Παρασκευή
20/11/2015

Ξενάγηση στον υπόγειο καλωδιακό κόσμο των τηλεπικοινωνιών

Μια υπόγεια καλωδιακή βλάβη (βλάβη σε κεντρικό καλώδιο του τηλεπικοινωνιακού δικτύου, που περιλαμβάνει πολλαπλές συνδέσεις πελατών), που επηρέαζε τις υπηρεσίες τηλεφωνίας και internet αρκετών συνδρομητών, διόρθωσαν πριν λίγες μέρες, στην περιοχή της Νέας Σμύρνης, οι τεχνικοί δικτύου του Ομίλου ΟΤΕ.

Yπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος κάτω από τη γη. Έως και 2.400 συνδρομητές σε ένα καλώδιο. Μια δουλειά δύσκολη και χρονοβόρα που απαιτεί τεχνογνωσία και εξειδικευμένο εξοπλισμό.

Δίνοντας «μάχη» με το χρόνο, οι τεχνικοί κατάφεραν να αντικαταστήσουν το κομμάτι του καλωδίου που είχε φθαρεί και να αποκαταστήσουν το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο της περιοχής.

«Η δουλειά μας φαίνεται απλοϊκή αλλά δεν είναι», δήλωσε ο τεχνικός Δημήτρης Πανάγος, που ανήκει στην ομάδα που κλήθηκε για την επιδιόρθωση. Όταν δηλώνεται μια βλάβη στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών και διαπιστωθεί πως οφείλεται σε κάποιο κεντρικό καλώδιο, τότε ξεκινά μια αντίστροφη μέτρηση ούτως ώστε οι συνδρομητές να μείνουν για όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα χωρίς υπηρεσίες. Γιατί όμως κάποιες φορές καθυστερεί η επιδιόρθωση ενός καλωδίου; Όπως εξηγούν οι πλέον ειδικοί στο θέμα, οι τηλεπικοινωνιακές καλωδιώσεις είναι αρκετά πιο πολύπλοκες από όσο φανταζόμαστε, αφού μπορεί να περιλαμβάνουν συνδέσεις έως και 2.400 συνδρομητών σε ένα μόνο καλώδιο. Ως εκ τούτου η διαδικασία επιδιόρθωσης μιας καλωδιακής βλάβης είναι από τη φύση της χρονοβόρα και απαιτεί ιδιαίτερη τεχνογνωσία και εξειδικευμένο εξοπλισμό.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Δημήτρης, «υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος κάτω από τη γη» και μέσα από αυτόν φτάνει σε εμάς η τηλεφωνία, το γρήγορο internet, η συνδρομητική τηλεόραση κ.λπ. Η επιδιόρθωση μιας καλωδιακής βλάβης έχει συγκεκριμένα βήματα. Πρώτα εντοπίζεται το σημείο από όπου περνά το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο στο οποίο έχει εκδηλωθεί βλάβη. Στη συνέχεια γίνονται χωματουργικές εργασίες για την πρόσβαση στην καλωδίωση και ακολουθεί έλεγχος και εντοπισμός του καλωδίου που έχει παρουσιάσει βλάβη. Ο εντοπισμός αυτός, γίνεται ανάμεσα σε εκατοντάδες, ή και χιλιάδες καλώδια που περιλαμβάνει το κεντρικό τηλεπικοινωνιακό δίκτυο. Οι τεχνικοί επιδιορθώνουν ή αντικαθιστούν το φθαρμένο καλώδιο και επανενώνουν την καλωδίωση. Έπειτα, η καλωδίωση στεγανοποιείται πολύ προσεκτικά, αφού δεν πρέπει να περνά υγρασία ή σκόνη και στο τέλος γίνεται ο απαραίτητος έλεγχος επαναφοράς του δικτύου. Η βλάβη «κλείνει» οριστικά με το πέρας των χωματουργικών εργασιών, που επαναφέρουν το σημείο που εμφανίστηκε η βλάβη στην αρχική του κατάσταση. Τα παραπάνω βήματα συχνά επιβαρύνονται από επιπλέον δυσκολίες όπως πλημμυρισμένα φρεάτια, παρκαρισμένα αυτοκίνητα πάνω στις σχάρες πρόσβασης κ.λπ., που καθυστερούν την επιδιόρθωση. Η επιδιόρθωση μιας καλωδίωσης «είναι σαν εγχείριση. Είναι μια «βρώμικη» δουλειά αλλά πρέπει να την κάνεις καθαρά».

Οι τεχνικοί του Ομίλου ΟΤΕ φροντίζουν καθημερινά για την απρόσκοπτη επικοινωνία μας, ακόμα και με τις πιο δύσκολες συνθήκες. Διαθέτουν την απαραίτητη κατάρτιση, την εκπαίδευση, τον κατάλληλο εξοπλισμό και την κατάλληλη εμπειρία για να διορθώσουν κάθε βλάβη, όσο δύσκολη κι αν είναι, όσο μακριά κι αν βρίσκεται, ανεξάρτητα από την ημέρα και την ώρα που εκδηλώθηκε.

