Το Facebook, με τη μετονομασία του σε Meta, έχει ποντάρει πολλά στο metaverse και την εικονική πραγματικότητα, επενδύοντας δισεκατομμύρια ετησίως για την κατασκευή υλικού και λογισμικού που εκτείνεται πέρα από τα παραδοσιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ένα δείγμα αυτών έχουμε δει με την κυκλοφορία του Horizon Worlds, της κοινωνικής πλατφόρμας VR για τα ακουστικά Quest. O εικονικός αυτός κόσμος παρουσιάστηκε στη διαφήμιση της Meta για το Super Bowl, με τον Mark Zuckerberg να το αποκαλεί «πυρήνα του οράματός μας για το metaverse».
Σε ένα all-hands meeting νωρίτερα στην εβδομάδα, ο Chief Product Officer της εταιρείας, Chris Cox, έδωσε στους υπαλλήλους μια μη αναφερθείσα ενημέρωση σχετικά με την ανάπτυξη των χρηστών του Horizon. Όπως είπε, από τότε που το Horizon Worlds κυκλοφόρησε σε όλους τους χρήστες του Quest στις ΗΠΑ και τον Καναδά στις αρχές Δεκεμβρίου, η μηνιαία βάση χρηστών του έχει αυξηθεί κατά 10 φορές σε 300.000 άτομα, σύμφωνα με έναν υπάλληλο που άκουσε την παρατήρηση.
Ο εκπρόσωπος της Meta, Joe Osborne, επιβεβαίωσε τα στατιστικά στοιχεία και είπε ότι περιλαμβάνει χρήστες του Horizon Worlds και του Horizon Venues, μιας ξεχωριστής εφαρμογής για παρακολούθηση ζωντανών εκδηλώσεων σε VR που χρησιμοποιεί τα ίδια avatars και βασικούς μηχανισμούς. Ο αριθμός δεν περιλαμβάνει το Horizon Workrooms, μια εμπειρία συνδιάσκεψης VR που βασίζεται σε ένα σύστημα πρόσκλησης.
Πριν από την κυκλοφορία του τον Δεκέμβριο, το Horizon Worlds βρισκόταν σε μια ιδιωτική beta για τους δημιουργούς προκειμένου να δοκιμάσουν τα εργαλεία δημιουργίας κόσμου. Όπως λειτουργεί και η πλατφόρμα παιχνιδιών Roblox ή το Minecraft της Microsoft, το Horizon Worlds επιτρέπει στους ανθρώπους να δημιουργούν προσαρμοσμένα περιβάλλοντα για να κάνουν παρέα και να παίζουν παιχνίδια ως avatar χωρίς πόδια.
Η Meta ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι 10.000 ξεχωριστοί κόσμοι έχουν χτιστεί στο Horizon Worlds μέχρι σήμερα και η ιδιωτική της ομάδα στο Facebook για δημιουργούς αριθμεί πλέον πάνω από 20.000 μέλη.
Aν και το Horizon Worlds δεν αποφέρει ακόμα χρήματα στη Meta, υπάρχει μεγάλη πίεση προκειμένου να πάει καλά, με δεδομένη την πτώση της μετοχής της εταιρείας, καθώς οι επενδυτές αμφισβητούν αυτή τη στροφή της στο metaverse.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