Μια νέα έρευνα, που διεξήγαγε το MSN της Microsoft σε 12 ευρωπαϊκές χώρες, εν όψει της επικείμενης εορταστικής περιόδου, αποτυπώνει τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία, προτείνοντας διαρκώς νέα μέσα επικοινωνίας που καταργούν τις αποστάσεις, φέρνει πιο κοντά τους ανθρώπους με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε και στην Ελλάδα, συγκεντρώνοντας απαντήσεις από συνολικά 978 άτομα. Αντλώντας στοιχεία από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι σύγχρονοι άνθρωποι, κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, αξιοποιούν την τεχνολογία για να επικοινωνήσουν με τους οικείους τους και να στείλουν τις ευχές τους.
Ευχετήρια κάρτα ή γραπτό μήνυμα;
Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από τις απαντήσεις των ελλήνων συμμετεχόντων, περίπου 1 στους 3 (ποσοστό 30%) δεν θα καταφέρει να περάσει τις γιορτές μαζί με όλους όσους θα επιθυμούσε και, ως εκ τούτου, αναζητά εναλλακτικούς τρόπους για να εκφράσει τις ευχές τους, αλλά και να έρθει σε επαφή με συγγενείς και φίλους. Παράλληλα, η έρευνα ανέδειξε την τάση των σύγχρονων ανθρώπων να εκφράζουν τις ευχές τους μέσω τηλεφώνου, γραπτών μηνυμάτων και email, τάση η οποία με το χρόνο φαίνεται να έχει αντικαταστήσει την παλαιότερη συνήθεια αποστολής έντυπων ευχετήριων καρτών μέσω ταχυδρομείου.
Συγκεκριμένα, βάσει των απαντήσεων που έδωσαν οι επισκέπτες του www.msn.gr στην έρευνα, η ανταλλαγή ευχών μέσω καρτών σταδιακά έδωσε τη θέση της στις τηλεφωνικές κλήσεις (ποσοστό 74%), στα γραπτά μηνύματα μέσω κινητού τηλεφώνου (ποσοστό 50%) και στην αποστολή email (ποσοστό 20%). Και ενώ οι παραπάνω τρόποι προτιμώνται από τους περισσότερους, χάρη στην ευκολία και την αμεσότητά τους, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η παραλαβή παραδοσιακής ευχετήριας κάρτας συγκέντρωσε υψηλά ποσοστά (ποσοστό 41%) ως αγαπημένος τρόπος αποδοχής ευχών.
Ειδικότερα, τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τα εξής:
Αγαπημένοι τρόποι αποστολής ευχών
• Τηλεφωνικές κλήσεις (74%)
• Γραπτά μηνύματα (50%)
• Email (20%)
• Παραδοσιακή ευχετήρια κάρτα μέσω ταχυδρομείου (17%)
• Μηνύματα στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (14%)
• Συνομιλία με video (video chat) (4%)
Αγαπημένοι τρόποι αποδοχής ευχών
• Τηλεφωνικές κλήσεις (72%)
• Γραπτά μηνύματα (43%)
• Παραδοσιακή ευχετήρια κάρτα μέσω ταχυδρομείου (41%)
• Email (23%)
• Μηνύματα στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (14%)
• Συνομιλία με video (video chat) (8%)
Δώρα γιορτών
Όσον αφορά στις επιλογές των ερωτηθέντων σχετικά με το ποιο δώρο θα ήθελαν να λάβουν κατά τη διάρκεια των εορτών, οι δωροεπιταγές και τα μετρητά βρέθηκαν στην πρώτη θέση των προτιμήσεων. Συγκεκριμένα, στην ερώτηση «ποιο θα ήταν το ιδανικό δώρο που θα θέλατε να λάβετε κατά την εορταστική περίοδο», καταγράφηκαν τα ακόλουθα:
• 41% απάντησε δωροεπιταγές/ μετρητά
• 25% δήλωσε καινούργια ρούχα
• 16% απάντησε προϊόντα τεχνολογίας (smartphone, PC, tablet)
• 10% ανέφερε κοσμήματα/ ρολόι
• 8% απάντησε προϊόντα υγείας και ομορφιάς.
Βασικό συστατικό για τις ιδανικές γιορτές, σύμφωνα με τους έλληνες ερωτηθέντες, είναι η συγκέντρωση συγγενών και φίλων γύρω από το εορταστικό τραπέζι. Συγκεκριμένα, το φαγητό και το ποτό αποτυπώνονται ως ο καλύτερος τρόπος διασκέδασης με την οικογένεια για τη συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων (ποσοστό 85%). Ακολουθούν τα επιτραπέζια παιχνίδια (ποσοστό 38%), καθώς και η παρακολούθηση τηλεοπτικού προγράμματος και ταινιών (ποσοστό 36%).
Στην ερώτηση «αν θα αλλάζατε κάτι από τον τρόπο με τον οποίο περνάτε παραδοσιακά τις γιορτές με την οικογένειά σας, τι θα ήταν αυτό;» σχεδόν 1 στους 3 ερωτηθέντες απάντησε ότι θα προτιμούσε να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στους φίλους ή τον αγαπημένο του (ποσοστό 35%), αντίστοιχος αριθμός δήλωσε ότι θα προτιμούσε να περάσει περισσότερο χρόνο παίζοντας παιχνίδια και διασκεδάζοντας με την οικογένειά του (ποσοστό 32%), ενώ περίπου 1 στους 4 επεσήμανε ότι δεν θα άλλαζε τίποτα (ποσοστό 28%). Αξίζει ακόμα να σημειωθεί ότι μόλις το 17% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα προτιμούσε να αφιερώσει λιγότερο χρόνο στη χρήση υπολογιστών και τηλεφώνων, ενώ το 14% θα ήθελε να αφιερώσει λιγότερο χρόνο μπροστά στην τηλεόραση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της παγκόσμιας εορταστικής καμπάνιας, που υλοποιεί η Microsoft για την προβολή σειράς προϊόντων της. Με βασικό μήνυμα «Είναι η καλύτερη εποχή για να νιώσουμε σαν οικογένεια», η καμπάνια υπενθυμίζει στο κοινό ότι η τεχνολογία προσφέρει πλήθος δυνατοτήτων, που επιτρέπουν στους ανθρώπους να έρθουν πιο κοντά και να βιώσουν ακόμα πιο έντονα την εμπειρία των Χριστουγέννων.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