Epidiorthosi Texnikoi Diktyou OTE

Ergasies Texnikoi Diktyou OTE

Ines Texnikoi Diktyou OTE

Kalodia Texnikoi Diktyou OTE

Kouti Texnikoi Diktyou OTE

Μάθε για: ,

Συντάκτης: .

13 Σχόλια

  1. Ο/Η Kosta-DOHA λέει:

    Για τις ISDN γραμμές οι γνώσεις τους είναι μάλλον μέτριες.

  2. Ο/Η Coatas λέει:

    Μπράβο στο techblog.gr γι αυτό το ωραίο άρθρο! Αναδύεται ο καθημερινός και διαρκής αγώνας με κάθε καιρικές συνθήκες που δίνουν οι τεχνικοί του ΟΤΕ για να φέρουν την τηλεφωνία και την ευρηζωνηκοτητα σε κάθε σπίτι!

    Βέβαια παντού υπάρχουν και παντογνώστες Ελληνάρες όπως ο Kosta-DOHA που πρέπει να δώσει τα στοιχεία του στον ΟΤΕ για να τον ρωτάνε για μια απαρχαιωμένη μια σχεδόν κατηργημένη ISDN τεχνολογία!

  3. Ο/Η customer λέει:

    Όσο καλό πρόσωπο και να θέλει να δείξει ο ΟΤΕ σήμερα, μερικοί από εμάς δε θα ξεχάσουμε ποτέ τις “χρυσές” εποχές του μονοπωλίου, πόσο “άριστη” εξυπηρέτηση πελατών και τιμολογιακή πολιτική είχαμε τότε και πόσο “φοβερή” στρατηγική ήταν η εμμονή στο ISDN, στη χρονοχρέωση των δεδομένων και στην καθυστέρηση της έλευσης του ADSL στη μπανανία που ονομάζουμε Ελλάδα. 2η μπανάνα δεξιά ήταν και η παράγκα του ΟΤΕ.

    Τελικά για δες, ο καιρός είχε γυρίσματα, τί κρίμα, αλλά δεν πειράζει, κρύο τρώγεται εξάλλου, εδώ θα είμαστε μια ζωή για να σας θυμίζουμε την προϊστορία του “καλού” μας ΟΤΕ. Όσα σκηνοθετημένα σκετσάκια και να στήσετε, πΟΤΕ δε θα είναι αρκετά.

    Όχι ότι οι άλλοι είναι καλύτεροι, αλλά να, ειδικά για τον ΟΤΕ, η αξία είναι πάντα ανεκτίμητη ….
    Άντε τώρα να ανανεώσετε κανα Champions League γιατί χωρίς αυτό ακόμα θα τους ψάχνατε με το τουφέκι.

  4. Ο/Η TNT λέει:

    Το μονοπώλιο της ΝΟVA 16 χρόνια 60€ προφανώς δεν σε ενοχλούσε Customer ε;;;;;;
    Επιλεκτική μνήμη, τόσα χρόνια δεν μίλαγε κανένας όμως.
    Ας μείνει λοιπόν η ΝΟΒΑ με το PARAGA LEAGUE και πολύ της είναι ,μάλιστα ακόμα 60€ ζητάνε για να δείχνουν ΤΙΠΟΤΑ!!!!!
    ΟΤΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΤΕ και αν δεν ήταν η ΕΕΤΤ θα είχαν καταργηθεί πάγια γραμμών και οι τιμές θα ήταν καλύτερες.
    Κατα τ άλλα ελεύθερη αγορά είμαστε…. (σοβιετικού τύπου)

  5. Ο/Η John λέει:

    @TNT
    Δεν τα λες σωστά , 66 ευρώ ήταν η συνδρομή όταν έκοψα την NOVA (άλλαξα πακέτο με την έναρξη του OTE TV) , τότε βέβαια η NOVA είχε κάποια ξένα πρωταθλήματα της προκοπής και NBA , τώρα δεν έχει τίποτα εκτός απο το στημένο Ελληνικό πρωτάθλημα οπότε και τα 25 ευρώ που ζητάνε τώρα για το full πακέτο είναι πολλά.

  6. Ο/Η Bloodmaster λέει:

    Εγω πιστευω πως δεν εχουν λογο υπαρξης αυτου του ειδους καναλια με το ίντερνετ. Εκτος αν θες να δεις καναν αγωνα Live

  7. Ο/Η Konstantinos λέει:

    Το ότι πληρώνετε λεφτά με το τσουβάλι για να βλέπετε αγώνες στην Ελλάδα του (-)2016… Εδώ ο κόσμος καίγεται και εσείς κάνετε μπεε γύρω από τη “στρογγυλή θεά” που θησαυρίζει τσέπες παραγόντων.

