Κώδικας Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης

, Κώδικας Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής ΠληροφόρησηςΣτη δημοσίευση του Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης προέβη με Απόφασή της η ΕΕΤΤ. Με τον Κώδικα θεσπίζονται κανόνες για την παροχή υπηρεσιών τηλεηχοπληροφόρησης (Audiotext), οπτικής τηλεπληροφόρησης (Videotext), σύντομων μηνυμάτων (SMS) προστιθέμενης αξίας και πολυμεσικών μηνυμάτων (MMS) προστιθέμενης αξίας.

Στο πλαίσιο του Κώδικα ρυθμίζονται και οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης που παρέχονται μέσω του Διαδικτύου. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος Κώδικας δεν αφορά τη ρύθμιση του περιεχομένου των συγκεκριμένων υπηρεσιών.

Οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) στην Ελλάδα παρέχονται στους δεκαψήφιους αριθμούς 901ΧΧΧΧΧΧΧ, 909ΧΧΧΧΧΧ και στους πενταψήφιους σύντομους κωδικούς 14ΧΧΧ, 190ΧΧ-195ΧΧ και 54ΧΧΧ, οι οποίοι θα πρέπει να φαίνονται ευκρινώς σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό των παρόχων ΥΠΠ.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για τις ΥΠΠ που δημοσίευσε η ΕΕΤΤ, οι Πάροχοι ΥΠΠ, μεταξύ άλλων, υποχρεούνται:
• Να δημοσιεύουν πίνακα, στον οποίο αναγράφονται όλες οι ΥΠΠ που παρέχουν, συμπεριλαμβανομένου και του τιμοκαταλόγου τους. Η δημοσίευση του Πίνακα ΥΠΠ γίνεται στην ιστοσελίδα των Παρόχων ΥΠΠ ή εναλλακτικά φιλοξενείται στην ιστοσελίδα των αντίστοιχων Παρόχων Δικτύου και είναι εύκολα προσβάσιμος στους καταναλωτές.
• Να μην χρεώνουν τους καταναλωτές κατά την αναμονή για τη σύνδεση με την υπηρεσία ή, αν αυτό δεν είναι τεχνικά εφικτό, να μην απαντούν σε κλήση καταναλωτή, αν δεν υπάρχει διαθέσιμη γραμμή για την παροχή της υπηρεσίας.
• Να δημιουργήσουν γραμμή βοήθειας/παραπόνων (HELP LINE), όχι πρόσθετης χρέωσης, η οποία πρέπει να αναφέρεται στις ανακοινώσεις-διαφημίσεις της ΥΠΠ και η οποία δεν θα απαντά μόνο με ηχογραφημένο μήνυμα.
• Να δηλώνουν με σαφήνεια σε κάθε προωθητικό υλικό πλήρη περιγραφή της χρέωσης. Ειδικότερα για τα SMS και τα ΜΜS, οι Πάροχοι ΥΠΠ υποχρεούνται να δηλώνουν σε κάθε προωθητικό υλικό σαφή περιγραφή της χρέωσης, και ιδίως, κατά περίπτωση, την τιμολόγηση ανά μήνυμα, το συνολικό αριθμό μηνυμάτων που απαιτούνται για την παροχή της υπηρεσίας και το συνολικό μέγιστο κόστος της υπηρεσίας για τον χρήστη, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
• Κατά τη διαφημιστική προβολή των υπηρεσιών, να αναγράφουν ευκρινώς τις τιμές χρέωσης (σε οριζόντια διάταξη και σε κάθε μία επιφάνεια προβολής σε περιπτώσεις έντυπης ή τηλεοπτικής ή πολυμεσικής διαφήμισης) ή να τις ανακοινώνουν με σαφήνεια (κατά περίπτωση ανά λεπτό, ανά κλήση ή ανά μήνυμα, καθώς και συνολικό αριθμό μηνυμάτων που απαιτούνται για την παροχή της υπηρεσίας, εάν η διαφημιστική προβολή γίνεται αποκλειστικά μέσω ήχου από ηλεκτρονικό ή άλλο μέσο). Στην περίπτωση τηλεοπτικής ή πολυμεσικής διαφήμισης πρέπει το ύψος της χρέωσης να αναγράφεται καθ’ όλη τη χρονική διάρκεια της διαφήμισης σταθερά και όχι με κυλιόμενη λεζάντα (trailer).

