Geosafe: Ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας drones

0

Ερευνώντας και αναπτύσσοντας νέες υπηρεσίες για την ασφαλή και αποτελεσματική εναέρια κυκλοφορία μεγάλου αριθμού drones, το ευρωπαϊκό δίκτυο SESAR (SESAR JU) υποστηρίζει την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «U-space», ενός συστήματος που καθιστά τα drones ορατά στις αρμόδιες αρχές και χαράζει το δρόμο για τη αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας τους.

Διασφαλίζοντας μια πορεία πτήσης των drones ώστε να αποφεύγονται οι καθορισμένες ζώνες, οι τεχνολογίες geofencing συμβάλλουν ουσιαστικά στην ασφάλεια. Είναι απαραίτητες ώστε να διασφαλιστεί ότι τα αεροσκάφη δεν θα πετούν σε προστατευμένες περιμετρικές περιοχές γύρω από υποδομές ζωτικής σημασίας, όπως σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ή τα αεροδρόμια. Στόχος του έργου «Geosafe» είναι να εφαρμοστούν υπερσύγχρονες λύσεις geofencing όσον αφορά τις νομοθετικές ρυθμίσεις του «U-space» και να προταθούν βελτιώσεις και συστάσεις για τον μελλοντικό ορισμό του συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού.

Το Geosafe θα βασίζεται σε ένα σύνολο 280 δοκιμαστικών πτήσεων με 16 διαφορετικά drones που θα γίνουν κατά την διάρκεια ενός έτους, αξιολογώντας μια σειρά διαθέσιμων στο εμπόριο λύσεων, ώστε να προταθεί ένα βελτιωμένο σύστημα geofencing, αλλά και τεχνολογικές βελτιώσεις για τα αυτοματοποιημένα drones. Οι 280 δοκιμαστικές πτήσεις θα διεξαχθούν στη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Λετονία το τρέχον έτος. Οι δοκιμές αυτές αποσκοπούν στον έλεγχο όλων των πιθανών καταστάσεων που θα αντιμετωπίσει ένα drone σε αστικές και αγροτικές περιοχές.

Σχετικά με το SESAR

Όντας ο τεχνολογικός πυλώνας της πρωτοβουλίας για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό, το SESAR στοχεύει στον εκσυγχρονισμό και την εναρμόνιση της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Το ευρωπαϊκό δίκτυο SESAR ιδρύθηκε το 2007 ως σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την υποστήριξη αυτής της προσπάθειας. Αυτό επιτυγχάνεται με τη συγκέντρωση των γνώσεων και των πόρων ολόκληρης της κοινότητας ΑΤΜ για τον καθορισμό, την έρευνα, την ανάπτυξη και την επικύρωση καινοτόμων τεχνολογικών και επιχειρησιακών λύσεων.

To SESAR, το οποίο ιδρύθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Eurocontrol, απαρτίζεται από 19 μέλη, τα οποία μαζί με τους εταίρους και τις συνεργαζόμενες ενώσεις τους, εκπροσωπούν πάνω από 100 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη και αλλού.
Η ευρωπαϊκό δίκτυο SESAR συνεργάζεται επίσης στενά με τις ενώσεις προσωπικού, τις ρυθμιστικές αρχές, τους φορείς εκμετάλλευσης των αερολιμένων, τους χρήστες του εναέριου χώρου, τον στρατό και την επιστημονική κοινότητα.
Μάθετε περισσότερα σχετικά με το SESAR: www.sesarju.eu/U-space

Σχετικά με το U-SPACE

Στο SESAR, η έρευνα και η καινοτομία επιστρατεύονται για να διασφαλιστεί η ασφαλής διαχείριση της αύξησης της κυκλοφορίας drones στον ουρανό της Ευρώπης, ιδίως σε σχέση με τις εμπορικές αερομεταφορές. Μεγάλο μέρος της πρωτοβουλίας πραγματοποιείται στο πλαίσιο του U-space, μιας πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διασφάλιση της ασφαλούς ενσωμάτωσης των drone σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Στόχος του U-space είναι η δημιουργία ενός συνόλου νέων υπηρεσιών που βασίζονται σε υψηλό επίπεδο ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης λειτουργιών και συγκεκριμένων διαδικασιών που αποσκοπούν στη στήριξη ασφαλούς και αποτελεσματικής πρόσβασης στον εναέριο χώρο για μεγάλο αριθμό drones, με μια αρχική ματιά προς τις λειτουργίες πολύ χαμηλού επιπέδου (VLL).

Οι υπηρεσίες και οι τεχνολογίες κατηγοριοποιούνται ως: βασικές υπηρεσίες (U1), αρχικές υπηρεσίες (U2), προηγμένες υπηρεσίες (U3) και πλήρεις υπηρεσίες (U4). Στο πλαίσιο αυτό, το 2017, το SESAR δρομολόγησε μια σειρά πρότζεκτ U-space, τα οποία ασχολούνται με τα πάντα, από την έννοια των λειτουργιών drone, τις κρίσιμες επικοινωνίες, την επιτήρηση και την παρακολούθηση και τη διαχείριση πληροφοριών, μέχρι τα συστήματα αεροσκαφών, τις τεχνολογίες εδάφους, το cyber-resilience και το geofencing.

Το πεδίο εφαρμογής καλύπτει τις δραστηριότητες σε αγροτικές και αστικές περιοχές, κοντά σε αεροδρόμια, σε ανεξέλεγκτο και ελεγχόμενο εναέριο χώρο και σε μικτά περιβάλλοντα με επανδρωμένες πτήσεις. Τα έργα, για παράδειγμα, εξετάζουν τον τρόπο αντιμετώπισης των επιχειρήσεων VLL όπου η γενική αεροπορία, η εμπορική αεροπορία και τα αεροσκάφη μοιράζονται τον εναέριο χώρο.

Σχόλια

avatar
  Παρακολουθήστε τα σχόλια  
Να ειδοποιηθώ όταν

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα