EPFL, Ιοντικός κινητήρας αποκλειστικά για νανο-δορυφόρους

Ερευνητές του École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) δημιούργησαν έναν πρωτότυπο μικροσκοπικό κινητήρα, σχεδιασμένο ώστε να επεκτείνει τις δυνατότητες των νέας τεχνολογίας δορυφόρων. Ο κινητήρας ζυγίζει σχεδόν 200 γραμμάρια, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου.

Ο κινητήρας ιόντων είναι προγραμματισμένο να εγκατασταθεί στον νανοδορυφόρο CleanSpace One που πρόκειται να αναλάβει τον καθαρισμό του διαστήματος από θραύσματα και συντρίμια. Πολύ απλά ο CleanSpace One θα περισυλλέγει τα «σκουπίδια» θα τα σέρνει εκτός τροχιάς της Γης, εντός της ατμόσφαιρας, ώστε τόσο ο δορυφόρος όσο και τα απορρίματα να αναφλέγονται κατά την επανείσοδο. Επίσης, ο ίδιος τύπος κινητήρα θα χρησιμοποιηθεί και από ένα σμήνος νανοδορυφόρων οι οποίοι θα έχουν σαν αποστολή την καταγραφή σημάτων υπερχαμηλών συχνοτήτων στις απομακρυσμένες περιοχές της Σελήνης. Η ομάδα του EPFL σχεδιάζει να οριστικοποιήσει τον σχεδιασμό του κινητήρα εντός του επόμενου χρόνου, πριν χρησιμοποιηθεί στον CleanSpace One σε περίπου 3-4 χρόνια.

Αντί για συμβατικά καύσιμα θα χρησιμοποιεί μία χημική ένωση γνωστή και ως EMI-BF4. Πρόκειται στην ουσία για ένα υγρό μίγμα ιόντων, από το οποίο τα ηλεκτρικά φορτισμένα ιόντα εξάγονται και στη συνέχεια «εκτοξεύονται» ώστε να παραχθεί η απαιτούμενη ώση.

Στον κινητήρα του EPFL, το ιοντικό υγρό βρίσκεται στην «δεξαμενή» καυσίμων απ’ όπου απορροφάται και κατευθύνεται προς μία διάταξη μικροσκοπικών ακροφυσίων πυριτίου. Τα συγκεκριμένα ακροφύσια είναι τόσο μικρά ώστε 1.000 από αυτά βρίσκονται σε μία έκταση ενός τετραγωνικού εκατοστού. Στη συνέχεια τα ιόντα εξάγονται μέσω ενός ηλεκτροδίου στα 1.000 volts και επιταχύνονται πριν αποβληθούν από το πίσω μέρος του δορυφόρου με ταχύτητες περίπου 40.000 χλμ/ ώρα. Ο κινητήρας απαιτεί μόλις 100ml προωθητικού υγρού για να οδηγήσει έναν δορυφόρο στη Σελήνη, μέσα σε ένα εξάμηνο.

, EPFL, Ιοντικός κινητήρας αποκλειστικά για νανο-δορυφόρους

, EPFL, Ιοντικός κινητήρας αποκλειστικά για νανο-δορυφόρους

Πηγή

O Νίκος Καϊμακάμης είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας. Συνεργάζεται με διάφορα online μέσα κυρίως στο τεχνολογικό ρεπορτάζ, ενώ εργάζεται και ως data manager στο πρόγραμμα παροχής στέγασης προσφύγων ESTIA. Τις συγγραφικές του δημιουργίες μπορείτε να τις διαβάσετε στο www.nikosk.gr.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Gear Redmi Xiaomi

Redmi Watch 4 & Redmi Buds 5 Pro: Έγιναν επίσημα τα wearables

Η Redmi, εκτός από τη νέα της σειρά smarphone Redmi K70, παρουσίασε και τα wearables Redmi Watch 4 και Redmi Buds 5 Pro.

Gear Apple featured Qualcomm

Η Apple αποσύρεται από την ανάπτυξη του δικού της 5G μόντεμ

H Apple έχει αντιμετωπίσει πάρα πολλές δυσκολίες στην προσπάθειά της να αναπτύξει το δικό της μόντεμ 5G και φαίνεται πως παρατάει το project.

Gear Exynos feaftured Samsung

Φήμες ότι η Samsung θα αλλάξει το όνομα των Exynos

H Samsung θα αλλάξει το όνομα των επεξεργαστών της και από Εxynos θα γίνουν… “Dream Chip”, σύμφωνα με τα όσα μοιράστηκε tipster στο Χ.

Gear Apple MacBook MacBook MacBook Pro

MacBook Pro: Είναι αρκετά τα 8GB μνήμης RAM;

To αν τα 8GB μνήμης RAM είναι αρκετά για ένα MacBook Pro της Apple είναι ένα θέμα που απασχολεί εδώ και πολύ καιρό.