News & Views, Pinterest και ξερό ψωμί

2

Η φετινή χρονιά στον χώρο των social media χωρίς αμφιβολία ανήκει στο Pinterest, το νεό κοινωνικό δίκτυο που λειτουργεί τα τελευταία δυο χρόνια και που κατάφερε με την ανάπτυξή και την εξάπλωσή του να τραβήξει τα βλέμματα όλων. Χαρακτηριστικότερο στοιχείο αυτής τηε εξάπλωσης είναι πως το Pinterest είναι το πιο “γρήγορο” σάιτ στην ιστορία που έπιασε τα 10 εκατομμύρια χρήστες (ενώ οι εγγραφές του μάλιστα ήταν κλειστές και μόνο με πρόσκληση).

www.pinterest.com
News & Views, Pinterest και ξερό ψωμί

Η χρήση του, για όσους δεν γνωρίζουν είναι εξαιρετικά απλή: είναι ένα σαιτ για sharing φωτογραφιών, όπου οι χρήστες ‘καρφώνουν’ τις φωτογραφίες σε διάφορα άλμπουμ, τις μοιράζονται με φίλους και παρακολουθούν άλλες συλλογές με αντικείμενα/εικόνες που τους ενδιαφέρουν. Η κάθε φωτογραφία μπορεί να συνοδεύεται από κείμενο ή από σύνδεσμο στο σάιτ προέλευσης και έτσι πέρα από το καθαρό μοίρασμα των φωτογραφιών το Pinterest λειτουργεί (κυρίως) σαν ένα οπτικό bookmarking site, λίγο σαν το παλιό καλό del.icio.us. Thats all…

Αλλά σίγουρα η δημοφιλία του και μόνο δείχνει πως αυτή η απλή λειτουργία που θυμίζει τα “λευκώματα” των παλιών χρόνων καλύπτει ένα κενό στα κοινωνικά δίκτυα που δεν είχε αντιληφθεί κανείς πριν το Pinterest. Και μπορεί το Pinterest να μην περηφανεύεται για τις συνεχόμενες ώρες κάθε μήνα που ξοδεύουν οι χρήστες επάνω του όπως του facebook (μόλις 60 λεπτά τον μήνα ξοδεύει ο μέσος χρήστης στο Pinterest) όμως σίγουρα είναι το κοινωνικό δίκτυο που ο internet marketer θα πρέπει να προσέξει περισσότερο από τα άλλα.

“Άλλο ένα κοινωνικό δίκτυο;” θα μου πείτε; Ναι, δυστυχώς, άλλο ένα κοινωνικό δίκτυο, το οποίο όμως έχει δυο πολύ ουσιαστικές διαφορές από όλα τα υπόλοιπα: καταρχάς οι χρήστες του είναι περισσότερο γυναίκες (ναι, είναι πολύ γυναικείο μέσο) και ως γνωστόν οι γυναίκες είναι αυτές που αγοράζουν περισσσότερα πράγματα στο Ίντερνετ και κατά δεύτερον (και κατά συνέπεια του 1ου) τα πρώτα στατιστικά δείχνουν πως τα leads πωλήσεων μέσα από το Pinterest φαίνεται να είναι με διαφορά πολύ μεγαλύτερα από όλα τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Προφανώς το state of mind του χρήστη του Pinterest είναι πολύ περισσότερο προσανατολισμένο στην αναζήτηση για πώληση απ΄ ότι είναι οι χρήστες του facebook ή του twitter (όπου η έμφαση είναι στην διασκέδαση και στην επικοινωνία και όχι στην αναζήτηση). Αυτό από μόνο του αποτελεί ένα ‘μυστικό όπλο’ που θα πρέπει να φροντίσουμε όλοι όσοι ασχολούμαστε με την πώληση μέσα απ’ το ίντερνετ να εκμεταλευτούμε.

Το Pinterest άνοιξε τις εγγραφές του στο κοινό πριν λίγες μέρες και πλέον δεν χρειάζεται πρόσκληση για την εγγραφή σ’ αυτό, ενώ εδώ και λίγους μήνες λειτουργούν mobile εφαρμογές για την σύνδεση μ’ αυτό. Σίγουρα για το Pinterest αυτή είναι η πιο κρίσιμη περίοδος και σίγουρα σύντομα θα δούμε νέες προσθέσεις και νέες λειτουργίες σ’ αυτό που ελπίζω να μην χαλάσουν αυτήν την απλή κομψότητα για την οποία ξεχωρίζει. Σε επόμενο κείμενο θα δούμε κάποιες βασικές αρχές για την χρήση του Pinterest από μια τυπική online επιχείρηση.

Βασίλης Δρόλιας, PhD, @basileios
Internet business consultant

2
Σχόλια

avatar
2 Συνολικά σχόλια
0 Απαντήσεις
0 Ακόλουθοι
 
Το σχόλιο που αντέδρασαν οι περισσότεροι χρήστες
Το πιο δημοφιλές σχόλιο
2 Σχολιαστές
LiaΓιάννης Πρόσφατοι σχολιαστές
  Παρακολουθήστε τα σχόλια  
νεώτερο παλαιότερο πιο δημοφιλές
Να ειδοποιηθώ όταν
Γιάννης
Επισκέπτης
Γιάννης

Το δοκίμασα μια δυο μέρες και το έβγαλα. Δεν μ’αρεσε καθόλου και με μπέρδεψε ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούσε. Θα μείνω στο fancy που το χρησιμοποιω αρκετούς μήνες

Lia
Επισκέπτης
Lia

Η περιγραφή του site απέχει πολύ από το τι είναι το pinterest. Πρόκειται για ανταλλαγή διαφόρων πληροφοριών και όχι φωτογραφιών. Οι φωτογραφίες είναι απαραίτητες για να συνοδεύουν το θέμα. Ανταλλάσονται ιδέες διακόσμησης, χειροτεχνίας, ιδέες για πάρτυ, ταξίδια και ναι και αντικείμενα. Είναι ένα site που μπορείς να βρεις από χρηστικές ιδέες για το σπίτι, πώς να καθαρίσεις έναν λεκέ μέχρι συνταγές μαγειρικής αλλά και πως να φτιάξεις τον κήπο, το παιδικό δωμάτιο και άλλα πολλά πολλά πολλά. Εγώ το χρησιμοποιώ κυρίως σαν ένα “μέρος” να αποθηκεύω διάφορα πράγματα που είδα στο ιντερνετ και θέλω να τα έχω κάπου μαζεμένα. Επιπλέον δεν ανταλλάσσεις προσωπικά δεδομένα παρά μόνο αφήνεις ένα σχόλιο σχετικά με κάποια καταχώρηση. Δεν γίνεσαι “φίλος” με κανέναν παρά μόνο “ακολουθείς” τα “πινς” κάποιου που έχεις κοινά ενδιαφέροντα.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα