Το MIT αναπτύσσει τεχνολογία για ασύρματη επικοινωνία μεταξύ υποβρυχίου και αεροσκάφους

Γνωρίζατε ότι ακόμη και σήμερα υποβρύχια και αεροπλάνα δεν μπορούν να επικοινωνούν ασύρματα μεταξύ τους; Για δεκαετίες, η επικοινωνία μεταξύ υποβρύχιων και εναέριων σκαφών παρέμενε ένα άλυτο πρόβλημα. Ίσως όμως όχι για πολύ ακόμη.

Τα υποβρύχια όπως γνωρίζουμε για να επικοινωνούν χρησιμοποιούν ακουστικά σήματα, ενώ αντίστοιχα τα αεροσκάφη στον αέρα χρησιμοποιούν ραδιοσήματα. Κανένα όμως από αυτά τα σήματα δεν μπορεί να λειτουργήσει ταυτόχρονα σε νερό και αέρα.

Ερευνητές του MIT παρουσίασαν το TARF (Translational Acoustic-RF communication), την πρώτη τεχνολογία που επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ υποβρύχιου και αεροσκάφους. Η τεχνολογία λειτουργεί ο εξής: ένας πομπός TARF εκπέμπει ηχητικό σήμα όπως το SONAR με τη μορφή κυμάτων. Όταν αυτά τα κύματα χτυπήσουν την επιφάνεια του νερού δημιουργούν μικροσκοπικές δονήσεις σε διαφορετικές συχνότητες που αντιστοιχούν στο δυαδικό σύστημα 0s και 1s.

Τις δονήσεις αυτές καταγράφει ένας πομπός TARF με ένα υπερευαίσθητο ραντάρ (30GHz – 300GHz). Το ραντάρ αυτό μεταδίδει ένα σήμα το οποίο αντανακλάται από την επιφάνεια του νερού και επανέρχεται. Καθώς η επιφάνεια του νερού δονείται, προκαλεί μικρές αλλαγές στο ληφθέν σήμα ραντάρ, επιτρέποντας στον δέκτη TARF να αντιληφθεί τις μικροσκοπικές δονήσεις που προκαλούνται από τον υποβρύχιο ακουστικό πομπό και να συλλάβει τα δεδομένα.

MIT, Το MIT αναπτύσσει τεχνολογία για ασύρματη επικοινωνία μεταξύ υποβρυχίου και αεροσκάφους

Το TARF μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ήρεμη αλλά και κυματώδη θάλασσα. Νέοι αλγόριθμοι επεξεργασίας σήματος χρησιμοποιούν τη συχνότητα των κυμάτων για να εξηγήσουν τις διαφορές μεταξύ μεγάλων και μικροσκοπικών κυμάτων όσον αφορά στη μετάδοση του σήματος και στη μεταφορά των δεδομένων. Στην παρούσα φάση το σύστημα λειτουργεί μόνο σε κύματα έως σχεδόν 6,3 ίντσες υψηλά, αλλά το MIT ελπίζει να το βελτιώσει για να μπορέσει να το εφαρμόσει σε ωκεανούς με μεγαλύτερα βάθη και υψηλότερα κύματα.

Όσον αφορά στον όγκο των δεδομένων το TARF προς το παρόν δεν είναι σε θέση να μεταδώσει φωτογραφίες ή μεγάλα αρχεία, παρά μόνο δεδομένα με ταχύτητα μερικών εκατοντάδων bit ανά δευτερόλεπτο. Ωστόσο, ακόμη και αυτό ο πολύ μικρός όγκος δεδομένων μπορεί φανεί υπεραρκετός σε πολλαπλές εφαρμογές.

MIT, Το MIT αναπτύσσει τεχνολογία για ασύρματη επικοινωνία μεταξύ υποβρυχίου και αεροσκάφους

Πηγή

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
View all comments

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Gear MIT Science

ΜΙΤ: Ανακαλύφθηκε νέος τρόπος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας

Οι μηχανικοί του MIT κατάφεραν να δημιουργήσουν ηλεκτρισμό με μία διάταξη που αντλεί σωματίδια από το περιβάλλον.

Software MIT AI

Μελέτη του MIT βρίσκει λάθη και ανακρίβειες στις βάσεις δεδομένων

Ένα ποσοστό 3% των δεδομένων σε βάσεις δεδομένων παρουσιάζονται ως ανακριβή και λανθασμένα, σύμφωνα με μελέτη του MIT.

Cars featured MIT

Extending ShadowCam: Βοηθά τα αυτόνομα οχήματα να βλέπουν πίσω από τις γωνίες

Ομάδα του MIT ανέπτυξε το Extending ShadowCam που χρησιμοποιεί τις σκιές για να αντιλαμβάνεται αν κάποιο αντικείμενο κινείται σε νεκρή ζώνη.

Business AI Facebook MIT

MIT και Facebook αναπτύσσουν AI που δημιουργεί διευθύνσεις σε κατοίκους μη χαρτογραφημένων περιοχών

Το MIT σε συνεργασία με το Facebook, αναπτύσσουν νέα τεχνητή νοημοσύνη για να μπορεί να δώσει διευθύνσεις σε κατοίκους που βρίσκονται σε μη χαρτογραφημένες περιοχές και δεν έχουν κάποια οδό στην κατοικία τους.