Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που “αναπνέουν”

Ένας νέος τύπος μπαταρίας λιθίου-οξυγόνου (Li-O2), που μπορεί να επαναφορτιστεί πάνω από 2000 φορές, ίσως φέρει την επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για πρώτη φορά. Χημικοί μηχανικοί στο πανεπιστήμιο του Cambridge ανέφεραν ότι η μπαταρία τους που “αναπνέει”, είναι η πρώτη αυτού του είδους που αντέχει παραπάνω από μερικές φορτίσεις.

Στις προηγούμενες υλοποιήσεις αυτής της τεχνολογίας, η αντίδραση με του λιθίου με τους ηλεκτρολύτες προκαλούσε ζημιά στην άνοδο από λίθιο η οποία έφραζε και γινόταν ανενεργή. Το πρόβλημα αυτό, η ομάδα το έλυσε δημιουργώντας ηλεκτρόδια από εξαιρετικά πορώδες γραφένιο, τα οποία είχαν πάχος ενός ατόμου και ηλεκτρολύτες κατασκευασμένους από τον οργανικό διαλύτη διμεθοξυαιθανίου, αναμιγμένο με ιωδιούχο άλας λιθίου.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το κύριο παραπροϊόν της αντίδρασης της μπαταρίας, που είναι το υδροξείδιο του λιθίου, αποσυντίθεται εύκολα όταν η μπαταρία φορτίζεται, αντί να επικαλύπτει την άνοδο.

Οι μπαταρίες lithium-air θεωρούνται ως η καλύτερη ελπίδα για την δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα οποία κάνουν πολλά χιλιόμετρα χωρίς φόρτιση, εξαιτίας τις ενεργειακής πυκνότητάς τους. Επειδή το οξυγόνο είναι διαθέσιμο παντού, οι μπαταρίες δεν χρειάζεται να εμπεριέχουν ένα από τα βασικά συστατικά τους, και λίθιο έχει χαμηλή πυκνότητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι συγκεκριμένες μπαταρίες μπορούν να αποθηκεύσουν σε ένα κιλό όση ενέργεια αποθηκεύει ένα κιλό πετρέλαιο, επιτρέποντας πρακτικά τα ταξίδια των 800 χιλιομέτρων χωρίς επαναφόρτιση.

Η τεχνολογία δεν είναι ακόμη έτοιμη για την αγορά, αλλά το πρωτότυπο του εργαστηρίου του Cambridge υπάρχει και λειτουργεί. Παρόλο που έχουν λυθεί αρκετά προβήματα, υπάρχουν ακόμη πολλά που πρέπει να γίνουν για να μιλήσουμε για βιομηχανική παραγωγή της μπαταρίας, και αυτό ίσως πάρει μέχρι και 10 χρόνια.

Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που "αναπνέουν", Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που “αναπνέουν”

Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που "αναπνέουν", Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που “αναπνέουν”

Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που "αναπνέουν", Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που “αναπνέουν”

Πηγή

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

9 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
NLS

…μπορεί να πάρει και 10 χρόνια.
Ας δούμε πρώτα τι έχουν να πουν οι κολοσσοί της ενέργειας που ελέγχουν τι θα βγει και πότε…

Mary

Καλά ολα αυτα, καλά και τα 800χλμ με μια φορτιστή αλλα μήπως θα πρεπει λιγο να δουλέψουν και την δύναμη των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων; Γιατι αν ειναι να διανύσω τετοια απόσταση με ταχύτητα 60χλμ την ωρα και με επιτάχυνση ‘2 λεπτά’ απο 0-60χλμ τότε να μου λείπει!

NLS

Υπάρχουν πολύ δυνατά ηλεκτρικά.
Πιθανά η αυτονομία 800 χλμ. να είναι με χαμηλή ταχύτητα, αλλά από επιτάχυνση δεν πάσχεις ποτέ αφού η ροπή των ηλεκτροκινητήρων είναι σε τελείως άλλο επίπεδο από των μοτέρ και ΠΑΡΑ πολύ γραμμικότερη.

