Έρευνα GfK, Η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών

0

Η Ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών συνεχίζει να παρουσιάζει μείωση κατά την διάρκεια του 2ου τρίμηνο του 2011 κατά 19,5% σημειώνοντας μια βελτίωση κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες συγκρίνοντας το ποσοστό μείωσης του 1ου τριμήνου 2011 έναντι του περασμένου χρόνου.

Η συνολική αγορά των ηλεκτρικών προϊόντων ανήλθε σε 548.4 εκατομμύρια ευρώ σε πωλήσεις που είναι μειωμένη κατά 19.5% σε σχέση με πέρυσι. Όλοι οι τομείς παρουσιάζουν μείωση. Ο τομέας με την μεγαλύτερη μείωση είναι οι τηλεπικοινωνίες (-24,9%), ακολουθούμενος από τον τομέα των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών (-22,4%).

Smartphones, κινητά τηλέφωνα.
Η αγορά των Smartphones συνεχίζει να αναπτύσσεται. Εντούτοις, η εισαγωγή πολυάριθμων φθηνών μοντέλων καθυστερεί την αύξηση της αξίας της κατηγορίας κατά διψήφια ποσοστό, ενώ η αύξηση σε όγκο σημειώνει τριψήφιο ποσοστό. Τα Android είναι το κυρίαρχο λειτουργικό σύστημα και η οθόνη αφής, Wi-Fi και GPS είναι τα ανερχόμενα χαρακτηριστικά.

Φορητοί υπολογιστές.
Η αγορά των προϊόντων πληροφορικής παρουσίασε μείωση μόνο κατά 14,3% που είναι “διαχειρίσιμη” αναλογιζόμενοι την μείωση των άλλων κατηγοριών. Μέσα στο τομέα των προϊόντων πληροφορικής, οι φορητοί υπολογιστές παρουσίασαν μονοψήφια μείωση με τα Netbooks να μειώνονται σημαντικά και τα Notebooks να κερδίζουν το χαμένο έδαφος. Η οθόνη των 15 ιντσών κυριαρχεί στην αγορά των Notebooks.

Τηλεοράσεις, Blu-Ray, GPS.
Ένα χρόνο μετά το παγκόσμιο κύπελλο και την εισαγωγή της ψηφιακής τηλεόρασης στην τελευταία φάση του παγκοσμίου κυπέλλου. Την ίδια στιγμή η ψηφιακή τηλεόραση παρουσιάστηκε στην Ελλάδα. Αυτά τα δύο γεγονότα επηρέασαν τον περασμένο χρόνο σημαντικά τον όγκο των πωλήσεων των τηλεοράσεων το 2ο τρίμηνο και συνεπώς οι πωλήσεις του τρέχοντος τριμήνου παρουσιάζουν σημαντική μείωση σε σχέση με τις πωλήσεις του περασμένου έτους. Επιπλέον η υψηλή τιμή της βενζίνης έχει κάνει απαγορευτικά τα ταξίδια με συνέπεια οι συσκευές πλοήγησης και οι βιντεοκάμερες να επηρεάζονται σοβαρά. Σε αντίθεση η αγορά των Blu-Ray (συμπεριλαμβανομένης της 3D τεχνολογίας) είναι η νέα τάση αφού συνδέεται με τις δραστηριότητες εντός σπιτιού, ενώ οι κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών είναι ανάμεσα στις κατηγορίες που σημειώνουν μόνο μια μικρή μείωση για τους ίδιους ακριβώς λόγους.

Φωτογραφικές μηχανές, Βιντεοκάμερες.
Στο προηγούμενο τρίμηνο αναφέραμε ότι ο περιορισμός των εξόδων και η βελτίωση των καμερών των smartphones επηρέασε τις πωλήσεις του τομέα. Αυτή η τάση ισχύει και για αυτό το τρίμηνο. Ο τομέας των SLR σημειώνει διψήφιο ποσοστό μείωσης και ο τομέας των compact σημειώνει επίσης διψήφιο ποσοστό μείωσης αλλά λιγότερο από αυτό της SLR. Οι νέες τάσεις είναι Mirrorless (compact με εναλλασσόμενους φακούς) και auto zoom ενώ τα Megapixels φαίνεται να φθάνουν τα όρια τους.

Περίληψη
Η Ελληνική αγορά συνεχίζει να είναι μια αγορά που προσπαθεί να βρει το ρυθμό της μέσα στην οικονομική κρίση. Συνεχίζει να παραμένει ανταγωνιστική αλλά ίσως το 2ο τρίμηνο δίνει τα πρώτα σημάδια μιας επερχόμενης σταθεροποίησης. Τα επόμενα 2 τρίμηνα θα είναι εξαιρετικά κρίσιμα για την επιβεβαίωση αυτής της αίσθησης.

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα