Η Avast κλείνει τη θυγατρική της Jumpshot μετά από έρευνα που αποκάλυψε ότι οι δύο εταιρείες πωλούσαν δεδομένα χρηστών σε πλήθος μεγάλων εταιρειών. Τα στοιχεία αυτά ήρθαν στο φως λίγες ημέρες πριν, και όπως έγινε γνωστό σε όλο αυτό εμπλέκονται τα δωρεάν antivirus Avast και AVG.
Η συλλογή δεδομένων και τα μέτρα που πήρε η εταιρεία
Η Motherboard και το PCMag διαπίστωσαν ότι η Avast πωλούσε μια σειρά από ευαίσθητες πληροφορίες χρηστών, συμπεριλαμβανομένων των αναζητήσεων που πραγματοποιούσαν στη Google, των δεδομένων χρήσης του Google Maps, ακόμα και τα δεδομένα της δραστηριότητας τους στο LinkedIn και το YouTube, σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου.
Η εταιρεία λάμβανε τα δεδομένα αυτά μέσω των λογισμικών προστασίας από ιούς που προαναφέραμε. Στη συνέχεια, τα δεδομένα συγκέντρωνε και πουλούσε η Jumpshot. Η θυγατρική της Avast δήλωσε στους πελάτες της ότι ένα από τα προϊόντα της, το “All Clicks Feed“, θα μπορούσε να παρακολουθεί κάθε κλικ που κάνουν οι χρήστες σε διάφορες ιστοσελίδες καταγράφοντας ακριβείς πληροφορίες.
“Η βασική αποστολή της Avast είναι να κρατήσει τους χρήστες ασφαλείς στο διαδίκτυο και να τους δώσει τον έλεγχο της ιδιωτικής τους ζωής”, δήλωσε ο Ondrej Vlcek, Διευθύνων Σύμβουλος της Avast.
Συμπληρώνοντας ότι: “Όλες οι πρακτικές που θέτουν σε κίνδυνο την εμπιστοσύνη των χρηστών είναι απαράδεκτες για την Avast. Επαγρυπνούμε για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των χρηστών μας και λαμβάνουμε άμεσα μέτρα όταν αυτό απαιτείται, όπως στην περίπτωση της Jumpshot. Ειδικά εφόσον ορισμένοι χρήστες αμφισβήτησαν τη χρήση των δεδομένων τους από τη θυγατρική μας.”
Μπορεί η Jumpshot να διακόπτει τη λειτουργία της, αλλά η Avast δήλωσε πως όλα τα υπόλοιπα προϊόντα της θα συνεχίσουν να λειτουργούν όπως και πριν, χωρίς να επηρεαστεί η αποτελεσματικότητα τους.
Αν και η Avast προσπαθεί να επαναφέρει την εμπιστοσύνη των χρηστών, το έργο της θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από δύσκολο έως αδύνατο. Η περίπτωση της Jumbshot δεν είναι το πρώτο περιστατικό που συνδέει την εταιρεία με την πώληση δεδομένων χρηστών.
Τον Δεκέμβριο, ο Firefox απέσυρε από το κατάστημα πρόσθετων που διαθέτει δύο από τις επεκτάσεις της εταιρείας, διότι συνέλεγαν περισσότερα δεδομένα χρηστών από ό,τι ήταν απαραίτητο.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