Mary

Εντάξει ακούγομαι λιγο υπερβολική απο πανω. το ξερω οτι τα ηλεκτροκίνητα ειναι το μέλλον αλλα δεν νομιζω να διαφωνούμε στο οτι θελουν αρκετή δουλεια ακομα, εγω τουλάχιστον στην παρούσα φάση δεν θα εμπιστευόμουν τέτοιο αυτοκινητο. Οταν με το καλό δούμε και αυτές τις μπαταρίες, δηλαδή σε 10 χρόνια περίπου όπως λες που θα εχουν γενικά εξελιχθεί τα ηλεκτροκίνητα τότε ίσως κατι κανουμε. Βέβαια το θεμα ειναι και τι ζητάει ο καθένας στο θεμα αυτοκινητο, ας πουμε εγω που το θέλω πιο σπορ, σίγουρα τα ηλεκτροκίνητα δεν ειναι κατάλληλα για εμένα τουλάχιστον τωρα.

Nio

Η Tesla έχει ήδη πετύχει αυτήν την αυτονομία.
Και με πάρα πολύ ωραία αυτοκίνητα.

Darth

@Mary μονο δυναμη δεν λιπει απο τα ηλεκτρικα (βλεπε tesla Και mersedes)

Βαγγέλης

Μary το πρόβλημα αυτη τη στιγμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν ειναι οι ηλεκτροκινητήρες. Αυτοί ειναι πλέον σε 100% επίπεδο γνωστοί και δε χρήζουν περαιτέρω ανάπτυξης. Έχουν απόδοση 99+% ήδη, απλά δεν πάει παραπάνω.

Μπορει να γινει σχεδιασμός για οτιδήποτε εφαρμογή. Για οποιαδήποτε όμως, οπως και γίνεται ήδη, στην παραγωγή ενέργειας, στη βιομηχανία στα ρομποτικά κτλ κτλ.

Για παράδειγμα τα Τέσλα έχουν 0-100 σε 2 δεύτερα. Το θες ακόμα πιο σπορ :P; Οι ηλεκτροκινητήρες σου δίνουν τη μέγιστη ροπή απο 0 στροφές σε αντίθεση με τους συμβατικούς.

Το πρόβλημα είναι οι μπαταρίες και γενικότερα η αποθήκευση της ενέργειας. Αυτό δεν έχει λυθεί ούτε κατ’ ελάχιστο.

Βάρος, φθορά, χρόνος φόρτισης, κόστος ειναι κάποια απο τα πολλά που πρέπει ακόμα να λυθούν. Αν λυθούν αυτά τότε το κόστος ενός αυτοκινήτου θα είναι πολύ χαμηλό μιας και έχεις 1 και μοναδικό κινούμενο μέρος σε αντίθεση πάλι με τους συμβατικούς.

Ξεχνάς τα service, ξεχνάς τα λάδια, ξεχνάς να αλλάζεις τακάκια, ξεχνάς τι σημαίνει συντήρηση.

Darth

@Βαγγέλης κοιτα δεν ξεχνάς τελείως το service… (αν δεις για tesla ποσο θέλει θα καταλάβεις…. )
αλλα ναι καμια σχέση με τα συμβατικα ουτε καν κοντα

NLS

Άμα οδηγήσετε tesla θα πάθετε πλάκα.

Σωστά το θέμα είναι ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ. Όλα τα άλλα έχουν φτάσει σχεδόν εκεί που πρέπει να είναι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Gear Google Google Pixel

Google Pixel Tablet: Διέρρευσε η τιμή για το μοντέλο χωρίς dock

Mια φήμη που κυκλοφορεί υποστηρίζει ότι η Google ετοιμάζεται να λανσάρει μια έκδοση του Pixel Tablet χωρίς το Charging Speaker Dock στο κουτί.

Gear Apple Apple Watch

Apple Watch Series X: Μπορεί να χρησιμοποιεί λεπτότερο υλικό μητρικής πλακέτας όπως το iPhone 17

Ο Kuo είχε πει ότι το Apple iPhone 17 Pro που έρχεται το 2025 θα μπορούσε να χρησιμοποιεί μια κύρια πλακέτα χαλκού με επίστρωση ρητίνης.

Gear Samsung

Η Samsung λανσάρει φορτιστή 50W που κοστίζει 70 ευρώ

Εάν αγοράσετε ένα smartphone προηγμένης τεχνολογίας της Samsung ή και ένα μεσαίας κατηγορίας, δεν υπάρχει φορτιστής στη συσκευασία.

Gear featured Qualcomm Snapdragon

Snapdragon X Plus: 10πύρηνη CPU, ίδια GPU και NPU με τo Elite

Το Snapdragon X Elite είναι το μόνο προϊόν στη νέα σειρά chipset της Qualcomm που επικεντρώνεται στα Windows αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει.