοντιος ότι φέρει ελικες δεν λέγεται ελικόπτερο. Αλλιώς και οι ανεμιστήρες και οι εξωτερικές μονάδες από τα air condition θα λέγονταν ελικόπτερα…..
Είναι άλλη κατηγορία όπως τα αυτοκίνητα και οι μηχανές. Τα drone λοιπόν έχουν από τέσσερις ελικες και πάνω και διαφορετική λειτουργία. Λίγο να εξελιγθουν και θα κάνουν πλάκα στα απατσι.
Σιγά μη φτάνει 3.5km ύψος!
Ελικόπτερο
Ελιξ & ίπταμαι
Που είναι το λάθος ?
Και έλικες φέρει και ίπτανται !!!
Οπότε διορθώνω την αρχική μου που τονίζω ότι φέρει μόνο έλικες.
Και πενήντα έλικες να έχει με άνθρωπο ή χωρίς Ελικόπτερο λέγεται !!
Δηλαδή λεοντιε ότι φέρει ρόδες και τσουλαει λέγεται αυτοκίνητο. Δεν υπάρχουν μηχανάκια, σκούτερ, ποδήλατα, πατινια, κουβάδες, καροτσακια του super market…….
Drone λέγεται δε πα να χτυπιεσαι σα χταπόδι κάτω..
@Nio αυτοκίνητο: εαυτός+κινούμε. ότι δηλαδή μπορεί να κινηθεί από μόνο του. και το παιχνίδι BB8 του star wars αυτοκίνητο είναι. μηχανάκια και σκούτερ είναι σε αυτή την κατηγορία. αν εμείς δεν χρησιμοποιούμε σωστά την γλώσσα μας δεν σημαίνει ότι είναι λάθος. για παράδειγμα αποκαλούμε τα μοτοποδήλατα μηχανές που στην ουσία μηχανή, σύμφωνα με την ερμηνεία, είναι οποιοδήποτε εργαλείο ή μέσον που μπορεί να διευκολύνει την ανθρώπινη εργασία ή που μπορεί να αυξήσει τη δύναμη ή την αποτελεσματικότητά της. γιαυτό τα drone είναι ελικόπτερα. σύμφωνα πάντα με την ελληνική γλώσσα και την ετοιμολογία των λέξεων…
Το συγκεκριμένο ρε παιδιά λέγεται drone.πώς κάνετε έτσι;ναι,φέρει έλικες…και;υπάρχουν πόρτες αλουμινίου πόρτες ξύλινες πόρτες θωρακισμένες πόρτες…το συγκεκριμένο όπως πλοηγείται όπως είναι κατασκευασμένο κλπ λέγεται drone μία ειδική κατηγορία δηλαδή ενός ελικοπτέρου.είναι δηλαδή και το ένα και το άλλο.παντού ισχύει το ίδιο.Theo απο τον ορισμό που έδωσες δεν βλέπω προσδιορισμό της λέξης.είπες αυτοκίνητο=κάτι που κινείται απο μόνο του.το αυτοκίνητο κινείται απο μόνο του;δεν νομίζω.το καρότσι δηλαδή είναι αυτοκίνητο;
Theo δεν διαφωνώ με την ετυμολογία των λέξεων καθόλου. Ούτε διαφωνώ ότι τις χρησιμοποιούμε λάθος.
ΑΛΛΑ εσύ όταν πας σε αντιπροσωπία με μηχανάκια λες θέλω ένα αυτοκίνητο με δύο ρόδες.? Η μηχανή λέγεται έτσι στην πιάτσα διότι στην ουσία είναι μια μηχανή πάνω σε δύο ρόδες. Το σωστό θα ήταν να την αποκαλούμε δικυκλο όχημα ιδιωτικής χρήσης. Το σκούτερ δικυκλο επιβατικό όχημα ιδιωτικής χρήσης με αυτόματο σασμαν. Εγώ πάντως θα το λέω σκούτερ και τον κουβα θα τον λέω κουβά και όχι αυτοκίνητο δοχείο απορριμμάτων της γειτονιάς με τέσσερα ζάντολάστιχα 12 ιντσών. Οι κατηγορίες είναι κατηγορίες. Πιο εύκολα δεν μπορώ να το εξηγήσω.
Το ότι έχουν 7.000 διαφορετικά προϊόντα ρόδες δεν σημαίνει ότι είναι το ίδιο πράγμα. Η έστω ότι ανήκουν στην ίδια κατηγορία. Το ίδιο ισχύει και για τους ελικες. Και η γάτα έχει τέσσερα πόδια και ο ελέφαντας έχει τέσσερα πόδια. Μπορεί να είναι και τα δύο ζώα αλλά δεν έχουν καμία σχέση. Είχαν σχέση αλλά χωρισανε. Πλάκα κάνω το παρατραβηξα το θέμα….
Safe by design μας λεει ο δημιουργός, fail by design θα πω εγώ. Εκτός δλδ πια και αν εχει ανακαλυψει ο δημιουργός του τρόπο να κάνει αυτοπεριστροφή απο το χαμηλό κιολας υψομετρο που θα πετα! Ενα ballistic parachute επίσης δεν θα προλάβαινε να αναπτυχθει προτου σταματήσει αποτομα στο εδαφος.
Οποτε safe by design θεωρεί κάποιες μηχανικές δικλειδες ασφαλείας οπως του V-22 Osprey, που μπορεί να λειτουργήσουν… μπορεί και όχι. Η σχεδίαση πάντως ειναι τέτοια που δεν συγχωρει κανένα λάθος σε αντιθεση με ενα κλασσικο ελικοπτερο μονου στρόφειου.
Εγώ εχω μια απορία. Με ολα αυτά τα drones δεν είναι εεπικίνδυνο μήπως κάποιοι τα χρησιμοποιησουν για να βάζουν βόμβες σε αυτά και να τις στέλνουν όπου θέλουν. Λέω μήπως για τι ζούμε σε πονηρές εποχές και η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθει και για κακό. Ίσως θα πρέπει να απαγορευτουν τα drones
Και αμα σε πιασει υπνος ενω πεταει και τελειωσει η μπαταρία του? Εκτος αμα προσγειωνεται μονο του με αισθητήρες. Καλο ειναι αμα σκεφτεις οτι σε κανα 20 χρονια θα τα βλεπουμε στην καθημερινή ζωή μας