    Τεχνολογικά τώρα, ο ΟΤΕ ήταν δεμένος.. Αλλά σε κανέναν δε θα είχα εμπιστοσύνη με ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. μόνο στους εργαζόμενους. Ο ΟΤΕ τώρα πλέον έχει άλλο πρόσωπο και άλλες τσέπες. Μετά το ξεπούλημα τα νέα αφεντικά μάθανε περί ανταγωνιστικότητας και τα εφαρμόζουν. Μακάρι όλοι όσοι γκρινιάζουν για τα περί διοίκησης στην μπανανία να συμμετείχαν λίγο πιο ενεργά η χώρα θα άλλαζε. Ειδικά οι μορφωμένοι

  8. Ο/Η 4lxndr λέει:

    Διαφήμιση του πΟΤΕ Deutsche Telekom ειναι αυτο? Οχι ευχαριστώ δε θα πάρω. Απαξιώ τα γερμανικα προϊόντα.

  9. Ο/Η kots28 λέει:

    4lxndr θα σου πω ενα πραγμα να μην τα επερνες τα λεφτα απο τους γερμανους δεν σε αναγκασε κανεις. Με τα λεφτα τους ομως και τα λεφτα αλλων κρατων περνανε οι εξυπνοι ελληνες διακοποδανεια και δανεια για κινιτα ps3 δανειο για ολα. και μετα δεν τα ξεπληρωναν. Κανονικα απλωνεις το χερι μεχρι εκει που φτανει οχι παραπερα.

    Παλι καλα που πουλησαν τον οτε και πεσανε οι τιμες και γινετε σιγα σιγα εταιρια….

  10. Ο/Η gianis λέει:

    καλημέρα καλά για τις βλάβες αλλά εξυπηρέτηση τηλεφωνική και πληρωμή χάλια!
    επίσης τα λεφτα στις 21:00 καθε μερα πηγενουν στην Γερμανια .HOL ΚΑΙ VODAFONE!!ΟΤε οι χειροτεροι!

  11. Ο/Η Giorg λέει:

    Πράγματι μετά την πώληση του ΟΤΕ στη DT ή εταιρία έχει αλλάξει τρομερά προς το καλό. Πλέον έχει τα πιο σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα που κυκλοφορούν στην αγορα.

    Επίσης, οι τεχνικοί του ΟΤΕ κάνουν πολύ καλή δουλειά στο πεδίο, πολύ σπάνια μια μια βλάβη θα τραβήξει πάνω από 72 ώρες και οι νέες συνδέσεις γίνονται μέσα σε 24 ώρες.

    Ξεχάστε τον παλιό ΟΤΕ, τώρα είναι τελείως διαφορετικός.

  12. Ο/Η 4lxndr λέει:

    @kots28 Χρωστάω εγω λεφτα στους γερμανους??? ‘Η δηλαδη “εμεις” ολοι οπως θα το εννοείς βέβαια (ολοι μας απο τους προγόνους μεχρι τα τρισέγγονα μας) χρωστάμε λεφτά στους γερμανους?! ‘Η και οποίους άλλους λες του παγκοσμίου κυκλώματος τους.
    Ε εισαι άξιος της μοίρας σου φιλε. Της πάρα πολυ κακής μοίρας σου.
    Ελπίζω μονο να εισαι πιτσιρικάς και στο μέλλον θα μαθεις 5 πράγματα σιγα σιγα για το τι ειναι το χρέος (σε ολα τα κράτη), τι ειναι οι γερμανοι και ποιοι ειναι υπεύθυνοι για το τεχνητό λογιστικό τοκογλυφικό χρέος με εγκληματίες και εκ των έσω βέβαια (πολιτικοί, μεγαλοκαρχαρίες $$, δημοσιογράφους και άλλους).

    Καλή τυχη εύχομαι σε σενα και στη Χώρα μας γενικότερα. Τίποτα αλλο, μονο τύχη. Δεν ελπίζω σε τίποτα αλλο πλέον.

    Υγ. Σε παρακαλώ μην απαντήσεις. Δεν υπάρχει λόγος. Το ζητώ σαν χάρη.

  13. Ο/Η Konstantinos λέει:

    Συνάδελφοι, ας μην ενοχοποιούμε το κέρδος. Δεν είναι μόνο η χώρα μας…
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Telekom#/media/File%3ADeutsche_Telekom_world_locations.svg

    Πέρα από αυτό σύμφωνα με το wikipedia το γερμανικό κράτος διατηρεί 17%. Παρολα αυτά πιστεύω πως και ο κρατικός ότε μπορεί να ήταν ανταγωνιστικός. Ίσως βέβαια το κράτος δε θα λεγόταν Ελληνική “δημοκρατία” και η γκρίνια μας θα ήταν με τους απέξω. Το σίγουρο είναι πως οι πολιτικοί μας ταΐζουν και τρισέγγονα με τις αμοιβές από τις ιδιωτικοποιήσεις. Υπογραφή και αποζημίωση

Η γνώμη σας

Παρακαλούμε σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες, όχι greeklish.

Πατώντας "Αποστολή" αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.