Τετάρτη
16/01/2013

Graph Search, Ένα Βήμα για το facebook [News & Views]

To facebook χτες έκανε την έκπληξη ανακοινώνοντας το Graph Search, έναν νέο τρόπο αναζήτησης μέσα στο αγαπημένο μας κοινωνικό δίκτυο που υπόσχεται να αλλάξει τα πάντα. Η έκπληξη φυσικά ήταν για μας ότι περιμέναμε κάτι πολύ διαφορετικό, κάτι πολύ ριζοσπαστικό, όπως ένα κινητό τηλέφωνο ή ένα operating system, αλλά τώρα θα πρέπει να συμβιβαστούμε με μια μικρή αναβάθμιση…

Graph Search

Η αλήθεια είναι πως – όπως είχαμε τονίσει εδώ και αρκετό καιρό απ’ αυτή τη στήλη – η αναζήτηση ήταν η μεγάλη έλλειψη στο facebook και γι’ αυτό η αναβάθμιση αυτή είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση μια που το facebook προσπαθεί μ’ αυτόν τον τρόπο και να αντιδράσει στην υπεροχή (ειδικά σ’ αυτό το σημείο) του αντιπάλου Google + όσο και να ανοίξει μια νέα δίοδο για εισόδημα πίσω από targeted αναζητήσεις που θα προσπαθήσει να πουλήσει σε διαφημιστές.

Όμως η αλήθεια είναι πως η απλή παρουσία της ανανεωμένης αναζήτησης δεν είναι αρκετή και απατείται γενικότερα μια αλλαγή στο τρόπο με τον οποίο ο μέσος χρήστης σκέφτεται το facebook και τις αναζητήσεις που μπορεί να κάνει μέσα απ’ αυτό. Όμως το πλήθος των χρηστών και της χρήσης που γίνεται στο facebook είναι ένα ατού το οποίο σίγουρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατάλληλα.

Τι σημαίνει όμως αυτή η αλλαγή για μια εταιρεία που θέλει να προωθηθεί ηλεκτρονικά μέσα από το facebook; Με απλά λόγια πλέον κάποιος – ελπίζουμε – πως θα μπορεί να διαφημίζεται με βάση keywords αναζήτησης σε συνδυασμό και με τα πλήρη δημογραφικά του στοιχεία κι έτσι θεωρητικά θα μπορεί να έχει πολύ καλύτερα αποτελέσματα από πλευράς conversions και πωλήσεων. Αυτό όμως θα μπορέσει να ισχύσει μόνο αν το facebook αποδείξει πως οι αναζητήσεις του είναι αποτελεσματικές και μόνο αν καταφέρει να πείσει για την ‘αλλαγή παραδείγματος’ στο νου του μέσου χρήστη που τελείται με την χρήση της αναζήτησης αυτής. Κι αυτό χρειάζεται πολύ περισσότερη προσπάθεια από το ίδιο το facebook a απ’ ό,τι φαίνεται αυτή τη στιγμή.

Το βήμα που έκανε το facebook χτες είναι μικρό, είναι δειλό, αλλά σίγουρα είναι ένα βήμα στην σωστή κατεύθυνση – και για το ίδιο, μα και για τις εταιρείες που θέλουν να προωθηθούν μέσα απ΄αυτό.

Μάθε για: , , , ,

Συντάκτης: .

2 Σχόλια

  1. Ο/Η takis1994 λέει:

    Στα ελληνικα δεν ειναι ετσι; Δοκιμασα και δεν φαινεται να εχει αλλαξει τιποτα.

  2. Ο/Η nikos λέει:

    @takis
    Όχι προς το παρόν είναι μόνο στα αγγλικά. Αν θες διάβασε το αντίστοιχο μεγάλο άρθρο του wired

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.