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου Κώδικα Δεοντολογίας, ρυθμίζονται και θέματα που αποσκοπούν στην προστασία των χρηστών από παράνομους dialers. Δεδομένου ότι ο Κώδικας αναφέρεται στις ΥΠΠ που παρέχονται σε αριθμούς του Εθνικού Σχεδίου Αριθμοδότησης, δεν αφορά υπηρεσίες μέσω dialers σε διεθνείς προορισμούς. Πιο συγκεκριμένα, για την παροχή ΥΠΠ μέσω διαδικτύου, ισχύουν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

• Επιβάλλεται στους Παρόχους ΥΠΠ να εξασφαλίζουν ότι πριν τη σύνδεση του χρήστη με την υπηρεσία, ο χρήστης ενημερώνεται για το γεγονός ότι πρόκειται να συνδεθεί με υπηρεσία υψηλής χρέωσης, για το κόστος της Υπηρεσίας και για την ταυτότητα του Παρόχου Υπηρεσιών. Τα συγκεκριμένα στοιχεία αναγράφονται ευδιάκριτα και με σαφήνεια σε παράθυρο, και στο πλαίσιο του ίδιου παραθύρου, ο Τελικός Χρήστης δίνει τη ρητή συγκατάθεσή του για τη σύνδεση με την Υπηρεσία, επιλέγοντας ένα κουμπί με την ένδειξη ΟΚ.
• Ο Πάροχος ΥΠΠ υποχρεούται να εξασφαλίζει ότι οι ήχοι επιλογής αριθμού (dialing) και διαποδιαμορφωτή (modem) δεν σιγούνται.
• Στην περίπτωση όπου η ΥΠΠ μέσω διαδικτύου χρεώνεται ανά μονάδα χρόνου, οι Πάροχοι ΥΠΠ υποχρεούνται να εξασφαλίζουν ότι ένας ψηφιακός μετρητής χρόνου βρίσκεται διαρκώς στο παράθυρο εφαρμογής, το οποίο δίνει την πρόσβαση στην Υπηρεσία, επιδεικνύοντας συνεχώς τη διάρκεια σύνδεσης στην Υπηρεσία.
• Ο Πάροχος ΥΠΠ μέσω διαδικτύου υποχρεούται να διακόπτει αυτόματα την τηλεπικοινωνιακή σύνδεση του Τελικού Χρήστη με την Υπηρεσία, μετά την πάροδο των 20 πρώτων λεπτών από την έναρξη της σύνδεσης.
• Το λογισμικό dialer δεν επιτρέπεται να αντικαθιστά μόνιμα τον αριθμό της σύνδεσης του υπολογιστή του xρήστη με το διαδίκτυο, ούτε να ενεργοποιεί τη σύνδεση με την Υπηρεσία χωρίς την παρέμβαση και τη ρητή συγκατάθεση του Τελικού Χρήστη. Επίσης, δεν επιτρέπεται να παρέχει τη δυνατότητα στον Τελικό Χρήστη να επισκέπτεται άλλες διαδικτυακές σελίδες, χωρίς προηγουμένως να έχει αποσυνδεθεί από την ΥΠΠ.
• Επιβάλλεται στους Παρόχους ΥΠΠ μέσω διαδικτύου, να δηλώνουν τις ΥΠΠ υποχρεωτικά στην ΕΕΤΤ, τουλάχιστον 10 εργάσιμες ημέρες πριν από την έναρξη της παροχής τους.

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική, Καθημερινή και Παραπολιτικά, πάντα για θέματα τεχνολογίας. Μάθετε περισσότερα για τον Κώστα στο Magikokopidi.gr.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

0 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet Facebook Instagram TikTok

Απαγορεύτηκε με νόμο η χρήση των social media στους κάτω των 16 ετών στην Αυστραλία

Oι αυστραλιανές αρχές αποφάσισαν ότι τα παιδιά κάτω των 16 ετών δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.

Internet Instagram

Instagram: Διαθέσιμη η δυνατότητα κοινής χρήσης ζωντανής τοποθεσίας στα DM

Το Instagram ανακοίνωσε αρκετές ενημερώσεις για τα άμεσα μηνύματα στην πλατφόρμα του, όπως κοινοποίηση τοποθεσίας.

Internet featured

Aυτός ο κωδικός πρόσβασης χρειάζεται μόλις ένα δευτερόλεπτο για να παραβιαστεί – Πώς να έχετε ασφαλείς λογαριασμούς

Το PC Gamer δημοσίευσε λίστα με τους 200 πιο χρησιμοποιούμενους κωδικούς πρόσβασης σε μια προσπάθεια να κάνει τους χρήστες να τους αλλάξουν.

Internet gmail Google

Νέα λειτουργία της Google για την προστασία του email σας από ανεπιθύμητα μηνύματα

Τα spam email αποτελούν πρόβλημα για τους χρήστες, ειδικά από τη στιγμή που σχεδόν κάθε εφαρμογή και υπηρεσία απαιτεί εγγραφή πριν τη χρήση.