Διαδίκτυο: Ένας στους 3 χρήστες είναι παιδί και κινδυνεύει διαρκώς

1

childern internet

Ένας στους 3 χρήστες του Διαδικτύου παγκοσμίως είναι παιδί και ακόμη γίνονται πολύ λίγα πράγματα για να προστατευτούν. Σύμφωνα με την έκθεση της UNICEF τα παιδιά που είναι συνδεδεμένα στο Διαδίκτυο βρίσκονται συνεχώς σε κίνδυνο.

“Καλώς ή κακώς, η ψηφιακή τεχνολογία είναι πλέον ένα μη αναστρέψιμο γεγονός της ζωής μας. Σε έναν ψηφιακό κόσμο, η διπλή μας πρόκληση είναι να μετριάσουμε τις ζημιές, μεγιστοποιώντας ταυτόχρονα τα οφέλη του Διαδικτύου για κάθε παιδί”, δήλωσε ο Anthony Lake, Εκτελεστικός Διευθυντής της UNICEF.

Επιπλέον, η έκθεση “State of the World’s Children” επισημαίνει τα ψηφιακά χάσματα και μελετά τον αντίκτυπο του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών. Κυβερνήσεις και ιδιωτικός τομέας δεν έχουν ακολουθήσει το ρυθμό των αλλαγών, εκθέτοντας τα παιδιά σε νέους κινδύνους και ζημιές και αφήνοντας πίσω τα εκατομμύρια των πλέον μειονεκτούντων από αυτά.

Το διαδίκτυο εκθέτει τα παιδιά σε κινδύνους, όπως η κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων, η πρόσβαση σε επιβλαβές περιεχόμενο και ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός. Λόγω της εκτεταμένης χρήσης των mobile συσκευών, η πρόσβαση των παιδιών στο διαδίκτυο γίνεται λιγότερο ελεγχόμενη και ίσως πιο επικίνδυνη.

Στα πλεονεκτήματα του διαδικτύου αναφέρεται η πληροφόρηση, η οικοδόμηση δεξιοτήτων για τον ψηφιακό χώρο εργασίας και η δυνατότητα να εκφράσουν τις απόψεις τους. Ωστόσο, σήμερα 346 εκατομμύρια – το ένα τρίτο της νεολαίας στον πλανήτη – δεν έχει πρόσβαση στο ίντερνετ.

– Παγκοσμίως το 71% των νέων είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο – στον γενικό πληθυσμό το ποσοστό είναι 48%

– Η νεολαία στην Αφρική είναι η λιγότερο συνδεδεμένη – 3 στους 5 είναι εκτός διαδικτύου, στην Ευρώπη είναι 1 στους 25

– Το 56% των σελίδων είναι στα Αγγλικά, πολλά παιδιά δεν βρίσκουν περιεχόμενο που να κατανοούν ή να σχετίζονται πολιτιστικά

– 9 στις 10 αναγνωρισμένες σε παγκόσμιο επίπεδο διευθύνσεις URL για τη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών φιλοξενούνται σε πέντε χώρες – Καναδά, Γαλλία, Κάτω Χώρες, Ρωσία, Ηνωμένες Πολιτείες.

Πηγή

1
Σχόλια

avatar
1 Συνολικά σχόλια
0 Απαντήσεις
0 Ακόλουθοι
 
Το σχόλιο που αντέδρασαν οι περισσότεροι χρήστες
Το πιο δημοφιλές σχόλιο
1 Σχολιαστές
Lsantas Πρόσφατοι σχολιαστές
  Παρακολουθήστε τα σχόλια  
νεώτερο παλαιότερο πιο δημοφιλές
Να ειδοποιηθώ όταν
Lsantas
Επισκέπτης
Lsantas

Εδώ παραθέτω ενα κομμάτι εργασίας που έκανα στο μεταπτυχιακό. σε αυτό αναφέρω την σημαντικότητα του γονέα στο ρολο που έχει για την σωστή ανατροφή των παιδιών

