Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που “αναπνέουν”

Ένας νέος τύπος μπαταρίας λιθίου-οξυγόνου (Li-O2), που μπορεί να επαναφορτιστεί πάνω από 2000 φορές, ίσως φέρει την επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για πρώτη φορά. Χημικοί μηχανικοί στο πανεπιστήμιο του Cambridge ανέφεραν ότι η μπαταρία τους που “αναπνέει”, είναι η πρώτη αυτού του είδους που αντέχει παραπάνω από μερικές φορτίσεις.

Στις προηγούμενες υλοποιήσεις αυτής της τεχνολογίας, η αντίδραση με του λιθίου με τους ηλεκτρολύτες προκαλούσε ζημιά στην άνοδο από λίθιο η οποία έφραζε και γινόταν ανενεργή. Το πρόβλημα αυτό, η ομάδα το έλυσε δημιουργώντας ηλεκτρόδια από εξαιρετικά πορώδες γραφένιο, τα οποία είχαν πάχος ενός ατόμου και ηλεκτρολύτες κατασκευασμένους από τον οργανικό διαλύτη διμεθοξυαιθανίου, αναμιγμένο με ιωδιούχο άλας λιθίου.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το κύριο παραπροϊόν της αντίδρασης της μπαταρίας, που είναι το υδροξείδιο του λιθίου, αποσυντίθεται εύκολα όταν η μπαταρία φορτίζεται, αντί να επικαλύπτει την άνοδο.

Οι μπαταρίες lithium-air θεωρούνται ως η καλύτερη ελπίδα για την δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα οποία κάνουν πολλά χιλιόμετρα χωρίς φόρτιση, εξαιτίας τις ενεργειακής πυκνότητάς τους. Επειδή το οξυγόνο είναι διαθέσιμο παντού, οι μπαταρίες δεν χρειάζεται να εμπεριέχουν ένα από τα βασικά συστατικά τους, και λίθιο έχει χαμηλή πυκνότητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι συγκεκριμένες μπαταρίες μπορούν να αποθηκεύσουν σε ένα κιλό όση ενέργεια αποθηκεύει ένα κιλό πετρέλαιο, επιτρέποντας πρακτικά τα ταξίδια των 800 χιλιομέτρων χωρίς επαναφόρτιση.

Η τεχνολογία δεν είναι ακόμη έτοιμη για την αγορά, αλλά το πρωτότυπο του εργαστηρίου του Cambridge υπάρχει και λειτουργεί. Παρόλο που έχουν λυθεί αρκετά προβήματα, υπάρχουν ακόμη πολλά που πρέπει να γίνουν για να μιλήσουμε για βιομηχανική παραγωγή της μπαταρίας, και αυτό ίσως πάρει μέχρι και 10 χρόνια.

Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που "αναπνέουν", Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που “αναπνέουν”

Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που "αναπνέουν", Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που “αναπνέουν”

Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που "αναπνέουν", Επανάσταση με μπαταρίες λιθίου-οξυγόνου που “αναπνέουν”

Πηγή

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

9 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments
NLS

…μπορεί να πάρει και 10 χρόνια.
Ας δούμε πρώτα τι έχουν να πουν οι κολοσσοί της ενέργειας που ελέγχουν τι θα βγει και πότε…

Mary

Καλά ολα αυτα, καλά και τα 800χλμ με μια φορτιστή αλλα μήπως θα πρεπει λιγο να δουλέψουν και την δύναμη των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων; Γιατι αν ειναι να διανύσω τετοια απόσταση με ταχύτητα 60χλμ την ωρα και με επιτάχυνση ‘2 λεπτά’ απο 0-60χλμ τότε να μου λείπει!

NLS

Υπάρχουν πολύ δυνατά ηλεκτρικά.
Πιθανά η αυτονομία 800 χλμ. να είναι με χαμηλή ταχύτητα, αλλά από επιτάχυνση δεν πάσχεις ποτέ αφού η ροπή των ηλεκτροκινητήρων είναι σε τελείως άλλο επίπεδο από των μοτέρ και ΠΑΡΑ πολύ γραμμικότερη.

Mary

Εντάξει ακούγομαι λιγο υπερβολική απο πανω. το ξερω οτι τα ηλεκτροκίνητα ειναι το μέλλον αλλα δεν νομιζω να διαφωνούμε στο οτι θελουν αρκετή δουλεια ακομα, εγω τουλάχιστον στην παρούσα φάση δεν θα εμπιστευόμουν τέτοιο αυτοκινητο. Οταν με το καλό δούμε και αυτές τις μπαταρίες, δηλαδή σε 10 χρόνια περίπου όπως λες που θα εχουν γενικά εξελιχθεί τα ηλεκτροκίνητα τότε ίσως κατι κανουμε. Βέβαια το θεμα ειναι και τι ζητάει ο καθένας στο θεμα αυτοκινητο, ας πουμε εγω που το θέλω πιο σπορ, σίγουρα τα ηλεκτροκίνητα δεν ειναι κατάλληλα για εμένα τουλάχιστον τωρα.

Nio

Η Tesla έχει ήδη πετύχει αυτήν την αυτονομία.
Και με πάρα πολύ ωραία αυτοκίνητα.

Darth

@Mary μονο δυναμη δεν λιπει απο τα ηλεκτρικα (βλεπε tesla Και mersedes)

Βαγγέλης

Μary το πρόβλημα αυτη τη στιγμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν ειναι οι ηλεκτροκινητήρες. Αυτοί ειναι πλέον σε 100% επίπεδο γνωστοί και δε χρήζουν περαιτέρω ανάπτυξης. Έχουν απόδοση 99+% ήδη, απλά δεν πάει παραπάνω.

Μπορει να γινει σχεδιασμός για οτιδήποτε εφαρμογή. Για οποιαδήποτε όμως, οπως και γίνεται ήδη, στην παραγωγή ενέργειας, στη βιομηχανία στα ρομποτικά κτλ κτλ.

Για παράδειγμα τα Τέσλα έχουν 0-100 σε 2 δεύτερα. Το θες ακόμα πιο σπορ :P; Οι ηλεκτροκινητήρες σου δίνουν τη μέγιστη ροπή απο 0 στροφές σε αντίθεση με τους συμβατικούς.

Το πρόβλημα είναι οι μπαταρίες και γενικότερα η αποθήκευση της ενέργειας. Αυτό δεν έχει λυθεί ούτε κατ’ ελάχιστο.

Βάρος, φθορά, χρόνος φόρτισης, κόστος ειναι κάποια απο τα πολλά που πρέπει ακόμα να λυθούν. Αν λυθούν αυτά τότε το κόστος ενός αυτοκινήτου θα είναι πολύ χαμηλό μιας και έχεις 1 και μοναδικό κινούμενο μέρος σε αντίθεση πάλι με τους συμβατικούς.

Ξεχνάς τα service, ξεχνάς τα λάδια, ξεχνάς να αλλάζεις τακάκια, ξεχνάς τι σημαίνει συντήρηση.

Darth

@Βαγγέλης κοιτα δεν ξεχνάς τελείως το service… (αν δεις για tesla ποσο θέλει θα καταλάβεις…. )
αλλα ναι καμια σχέση με τα συμβατικα ουτε καν κοντα

NLS

Άμα οδηγήσετε tesla θα πάθετε πλάκα.

Σωστά το θέμα είναι ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ. Όλα τα άλλα έχουν φτάσει σχεδόν εκεί που πρέπει να είναι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Gear Apple Apple Watch featured

Apple: Σκιέρ ενεργοποιούν κατά λάθος τη λειτουργία σύγκρουσης του iPhone

Η δυνατότητα ανίχνευσης σύγκρουσης που είναι ενσωματωμένη στα μοντέλα iPhone 14, iPhone 14 Pro και Apple Watch αναγκάζει τους σκιέρ να καλούν κατά λάθος τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Gear Apple Apple Watch iPhone 14

Η Apple γίνεται (RED) για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS

Για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS, η Apple επισήμανε τη μακροχρόνια συνεργασία της με την (RED), η οποία έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 250 εκατ. δολάρια από το 2006.

Gear Apple Watch iMac

Τα iMac 2013 και 2014 χαρακτηρίστηκαν ξεπερασμένα – Το Apple Watch Series 2 vintage

Αρκετά μοντέλα iMac του 2013 και του 2014, που ήταν προηγουμένως στη λίστα vintage, χαρακτηρίστηκαν ως ξεπερασμένα και δεν πληρούν πλέον τις προϋποθέσεις για επισκευή.

Gear gmail Google Pixel Watch

Pixel Watch: Προ των πυλών δύο νέες εφαρμογές – Έρχονται Gmail και Ημερολόγιο Google

Η Google εργάζεται δυναμικά για να βελτιώσει την εμπειρία των χρηστών του Pixel Watch εφαρμόζοντας όλο και περισσότερες ενημερώσεις λογισμικού με τη μορφή εφαρμογών.