Τα προσωπικά δεδομένα δεν προστατεύονται απόλυτα από την ανωνυμία του διαδικτύου

προσωπικά δεδομένα, Τα προσωπικά δεδομένα δεν προστατεύονται απόλυτα από την ανωνυμία του διαδικτύου

Όταν πραγματοποιούμε εγγραφή σε μία ιστοσελίδα, αγοράζουμε κάτι, περιηγούμαστε στο διαδίκτυο ή κάνουμε οποιαδήποτε δραστηριότητα online δίνουμε ένα μέρος από τα προσωπικά δεδομένα μας, τα οποία οι ιστοσελίδες υπόσχονται ότι θα κρατήσουν ανώνυμα.

Επιπλέον, πέρα από την δραστηριότητα μας στον ιστό, έχουμε και προσωπικά δεδομένα εκτός ιστού, όπως για παράδειγμα τα ιατρικά μας αρχεία. Όλα αυτά είναι παλέτα δεδομένων τα οποία αποθηκεύουν οι εταιρείες και ισχυρίζονται ότι τα διατηρούν για εσωτερική χρήση.

Τα δεδομένα αυτά υποτίθεται ότι δεν περιέχουν το όνομα μας, έτσι ώστε κανείς να μην μπορεί να συνδέσει αυτά τα δεδομένα με εμάς τους ίδιους. Οι εταιρείες μοιράζονται και πωλούν τα ανώνυμα, μη-ταυτοποιημένα πακέτα δεδομένων που τους έχουμε παρέχει, πολλές φορές εν αγνοία μας.

Ωστόσο, μία νέα έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Communications, βρήκε ότι η πραγματική ανωνυμοποίηση των προσωπικών μας δεδομένων είναι αρκετά πιο δύσκολη υπόθεση.

Οι ερευνητές του Nature Communications βρήκαν ότι χρησιμοποιώντας το μοντέλο που ανέπτυξαν και βασισμένοι σε 15 δημογραφικά χαρακτηριστικά μπορούσαν να “αποκωδικοποιήσουν” τα ανώνυμα πακέτα δεδομένων και να εντοπίσουν το 99,98% των Αμερικανών.

Τα 15 δημογραφικά χαρακτηριστικά ίσως ακούγονται αρκετά, αλλά δεν είναι και τόσο εντυπωσιακό πλήθος. Για παράδειγμα, η εταιρεία ανάλυσης στοιχείων, Experian, το 2017 πούλησε μία βάση δεδομένων από μη-ταυτοποιημένα στοιχεία η οποία περιείχε 248 ιδιότητες ανά νοικοκυριό, για 123 εκατομμύρια Αμερικανούς.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι χρειάζονται μόνο ελάχιστες ιδιότητες/χαρακτηριστικά ώστε από ένα πακέτο με ελλιπή δεδομένα να επαναπροσδιοριστεί με σιγουριά οποιοδήποτε άτομο.

Τέλος, οι ερευνητές δημιούργησαν ένα εργαλείο το οποίο μας επιτρέπει να δούμε πόσο εύκολο θα ήταν να μας εντοπίσουν μέσα σε ένα δήθεν ανώνυμο σύνολο δεδομένων. Η υπηρεσία λειτουργεί προσωρινά για τη Μεγάλη Βρετανία και της ΗΠΑ.

Σε κάθε περίπτωση εμείς πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει λόγος να φοβόμαστε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία, απλώς πρέπει να το κάνουμε με φειδώ. Τη Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019, βρεθήκαμε στο One Channel στην εκπομπή One Direct των Γιώργο Παπαχρήστο και Τζίνα Μοσχολιού, και μιλήσαμε μαζί τους για τα προσωπικά δεδομένα στο ίντερνετ. Σας προτείνουμε να δείτε ολόκληρο το βίντεο, διότι μας αφορά όλους.

Πηγή

Ο Χάρης Αναγνωστόπουλος είναι τρελαμένος με την τεχνολογία από την ημέρα που μπορεί να θυμάται τον εαυτό του. Είναι τελειομανής και ψυχαναγκαστικός. Τεράστιο ψώνιο για αυτό και κάνει ανακύκλωση στις σακούλες και άλλα τέτοια είδη, άλλωστε κανείς δεν είναι τέλειος. "Αν έχεις χιούμορ γέλασε και περιέργεια ψάξε".

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest

0 Σχόλια
παλαιότερο
νεώτερο
Inline Feedbacks
View all comments

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Internet Chrome Google Google Chrome

Google Chrome: Πώς να απαλλαγείτε εύκολα από τις ανεπιθύμητες ειδοποιήσεις ιστοτόπων

Πολλές φορές αποδεχόμαστε να μας έρχονται ειδοποιήσεις από ιστότοπους χωρίς να θέλουμε πραγματικά, από κεκτημένη ταχύτητα.

Internet YouTube

YouTube: Ειδοποιήσεις στους γονείς για το περιεχόμενο που ανεβάζουν τα παιδιά τους στην πλατφόρμα

Το YouTube λανσάρει μια νέα λειτουργία που θα ενημερώνει τους γονείς αναφορικά με το περιεχόμενο που ανεβάζουν στην πλατφόρμα.

Internet ChatGPT

ChatGPT: Διπλασίασε τους εβδομαδιαίους ενεργούς χρήστες του – Είναι πλέον 200 εκατομμύρια

Το ChatGPT έχει πλέον 200 εκατ. ενεργούς χρήστες την εβδομάδα, διπλάσιους από τα 100 εκατ. που είχε τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την OpenAI.

Internet featured Instagram

Instagram: Μπορείς πλέον να προσθέτεις κείμενο και stickers στις φωτογραφίες

Το Instagram ανακοίνωσε ότι υποστηρίζει πλέον την προσθήκη κειμένου και επιπλέον εικόνων σε αναρτήσεις φωτογραφιών και καρουζέλ.