Η Apple σταματά όλες τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα Χ μετά τις αντισημιτικές δηλώσεις που έκανε ο Elon Musk την περασμένη Τετάρτη, σύμφωνα με το Axios.
Από όταν ο μεγιστάνας εξαγόρασε το Twitter (το οποίο μετονόμασε στη συνέχεια σε Χ) μεγάλο ποσοστό διαφημιστών τράπηκε σε φυγή. Η Apple συνέχισε να πληρώνει για διαφημιστικά σποτ και υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους διαφημιστικούς συνεργάτες του κοινωνικού δικτύου.
Τον περασμένο Μάρτιο, μάλιστα, ο Musk ευχαρίστησε την Apple για την υποστήριξή της, αποκαλώντας την εταιρεία έναν από τους «μεγαλύτερους διαφημιστές του Twitter».
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Apple διακόπτει το να διαφημίζεται στην πλατφόρμα. Το είχε κάνει ξανά τον Νοέμβριο του 2022, κάτι που έκανε τον Musk να ξεσπάσει και να ρωτήσει αν η Apple μισούσε την «ελευθερία του λόγου». Είχε πει επίσης ότι η Apple είχε απειλήσει να αφαιρέσει το Twitter από το App Store και ότι θα «έφτιαχνε ένα εναλλακτικό τηλέφωνο» εάν τελικά το έκανε.
Η διαφωνία επιλύθηκε μετά τη συνάντηση Musk – Cook στο Apple Park αργότερα μέσα στη χρονιά. Ο Musk δήλωσε τότε ότι η Apple στην πραγματικότητα δεν απείλησε ποτέ να αφαιρέσει το Twitter από το App Store και ότι επρόκειτο για «παρεξήγηση». Μίλησε, δε, για μια «καλή συζήτηση» και μετά από αυτό το σημείο, η Apple «επανέφερε πλήρως» τη διαφήμιση. Αναφορές το 2022 υπέδειξαν ότι η Apple ξόδευε περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια ετησίως σε διαφημίσεις Twitter.
Με τα τελευταία σχόλια του Musk και τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι το X εμφανίζει διαφημίσεις της Apple μαζί με περιεχόμενο υπέρ του Χίτλερ, δεν είναι σαφές εάν η Apple θα πειστεί να συνεχίσει ξανά τη διαφήμιση κάποια στιγμή στο μέλλον. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Apple, Tim , τον Σεπτέμβριο δήλωσε ότι η Apple «συνεχώς» αξιολογεί εάν η Apple πρέπει να αγοράζει διαφημίσεις στο κοινωνικό δίκτυο.
Αν δεν έχετε παρακολουθήσει τα γεγονότα, ο Musk ενέκρινε μια αντισημιτική θεωρία συνωμοσίας που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο. Σε απάντηση σε μια ανάρτηση στο “Χ” που ισχυριζόταν ότι οι εβραϊκές κοινότητες υποστηρίζουν “διαλεκτικό μίσος κατά των λευκών”, ο Μασκ απάντησε, “είπες την πραγματική αλήθεια,”. 164 Εβραίοι ραβίνοι και ακτιβιστές ζήτησαν από εταιρείες όπως η Apple, η Google, η Amazon και η Disney να σταματήσουν να διαφημίζονται στο “X”.
Η διευθύνουσα σύμβουλος του “X” Linda Yaccarino απάντησε στην κριτική μέσω ενός tweet στο οποίο έγραψε: “Η άποψη του X ήταν πάντα πολύ σαφής ότι οι διακρίσεις από όλους πρέπει να ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ σε όλα τα επίπεδα — νομίζω ότι αυτό είναι κάτι στο οποίο μπορούμε και πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε Όταν πρόκειται για αυτήν την πλατφόρμα — Το Χ ήταν επίσης εξαιρετικά ξεκάθαρο σχετικά με τις προσπάθειές μας για την καταπολέμηση του αντισημιτισμού και των διακρίσεων. Δεν υπάρχει θέση για αυτό πουθενά στον κόσμο — είναι άσχημο και λάθος. Τελεία.”
Η Apple δεν είναι η μόνη εταιρεία που αποσύρεται από τις διαφημίσεις στο Twitter. Η IBM δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι αποσύρει τις διαφημίσεις της και η Ευρωπαϊκή Ένωση επίσης δεν σχεδιάζει πλέον να διαφημίζεται στο κοινωνικό δίκτυο. Ο Λευκός Οίκος, από την πλευρά του, καταδίκασε τα σχόλια του Musk. Ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Άντριου Μπέιτς δήλωσε: «Είναι απαράδεκτο να επαναλαμβάνεται το αποτρόπαιο ψέμα πίσω από την πιο μοιραία πράξη του αντισημιτισμού στην αμερικανική ιστορία ανά πάσα στιγμή, πόσο μάλλον έναν μήνα μετά την πιο θανατηφόρα ημέρα για τον εβραϊκό λαό από το Ολοκαύτωμα». Ακόμα, οι υπάλληλοι του Χ είπαν στους New York Times ότι και άλλες εταιρείες είναι αναστατωμένες. Στη λίστα έχουν προστεθεί οι Disney, Sony, Warner Bros. Discovery, Lionsgate και Paramount Global.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