ΡΟΛΟΣ ΓΟΝΕΑ
Το πρώτο και βασικότερο που πρέπει να σκέφτεται κάθε γονιός , είναι ότι η συμπεριφορά του ίδιου αποτελεί το πιο ισχυρό πρότυπο για το παιδί. Όπως ήδη έχουμε πει, ο γονιός είναι ο πρώτος “σημαντικός άλλος”.
Είναι πολύ σύνηθες στις συμπεριφορές του παιδιού να αντικατοπτρίζονται οι συμπεριφορές των γονιών. Συνεπώς, το πιο σημαντικό είναι ο ίδιος να αποτελεί σωστό πρότυπο και να ακολουθεί κι αυτός τους ίδιους κανόνες που θα θέσει αργότερα στο παιδί.

Όσο αναφορά στην τεχνολογία, σύμφωνα με τη Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής, τα παιδιά δε θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά μέσα για περισσότερες από δύο ώρες τη μέρα, ενώ πολύ σημαντικό είναι να αποφεύγεται η χρήση τους την ώρα φαγητού και πριν τον ύπνο. Επίσης, προτείνεται να υιοθετηθεί ένα “οικογενειακό πρόγραμμα χρήσης ηλεκτρονικών μέσων” και να αποφεύγεται η χρήση τους από παιδιά κάτω των δύο ετών. Η εισαγωγή των παιδιών στην τεχνολογία θα πρέπει να γίνεται όπως και με άλλες κατάλληλες για την ηλικία του δραστηριότητες όπως είναι τα αθλήματα, σταθερά και ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο που βρίσκεται.
Επίσης οι γονείς είναι χρήσιμο να θυμούνται ότι “η επιλογή προτύπων προς μίμηση επηρεάζεται από τις εμπειρίες, τα βιώματα και τις προσωπικές στάσεις που έχει αποκτήσει και διαμορφώσει το παιδί, τις οποίες και συνδέει με την πραγματικότητα” (Γεωργογιάννης, 1995). Άρα, ο τρόπος που μεγαλώνει ένα παιδί μέσα στην οικογένεια παίζει ρόλο και στο τι πρότυπα θα επιλέξει να μιμηθεί.

Το διαδίκτυο για πολλούς γονείς είναι, όπως το παρομοιάζει η Μπούμπουκα (2014), σαν μια παραλία με πολύ ήλιο στην οποία βγήκαν για πρώτη φορά μέσα από ένα σκοτεινό δωμάτιο. Σύμφωνα με ερεύνα των Τσαλίκη, Χρονάκη και Κοντόγιαννη (2012), βλέπουμε ότι γενικά δε γνωρίζουν πραγματικά τι κάνουν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο. Πιστεύουν ακόμη ότι είναι περισσότερο επικίνδυνο παρά ασφαλές και ότι μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην κοινωνική τους ζωή. Σ’ αυτό θα βοηθούσε να προσπαθήσουν να μάθουν οι ίδιοι περισσότερα για αυτό και γενικά για τις νέες τεχνολογίες.
Ο τεχνολογικός εγγραματισμός στην παρούσα φάση είναι πολύ σημαντικός. Επίσης υπάρχουν προγράμματα προστασίας, όπως είναι το creep squash ,το minor monitor και το family safety centre που βοηθά τους γονείς να έχουν μια καλύτερη εικόνα της δραστηριότητας των παιδιών στο διαδίκτυο, χωρίς να εισβάλλουν στην προσωπική τους ζωή.
Όσο αναφορά στα προγράμματα τηλεόρασης είναι καλό να αφιερώνουν χρόνο και να συζητούν με τα παιδιά τους γι’ αυτά, καθώς και να επικροτούν τις καλές συμπεριφορές, τη φιλία, τη συνεργασία και το ενδιαφέρον για τους άλλους. Θα πρέπει να εξηγούν ότι πολλά από αυτά που βλέπουν στις ταινίες δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα και να τονίζουν τη μοναδικότητά τους. Τέλος, το βασικότερο όλων είναι οι γονείς να αναπτύξουν μια στενή σχέση με τα παιδιά τους, έτσι ώστε αυτά να νιώθουν κοντά στους γονείς.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα